Hoo_ 06.01.2014 23:42:30 | |
---|
Osaisko kukaan suositella hyviä kapuloita mulle. Tällä hetkellä käytän Balbexin KS Fusion hikkori mallia ja oon pitkästä aikaa kyllä oikeesti tyytyväinen kapuloihin. Aikasemmin soittelin Kuoppis sigulla ja tänään pitkästä aikaa kokeilin niitä. Mulla on niitä sekä valkopyökkisinä, että hikkorisina. En muistanukaan, että materiaali vaikutti niin paljon ride soundiin. Valkopyökkisissä oli selvästi parempi ridesoundi ja tietynlainen tatsi, mutta hikkoriset tuntu painonsa takia muuten selkeesti miellyttävämmiltä. No nyt seuraavaks meinaan kokeilla KS Fusionia myös valkopyökkisenä. Tuli kuitenkin testin jälkeen mieleen, osaisko joku suositella jotain tuhtia vaahtera/valkopyökki kapulaa, jolla sais osaavissa käsissä riden ku riden laulamaan hunajaa? :) Eikä tartti vältsiä olla ees tuhti kapula, jos on ehdottaa joku omasta mielestään tosi hyvä malli. Jos joku on kokeillu b-stickin taffeleita, niin niistä kiinnostais niiden paino. Ohuet kapulatkaan ei haittaa, jos vaan painaa tarpeeks. + jos joku pystyis suosittelemaan hyviä levyjä Jack DeJohnettelta...? |
Seba 07.01.2014 00:55:38 | |
---|
No onpas sitä herkkänahkaista meininkiä täällä. Jos tuollaisesta ottaa itseensä, ei kannata kitara ja bassodadoihin edes vilkaista :) Eniten vituttaa kaikki. |
Kauhea meno! "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 07.01.2014 06:43:57 | |
---|
Joka kerran, kun joku noita uusia Alphoja on ostattelemassa, on minun neuvo: Samalla rahalla saat laadukkaammat käytetyt. Ihan oma kokemukseni riittää tämän neuvon antamaan. On minullakin uudet Alphat olleet ja siksi minulla on tällainen mielipide. Uudet kiiltävät Alphat on komeat katsella. Käytetyt laadukkaammat kun sormenjälkineen ei niin kaikkien silmää miellytä, vaikka korvalla näitä symbaaleita kannattaisikin ostaa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
AP 07.01.2014 07:34:36 | |
---|
jabajee:kun olen tälläinen harrastelija-tason rummun hakkajaa, niin en menetä yöuniani vaikka täällä joku yrittää kamoillaan ja taidoillaan päteäkkin. Voit lohduttautua myös sillä, että taidoilla ja musiikillisesta näkemyksestä tai menestyksellä ei ollenkaan välttämättä ole tekemistä sen kanssa, miten ihmeellisillä kamoilla kukin soittelee. Joku räpeltää vuosikerta-Gretschien kanssa ja joku kelaa järjettömän hienosti perus-Pearleilla. Ilmeisesti koko palstan kouluttautuneimmalle on turha yrittääkään perustella, miksi joku muu kuin Yamaha voisi olla hyvä rumpu jne. Että antaa palaa Alphojen kanssa vaan ainakin ensi alkuun. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Sa(n)kari 07.01.2014 08:08:06 | |
---|
hollmi-5: Joka kerran, kun joku noita uusia Alphoja on ostattelemassa, on minun neuvo: Samalla rahalla saat laadukkaammat käytetyt. Ihan oma kokemukseni riittää tämän neuvon antamaan. On minullakin uudet Alphat olleet ja siksi minulla on tällainen mielipide. Uudet kiiltävät Alphat on komeat katsella. Käytetyt laadukkaammat kun sormenjälkineen ei niin kaikkien silmää miellytä, vaikka korvalla näitä symbaaleita kannattaisikin ostaa. Ja mulla on sormenjälkineenkin yllättävän hyvät 15+ vuotta vanhat Alphan medium haitsut. Paskemmillakin vastaavan hintaluokan haitsuilla soitellut, mm. Sabian b8 yms. Hyvin menee meijän rokkihommissa. Ne crashit ei kyllä olleet kovin hyviä sen myönnän. Pahin kihinä varmaan jo patinoitunut mulla haitsuista. Olleet siis mulla käytössä koko ajan, uusina ostin. |
damn u 07.01.2014 09:37:29 | |
---|
Tätä Alphakeskustelua voisi lähestyä myös siten että miettii haluaako oikeasti jakaa hyviä neuvoja vai dissata toisen myymiä peltejä. Te hyviä neuvoja jakavat voisitte asettaa itsenne myyjän asemaan ja miettiä sitä miten itse reagoisitte siihen jos joku julkisesti haukkuu myytäväksi asettamaanne tavaraa. Hyville neuvoille on paikkansa, hyvät ja huonot. Dissaus ei ole hyvä neuvo eikö niin? |
Duro 07.01.2014 09:42:38 | |
---|
Minusta oli vaan täysin tarpeetonta lähtee dissaamaan ja turhaan piikittelemään kun asiallisen kysymyksen heitti. Eiköhän meistä kaikki kuitenkin Alphan paperilla olevan laatutason tiedä, mut ei se sitä tarkota etteikö niistä joku voisi pitää enemmän kuin paperilla paremmista, ja ei siitä nyt kukaan voi tosissaan mennä vinkumaan että "vittu sinä oot sitten puurokorvanen". Eikä tässä mitään taidettu muutenkaan kysyä että onko ne hyviä vai huonoja, huono- vai hyväsoundisia... Siinä mielessä tosin hollmin kanssa samoilla linjoilla etten itekään suosittele ketään niitä uutena ostamaan. Ovat turkasen kalliita siihen nähden että minkä tasoselta ne päällisin puolin kuulostaa. Haikoista ja rideistä oon tosin ite löytäny ihan kelpo tapauksia ja ohkasemmat crashitkin on ihan jees. Mediumit ja sitä paksummat crashit jättäsin kyllä ostamatta. Efektipuolella on ihan hauskoja tapauksia. Ei mitään lisättävää rumpuskenelle. Persoonallisuus soittajana nolla. (c) jazzmies |
Speedy 07.01.2014 09:48:54 | |
---|
Siis kaverihan kysyi että mitä eroa on uusilla ja vanhoilla Alphoilla! Hän oli myymässä niitä eikä ostamassa. Täällä suolataan kaupanteko ihan turhanpäiväsellä läpinällä niin ettei ainakaan kukaan tätä lukenut niitä uskalla ostaa.. Noh, perus Mnet meininki..=( Mutta, omasta vaatimattomasta kokemuksestani voin kertoa että MINUN mielestäni nuo vanhat ovat huomattavasti parempia soundinsa puolesta kuin uudet. Kestävyydestä en tiedä, enkä sen usko muutenkaan olevan kiinni itse symbaalista. Vanhoja olen omistanut ja omistan edelleenkin, uudempia olen vain kuullut soittettavan ja itse pari kertaa hutassut. En tiedä onko materiaalissa eroa, mutta ainakin taonta ja sorvaus on erilainen.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
jabajee 07.01.2014 09:56:39 (muokattu 07.01.2014 10:02:13) | |
---|
hollmi-5: Joka kerran, kun joku noita uusia Alphoja on ostattelemassa, on minun neuvo: Samalla rahalla saat laadukkaammat käytetyt. Ihan oma kokemukseni riittää tämän neuvon antamaan. On minullakin uudet Alphat olleet ja siksi minulla on tällainen mielipide. Uudet kiiltävät Alphat on komeat katsella. Käytetyt laadukkaammat kun sormenjälkineen ei niin kaikkien silmää miellytä, vaikka korvalla näitä symbaaleita kannattaisikin ostaa. Ei kai kukaan ole toisin väittänytkään? En itsekään uutena ostaisi tuollaisia, enkä ole ostanutkaan. Vastaava setti maksaa uutena 360€ ja sillä rahalla saa todellakin ihan ammattitason pellit käytettyinä. Aika moni harrastaja-tason rumpali joutuu kuitenkin tekemään hankintansa hieman pienemmän budjetin rajoissa kuin ammatikseen soittava. Siinä mielessä tuo 160€, mitä käytetyistä pyydän, on mielestäni ihan kohtuullinen hinta Alphoistakin. Jos jonkun pelti-budjetti on vaikkapa vain tuo alle 200€, niin ihan turha silloin on haaveilla pro-tason kattauksesta, vaikka korva kuinka niin haluaisikin. Eikö tuo sama ohje siis päde halvemmissakin pelleissä, eli että ennemmin ostaa käytetyt Alphat kuin uudet PST:t? Vai pitääkö olla soittamatta siihen asti, että on varaa ostaa huippukamat? Aika monella junnulla esim. vanhemmat rahoittaa tätä harrastusta. Ja kuten tuossa muutama fiksumpi oli huomannutkin, niin olen siis myymässä näitä, en ostamassa. Ja että alkuperäinen kysymykseni oli mitä eroa on uudella ja vanhalla sarjalla. En kysynyt minkä laatuisia nämä on, kun sen tiedän itsekin. |
jazzmies 07.01.2014 09:57:16 | |
---|
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Laakstr 07.01.2014 09:59:33 | |
---|
Hoo_: Osaisko kukaan suositella hyviä kapuloita mulle. Tällä hetkellä käytän Balbexin KS Fusion hikkori mallia ja oon pitkästä aikaa kyllä oikeesti tyytyväinen kapuloihin. Aikasemmin soittelin Kuoppis sigulla ja tänään pitkästä aikaa kokeilin niitä. Mulla on niitä sekä valkopyökkisinä, että hikkorisina. En muistanukaan, että materiaali vaikutti niin paljon ride soundiin. Valkopyökkisissä oli selvästi parempi ridesoundi ja tietynlainen tatsi, mutta hikkoriset tuntu painonsa takia muuten selkeesti miellyttävämmiltä. No nyt seuraavaks meinaan kokeilla KS Fusionia myös valkopyökkisenä. Tuli kuitenkin testin jälkeen mieleen, osaisko joku suositella jotain tuhtia vaahtera/valkopyökki kapulaa, jolla sais osaavissa käsissä riden ku riden laulamaan hunajaa? :) Eikä tartti vältsiä olla ees tuhti kapula, jos on ehdottaa joku omasta mielestään tosi hyvä malli. Jos joku on kokeillu b-stickin taffeleita, niin niistä kiinnostais niiden paino. Ohuet kapulatkaan ei haittaa, jos vaan painaa tarpeeks. + jos joku pystyis suosittelemaan hyviä levyjä Jack DeJohnettelta...? Mun ehdoton suosikki on VF:n Weckl signature. Tuo KS Fusion ei jotenkin sopinut mun kouraan ja lisäksi koin sen hieman liian etupainoiseksi. Nuo "wekkulin" kepit ei ole kovin tuhdit kyllä, ennemminkin sellanen välimalli. Ja juu ainaskin herran itsensä soitossa on hunajaisia sävyjä ;) Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä |
Duro 07.01.2014 10:00:15 | |
---|
jazzmies: Paljon näyttäisi metallirumpaleita käyttävän Alphaa http://www.paiste.com/e/artistslist … =10&menuid=31&famname=Alpha eli taatusti sopii siihen musiikkiin kuin nenä päähän. Näin tekee. En tiedä että onko Paiste alkanut jakamaan joitain Alpha-endorsauksia, koska pelkillä Alpha-kattauksilla meneviä rumpaleita on nykyään tosi paljon. Ei mitään lisättävää rumpuskenelle. Persoonallisuus soittajana nolla. (c) jazzmies |
jazzmies 07.01.2014 10:04:08 | |
---|
Hoo_: No nyt seuraavaks meinaan kokeilla KS Fusionia myös valkopyökkisenä. Tuli kuitenkin testin jälkeen mieleen, osaisko joku suositella jotain tuhtia vaahtera/valkopyökki kapulaa, jolla sais osaavissa käsissä riden ku riden laulamaan hunajaa? + jos joku pystyis suosittelemaan hyviä levyjä Jack DeJohnettelta...? Minä käytän Balbexin Ultra Jazz HB -mallia, mikä ei ole tuhti, mutta kyllähän on hyvä saundi ja ei liian rimpula. Jos vaikka alkuun Keith Jarrett Whisper Not tai Standards Vol. 1. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
AP 07.01.2014 10:27:30 | |
---|
jazzmies: Paljon näyttäisi metallirumpaleita käyttävän Alphaa http://www.paiste.com/e/artistslist … =10&menuid=31&famname=Alpha eli taatusti sopii siihen musiikkiin kuin nenä päähän. No joo, mainossivuhan tuo tietysti on, ja tarkoittanee sitä että videolla tai keikoilla näillä voikin olla Alphat setissään. Eikö joku joskus tiedottanut Lars Ulrichin soitelleen rumpuraitoja jollain Gretscheillä, vaikka mies miten Taman mannekiinina hulmusi vuosikaudet. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
AP 07.01.2014 10:34:08 | |
---|
jabajee:Siinä mielessä tuo 160€, mitä käytetyistä pyydän, on mielestäni ihan kohtuullinen hinta Alphoistakin. Onhan tuo tietysti paljon rahaa noin yhteenlaskettuna, mutta alle satanen hyväkuntoisesta crashisa oli mielestäni ihan järkevä. Myin itse hiljakkoin käyttämättömän Istanbul Xist-crashin 80 eurolla eikä se kauaa torilla seissyt. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
wavelength 07.01.2014 11:18:27 (muokattu 07.01.2014 11:20:05) | |
---|
Hoo_: Tuli kuitenkin testin jälkeen mieleen, osaisko joku suositella jotain tuhtia vaahtera/valkopyökki kapulaa, jolla sais osaavissa käsissä riden ku riden laulamaan hunajaa? :) + jos joku pystyis suosittelemaan hyviä levyjä Jack DeJohnettelta...? Vic Firth SD2 on nasta kalikka, ja Michael Breckerin samanniminen lätty (siis "Michael Brecker", ei "SD2" eikä tosiaankaan "Nasta Kalikka") sisältää kelpo soitantaa ja sävellyksiä. |
Velli 07.01.2014 11:33:48 | |
---|
Hoo_: + jos joku pystyis suosittelemaan hyviä levyjä Jack DeJohnettelta...? Oma suosikkini DeJohnettelta on Michael Breckerin Tales From The Hudson. Kyseisellä lätyllä DeJohnette soittaa yhtä hyvin kuin aina, mutta levyn biisimateriaali kolahtaa itselleni erityisen hyvin. |
tomboarmageddon 07.01.2014 12:13:43 | |
---|
Oon ennenkin jäkättänyt tätä samaa, eli mullakin oli joskus aloitellessa alphat, soitin niillä aika kauan ja sain niillä settibalannssin niin viduroilleen etteioo tosikaan. Yksin soittaessa meni vielä ok, mutta bändin kans varsinkin crashit jäi niin jalkoihin,että tottui niitä pieksämään ihan tarpeettomalla voimalla. Sitten kun sain hommattua a custom crashin olin aivan äimänä kun tuli aina silmille sieltä. Jos alusta asti olisi siis ollut jotkin laadukkaammat pellit olisi tämä turha settibalanssin kanssa vääntö jäänyt. No oppia ikä kaikki ja kaikki vähintään kakspiippuista... |
Weetoz 07.01.2014 12:20:38 | |
---|
Hoo_: Osaisko kukaan suositella hyviä kapuloita mulle. Hyvän ridesoundin toivossa etsiskelin itekkin kapuloita tässä vähän aikaa sitten, ja päädyin lopulta Vic Firthin Peter Erskine Ride Stickiin. Ne on tosin ihan perinteisesti hikkoria, mutta suosittelen tsekkaamaan silti. |