Aihe: Putous
1 2 3 4 550 51 52 53 5474 75 76 77 78
Musta Arkipyhä
24.01.2014 08:55:44
Prophet: Katsokaa Neil Hardwickin Nyhjää tyhjästä, niin tiedätte mitä on improvisaatio parhaimmillaan!

Ei paljon naurata tämä.Tämä taisi olla se joka "loi hirviön" ja alkoi tulla näitä vaivaannuttavan huonoja "improvisaatiohuumori"-ohjelmia. Ei tässä mun silmiin ole mitään parempaa kuin Putouksen vastaavissa improvisaatiossa.Näyttelijät on parhaimmillaan näyttelijöinä ja käsikirjoittajat käsikirjoittajina.Ehkä toi "buumi" lähti juurikin siksi liikkeelle kun hyvää käsikirjoitettua tavaraa ei ollut tarjolla?

Niin paljon kuin Neilin loistavasti käsikirjoitettuja komediasarjoja (Tankki Täyteen,Reinikainen) arvostankin niin tuo oli todella,todella huono.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
AP
24.01.2014 10:22:19 (muokattu 24.01.2014 10:27:00)
PsychedelicWarlord: Ei paljon naurata tämä.Tämä taisi olla se joka "loi hirviön" ja alkoi tulla näitä vaivaannuttavan huonoja "improvisaatiohuumori"-ohjelmia..

No pistetään vielä toinen, joka ainakin itseäni huvittaa:
http://www.youtube.com/watch?v=zyYyrTqeAmU

Kaksi aivan loistavaa ammattimiestä asialla ja vielä päättävät kuvion siihen, mistä kaikki alkoi. Toki tässä ollaan jo niin härskin puolella parin paikoin, että ei menisi näinä kukkahattujen aikoina läpi.

Toki nämä vaativat myös hiukan hoksaamista ja kulttuurintuntemusta. Pitää muistaa, millaista oli vanhassa suomi-filmissä tai Kaurismäen leffoissa. Putous on sittenkin tähän verraten vaan hassua pukeutumista ja lespaamista.

Hardwickiltahan Nyhjää tyhjästä -sarja oli tietoista vittuilua juuri sille, että ohjelmia alettiin teettää aina vain nopeammin ja halvemmalla. Nyhjää tyhjästä perustui siihen, että sen tekemiseen ei tarvittu käsikirjoittajaa, ei harjoituksia, ei puvustajaa eikä lavasteita- porukka ja joku vuokratila jostain.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Vessajono
24.01.2014 14:03:24
AP: No pistetään vielä toinen, joka ainakin itseäni huvittaa:
http://www.youtube.com/watch?v=zyYyrTqeAmU

Eivvvv toi Kaurismäki :D
"Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then."
Karvamammutti
24.01.2014 14:24:43
Kyllähän putous kohderyhmäänsä uppoaa. Lapsiin ja elämäm koululaisiin.

Sitä kun itse on päässyt kasvamaan henkisesti seuraavalle tasolle, niin ei paljon naurata.

Autuaita ovat puupäät.
Sielu muistuttaa muovipussia. Se on ohut ja läpinäkyvä ja vetää noin 4 litraa.
VikiViljami
24.01.2014 14:27:56
Karvamammutti: Kyllähän putous kohderyhmäänsä uppoaa. Lapsiin ja elämäm koululaisiin.

Sitä kun itse on päässyt kasvamaan henkisesti seuraavalle tasolle, niin ei paljon naurata.

Autuaita ovat puupäät.

Mikään ei oo parempaa ko tietoisuus omasta paremmuudesta ja erityisyydestä
Siinäpä ne tärkeimmät
Karvamammutti
24.01.2014 14:36:58
VikiViljami: Mikään ei oo parempaa ko tietoisuus omasta paremmuudesta ja erityisyydestä

Ei tää ihan niin hienoa oo ku annetaan ymmärtää.
LordWinter
24.01.2014 14:42:47
Karvamammutti: Kyllähän putous kohderyhmäänsä uppoaa. Lapsiin ja elämäm koululaisiin.

Autuaita ovat puupäät.

Mut mitäs viihdettä siel seuraavalla tasolla sit katsotaan?
"Joo, tunnelma menee siinä vaiheessa viimeistään pilalle kun kesken kiihkeän huuman joutuu laittamaan kondomia suojaksi, mulla menee suuriosa ajasta ja yleensä penis pääsee vähän lerpahtamaan ennenkuin olen saanut kivekset myös kondomin sisälle." -Rhesus
Karvamammutti
24.01.2014 15:10:01
LordWinter: Mut mitäs viihdettä siel seuraavalla tasolla sit katsotaan?

Avara Luonto toimii aina. Eritoten jos jakso sisältää mangusteja.
Bongowing
24.01.2014 15:26:45
LordWinter: Mut mitäs viihdettä siel seuraavalla tasolla sit katsotaan?

Samaa, mutta ironisesti ja paheksuen.
But where the heck is magenta?
Carvel
24.01.2014 18:34:43
Karvamammutti: Avara Luonto toimii aina. Eritoten jos jakso sisältää mangusteja.

http://muusikoiden.net/dyn/users/117720.jpg
Jucciz
25.01.2014 03:07:05 (muokattu 25.01.2014 03:26:16)
Jotain on pielessä ihan kansallisella tasolla, jos maamme kenties suosituimman TV-viihdesarjan anti perustuu lähes yksinomaan:
- sananmuunnoksiin
- kiroiluun
- alapäävitseihin
- muutamaan typerään hokemaan, jotka toistuvat jaksosta toiseen

Nuo on mun mielestä kaikista halvimmat keinot saada ihminen nauramaan - ja jostain syystä noita hyödyntävä "huumori" uppoaakin kaikista helpoimmin ei-niin-kamalan-hemmetin-koulutettuun väkeen. Eikä tämä tarkoita sitä, että kaiken huumorin pitäisi olla niin hiton älykästä ja täynnä viittauksia kaikkiin maailman taiteisiin ja ihmiskunnan historiaan viimeisen 2000 vuoden ajalta, kunhan olisi edes jollain tapaa oivaltavaa, eikä sitä kaikkein halvinta metritavaraa, johon nyt valitettavasti paljolti ollaan menty (aivan kuten pop-musiikissa, toim. huom.)

Esimerkiksi Spede ei tarvinnut mitään noista ja oli hahmoineen hauskempi kuin kaikki Putouksessa näkyvät "viihdyttäjät" yhteensä tulevat koskaan olemaan. Oon varmaan liian vanha, kun sanon näin - enkä taatusti em. TV-sarjan kohderyhmää. Tai sit en vaan oo lapsi tai elämäm_koululainem.

Toisaalta, enhän ole katsonut televisiota liki 20 vuoteen.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jormaz
25.01.2014 03:33:04
Kyllä mä pitäisin jonkun Vain elämään suosiota paljon huolestuttavampana. Paska huumori voi naurattaa mutta paskassa musassa ei oo mitään hauskaa. Muistakaahan olla katsomatta taas illalla niin on mistä keskustella!
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
FatSam
25.01.2014 09:39:06 (muokattu 25.01.2014 09:39:37)

Jucciz: Toisaalta, enhän ole katsonut televisiota liki 20 vuoteen.

Niin siis oletko kattonu Putousta vai et? :) Mulla ei ole niin kovin vahvaa mielipidettä aiheesta. En katso Putousta, ehkä pätkän sieltä, toisen täältä saatan nähdä ohimennen. Eikä meillä töissä kukaan luojan kiitos hoe niitä hokemia. Välillä ihan melkein hauskaakin settiä tuossa on, enimmäkseen rasittavaa kyllä. Eihän noita hahmoja kukaan tosiaan kyllä muista vuosien päästä.
"Chillaa, senkin läskisami." -M4ss3 m/
Wolfgang
25.01.2014 10:58:39
Jucciz: Jotain on pielessä ihan kansallisella tasolla, jos maamme kenties suosituimman TV-viihdesarjan anti perustuu lähes yksinomaan:
- sananmuunnoksiin
- kiroiluun
- alapäävitseihin
- muutamaan typerään hokemaan, jotka toistuvat jaksosta toiseen

Eihän siinä kiroilla? Koko perheen ohjelma kuitenkin olevinaan. Alapäävitsikin ovat lähinnä Hirviniemän käytössä. Ja hokemat ovat jo itsessään parodiaa suomalaisesta komediasta (esim. Kummeli, Pulttibois) tutusta huumorista. No eihän ne hokemat suomalaisten keksintö ole, mutta kuitenkin.

Itseäni ne hokemat ärsyttävät enemmän juuri silloin, kun niihin törmää vaikkapa jossain facebook-päivityksissä. Sellaista itse huonon huumorintajun omaavan ihmisen väkinäistä yritystä olla hauska toistelemalla toisten läppiä. "Mie romahan."
(Anskun hahmo kyllä imatralaisena naurattaa, kun on niin tunnistettava)

Katsoin osittain edellisen jakson. Välillä vähän vaivaannuttavaa, mutta tuollaisessa live-improilussa ihan ymmärrettävää. Siitä spontaaniudesta se Putouksen huumori kai eniten kumpuaa, esim. ne "pika-sketsihahmot" onnistuivat naurattamaan.
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
LordWinter
25.01.2014 12:27:03
Jucciz: Toisaalta, enhän ole katsonut televisiota liki 20 vuoteen.

Jos katsoisit niin tietäisit, että Putous ei ole yhtä kuin sketsihahmokilpailu, jonka anti tosiaan perustuu alapäähuumoriin (Hirviniemen osalta), sananmuunnoksiin (kaksi vuotta sitten Hirviniemen osalta) ja typeriin hokemiin.
"Joo, tunnelma menee siinä vaiheessa viimeistään pilalle kun kesken kiihkeän huuman joutuu laittamaan kondomia suojaksi, mulla menee suuriosa ajasta ja yleensä penis pääsee vähän lerpahtamaan ennenkuin olen saanut kivekset myös kondomin sisälle." -Rhesus
KooAa
25.01.2014 16:16:16
Tuleeko tästä kuittauksia, arvelen että 75%:n varmasti tulee.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2014012417973637_vi.shtml
It ain't what you do, it's how do you do? Ketoon, peipi, ketoon. Nothing Toulouse. Turbomaha. Rock'n'troll.
Miikss
26.01.2014 01:56:05
LordWinter: Jos katsoisit niin tietäisit, että Putous ei ole yhtä kuin sketsihahmokilpailu, jonka anti tosiaan perustuu alapäähuumoriin (Hirviniemen osalta), sananmuunnoksiin (kaksi vuotta sitten Hirviniemen osalta) ja typeriin hokemiin.

Ikävä kyllä se on just tuota sketsihahmopaskaa suurimmaks osaks. Ne välisketsit on ihan viihdyttäviä ja naurattaakin välillä, mutta ne hahmot vaan vituttaa ja niiden kanssa käytetään n. tunti ohjelma-aikaa siitä puolestatoista. Jos noille sketsihahmoille varattas max. vartti, ohjelmasta tehtäs 45 minsa mittanen ja keskityttäs tosiaan enemmän niihin oikeisiin sketseihin, niin voisin jopa itsekin seurata tuota sarjaa aktiivisesti.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
elon arska
26.01.2014 10:53:32
BTW, patologin ois pitäny pudota. Vaikka eipä toi sika nyt mikään huippu ollu. Toivottavasti Heikkis Jamo pysyy kisassa mukana pitkään, siinä on potentiaalia kehittyä vaikka miksi, tosin kuin esimerkiksi aivan helvetin väsyneen Hirviniemen hahmon.

Finaalikaksikosta toinen lienee Antsku, sen verran tuntuis hypeä olevan.
Haista jätkä vittu ja mee veivaa Volgaas.
teukka
26.01.2014 12:56:39
Oli kyllä huono jakso. Ei ees hymyilyttäny. Onneksi sentään "Sika" putos. Ihan hirvee hahmo. Siis hyvin Krista veti sen hahmon mut se oli niin luotaantyöntävä ettei tosikaan. Tollasia kun on oikeestikin.
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)