Aihe: Karmein saundi
1 2 3 4 518 19 20 21 22
rheinone
06.02.2014 14:48:43
Presidentti: -Kasari-chorussoundi. Mikkeinä jotkut Lace Sensorit.

Se oli silloista ajankuvaa. Tässä kasarissa mun mielestä chorus toimii.

http://www.youtube.com/watch?v=nCBASt507WA
rheinone
06.02.2014 15:04:55 (muokattu 06.02.2014 15:07:26)
Erityisen karmeaa oli, kun joku oman nuoruuden idoleista vaihtoi saundimaailmaa. Fair Warningin täydellisten saundien jälkeen oli Van Halen 1984:n ilmestyessä katkeraa niellä sen saundipolitiikkaa. Enkä mä vieläkään oo täysin sinut ton levyn kitarasaundien kanssa.
kekkuliheikki
06.02.2014 15:56:20
Nyt sohaisen muurahaispesaa.

Kaikki mallintavilla soitetut ja Axe FX tuuba.
En allekirjoita.
Ziggy Bubba
06.02.2014 16:21:03

kekkuliheikki: Nyt sohaisen muurahaispesaa.

Kaikki mallintavilla soitetut ja Axe FX tuuba.

Ton kun vielä joku keikalla tai levyltä bongaa. Vois sanoa jo kultakorvaksi.

Soittaessa usein vähän eri tosin.
Rapeeta maalausrockia: CROOKMACHINE
Jormaz
06.02.2014 16:35:23
antnis: Dimebagilla sen sijaan oli aika hirveät soundit.

Eniten ihmetytti Krank-vahvarit joilla sai aidon kuuloista trankkusoundia putkitekniikalla.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Jucciz
06.02.2014 16:36:55
Kyllä mää oon aina miettinyt, miltä Panteran biisit olisivat kuulostaneet hyvillä soundeilla. Siellähän on paljon svengaavia biisejä, mutta soundit (etenkin kitara, mutta myös rummut) pilaavat kokonaisuuden käytännössä kuuntelukelvottomaksi.

Nykymetallin kitarasoundit nyt ovat sitten oma lukunsa, siihen en jaksa edes mennä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Numb
06.02.2014 16:37:52

antnis: Dimebagilla sen sijaan oli aika hirveät soundit.

Hyvät soundit siihen musaan.

Ei nyt hirveintä, mutta mun korvaa eivät miellytä Ty Taborin kitarasoundit Kings X:n kolmella ekalla levyllä. Helevetin hyviä plattoja muuten, mutta trankkuisa kitarasoundi kiusaa.

Voi olla, että sillä on samanmoinen soundi uudemmillakin, mutta en ole niihin tutustunut.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
kekkuliheikki
06.02.2014 16:39:13
Jucciz: Kyllä mää oon aina miettinyt, miltä Panteran biisit olisivat kuulostaneet hyvillä soundeilla. Siellähän on paljon svengaavia biisejä, mutta soundit (etenkin kitara, mutta myös rummut) pilaavat kokonaisuuden käytännössä kuuntelukelvottomaksi.

Nykymetallin kitarasoundit nyt ovat sitten oma lukunsa, siihen en jaksa edes mennä.

+1 ja peukku pystyyn.
En allekirjoita.
Jucciz
06.02.2014 16:49:40
Numb: Hyvät soundit siihen musaan.

Ei kyllä kerta kaikkiaan mihinkään musaan. Harva soundi oli yhtä käyttökelvoton kuin Dimen trankkusirinä. Onneksemme kukaan iso nimi ei (tietääkseni) ole ruvennut manttelinperijäksi.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
sustain65
06.02.2014 17:07:00
tommi m: Melkeen kaikki kitarasaundi on paskaa. Jos karmein pitää valita, ni ehkä se on nää

nightwish tyyppiset SSS S SSSS SSSSSS SS soundit.

http://www.youtube.com/watch?v=5g8ykQLYnX0

Ne on varsin sopivat soundit Nightwishin biiseihin, kuten juuri tuohon.
Ojamieli
06.02.2014 17:08:07

Ei se vaan toimi niin
Twinkle
06.02.2014 17:10:14
Veikkaan että tästä tulee hyvä threadi.
kekkuliheikki
06.02.2014 17:43:02
Twinkle: Veikkaan että tästä tulee hyvä threadi.

Ajattelin samaa tata perustaessa. 90% todennakoisyydella lahtee lapasesta jossain vaiheessa.
En allekirjoita.
Lancelot
06.02.2014 18:05:19
Jucciz: Kyllä mää oon aina miettinyt, miltä Panteran biisit olisivat kuulostaneet hyvillä soundeilla. Siellähän on paljon svengaavia biisejä, mutta soundit (etenkin kitara, mutta myös rummut) pilaavat kokonaisuuden käytännössä kuuntelukelvottomaksi.

Voi jeesus, miten joku voi edes ajatella noin:)
the-Antero
06.02.2014 18:15:14

Metallica ...and justice for all
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
phiit
06.02.2014 18:21:28
Jucciz: Ei kyllä kerta kaikkiaan mihinkään musaan. Harva soundi oli yhtä käyttökelvoton kuin Dimen trankkusirinä. Onneksemme kukaan iso nimi ei (tietääkseni) ole ruvennut manttelinperijäksi.

Nyt on kyllä herra jälleen ojassa.. Dimebagilla oli täysin uniikki soundi joka vaan oli erinomainen Panteraan, samoin rumpusoundimaailma. Ei siinä mitkään ac/dc rosot tai Bonham soundit ois toiminu pätkääkään.
Twinkle
06.02.2014 18:45:40
kekkuliheikki: Ajattelin samaa tata perustaessa. 90% todennakoisyydella lahtee lapasesta jossain vaiheessa.

Miksi tätä sitten kannatti avata ylipäätänsä?
Exhausted
06.02.2014 18:52:48

Muovinen: Minä inhoan sitä semmoista hieman syntikkamaista kitarasoundia, jota voi kuulla esim Money For Nothingin pääriffissä. Oiskohan se sormilla soitettu (eli vahvasti tekniikan ja soundin yhteistulos), en tiiä, mutta ärsyttävältä se kuulostaa. Ehkä se ei ihan karmein ole, mutta tuli ekana mieleen.

Muistaakseni mikit jotenkin kaatui ja meni epävaiheeseen, samaa saundia on sitten replikoitu paikallaan olevalla wahilla. Minusta tämä on siisti saundi.

Dimebagin saundi etenkin Cowboys from Hellillä ja Vulgar Display of Powerilla on aika kamala. Samoin Mokoma/Stam1na-5150-sahaus on alkanut puuduttaa pahemman kerran.
Jucciz
06.02.2014 19:08:45
phiit: Nyt on kyllä herra jälleen ojassa.. Dimebagilla oli täysin uniikki soundi joka vaan oli erinomainen Panteraan, samoin rumpusoundimaailma. Ei siinä mitkään ac/dc rosot tai Bonham soundit ois toiminu pätkääkään.

Väärin. On hyviä ja huonoja hevisoundeja. Ei se, että Dimen soundin oli kamalaa kuraa, tarkoita, että tilalle olisi pitänyt saada bluesrock-soundi, vaan ainoastaan hyvä hevikitarasoundi.

Nyt kun otit puheeksi, Panteran biisit mitä suurimmalla todennäköisyydellä itse asiassa kuulostaisivat ihan hirvittävän paljon paremmilta AC/DC-kitarasoundeilla ja Bonhamin kolistelulla, vaikka itselläni tämä ei ollutkaan ekana mielessä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)