Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Clapton toistaa itseään?
1 2 3 4
Leevi K.
26.01.2014 10:34:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähes kaikki soolot ovat jo pitkään olleet melkein samanlaisia ja samanlaisilla saundeilla vedettyjä. Sieltä tulee myös aina ne tietyt peruslikit. Lisäksi alkaa kyllästyttää, kun soitto ei mene juuri lainkaan pentatonisen boksin ulkopuolelle. Formaatti on aika kapea, jos ura kestää vaikkapa 50 vuotta. Olenko väärässä?
 
antnis
26.01.2014 10:50:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leevi K.: Lähes kaikki soolot ovat jo pitkään olleet melkein samanlaisia ja samanlaisilla saundeilla vedettyjä. Sieltä tulee myös aina ne tietyt peruslikit. Lisäksi alkaa kyllästyttää, kun soitto ei mene juuri lainkaan pentatonisen boksin ulkopuolelle. Formaatti on aika kapea, jos ura kestää vaikkapa 50 vuotta. Olenko väärässä?
 
Ketä kiinnostaa, Clapton on hyvä laulaja ja sillä on hyviä levyjä.
 
Leevi K.
26.01.2014 10:59:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Clapton on kieltämättä erittäin hyvä laulaja ja mielestäni nykyään parempi juuri laulajana.
 
Rotuvaari
26.01.2014 12:52:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leevi K.: Clapton on kieltämättä erittäin hyvä laulaja ja mielestäni nykyään parempi juuri laulajana.
 
Juuri näin. Kannattaa kuunnella Claptonin parhaalta levyltä, eli Rushilta, liikuttava balladi Tears In Telefax, jossa Eric laulaa siitä kuinka vaikeaa oli erota vaimostaan faxin välityksellä. Herkistää etenkin näin tekstiviestin aikakaudella.
 
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
balanced1
26.01.2014 14:20:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Clapton soittaa bluesia, siihen ei juuri kuulu kuin pentatoninen lisäsävelellä :)
Blackmore tokaisi jo 70-luvulla, että joka pubista löytyy taitavampi soittaja kuin Clapton, mikä oli väärinymmärretty juttu, koska Blackmore tarkoitti juuri tuota, että Clapton soittaa bluesia eikä siihen kuulu tuhat nuottia/sekunnissa jutut ym..
Clapton on mielestäni niin blues kuin voi olla ja en tiedä mitä sen pitäisi tehdä asialle :D Siulukasta soittoa.
 
hallu
26.01.2014 19:10:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No enpä tiedä. Itse olen ajatellut aina, että pentatoninen bluesi perustuu niukkuuden estetiikkaan. Kun muoto on rajattu, niin huomio siirtyy sisältöön siis nyansseihin (taimiin, dynamiikkaan, aksentointiin, etc...). Bluesi on vähän niin kuin runoutta, niukkuuden taidetta. Kyse ei ole siitä montako nuottia tarvitsee sisällön ilmaisemiseen, vaan siitä paljonko sisältöä saa ladattua siihen yhteen nuottiin.
 
Eipä silti, en itsekään jaksa kuunnella Claptonia loputtomasti. Kuitenkaan ei voi olla ihailematta sitä miten hänen tyylinsä tiivistyy ja vain turha roska katoaa soitosta kunnes ainoastaan olennainen on jäljellä. Aika moni mestarihan kehittyy tällä tavoin.
 
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
antnis
26.01.2014 20:38:43 (muokattu 29.01.2014 01:08:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika heikot soundithan sillä on ollut viimiset 100 vuotta, kököt noiselessit ja TBX Tweed-vahvareihin hohhoijaa...esim. se -05 Creamin comeback-keikka. Just One Nightillä oli hyvät ja sitä ennen Bluesbreakersissa :D
 
Euphonium
26.01.2014 20:49:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minussa on varmaan jotain vikaa. Rakastan bluesia, mutta Clapton ei merkitse minulle oikein mitään. Minun bluesiani on Howlin Wolf, Muddy Waters, John Lee Hooker jne. Claptonia en vain jaksa kuunnella.
 
balanced1
26.01.2014 21:13:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Euphonium: Minussa on varmaan jotain vikaa. Rakastan bluesia, mutta Clapton ei merkitse minulle oikein mitään. Minun bluesiani on Howlin Wolf, Muddy Waters, John Lee Hooker jne. Claptonia en vain jaksa kuunnella.
 
Oliha Claptonilla kovaakin kamaa( en tarkoita huumeita) 70-luvulla, mutta varmaan jonkinlainen hyytyminen tapahtui kun mies lopetti alkoholin käytön kokonaan. Kirjassa Eric itsekkin sanoi, että kun on asiat kunnolla sekaisin, tulee hyviä biisejä ja kun asiat ovat kunnossa ei ole mitään kirjoitettavaa .
 
Leevi K.
26.01.2014 23:12:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EC with John Mayall´s Bluesbreakers on mielestäni Claptonin paras levy, Derek & Dominoes oli myös hyvä samoin kuin 461 Ocean Boulevard, jolla Clapton pyrkii kai tietoisesti eroon lännen nopeimman kitarasankarin viitasta. Soitto sillä on erittäin tyylikästä less is more -periaatteella.
 
Jucciz
27.01.2014 01:36:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balanced1: Clapton on mielestäni niin blues kuin voi olla
 
Aika isosti sanottu valkoisesta miehestä.
 
Mulle kyllä valkoisesta bluesista kolahtaa enemmän vaikkapa Johnny Winter - ja tää mies onkin sitten todella valkoinen! :D
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Funkånaut
27.01.2014 01:44:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Aika isosti sanottu valkoisesta miehestä.
 
Mulle kyllä valkoisesta bluesista kolahtaa enemmän vaikkapa Johnny Winter - ja tää mies onkin sitten todella valkoinen! :D

 
Mulla taas valkeista Rory Gallagher. Kläbän ongelmana mun kohdalla on se, että kiinnostavaa kamaa ei juurikaan ole Derek and the Dominosin jälkeen.
 
"Se on kyllä helevetin hyvä asia että sie oot pasisti etkä laulaja" - Karvamammutti Kuuntelen tämmöistä
balanced1
27.01.2014 07:39:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Aika isosti sanottu valkoisesta miehestä.
 
Mulle kyllä valkoisesta bluesista kolahtaa enemmän vaikkapa Johnny Winter - ja tää mies onkin sitten todella valkoinen! :D

 
Winter oli joskus kyllä kova. Ei siis Clapton mitenkään suuri suosikkini ole ollut erityisesti, mutta esim.461 Ocean Boulevard on aika kova levy vieläkin.
 
Jyrken
27.01.2014 20:57:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän se tosi hyvä ysärilevy olikaan, oisko ollu Pilgrim, tosi hyvää poppia. Mutta oikeestaan kaikki Kläbä on ihan mukavaa musaa. Hieno kitaristi. Harmi tosin että se on rasisti kanssa.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Wradlin
27.01.2014 23:36:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksu: Juuri näin. Kannattaa kuunnella Claptonin parhaalta levyltä, eli Rushilta, liikuttava balladi Tears In Telefax, jossa Eric laulaa siitä kuinka vaikeaa oli erota vaimostaan faxin välityksellä. Herkistää etenkin näin tekstiviestin aikakaudella.
 
Tekstiviestin aikakausi? Joo, elikkäs terveisiä vuodelta 2001.
 
"Wradlin knows everything about biting balls off from reindeers. He is also very good friend of Santa Claus, famous finnish character Joulupukki." -Kailis
The Jack
28.01.2014 00:10:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyrken: Hieno kitaristi. Harmi tosin että se on rasisti kanssa. Onko tämä vaan se vanha juttu, kun huuteli joskus neljäkymmentä vuotta takaperin kamapäissään sekavia lavalla? Vaikea kuvitella mustan bändin kanssa mustaa musiikkia soittavaa miestä rasistiksi.
 
Jucciz
28.01.2014 02:30:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Jack: Vaikea kuvitella mustan bändin kanssa mustaa musiikkia soittavaa miestä rasistiksi.
 
Siinähän se juju piileekin. Tä.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lennu
28.01.2014 04:38:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mutta onneks Santana ei toista itseään.
 
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
Jyrken
28.01.2014 09:31:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Jack: Onko tämä vaan se vanha juttu, kun huuteli joskus neljäkymmentä vuotta takaperin kamapäissään sekavia lavalla? Vaikea kuvitella mustan bändin kanssa mustaa musiikkia soittavaa miestä rasistiksi.
 
Vieläkin Kläbä sanoo uskovansa samaan rasssismi poliittikkoon Enoch Powelliin jota tuki sillonkin, vaikka kiistää ilmeisen rassissmin aatteen
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Demo Harrison
28.01.2014 10:56:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikella rispektillä totta kai, mutta voisiko tuota samaa sanoa myös B.B.Kingistä? Opetteliko se ees koskaan yhtäkään sointua? Don't get me wrong, kyllä mulla on suuri arvostus häntä kohtaan (jossei nyt olekaan henk.koht. ykkössuosikkini blues-äijistä). Onhan se Cläbän viimeisin Old Sock-levy aika tuttu kattaus, jonka kyllä itse sujuvasti nautiskelen silloin tällöin.
 
"Näitä laulan joita tiiän..."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «