Aihe: Putous
1 2 3 4 548 49 50 51 5274 75 76 77 78
Jeszse
23.01.2014 14:31:12
aivokuolio: Voi vittu että on jengillä taas vaikeaa yhden tv-ohjelman takia joka pyörii noin 8 viikkoa(?) vuodessa telkkarissa ja jonka lähetysaikaan löytyis varmasti parempaakin tekemistä ku sen kyttääminen, etenki jos pitää sitä täytenä roskana.

Sen verran oon huomannu, että vaikka en oo ite kattonu ekan kauden jälkeen jaksookaan, ni silti aika huomattavanvitun liian kanssa oon saanu sitä paskaa suoraan naamalle. Montakohan kertaa tälläki viikolla on tullu facebookissa tms vastaan tekstinpätkä MITÄ JÄBÄ DUUNAA :dddddDDDDDDDDDDDD ja tänään vasta sain tietää et jahas, ylläri, se oli jonku lipavittusen sketsihahmon kusinen hokema.

Mulla on myös peruskouluikäisiä serkkuja, joihin tää mediamuotoinen lepra leviää vähän helvetin vauhdilla, viimeks viime viikonloppuna mummon hautajaisissa joutu kuuleen kaheksanvuotiaan kirkkaalla äänellä jotain myötähäpeää aiheuttavaa vitunhauskaa hokemaa.

Ja hirviniemen sananmuunnokset oon ite kuullu ekaa kertaa varmaan sillon kaheksan vanhana, sinänsä ihan hauska että samat vanhat läpät jaksaa iskee vieläki.
Korvaukseksi tarjoan valloittavan hymyn ja hetken verran paskaa. || The Jasser Arafats || Crimson Day
aivokuolio
23.01.2014 14:42:47
No ei muuta ku voimia sinne koettelemusten keskelle. Tää nyt sattuu vaan olemaan oman aikansa ilmiö ja noilla katsojamäärillä voi odotella että vuoden päästä sama ralli on taas käynnissä.
lapio
23.01.2014 14:43:28 (muokattu 23.01.2014 14:45:03)

Gleb91: Kuulehan nyt autisti. Putouksen vetovoima perustuu inhimillisyyteen ja interaktiivisuuteen. Ohjelmaa katsoessa saa sympata näyttelijöitä jotka yrittää tehdä parhaansa todella tiukassa paikassa, saa valita oman suosikkinsa ja "kannustaa", ottaa siten osaa. Vaikkei lähettäisikään niitä telkussa näkyviä twitter-viestejä tai äänestäisi hahmoja, niin subjektiivisen kokemuksen tasolla katsoja voi kokea empatiaa ja jännitystä näyttelijää kohtaan. Tämä toki vaatii sitä, että joskus suoritus menee mönkään. Jos homma olisi pomminvarmaa, ei jännitystä olisi. Ohjelma on siis juurikin paljon aktivoivampi kuin normaali etukäteen nauhoitettu "show". Ohjelman katsomisesta tulee sosiaalista, kun voi keskustella erilaisista hauskoista tai ei-hauskoista onnistumisista ja epäonnistumisista. Ja siitä kuka on hauskoin ja surkein hahmo. Ohjelma jättää juttelulle aikaa, koska siinä on niin paljon ilmaa ja kestoa.

Ja koska et sitäkään varmaan itse keksi, haukuin sinua autistiksi, koska sinulla on ilmeisesti vaikeuksia hahmottaa asioita jotka liittyvät peilisolujen aktivoitumiseen.

Käsitäthän, että ad hominem-argumentointi ei millään tasolla kumoa keskustelussa aiemmin käytettyjä argumentteja? Epäilen myös vahvasti kykyäsi suorittaa autismidiagnooseja internetin välityksellä. Ottaen vielä huomioon nuoren ikäsi (jos nimimerkissäsi esiintyvä numerosarja viittaa syntymävuoteesi), en usko, että olet ehtinyt suorittaa yliopistossa kovikaan syventäviä psykologian opintoja jotka tällaiseen antaisivat valmiuden. Sinua tarkemmin tv-ohjalma makuasi lukuunottamatta tuntematta tämä on kuitenkin vain mutupohjaista arviointia.

Enkä näe mitään syytä miksi huono tv-viihde aktivoisi "empatianeuroneitani". Todellisuudessa huono tv-viihde aktivoi minussa ärsyyntymisreaktion, joka saa minut vaihtamaan kanavan. Tämä reaktio jättää myös negatiivisen tunnetilan jonka yhdistän sitten sen aiheuttaneeseen muistoon, joka tässä tapauksessa on putous tv-sarja.

Internet-keskustelussa jossa keskustelu on monesti ylikorostuneen kärkevää negatiiviseen tunnetilaan yhdistyvä muisto saattaa tuottaa keskusteluun esimerkiksi jotain sarjaa fanittavan ihmisen mielipiteelle vastakkaisen näkemyksen. Tämä saattaa johtaa henkilökohtaiseen loukkaantumisen tunteeseen sellaiselle ihmiselle joka tv-sarjasta pitää. Huomasithan, että en loukannut sinua henkilökohtaisesti vaikka sinusta siltä varmaan tuntuukin, kun kommentoin negatiivissävytteisesti tv-sarjaa ja ehkä sen potentiaalisinta yleisöä. Et varmaan kuitenkaan lähde kieltämään, että sarjan melko hajuton ja mauton huumori helppoine alapäävitseineen menee monesti riman ali sieltä mistä aita on matalin. Olen käsittänyt, että sarja olisi kuitenkin jossain määrin käsikirjoitettu?

Myönnän toki, että koin hetkellisesti pientä itsekorostuksellilsta ylemmyydentunnetta "dissatessani" laaduttomasti tehtyä tv-sarjaa joka on kansansuosiossa, kuin osoittaakseni, että olen harmaiden massojen yläpuolella. Tajuttuani tämän kuitenkin lapselliseksi tavaksi hankkia tärkeyden tunnetta tunsin ennemminkin häpeää vähä-älyisen käytökseni johdosta. Tämä ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että putous ei mielestäni ole kovin hääppöinen tai hauska. Tekoviikset naamalla ja hassulla äänellä puhuminen ei ollut hauskaa edes pulttiboisin aikaan.
Gleb91
23.01.2014 14:43:36
aivokuolio: No ei muuta ku voimia sinne koettelemusten keskelle.

Osimoilleen näin.
Jeszse
23.01.2014 14:45:26 (muokattu 23.01.2014 14:46:32)
Okei, no tää nyt menee jo vähän ohi aiheen, mutta jos sitä putousläppää joutuu väkisin kestään muuallakin, ni se, että jäsen Gleb91 lähettää capslockilla hakattuja sketsihahmojen hokemia mulle pikaviestinä, menee jo vähän semmoselle peppukipuasteelle, että taidanpa painaa vähän varoitusta tälle omalle viestilleni, jos ylläpito vaikka vois vähän pistää sankaria rauhottumaan.

Pikaviestien julkaisu on kiellettyä, mutta voin sen pistää vaikka palautelomakkeella eteenpäin jos niikseen tulee.

e: Annoin itseasiassa varoituksen myös tolle autismidiagnoosille.
Korvaukseksi tarjoan valloittavan hymyn ja hetken verran paskaa. || The Jasser Arafats || Crimson Day
LordWinter
23.01.2014 14:53:55
Nyt jätkät.
"Joo, tunnelma menee siinä vaiheessa viimeistään pilalle kun kesken kiihkeän huuman joutuu laittamaan kondomia suojaksi, mulla menee suuriosa ajasta ja yleensä penis pääsee vähän lerpahtamaan ennenkuin olen saanut kivekset myös kondomin sisälle." -Rhesus
JKH
23.01.2014 15:00:35
Miten sketsiohjelmasta on saatu näin totinen säije?? Jatkakaa toki, minä poistun...
Basso ilman kieliä on kuin... ...basso ilman kieliä!
kojones
23.01.2014 15:03:32
Ilmeisen suuria tunteita näyttää herättävän tämä kyseinen mainostelevision ylpeys, itse en valitettavasti jaksoakaan en ole katsonut, mutta aiemmin mainittu Trivial pursuit on kyllä hyvää lauantai-illan viihdettä vaikkapa sukulaisten kanssa, vallankin jos vaikkapa lauantaina sattuu tuohon prime time-aikaan olemaan aikaa. Itse törmäsin sarjaan ensi kertaa veljelläni, jolla on kovasti ongelmia työelämässä autismin takia, luonaan törmäsin sarjaan ensi kerran, hän kovasti käytti sarjan hokemia onks Viljoo näkyny, auts töks töks! yms. ja ilmeisen hyvin niinkin fiksuun mieheen uppoaa, itse en kyllä juuri välitä kun ei tuota televisiotakaan tule juuri katsottua.
LordWinter
23.01.2014 15:05:55
JKH: Miten sketsiohjelmasta on saatu näin totinen säije?? Jatkakaa toki, minä poistun...

Tää on kuten Big Brother -topikit: vihaiset pienet koirat räksyttävät äänekkäimmin.
"Joo, tunnelma menee siinä vaiheessa viimeistään pilalle kun kesken kiihkeän huuman joutuu laittamaan kondomia suojaksi, mulla menee suuriosa ajasta ja yleensä penis pääsee vähän lerpahtamaan ennenkuin olen saanut kivekset myös kondomin sisälle." -Rhesus
elon arska
23.01.2014 15:08:18
Nyt tais pojille homma AVAUTUA hhehheh
Haista jätkä vittu ja mee veivaa Volgaas.
obiwan
23.01.2014 15:10:52
Noo se on osimoilleen näin että kaikki ei ymmärrä vähän rankempaa huumoria kato, hehhehheh... Mitä jäbät duunaa launtaisin jos ei muka kato putousta? Mie ainakin romahtaisin muuten.
Musta Arkipyhä
23.01.2014 15:19:55 (muokattu 23.01.2014 15:21:49)
aivokuolio: No ei muuta ku voimia sinne koettelemusten keskelle. Tää nyt sattuu vaan olemaan oman aikansa ilmiö ja noilla katsojamäärillä voi odotella että vuoden päästä sama ralli on taas käynnissä.

Kovin tuntuu raskasta olevan :-) Mitä noihin hokemiin tulee niin tässäpä muutamia menneiltä vuosilta:

"Onks Viljoo näkyny?"

"Sull o mun luonto! Mitäs läksit? Kikkeliskokkelis"

"AAApuuva!!"

"Pärnäsen korjaamollemollemolle"

"Nasse-setä on nyt hyvin,hyvin vihainen"

"Kyllä lähtee!!"

"Kliffaa hei!"

Joku varmaan keksii lisää.Pointtina vaan ,että aina noita on ollut ja aina niitä on hoettu kyllästymiseen asti ja AINA niistä joku on ärsyyntynyt ja haukkunut ko.viihde-ohjelman roskaksi.

Putouksessa eniten ärsyttää ne improvisointiosuudet ,mutta henk.koht.vihasin jo Nyhjää Tyhjästä ohjelmaa.Ei tipu noi improvisoinnit yhtään tänne.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Stradlin
23.01.2014 15:36:03
No ainakin tämä ketju on ihan hyvää viihdettä. Putous nyt menee paremman puutteessa pieninä annoksina.
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
Jucciz
23.01.2014 15:55:35
Putous on ihan niinku Voice of Finland, Idols ja muutkin vuodesta toiseen toistuvat jutut: kaikki nää pukkaavat ilmoille hyvin lyhyen elinkaaren "viihdettä" ja "tähtiä", joita kukaan ei (onneksi) muista enää vuoden päästä.

Tekemällä tehtyä, väkinäistä - ja samalla kertaa niin osuvasti meidän aikaamme kuvastavaa. Halvalla ja nopeasti tehtyä viihteen korviketta kun ilmeisesti parempaankaan ei enää pystytä. Onneksi en ole enää Facebookissa, säästynpähän edes suurimmalta osalta noista hokemista.

Monille Kummeli-sketseille nauran vieläkin - tai vaikkapa vain Heikki Silvennoisen naamalle ihan missä ikinä sen sattuu näkemäänkään. Toiset vaan nyt ovat hauskempia kuin toiset.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Karvamammutti
23.01.2014 15:58:11
Jucciz: Putous on ihan niinku Voice of Finland, Idols ja muutkin vuodesta toiseen toistuvat jutut: kaikki nää pukkaavat ilmoille hyvin lyhyen elinkaaren "viihdettä" ja "tähtiä", joita kukaan ei (onneksi) muista enää vuoden päästä.

Tekemällä tehtyä, väkinäistä - ja samalla kertaa niin osuvasti meidän aikaamme kuvastavaa. Halvalla ja nopeasti tehtyä viihteen korviketta kun ilmeisesti parempaankaan ei enää pystytä. Onneksi en ole enää Facebookissa, säästynpähän edes suurimmalta osalta noista hokemista.

Monille Kummeli-sketseille nauran vieläkin - tai vaikkapa vain Heikki Silvennoisen naamalle ihan missä ikinä sen sattuu näkemäänkään. Toiset vaan nyt ovat hauskempia kuin toiset.

Sinällään ironista että tääkin oli puhdasta copy-pastea.
Sielu muistuttaa muovipussia. Se on ohut ja läpinäkyvä ja vetää noin 4 litraa.
LordWinter
23.01.2014 16:05:09
Jucciz: Halvalla ja nopeasti tehtyä viihteen korviketta kun ilmeisesti parempaankaan ei enää pystytä.

Monille Kummeli-sketseille nauran vieläkin

Tässä nyt ei ole minkäänlaista logiikkaa.
Jucciz
23.01.2014 16:14:57
LordWinter: Tässä nyt ei ole minkäänlaista logiikkaa.

Tältähän se voi tuntua, jos ei erota huumoria sen kalpeasta varjosta.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
LordWinter
23.01.2014 16:34:37
Jucciz: Tältähän se voi tuntua, jos ei erota huumoria sen kalpeasta varjosta.

Osittain totta, en ole koskaan edes hymähtänyt yhdellekään kummeli-sketsille. Putouksessa on sentään paremmat näyttelijät.
Point
23.01.2014 16:48:07
Yks mikä tässä sarjassa ahdistaa on kaikki seksuaalisuuteen liittyvät läpät. Ne on itekseen katellessa just hyviä, mutta koen edelleen ihan helvetin kiusalliseksi kaiken alapäähuumorin kun sitä katellaan vanhempien kanssa. Oon siis lauantai-iltana jossain muualla kun telkkarin ääressä perheen kesken.

Ennen tykkäsin putouksesta paljonkin, nykyään ei vaan enää maita kummemmin. Ei aiheuta mitään ärsytystä sinänsä, mutta se ottaa koville kun pitää kuunnella noita hokemia ohjelman ulkopuolella ja tekonauraa niille ihmisten seurassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)