Aihe: Karmein saundi
1 2 3 4 58 9 10 11 1218 19 20 21 22
phiit
10.02.2014 10:58:05 (muokattu 10.02.2014 11:01:35)
Gary the pine: T-Fordikin olis varmaan aivan jäätävän hyvä vekotin nykytekniikalla, mutta kun nää joutuu asettamaan oikeaan kontekstiin. Ei ollu Henkan Jimpalla, Iommin Tontsalla eikä Randyllä AXE:a tjsp käytössä ja hyvä niin...

Just näin, kovat jampat kehitti oman soundinsa mitä paskemmista vehkeistä piti siitä sitte tai ei niin ei siltikään voi mennä mollaamaan ja "vittu tää ois ollu paljo paree jos ois kunno soundit" asenteella _legendaarisia_ bändejä / soittajia, ei vaan voi tai sit oikeesti pää oman perseeseen ja antaa pötköö tulla.
tender.insanity
10.02.2014 10:58:08
Laulava Kylätohtori: Leikki leikkinä, mutta jätetään Henkka pois näistä keskusteluista... ;)

Joo, on vaikea päättää onko karmeampi soundi se joka tulee sen kitarasta vai suusta.
Jucciz
10.02.2014 10:58:17
phiit: Sinä +1 toinen täältä on ainoat joihin törmänny, en vielä edes joukoks kutsuis..

Kokeile vaikka Googlea, ei me lopulta niin pieni porukka olla. Harvan kuuluisan kitaristin soundia on parjattu yhtä paljon.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
phiit
10.02.2014 10:58:48
Jucciz: Kokeile vaikka Googlea, ei me lopulta niin pieni porukka olla. Harvan kuuluisan kitaristin soundia on parjattu yhtä paljon.

Ok, pysyttelen erossa "teistä".
Gary the pine
10.02.2014 11:00:21
Laulava Kylätohtori: Leikki leikkinä, mutta jätetään Henkka pois näistä keskusteluista... ;)

No no, osuikos? Kyllä mä niputan kaikki noi samaan kerhoon, jätkiä jotka muutti musiikin maailmaa, jokainen omalla tavallaan, mutta merkittävästi. Ja siis en ole Henkka-fani millään tavalla enkä tykkää sen soundista, mutta mikä minä olen sitä huonoksi sanomaan, onhan se selkeesti toiminu siinä puuhassa.
phiit
10.02.2014 11:01:15
Gary the pine: No no, osuikos? Kyllä mä niputan kaikki noi samaan kerhoon, jätkiä jotka muutti musiikin maailmaa, jokainen omalla tavallaan, mutta merkittävästi. Ja siis en ole Henkka-fani millään tavalla enkä tykkää sen soundista, mutta mikä minä olen sitä huonoksi sanomaan, onhan se selkeesti toiminu siinä puuhassa.

Oishan Hendrix toiminu paljon paremmin kunnollisilla soundeilla

(ja en todellakaan ole tätä mieltä)
Gary the pine
10.02.2014 11:02:02
phiit: Just näin, kovat jampat kehitti oman soundinsa mitä paskemmista vehkeistä piti siitä sitte tai ei niin ei siltikään voi mennä mollaamaan ja "vittu tää ois ollu paljo paree jos ois kunno soundit" asenteella _legendaarisia_ bändejä / soittajia, ei vaan voi tai sit oikeesti pää oman perseeseen ja antaa pötköö tulla.

Plussaa tästä.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Laulava Kylätohtori
10.02.2014 11:02:32
tender.insanity: Joo, on vaikea päättää onko karmeampi soundi se joka tulee sen kitarasta vai suusta.

Ilkimys!

Mutta minusta vanhoihin legendaarisiin äänityksiin kuuluu se vanha soundi. Tai ainakin uudemmat versiot uusilla soundeilla on yleensä huonompia. Tosin usein ne ovat covereita muiden esittäminä, joten tullaanko tässä taas siihen, että ne sormet ovat se, mikä erottaa legendat ei-legendoista...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gary the pine
10.02.2014 11:11:42 (muokattu 10.02.2014 11:14:39)
Tässä on tota ite topicin mukaista matskua

http://www.youtube.com/watch?v=zqnL8Q9WCbY

Plussaa tukkamallista...
kekkuliheikki
10.02.2014 11:13:49 (muokattu 10.02.2014 11:14:09)
Erotuomari puhaltaa pilliin!!!

:D :D

Tuo kommenttini oli tarkoituksella provoava mutta on painettu jo 10 sivua taysilla. Nyt joukolla happea.
En allekirjoita.
Jucciz
10.02.2014 11:15:17
phiit: Ok, pysyttelen erossa "teistä".

Asian kieltäminen tai välttely on toki ihan hyvä puolustusmekanismi, mutta itse asiaa se ei valitettavasti muuksi muuta. "Asia" on siis tässä yhteydessä se, että Pantera lopultakin oli vain bändi muiden joukossa, eivätkä sen soundit ole millään tapaa arvostelun yläpuolella, pikemminkin päinvastoin.

Purplen soundeista (ainakin 70-luvun alun kokoonpanossa) mun on hankala löytää moitittavaa, sen enempää irtonaisina kuin myöskään osana kokonaisuutta. Etenkin rumpusoundeista tykkään todella paljon. Mikään hurja Hendrix- tai Zepukka-fani en ole koskaan ollut, mutta kyllä sielläkin asiayhteyteen sopivista soundeista uskaltaisin puhua.

Fanilasit on kyllä aika paha keksintö keskustelun asialinjalla pysymisen kannalta. Alka herkästi ilmaantuu kaikenlaista pää pyllyyn -kommenttia yms., joka harvoin jättää keskustelijasta kauhean sivistynyttä kuvaa - ja valitettavasti syö tätä kautta myös terää ja uskottavuutta kommenteista. Vai noinkohan sitä olisi itselläkin varaa heittäytyä ylimieliseksi ja epäkohteliaaksi, jos vaikkapa Kari Peitsamon basistiksi pääsisin...
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gary the pine
10.02.2014 11:18:10
Jucciz: jos vaikkapa Kari Peitsamon basistiksi pääsisin...

Heh, ei muuta ku punasta bassoa ostamaan...
Myrkky Nuoli
10.02.2014 11:19:06
Huhhuh, että voi jotkut niin tyhjänpäiväset jutut kun mielipiteet herättää näin vahvoja reaktioita. Onko ne idolit oikeasti niin pyhiä, ettei niitä saa dissata? En mää ainakaan vähättele Panteran merkitystä hevimusiikin saralla noin niinkun bändinä tai Dimebagin soittajana, mutta ei mua kyllä hiljaseks saa sillä, että ladellaan omat näkemykset faktoina. Jotenkin luulis, että ollaan aikuiset ihmiset jo päästy irti semmoisesta.

Otetaan tähän vielä semmoinen repäisy, että Black Sabbath on paras bändi ikinä, mutta Iommin saundi on kyllä aivan järkyttävää surinaa jos sitä yksinään kuuntelee.
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
phiit
10.02.2014 11:20:14
Jucciz:

Fanilasit on kyllä aika paha keksintö keskustelun asialinjalla pysymisen kannalta. Alka herkästi ilmaantuu kaikenlaista pää pyllyyn -kommenttia yms., joka harvoin jättää keskustelijasta kauhean sivistynyttä kuvaa - ja valitettavasti syö tätä kautta myös terää ja uskottavuutta kommenteista. Vai noinkohan sitä olisi itselläkin varaa heittäytyä ylimieliseksi ja epäkohteliaaksi, jos vaikkapa Kari Peitsamon basistiksi pääsisin...

En todellakaan ole ylimielinen, kommentoin vaan sun täysin aivottomia kommentteja ja ite nöyrästi kunnioitan legendoja ja tärkeimmin sitä musiikkia. Jos et pidä bändistä ei siinä ole mitään vikaa, en itekään pidä kaikista legendoista mutten siltikään lähe tuolle linjalle mollaamaan ketään lyttyyn järjettömillä kommenteilla kuten sinä.
kekkuliheikki
10.02.2014 11:21:55
Piip piip piip!!!!!!!!!
En allekirjoita.
Jucciz
10.02.2014 11:25:46
phiit: En todellakaan ole ylimielinen, kommentoin vaan sun täysin aivottomia kommentteja ja ite nöyrästi kunnioitan legendoja ja tärkeimmin sitä musiikkia. Jos et pidä bändistä ei siinä ole mitään vikaa, en itekään pidä kaikista legendoista mutten siltikään lähe tuolle linjalle mollaamaan ketään lyttyyn järjettömillä kommenteilla kuten sinä.

Huokaus. Eiköhän ylläolevasta käynyt ilmi olennainen.

Panteran musiikkiahan en tässä ketjussa ole moittinut.
Gary the pine
10.02.2014 11:26:14
Myrkky Nuoli: Otetaan tähän vielä semmoinen repäisy, että Black Sabbath on paras bändi ikinä, mutta Iommin saundi on kyllä aivan järkyttävää surinaa jos sitä yksinään kuuntelee.

Totta, mutta en silti sitä huonoksi osaa sanoa, kun toimii kokonaisuutena ja on merkittävä ajankuva tuolta kaudelta. Ei kukaan ollut soittanut tollasilla synkeillä tummilla soundeilla tollasia murhariffejä ikinä.

Ja tästä mulla on sen verran tota kosketuspintaa, että me vedellään noita vanhoja Sabbath-covereita omaks iloks ja joskus muiden harmiks, mutta en mä silti käytä täysin samoja soundeja, koska ne vaan ei toimi mulla. Enkä siis siltikään sano niitä huonoiksi, ne on vaan Iommin soundit, niistä tykkää tai ei, mutta huonoja ne ei ole. Ja mun soundit toimii mulla.

Että vaikka sitten Children of the Grave Telecasterilla ja Fender Tweedillä, näinpä näin ja joopa joo...
phiit
10.02.2014 11:28:17 (muokattu 10.02.2014 11:29:44)
Jucciz: Huokaus. Eiköhän ylläolevasta käynyt ilmi olennainen.

Panteran musiikkiahan en tässä ketjussa ole moittinut.

Huokaus nimenomaan, moitit soittajan itse kehittämää soundia joka ei sun mielestä toimi herran omassa bändissä, et huomaa tuossa mitään järjettömyyttä? ;)

Mun kommentit on vain sun kommenteille, en sua henk koht tunne enkä henk koht tässä mollaakaan ;)
Myrkky Nuoli
10.02.2014 11:32:14 (muokattu 10.02.2014 11:33:37)
Gary the pine: Totta, mutta en silti sitä huonoksi osaa sanoa, kun toimii kokonaisuutena ja on merkittävä ajankuva tuolta kaudelta. Ei kukaan ollut soittanut tollasilla synkeillä tummilla soundeilla tollasia murhariffejä ikinä.

Ja tästä mulla on sen verran tota kosketuspintaa, että me vedellään noita vanhoja Sabbath-covereita omaks iloks ja joskus muiden harmiks, mutta en mä silti käytä täysin samoja soundeja, koska ne vaan ei toimi mulla. Enkä siis siltikään sano niitä huonoiksi, ne on vaan Iommin soundit, niistä tykkää tai ei, mutta huonoja ne ei ole. Ja mun soundit toimii mulla.

Että vaikka sitten Children of the Grave Telecasterilla ja Fender Tweedillä, näinpä näin ja joopa joo...

Siis... Onko tää asia nyt niin, että mitään saundia ei saa sanoa huonoksi vaan pitää aina erikseen mainita, että \\\"minä en tykkää.\\\"
Iommin saundi ehdottomasti toimii kontekstissaan, mutta se kuulostaa silti MINUN MIELESTÄNI kamalalta sellaisenaan. Tää on nyt vähän sama juttu kun, että joka viestiin pitäs pistää hymiö, ettei internetin kollektiivinen asperger-aalto yllättä.

En kyllä tiiä minkä takia kukaan soittais Sabbathia Telecasterilla ja Tweedillä. Vai onks tää homma niin, että kaikki jotka dissaa mitään saundeja on jotain m.nettiläisten fantasioissa asuvia geneerisiä elitistibluestonttuja? Nojoo..

Tervetuloa vaan kuuntelemaan mun juttuja ja dissaamaan sen jälkeen saundeja, en suutu! Koska tykkään niistä itse ja se riittää.

phiit: Huokaus nimenomaan, moitit soittajan itse kehittämää soundia joka ei sun mielestä toimi herran omassa bändissä, et huomaa tuossa mitään järjettömyyttä? ;)

Mun kommentit on vain sun kommenteille, en sua henk koht tunne enkä henk koht tässä mollaakaan ;)

Tällä logiikalla kaikki "soittajan itse kehittämät saundit" on automaattisesti hyviä ja mielipiteiden ulottumattomissa.
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)