Aihe: Putous
1 2 3 4 549 50 51 52 5374 75 76 77 78
Jucciz
23.01.2014 17:08:05 (muokattu 23.01.2014 17:13:22)
LordWinter: Osittain totta, en ole koskaan edes hymähtänyt yhdellekään kummeli-sketsille. Putouksessa on sentään paremmat näyttelijät.

Oliks tää nyt sitten sitä niin kutsuttua huumoria? Naurattaa yhtä vähän kuin putous.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
ruusteri
23.01.2014 17:22:50
LordWinter: Osittain totta, en ole koskaan edes hymähtänyt yhdellekään kummeli-sketsille. Putouksessa on sentään paremmat näyttelijät.

http://tinyurl.com/lwm3wcq
"Damn good coffee, and hot!"
LordWinter
23.01.2014 17:24:57 (muokattu 23.01.2014 17:41:21)
Jucciz: Oliks tää nyt sitten sitä niin kutsuttua huumoria?

Noni, et itsekään erota huumoria sen kalpeasta varjosta.

Ja totta kai Putouksessa on paremmat näyttelijät, Kummelissahan on joku epäonnistunut muusikko +pari opettajaa tms, joiden nimiä en edes muista.
"Joo, tunnelma menee siinä vaiheessa viimeistään pilalle kun kesken kiihkeän huuman joutuu laittamaan kondomia suojaksi, mulla menee suuriosa ajasta ja yleensä penis pääsee vähän lerpahtamaan ennenkuin olen saanut kivekset myös kondomin sisälle." -Rhesus
JCM
23.01.2014 17:51:08

LordWinter: Kummelissahan on joku epäonnistunut muusikko

Tarkennatko? Mun nähdäkseni Kummelissa oli useampikin muusikko, eikä kukaan niistä ole todellakaan epäonnistunut.. ainakaan meikäläisen mittareilla.

Vai oliko tämäkin huumoria?
Bluesmies
23.01.2014 17:56:46
JCM: Tarkennatko? Mun nähdäkseni Kummelissa oli useampikin muusikko, eikä kukaan niistä ole todellakaan epäonnistunut.. ainakaan meikäläisen mittareilla.

Vai oliko tämäkin huumoria?

Et tainnut oikein osata tulkita ylläolevaa viestiä?
Vessajono
23.01.2014 19:15:20
Jeszse: Sen verran oon huomannu, että vaikka en oo ite kattonu ekan kauden jälkeen jaksookaan, ni silti aika huomattavanvitun liian kanssa oon saanu sitä paskaa suoraan naamalle. Montakohan kertaa tälläki viikolla on tullu facebookissa tms vastaan tekstinpätkä MITÄ JÄBÄ DUUNAA :dddddDDDDDDDDDDDD ja tänään vasta sain tietää et jahas, ylläri, se oli jonku lipavittusen sketsihahmon kusinen hokema.

Juuri tämä. Vastaus on aina se "pakkoko sitä sit on kattoo uliuli" mutta kun pitäisi joka vuosi muuttaa kahdeksi kuukaudeksi johonkin saamarin napajäätikölle ja luultavasti sinnekin eksyisi joku heittämään jotain miälenvikast läpändeerust öheiss lol.
"Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then."
obiwan
23.01.2014 19:34:49
Vessajono: Juuri tämä. Vastaus on aina se "pakkoko sitä sit on kattoo uliuli" mutta kun pitäisi joka vuosi muuttaa kahdeksi kuukaudeksi johonkin saamarin napajäätikölle ja luultavasti sinnekin eksyisi joku heittämään jotain miälenvikast läpändeerust öheiss lol.

Ratkaisuna toimii yleensä se, että sivuuttaa ne asiat jotka ärsyttää. Keskittyy elämässä mielummin niihin asioihin jotka on kivoja :)
Wolfgang
23.01.2014 20:19:43
obiwan: Ratkaisuna toimii yleensä se, että sivuuttaa ne asiat jotka ärsyttää. Keskittyy elämässä mielummin niihin asioihin jotka on kivoja :)

Ei kannata, muuttuu vain itse ärsyttäväksi. Ärsyttävät asiat pitää kohdata, niistä kuuluu valittaa jollekin ja päänsä sisällä analysoida niitä.
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Traditional
23.01.2014 20:31:30
Pojilla on taas pipot kireellä.
Jos tähän asentais ITKK:n, niin KAIKKI ongelmat ratkeais-P130|ei tää mikn pursiseura oo, tiätsä -hemmo
B@sshole
23.01.2014 21:09:39 (muokattu 23.01.2014 21:10:53)
Kuten sanoin aiemminkin. Menkää vaikka koulun salissa jengin eteen kokeilemaan improamista. Se on kunnioitettavaa, vaikka siitä ei pitäisikään. kovia tyyppejä täynnä tuo cast.

Olen ollut suorissa tuolla useasti paikalla ja jännitys on käsinkosketeltavaa.

Sekä piinaavaa :-)
Funkånaut
23.01.2014 21:15:57 (muokattu 23.01.2014 21:16:21)

B@sshole: Kuten sanoin aiemminkin. Menkää vaikka koulun salissa jengin eteen kokeilemaan improamista. Se on kunnioitettavaa, vaikka siitä ei pitäisikään. kovia tyyppejä täynnä tuo cast.

Olen ollut suorissa tuolla useasti paikalla ja jännitys on käsinkosketeltavaa.

Sekä piinaavaa :-)

Mutta jos lopputulos on kökköä, niin ei sitä pelasta se että se improttiin. Otetaan paremmat improajat tai sitten muutetaan formaattia.

E: Joskin itse olen osannut tehdä ihmeellisen asian: En vain katso sitä.
"Se on kyllä helevetin hyvä asia että sie oot pasisti etkä laulaja" - Karvamammutti Kuuntelen tämmöistä
Keppis
23.01.2014 21:24:49
Tässä ohjelmassahan on hyviä improajia mutta ei juurikaan improvisaatiota.
Rhapa
23.01.2014 22:13:09
Onhan toi aika säälittävän tökeröä "viihdettä". Mut näköjään uppoaa tällaseen wannabejenkkikansaan ihan täysiä.
Prophet
23.01.2014 22:29:44
Katsokaa Neil Hardwickin Nyhjää tyhjästä, niin tiedätte mitä on improvisaatio parhaimmillaan!
lapio
23.01.2014 23:17:00

Prophet: Katsokaa Neil Hardwickin Nyhjää tyhjästä, niin tiedätte mitä on improvisaatio parhaimmillaan!

Tämä oli kyllä parhaimmillaan todella hauska, koska tässä improttiin aivan nollasta ilman mitään valmiita hahmoja. Tätä sen pitääkin olla.
Funkånaut
23.01.2014 23:26:33

Prophet: Katsokaa Neil Hardwickin Nyhjää tyhjästä, niin tiedätte mitä on improvisaatio parhaimmillaan!

Tässä on kyllä kovaa menoa! http://www.youtube.com/watch?v=-7JrxavJtu4
"Se on kyllä helevetin hyvä asia että sie oot pasisti etkä laulaja" - Karvamammutti Kuuntelen tämmöistä
Rotuvaari
23.01.2014 23:51:39
Se on herran tähden suomalaista huumoria; ei sen pidäkään olla hauskaa! Näin voisi sanoa, vaikka eihän se pidä paikkaansa. Vaikka maamme huumoriperintö ei Härmän ulkopuolella juuri menesty, on siinä silti hetkensä kun vedetään vappunenä päähän ja puhutaan hassusti. En tiedä missä ovat suomalaisen huumorin alkuperät, mutta ainakin kaskuissa sitä on viljelty jostain 1800-luvulta lähtien. Onkohan niin, että maassa maan tavalla; ankarissa oloissa ei tuota kulttuuripuolta ole niin ehditty kehittämään, kun on pitänyt pysytellä hengissä. Ja kun ei luokkayhteiskuntaa ole riesana sitäkään ollut, ei ole ketään jota vastaan kapinoida. Nälkään saattoi kuolla niin renki kuin isäntäkin.

Sittemmin on tietenkin ollut paremmat ajat, lihottukin, mutta jostain syystä suomalainen televisiokomiikka on edelleen laiskaa. Vetelää, jopa. Läpiveto oli hyvä yritys tuoda brittiläistä komediaperinnettä tiukalla käsikirjoittamisella ja rytmityksellä. Julmahuvi oli sekin pythoninsa katsonut ja lyönyt läpi jo vuosikymmen aiemmin. Tällä hetkellä sketsiviihde on uponnut suohon, joskin tänään tuli katsottua uutta Siskonpetiä, joka voi vielä yllättää, vaikka ei kauheasti uutta tuonut Smack the Ponyn ja Fast Shown ystäville.

Oikeastaan on yksi mies, joka on saanut homman toimimaan osuvimmin. Neil Hardwick olisi voinut tehdä Suomeen tultuaan loputtomasti kotimaansa kopioita, mutta älykkäänä tyyppinä istutti tilannekomiikan supisuomalaiseen ankeuteen luomalla Tankki Täyteen -klassikon sekä spinoffina Reinikaisen. Hyvät näyttelijät, toimiva käsikirjoitus ja samaistuttava kulttuuri naurattavat kolmekymmentä vuotta myöhemminkin. Ja on toimivia konsepteja ollut muitakin aina Spedestä Kummelin kautta Putoukseen.

Putous perustuu omissa silmissä pienille nokkeluuksille ja tempolle. Heittäytymisellekin, kun jutut eivät välttämättä ole kovinkaan hauskoja, mutta juuri tuo näyttelijöistä välittäminen puolentoista miljoonan silmäparin tarkasteltavana on yksi syy pitää sarjasta. Se on hauska, vaikka ko. huumori ei osuisikaan. Hieman kuin katsoisi kauhuelokuvaa, jolloin joutuu eläytymään päästäkseen kunnolla sisälle. Itse tykkään siitä, kuinka satasella Putouksen tyypit mukana ovat, vaikka eivät aina maaliin osuisikaan. Riittää kun siellä on edes muutama hauskaa juttua mukana, muutama hyvää oivallusta. Vähemmän repeilyä toivoisin, vaikka en osakaan sanoa, pystyisinkö itse moisessa tilanteessa tekemään muuta kuin haukkoa henkeäni. Vaikka esiintyjänä ja heittäytyjänä itseäni pidänkin, kusisin housuuni. Uusia naamoja saisi silti tuonne ottaa enemmän, sillä liian suureksi paisunut Vuoden sketsihahmo -kilpailu vyöryttää lavalle vuodesta toiseen samat hahmot pienellä varianssilla.

Eikä sillä, jos lauantai-ilta pyhitetään seurustelulle, silloin kaivetaan se Triviaali tai Scrabble kaapista ja suljetaan televisio. Ja kysymykset luetaan ja niihin vastataan heittäytymällä, totta kai.
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
Hetfield
24.01.2014 00:19:37

^ Läpivedosta kyllä tykkäsin muistaakseni aika paljon. Harmi kun youtubessa ei ole kovin montaa pätkää siitä.
"I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off."
JCM
24.01.2014 07:58:50

Tämä. Ehkä juuri tuo ja pari muuta laadukkaampaa juttua on asettanut riman korkeammalle niillä sukupolvilla jotka ovat nuo nähneet. Kai tuo Putous tämän päivän nuorisolle uppoaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)