antnis 10.02.2014 17:12:08 | |
---|
Siinä mielessä Pantera oli uniikki bändi noihin tyylilajeihin verrattuna, että heidän musiikkinsa oli vain soitettu totaalipaskoilla soundeilla. Noissa myös se musapuoli oli ihan sitä ihteään :D |
phiit 10.02.2014 17:13:33 (muokattu 10.02.2014 17:16:36) | |
---|
antnis: Siinä mielessä Pantera oli uniikki bändi noihin tyylilajeihin verrattuna, että heidän musiikkinsa oli vain soitettu totaalipaskoilla soundeilla. Noissa myös se musapuoli oli ihan sitä ihteään :D Onneks se "true" black metal onki korvia hivelevää kuultavaa varsinkin soundeiltaan ;) saati sitten ekat viemäri deathmetal pumput, mutta saahan sitä tykätä.. |
Dropped C 10.02.2014 17:16:08 | |
---|
phiit: Onneks se "true" black metal onki korvia hivelevää kuultavaa varsinkin soundeiltaan ;) No, tätähän mä tässä oon itekkin ihmetelly, että palstan "humppamiesten" mielestä se karmein saundi löytyy juurikin Panterasta, eikä esim. bläkkiksestä. Pantera kun kuitenkin kuulostaa ihan mainstream musalta. |
phiit 10.02.2014 17:18:20 (muokattu 10.02.2014 17:18:54) | |
---|
Dropped C: No, tätähän mä tässä oon itekkin ihmetelly, että palstan "humppamiesten" mielestä se karmein saundi löytyy juurikin Panterasta, eikä esim. bläkkiksestä. Pantera kun kuitenkin kuulostaa ihan mainstream musalta. Eihän nyt humppajyyrät mistään mitään tiedäkään, sattuneet radiosta vahingossa kuulemaan hevimusiikkia ja heti pois ja iso ruksi bändin nimen päälle. Tuo sitten edustaa sitä hevimusiikkia kaikin puolin :) Pantera on kuitenkin hyvin helposti lähestyttävää vs aika vitun moni oikeasti paskankuulonen bändi :) |
Sarko 10.02.2014 17:19:41 | |
---|
Dropped C: No, tätähän mä tässä oon itekkin ihmetelly, että palstan "humppamiesten" mielestä se karmein saundi löytyy juurikin Panterasta, eikä esim. bläkkiksestä. Pantera kun kuitenkin kuulostaa ihan mainstream musalta. Aloin just muuten miettimään samaa asiaa, nimittäin kun toi Dimen saundi ei putoa yhtään mutta esim. Burzumin Filosomin tai vaikkapa Mayhemin Live In Leipzigin soundit taas toimivat, hardcoren puolelta vaikkapa Kylmän Sodan ja Disclosen vastaavat, jotka kuulostavat siltä kuin sähköjohdoilla raavittaisiin liitutaulua. Konteksti kai se on, sääh. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
phiit 10.02.2014 17:22:48 (muokattu 10.02.2014 17:23:02) | |
---|
Sarko: Aloin just muuten miettimään samaa asiaa, nimittäin kun toi Dimen saundi ei putoa yhtään mutta esim. Burzumin Filosomin tai vaikkapa Mayhemin Live In Leipzigin soundit taas toimivat, hardcoren puolelta vaikkapa Kylmän Sodan ja Disclosen vastaavat, jotka kuulostavat siltä kuin sähköjohdoilla raavittaisiin liitutaulua. Konteksti kai se on, sääh. Eikös Burzum käyttäny jotain halpis digitaalisäröä? Sinällään nää blackmetal soundithan ei ole mistään kotosin mutta tottahan se on että tuo genre hyvillä soundeilla menettäis paljon magiastaan. |
Dropped C 10.02.2014 17:24:02 | |
---|
phiit: En näitä meinaakaan eikä Panteraa tuohon sakkiin voi edes laskea. Pantera toi grooven metalliin tavalla jota aika monet bändit lähti jalostamaan ja myös matkimaan. Tykkää tai ei niin Machine Headit, Slipknotit, Fear Factoryt + niin monet muut ysärin alun tai oikeastaan koko vuosikymmenen bändit ovat velkaa Panteralle. Mä oon kyllä tästäkin eri mieltä. Mun mielestä se groove majailee metallissa, Doom, Sludge, Stoner ja Death - genreissä, eikä siellä, mitä sanotaan Groove Metalliksi. Tämä siis minun mielipide. |
Ziggy Bubba 10.02.2014 17:33:24 (muokattu 10.02.2014 17:33:36) | |
---|
Dropped C: Mä oon kyllä tästäkin eri mieltä. Mun mielestä se groove majailee metallissa, Doom, Sludge, Stoner ja Death - genreissä, eikä siellä, mitä sanotaan Groove Metalliksi. Tämä siis minun mielipide. Tossa groove- tai "asennusmetallissa" ei ole sitä bluesia/mustaa musiikkia yhtään, tätä ehkä meinaat? Ykkönen on taimissa just eikä melkein ykkönen, heijausta ei sallita. Groove-elementti tulee niistä koukeroisesta, mutta rullaavista rytmeistä, Vinnie & Pantera selkeinpänä esimerkkinä. |
Jucciz 10.02.2014 17:33:45 (muokattu 10.02.2014 17:33:57) | |
---|
Kyllä metallin groove majailee Lars Ulrichin raajoissa ja pääkopassa. Epäkonemaisempaa rumpalia saa hakea. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Myrkky Nuoli 10.02.2014 17:34:06 | |
---|
Sarko: Disclose Ihana mies! Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
phiit 10.02.2014 17:34:41 | |
---|
Dropped C: Mä oon kyllä tästäkin eri mieltä. Mun mielestä se groove majailee metallissa, Doom, Sludge, Stoner ja Death - genreissä, eikä siellä, mitä sanotaan Groove Metalliksi. Tämä siis minun mielipide. Ymmärrän, Doom, Sludge ja Death genret on lähellä sydäntä myös, perus surina stoner taas ei pelaa enää kuin paikoitellen mutta groove kuin groove, näissä vähän eri merkitys. En nyt osaa selittää mutta "ymmärrän" :) Tuli tässä samalla mieleen yks oksennusrefleksin aiheuttava soundi/genre: rautalanka, ei vaan pysty, mitä vaan muuta muttei tota.. |
antnis 10.02.2014 17:36:52 | |
---|
Dropped C: No, tätähän mä tässä oon itekkin ihmetelly, että palstan "humppamiesten" mielestä se karmein saundi löytyy juurikin Panterasta, eikä esim. bläkkiksestä. Pantera kun kuitenkin kuulostaa ihan mainstream musalta. Ei kun kyse on siitä, että noita muita ei edes jaksa kommentoida, Panteralla sentään on joku elementti, joka mahdollistaa edes etäisen kiinnostumisen. t. ylpeä huNppamies |
Gritsen 10.02.2014 17:48:16 | |
---|
"Nyt tarjoan sinulle virtuaalioluen kirjoituksesi johdosta, kippis!" - jazzmies |
Myrkky Nuoli 10.02.2014 18:00:48 (muokattu 10.02.2014 18:01:05) | |
---|
Gritsen: Yleensä märkää märempi Vai soittaa hirvittävän kuivan ja tyylitajuttoman juustopaskan Whitesnaken Now You're Gonen alussa. http://www.youtube.com/watch?v=ejUGnOJJDDI hyi ssssaatana. Vain saundi ja tyyli kyllä yleisestiottaenkin saa mut kouristelemaan tuskissani, mutta tuo oli kyllä aika kirpakkaa! Niin imelää touhua, että diabeetikot kaivelee insuliinejaan. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Dropped C 10.02.2014 18:19:04 (muokattu 10.02.2014 18:21:21) | |
---|
Jucciz: Kyllä metallin groove majailee Lars Ulrichin raajoissa ja pääkopassa. Epäkonemaisempaa rumpalia saa hakea. Juu, varsinkin tässä uudelleenäänityksessä groove on käsinkosketeltavissa. http://www.youtube.com/watch?v=GPv6NdKp1ks (Käyköön vielä myös esimerkiksi omasta mielestä karmeasta saundista). |
Myrkky Nuoli 10.02.2014 18:31:46 (muokattu 10.02.2014 18:32:39) | |
---|
Dropped C: Juu, varsinkin tässä uudelleenäänityksessä groove on käsinkosketeltavissa. http://www.youtube.com/watch?v=GPv6NdKp1ks (Käyköön vielä myös esimerkiksi omasta mielestä karmeasta saundista). Ei hyvänen aika tätä bändiä.. En ees tiedä mistä alottaa. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
Olen juuri nyt Helsingissä, ja nyt menen ystävieni kanssa täysillä kohti jotain. - Matti Nykänen |
petrip 10.02.2014 20:44:06 | |
---|
|
varakeef 10.02.2014 21:03:14 | |
---|
Apropoo, tämä Pantera alkoi kiinnostamaan (huomatkaa moderni liberaali kieliasu). Mikäs lp pitäisi kuunnella ensimmäisenä? Mieluiten joku sellainen levy, jolla tutustuisi sekä näihin parjattuihin soundeihin, ylistettyyn meininkiin että groove metal ilmiöön samalla kertaa. Nyt olisi jotenkin sellainen avomielisyyden puuska menossa. Yleisesti ottaen olen huonojen soundien vankkumaton kannattaja. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Ziggy Bubba 10.02.2014 21:06:59 | |
---|
varakeef: Apropoo, tämä Pantera alkoi kiinnostamaan (huomatkaa moderni liberaali kieliasu). Mikäs lp pitäisi kuunnella ensimmäisenä? Mieluiten joku sellainen levy, jolla tutustuisi sekä näihin parjattuihin soundeihin, ylistettyyn meininkiin että groove metal ilmiöön samalla kertaa. Nyt olisi jotenkin sellainen avomielisyyden puuska menossa. Yleisesti ottaen olen huonojen soundien vankkumaton kannattaja. Eiköhän siitä parhaasta kannata aloittaa, Vulgar Display Of Power. Seuraavalla on tosin vielä vähän ilkeemmät soundit. |