JaaGeRMaisTeR 07.02.2014 21:15:52 (muokattu 08.02.2014 01:43:12) | |
---|
kekkuliheikki: Oho! Eihan musiikki enaa tuosta raskaammaksi tule. Kappalehan on mita hienoin. Geezer Butlerin bassolinja lopun akustisessa fiilistelyssa on loistava. Saatikka sitten Geezerin sekopaissaan tekemat tajunnanrajayttavat sanat. Itse asiassa koko Sabotage albumi on mielestani aliarvostettu. Albumilla on pari paskaa biisia mutta Hole In the Sky, Symptom of the Universe, Thrill of it All (loistavat sanat) jne... ovat mielestani Sabbathin parhaita biiseja. Kuuntelin tuon. Ei pääse kiinni tuohon fiilikseen. Tuli enemmänkin mieleen, että mahtaakohan äijät tietää yhtään mitä tekee. Enkä sitä raskautta löytänyt vieläkään. Kuuluu siihen: "Monet tykkää. Minä en." Yleisesti voi huono olla, kun fanimäärää miettii. Tähän BS asiaan liittymättömänä. Pirun hyvin sanottu Kotiteollisuudesta tuossa. Voisinpas heittää pallolla. Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216 |
Ziggy Bubba 07.02.2014 21:19:37 (muokattu 07.02.2014 21:20:18) | |
---|
|
JaaGeRMaisTeR 07.02.2014 22:05:07 | |
---|
Ziggy Bubba: Mites tämä versio Sabbathin biisistä? Jytinää ja raskautta on saman verran, eikä sounditkaan ole sitä modernia jöötiä: http://www.youtube.com/watch?v=uUEny-u2vJI Kyllä tuo enemmän mieleisempi oli, kun orkkis. Suuria tunteita: http://maihinnousu.net/a/3216 |
Laulava Kylätohtori 07.02.2014 22:06:43 | |
---|
Ziggy Bubba: Mites tämä versio Sabbathin biisistä? Jytinää ja raskautta on saman verran, eikä sounditkaan ole sitä modernia jöötiä: http://www.youtube.com/watch?v=uUEny-u2vJI Onhan tämä hyvä ja tätä tuli joskus kuunneltuakin, mutta oikeasti... Ei mitään mahdollisuuksia alkuperäistä vastaan... Alkuperäinen on vaan niiin loistava biisi... :) Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Dunga 07.02.2014 22:10:40 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onhan tämä hyvä ja tätä tuli joskus kuunneltuakin, mutta oikeasti... Ei mitään mahdollisuuksia alkuperäistä vastaan... Alkuperäinen on vaan niiin loistava biisi... :) Tämä kyllä. Alkuperäisen soundeja haukkuvia voisi verrata eunukkien kovimpaan panomieheen. Puhe kuitenkin karmeasta... jos vähänkin raskaammasta rockista pitää niin aika keila saa olla että siitä erityisen karmean saa. War... war never changes. |
phiit 07.02.2014 22:22:09 | |
---|
Tässä myös hauska version Black Sabbathista: http://youtu.be/hU3WL7Cp4i0 ei nuo Type O:nkaan soundit mitkään "hyvät" ole todellakaan mutta versio biisistä mitä mainioin |
Aakoo 08.02.2014 00:29:48 | |
---|
phiit: Tässä myös hauska version Black Sabbathista: http://youtu.be/hU3WL7Cp4i0 ei nuo Type O:nkaan soundit mitkään "hyvät" ole todellakaan mutta versio biisistä mitä mainioin Ei tohon voi mitään muuta soundia laittaa. TONissa se hauska piirre että välillä ei ota selvää missä basso päättyy ja kitara alkaa. Koko soundipaletti on noilla pojilla kyllä kohdallaan, ja huumori.. Mutta varsinaiseen asiaan; minusta ei ole olemassa paskaa soundia, on olemassa vääriä ja oikeita soundeja. Soundin hyvyys riippuu kontekstista. |
Osteri 08.02.2014 01:53:13 | |
---|
Aakoo: ei ole olemassa paskaa soundia, on olemassa vääriä ja oikeita soundeja. Soundin hyvyys riippuu kontekstista. Jep. Tämän ymmärrän kyllä. Nämä soundi-jutut on aina sellaista "soittaja-hauskaa" mikä mun mielestäni pitäisi erottaa siitä mikä on koko biisin olemus. Itsellä ainakin monenlainen soundi on kuunneltavaa kunhan se vaan sopii laulajan taustalle. Myönnän että oma korva menee biiseissä laulajan ja melodian mukaan ja soittimien soundi on vain sitä tukevaa asiaa. Vaikka itse soitankin, niin silti asetan biisissä laulajan ja melodian etusijalle. Se niinku liidaa biisin kokonaisuutta. Näin ainakin luulen ajattelevani. Lähtökohtaisesti itse suhtaudun kaikkeen musiikkiin positiivisesti ja jos jossain on sitten karmeat soundit niin eipä sellaista jää pahemmin edes miettimäänkään. Siksi vaikeaa heittää esimerkkejä, koska enemmän ne onnistuneet soundit ja biisit jäävät mieleen. Ehkä tähän otsikon aiheeseen olis helpompi vastata tuomarin näkökulmasta jos tämä aihe olisi tuolla laulaminen-osastolla. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
antnis 08.02.2014 02:59:58 | |
---|
Aakoo: Ei tohon voi mitään muuta soundia laittaa. TONissa se hauska piirre että välillä ei ota selvää missä basso päättyy ja kitara alkaa. Koko soundipaletti on noilla pojilla kyllä kohdallaan, ja huumori.. Mutta varsinaiseen asiaan; minusta ei ole olemassa paskaa soundia, on olemassa vääriä ja oikeita soundeja. Soundin hyvyys riippuu kontekstista. Ei riipu, koska on sellaisia absoluuttisen paskoja soundeja, jotka ovat aina vääriä ja jotka eivät sovi mihinkään (Dimebag) |
Jucciz 08.02.2014 03:08:57 | |
---|
antnis: Ei riipu, koska on sellaisia absoluuttisen paskoja soundeja, jotka ovat aina vääriä ja jotka eivät sovi mihinkään (Dimebag) Pakko taputella selkään. Soundi voi olla riipivä, pierevä, tuhnu tai vaikka mitä tahansa muuta, mutta en oo vielä keksinyt, missä Dimen soundi oikeasti ois paikallaan. Panterassa ei ainakaan ollut. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Sarko 08.02.2014 03:21:53 | |
---|
Jucciz: Pakko taputella selkään. Soundi voi olla riipivä, pierevä, tuhnu tai vaikka mitä tahansa muuta, mutta en oo vielä keksinyt, missä Dimen soundi oikeasti ois paikallaan. Panterassa ei ainakaan ollut. Pakko kompata, riipivää pierua toi Dimen "saundi". Ja ne Pantera rumpusaundit, herra auta. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Stradlin 08.02.2014 03:22:18 | |
---|
Ei kun kyllä itse asiassa Dimella oli ihan mainio soundi, joka sopi Panteraan loistavasti. "Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz |
Jucciz 08.02.2014 03:24:53 | |
---|
Stradlin: Ei kun kyllä itse asiassa Dimella oli ihan mainio soundi, joka sopi Panteraan loistavasti. Ei ollut, eikä sopinut. Pantera ois kuulostanut paljon paremmalta jollain muulla kitarasoundilla ja luomummilla rumpusoundeilla. Se ois ollut hemmetin groovaavaa rokkia. Nyt jälkipolville jäi kilinää, kolinaa ja surinaa. Eihän se biisejä silti huononna, mutta harmi kun ne hyvätkin biisit kuulostaa ihan paskalta soundien takia. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz: Ei ollut, eikä sopinut. Ei kun kyllä se itse asiassa oli ja sopi. "Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz |
Sarko 08.02.2014 03:31:04 | |
---|
Kuuntelin just pari biisiä Vulgar Display...-pitkäsoitolta ja kyllä noi rumpusoundit tappaa ison osan tosta bändin groovesta. Kuivaa, väärällä tavalla läpitunkevaa kurkkupurkki-saundia. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
bimbi 08.02.2014 08:43:35 | |
---|
Ozzy Osbourne Crazy train. Mielestäni kyseisessä kappaleessa on kehno kitarasoundi. Nyt valmis paketti vain plugin johto kiinni
Ja soittamaan. Upeat soundit! |
Laulava Kylätohtori 08.02.2014 08:52:25 (muokattu 08.02.2014 08:54:55) | |
---|
Dingon joku vanha kasarirokkibiisi (tai oikeastaan useampikin). Voi jeesus, mutta on Jontulla paskat soundit. Miten sellaiset on edes siihen aikaan saatu? Vähän kuin soundi tulisi jostain kurkkupurkista tai jotain.. Mutta tässä tapauksessa harmonia on kuitenkin täydellinen. Dingo on niin täydellisen paska kaikilla mahdollisilla tasoilla, että eihän kitarasoundikaan muuta voi olla... e. Jossain vanhassa Twisted Sisterin levyssä oli vähän samantyylistä kurkkupurkkisärinää... Mitä oikein ovat studiossa miettineet, kun noita ovat narulle laittaneet... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Lancelot 08.02.2014 09:52:43 | |
---|
Jucciz: Pakko taputella selkään. Soundi voi olla riipivä, pierevä, tuhnu tai vaikka mitä tahansa muuta, mutta en oo vielä keksinyt, missä Dimen soundi oikeasti ois paikallaan. Panterassa ei ainakaan ollut. Jucciz on Fucking Hostile, isot pojat on pakottanut sinuu kuunteleen Panteraa, ja ylipäätään hevimusiikkia pienempänä. Ainoastaan täten ymmärrän sun jyrkän provoilun. Mene nyt vielä Pantera -ketjuun mainitseen asiasta varmuuden vuoksi, sielläkin muistaakseni sun mielipiteitä on kuultu.. |
Myrkky Nuoli 08.02.2014 11:03:24 | |
---|
Lancelot: Jucciz on Fucking Hostile, isot pojat on pakottanut sinuu kuunteleen Panteraa, ja ylipäätään hevimusiikkia pienempänä. Ainoastaan täten ymmärrän sun jyrkän provoilun. Mene nyt vielä Pantera -ketjuun mainitseen asiasta varmuuden vuoksi, sielläkin muistaakseni sun mielipiteitä on kuultu.. Mun mielesstä tässä tökitään Juccizta ihan turhaa vaan sen takia kun on totuttu tökkimään. Ei se ainut oo joka tämän mielipiteen jakaa (edes tässä ketjussa) ja minä oon itekin täysin tuota mieltä. Eikä varmasti olla ainoita. Mun mielestä tuo Dimebagin saundi vaan kuulostaa huonolta harjotusvahvistimelta, jolla tuli vedeltyä teininä. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
hallu 08.02.2014 11:20:18 | |
---|
Aakoo: Ei tohon voi mitään muuta soundia laittaa. TONissa se hauska piirre että välillä ei ota selvää missä basso päättyy ja kitara alkaa. Koko soundipaletti on noilla pojilla kyllä kohdallaan, ja huumori.. Mutta varsinaiseen asiaan; minusta ei ole olemassa paskaa soundia, on olemassa vääriä ja oikeita soundeja. Soundin hyvyys riippuu kontekstista. Olen täysin samaa mieltä sekä tuosta TON:ista (ei ne mitään paskoja soundeja ole, vaan sopii tuohon versioon kuin nenä päähän), että tuosta alemmasta kommentista ettei ole paskoja soundeja. Veisin vielä pidemmälle ja väittäisin ettei ole edes "oikeita" tai "vääriäkään" soundeja, vaan kaikki riippuu siitä kenen aivoja halutaan ravistella tai paijata. Tämän ketjun olemassaolo todistaa, että moni on onnistunut silittämään menitin kissoja vastakarvaan;-). Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |