martti.k 06.02.2014 12:48:36 (muokattu 06.02.2014 12:48:47) | |
---|
pehko: tämä on itellekkin ehkä semmonen ainoa joka ei oikeen. en tiedä miksi. se ambient välikohta on hyvä, mut muuten ei oo auennu vielä. siinä ei vaan jotenkin ole mitään mistä sais otetta kunnolla. ehkä sitä pitää vaan kuunnella enempi. Täysin sama homma.. Ambient/Orchestral -kohta on mukava, mutta siitä eteenpäin biisi on vähän niinkuin jammailua. Suht. vähän lauluahan siinä on muutenkin. Ja biisirakenne on huomattavasti yksinkertaisempi kuin vaikka A Change Of Seasons. |
Vessajono 06.02.2014 23:47:41 | |
---|
martti.k: Täysin sama homma.. Ambient/Orchestral -kohta on mukava, mutta siitä eteenpäin biisi on vähän niinkuin jammailua. Suht. vähän lauluahan siinä on muutenkin. Ja biisirakenne on huomattavasti yksinkertaisempi kuin vaikka A Change Of Seasons. Se väliosahan on nimenomaan ihan silkkaa täytehuttua, biisillä on kyllä hetkensä mutta ne ovat jossain ihan muualla kuin siinä. Noin niin kuin kokonaisuutena se rakenne ei vaan kanna loppuun asti ja sitä myötä se biisi ei oikeastaan kestä vertailua A Change of Seasonsiin tai Octavariumiin, eikä oikeastaan In the Presence of Enemiesiinkään. Mutta on se nyt luokkaa "ihan kiva biisi teillä siinä" tollasenaankin. Levyn ehdottomasti kirkkaimmaksi hetkeksi on mun kirjoissani noussut The Looking Glass ja sen perässä tulevat The Enemy Inside, Behind the Veil ja Along for the Ride. False Awakening Suiten tarkoitus tuntuu rajoittuvan täysin yksiselitteisesti siihen levyn introna toimimiseen, Enigma Machine on sellanen ihan kiva välipala ja Surrender to Reason toimii paikoitellen mutta en ole oikein löytänyt siitä mitään sen suurempaa juttua. The Bigger Picture on sitten se pakollinen jokaiselta levyltä löytyvä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos -biisi. "Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then." |
fadetoblack_ 07.02.2014 11:06:03 | |
---|
Vessajono: Se väliosahan on nimenomaan ihan silkkaa täytehuttua, biisillä on kyllä hetkensä mutta ne ovat jossain ihan muualla kuin siinä. Noin niin kuin kokonaisuutena se rakenne ei vaan kanna loppuun asti ja sitä myötä se biisi ei oikeastaan kestä vertailua A Change of Seasonsiin tai Octavariumiin, eikä oikeastaan In the Presence of Enemiesiinkään. Mutta on se nyt luokkaa "ihan kiva biisi teillä siinä" tollasenaankin. Illumination Theoryn loppuosa Petruccin soolon jälkeen on yks levyn parhaimpia kohtia, jossain 15minuutin kohdalla. Itse en pidä Octavariumia sen parempana. Levyn ehdottomasti kirkkaimmaksi hetkeksi on mun kirjoissani noussut The Looking Glass ja sen perässä tulevat The Enemy Inside, Behind the Veil ja Along for the Ride. False Awakening Suiten tarkoitus tuntuu rajoittuvan täysin yksiselitteisesti siihen levyn introna toimimiseen, Enigma Machine on sellanen ihan kiva välipala ja Surrender to Reason toimii paikoitellen mutta en ole oikein löytänyt siitä mitään sen suurempaa juttua. The Bigger Picture on sitten se pakollinen jokaiselta levyltä löytyvä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos -biisi. Olen lähes samaa mieltä kappaleista.....The bigger picture on mielestäni Petruccin soolon ja sen jälkeisen väliosan ansiosta hyvä. |
ekikoo 07.02.2014 15:12:38 | |
---|
Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson |
bedlam 07.02.2014 16:12:30 (muokattu 07.02.2014 21:27:57) | |
---|
http://www.petrilampela.net |
Decadetroll 07.02.2014 20:01:39 | |
---|
No, eipä ollut juuri mistään kotoisin tuo looking glass. Meh. Ja tuo Petruccin uus musari on kyllä niin karsia lapio, ettei oo ihan tosikaan :D I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
goatpit.weebly.com |
flowerpower 10.02.2014 00:46:53 | |
---|
On säälittävää että jotkut idiotit kirjoittelevat DT stä tällä keskusteluaiheesta ala-arvoisia kommenteita tyyliin "on ihan paska", "tyylitöntä", liian kliinistä", "ei svengaa"....etc. Kuunnelkaa puolestani vaikka Lauri Tähkää tai Nickelbackia ja avatkaa heille oma kirjoitus ja ylistäkää heitä epämusikaali-idiootit. |
TTV 10.02.2014 06:37:21 | |
---|
flowerpower: On säälittävää että jotkut idiotit kirjoittelevat DT stä tällä keskusteluaiheesta ala-arvoisia kommenteita tyyliin "on ihan paska", "tyylitöntä", liian kliinistä", "ei svengaa"....etc. Kuunnelkaa puolestani vaikka Lauri Tähkää tai Nickelbackia ja avatkaa heille oma kirjoitus ja ylistäkää heitä epämusikaali-idiootit. Ootkos tietoinen sellaisesta asiasta, että moni DT-fani ei välttämättä kuitenkaan niele purematta kaikkea, mitä bändi tekee? Kai nyt mielipiteiden esittäminen kuuluu osaksi näitä "ammattilaismuusikkofoorumeita"? Pelkkä hehkutus ja jumalointi on .... p.s. Idiotti olisi varmaan hyvä epämusikaali :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
phiit 10.02.2014 09:42:13 | |
---|
TTV: Ootkos tietoinen sellaisesta asiasta, että moni DT-fani ei välttämättä kuitenkaan niele purematta kaikkea, mitä bändi tekee? Kai nyt mielipiteiden esittäminen kuuluu osaksi näitä "ammattilaismuusikkofoorumeita"? Pelkkä hehkutus ja jumalointi on .... p.s. Idiotti olisi varmaan hyvä epämusikaali :-) Muusikoiden.net :) mielipiteitä voi olla useita, perseenreikiä vain yksi. |
martti.k 10.02.2014 11:16:48 | |
---|
flowerpower: On säälittävää että jotkut idiotit kirjoittelevat DT stä tällä keskusteluaiheesta ala-arvoisia kommenteita tyyliin "on ihan paska", "tyylitöntä", liian kliinistä", "ei svengaa"....etc. Kuunnelkaa puolestani vaikka Lauri Tähkää tai Nickelbackia ja avatkaa heille oma kirjoitus ja ylistäkää heitä epämusikaali-idiootit. Itse olen sanonut , että Omasta mielesatäni uus DT "ei svengaa" , Mutta ei se ole mikään hyökkäys DT:n musiikkia kohtaan. Enemmän se tarkoittaa sitä, että Minulle heidän uusi musiikki ei toimi. Tuo sinun kommentti on tuollaista youtube-tyylistä "tee itse parempi biisi"-kommentointia. Parempi ku jätät kommentoimatta jos jutun taso on tuo. |
EvilDead 10.02.2014 15:32:39 | |
---|
flowerpower: On säälittävää että jotkut idiotit kirjoittelevat DT stä tällä keskusteluaiheesta ala-arvoisia kommenteita tyyliin "on ihan paska", "tyylitöntä", liian kliinistä", "ei svengaa"....etc. Kuunnelkaa puolestani vaikka Lauri Tähkää tai Nickelbackia ja avatkaa heille oma kirjoitus ja ylistäkää heitä epämusikaali-idiootit. :----------------D Ei ollu kovin omaperäne provo There's nothing glorious in dying. Anyone can do it. |
Ei tule kovin montaa DT:n kappaletta mistä en tykkää. Paras bändi maan päällä. |
flowerpower 10.02.2014 22:11:23 | |
---|
phiit: Muusikoiden.net :) mielipiteitä voi olla useita, perseenreikiä vain yksi. Smaken är som baken! :=D |
Anti-Social 11.02.2014 08:25:46 | |
---|
fadetoblack_: Ei tule kovin montaa DT:n kappaletta mistä en tykkää. Paras bändi maan päällä. Tykkäätkö prophets of warista? Älä järkytä mua |
Vessajono 11.02.2014 12:10:43 | |
---|
Anti-Social: Tykkäätkö prophets of warista? Älä järkytä mua Kukaan ei toivottavasti tykkää myöskään The Best of Timesista. "Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then." |
UltimateGreedo 11.02.2014 12:14:29 | |
---|
Anti-Social: Tykkäätkö prophets of warista? Älä järkytä mua Ite pidän. The Best of Times kyllä pursuaa siirappia. |
martti.k 11.02.2014 12:40:59 | |
---|
Itse en ole koskaan ymmärtäny vihaa "You Not Me" kohtaan :D Omasta mielestäni se on vallan mainio biisi! |
hevikukko 11.02.2014 13:36:41 | |
---|
Anti-Social: Tykkäätkö prophets of warista? Älä järkytä mua Mä tykkään. Se on kuin Kissin "I was made for" .... heviversio. Biisin lopussa soinnut ovat mainiot ja svengaa. Ei tarvitse aina olla miljoona nuottia kikkailua. Allekirjoitus: |
fadetoblack_ 11.02.2014 16:06:34 (muokattu 11.02.2014 16:08:10) | |
---|
Anti-Social: Tykkäätkö prophets of warista? Älä järkytä mua Systematicin heikoin kappale, taustahuudoille miinusta mutta kertosäe hieno, siltikin voin sanoa että ihan kuunneltava, eli tykkään. Kuuntelin äsken, yllätyin hyvyydestä. Siis täysin paskaa kappaletta mitä en kärsi kuunnella, ei ole, mutta tässä mm. I walk beside you, Honor thy Father, Just let me breathe, SixDegreesOfInnerTurbulance: 1.Overture (instr.) mitkä ei kovin säväytä. Muut kappaleet mitä en maininnut on joko hyviä tai saatanan loistavia. |
fadetoblack_ 11.02.2014 16:10:45 | |
---|
UltimateGreedo:The Best of Times kyllä pursuaa siirappia. Outro soolo, kenties paras kitarasoolo Breaking All Illusionsin jälkeen...... |