Aihe: Missä ne kovat uudet rokkibändit on?
1 2 3 4 5 6 79 10 11 12 13
2randpo
01.01.2014 20:58:21

velipesonen: Ei ole kunnia ymmärtää tästä. Oikeastaan halusin vain todeta että Bollocks esittää jotain missä on jotain pointtia ja Nevermind jotain sellaista missä ei ole enään mitää pointtia.

Ostakaahan lehteä mahdollisimman paljon että pojat pääsee rahoillanne kupittelee ja julkasee lisää.

Hehjuum, tai siis mähän olen tilaaja, tulee lehdykkä himaan.
Insanely happy
2randpo
01.01.2014 21:01:34

Takaisin aiheeseen: Death Hawks.
Insanely happy
Musta Arkipyhä
02.01.2014 09:12:13
2randpo: Takaisin aiheeseen: Death Hawks.

Tätä olen hiukan kuullut ja vaikuttaa varsin lupaavalta.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
phiit
02.01.2014 09:22:00 (muokattu 02.01.2014 09:22:12)
PsychedelicWarlord:

Esmes tässä ketjussa mainittu Mastodon kuuluu bändeihin jonka levyjä olen lainaillut kirjastosta ja yrittänyt kovasti kuunnella ,mutta edelleen bändi kuulostaa tylsältä ja biisit ja riffit äärettömän laimeilta.

Kyse ei ole bändien soittotaidosta vaan sävellystaidoista: Ei haluta/uskalleta ottaa sävellyspuolella riskejä.Sama juttu soundien suhteen: Ei uskalleta mennä eri suuntaan ja ottaa riskejä.Helpompaa nykästä se sama "15-rectoa päällekkäin"-kitaravalli sinne taustalle kuin vaikkapa miettiä jotain aivan muuta.

Pakko kyllä olla täysin erimieltä Mastodonin kohdalla, bändihän on alkuajan murinoista kehittynyt huimasti ja nykysin paljon myös melodioita mukana + bändit riffit on nerokkaita.
Kitarasounditkin ollu jo alusta lähtien ollu enemmän sinne classic rockin suuntaan kuin mihinkään rectosoundiin.
Musta Arkipyhä
02.01.2014 10:53:14 (muokattu 02.01.2014 10:57:35)
phiit: Pakko kyllä olla täysin erimieltä Mastodonin kohdalla, bändihän on alkuajan murinoista kehittynyt huimasti ja nykysin paljon myös melodioita mukana + bändit riffit on nerokkaita.

Ei kyllä aukene riffien nerokkuus mulle tässä tapauksessa.Onhan siellä toki sellasta rytmistä kikkailua jos näin asian ilmaisisi ,mutta riffien melodinen sisältö ja melodiat ovat tylsiä.Toki muutama ok ideakin löytyy.

Kitarasounditkin ollu jo alusta lähtien ollu enemmän sinne classic rockin suuntaan kuin mihinkään rectosoundiin.

Tuo kommenttini ei ollut niinkään suunnattu Mastodonille kuin bändeille -ja nimenomaan raskaan rockin bändeille- yleensä.Enemmän variaatiota voisi toki Mastodonillakin olla soundien suhteen.

Opethin Blackwater Park on minusta näitä onnistuneempia "uusia" levyjä:

http://www.youtube.com/watch?v=wxaFANthouM
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
phiit
02.01.2014 11:06:37
PsychedelicWarlord: Ei kyllä aukene riffien nerokkuus mulle tässä tapauksessa.Onhan siellä toki sellasta rytmistä kikkailua jos näin asian ilmaisisi ,mutta riffien melodinen sisältö ja melodiat ovat tylsiä.Toki muutama ok ideakin löytyy.

Tuo kommenttini ei ollut niinkään suunnattu Mastodonille kuin bändeille -ja nimenomaan raskaan rockin bändeille- yleensä.Enemmän variaatiota voisi toki Mastodonillakin olla soundien suhteen.

Opethin Blackwater Park on minusta näitä onnistuneempia "uusia" levyjä:

http://www.youtube.com/watch?v=wxaFANthouM

Mastodonin riffithän ei kyllä melodisia olekaan, et sillä saralla en kommentoikaa enempiä.

Mutta tuosta "rectosoundista" oon kyllä täysin samaa mieltä, eihän nykysin muutenkaan noita amerikanpumppuja erota millään toisistaa ku soundit ja biisitki ihan samanlaista kauraa. Liian kliinistä touhua sanon ma
2014 mennään asialinjalla :)
Panthera pardus
02.01.2014 23:58:18
Madtheswine: Mieleeni tulee 70-luku ja sen aikaiset musiikin pioneerit. Oltiin edelläkävijöitä ja tuotiin uusia juttuja musiikkiin esimerkiksi kosketinsoitinsuuruuksien ja Bob Moogin välinen yhteistyö ja syntetisaattoreiden tuominen musiikin valtavirtaan. Progen kultakautena melkeinpä jokainen bändi kuulosti omalta genreltään, omalta jutultaan, joka erotti ne muut samaa, mutta niin silti erilaista musiikkia tekevästä bänditä. Verratkaapa vaikka Pink Floydia, Jethro Tullia ja Van der Graaf Generatoria.

Hypätään nykypäivään. Rock-muusikot eivät enää omaksu uusia tuulia. Ei edes uskalleta kokeilla uusia juttuja. Itse näen elektronisen musiikin ja rockin yhdistelemissä lukemattomia mahdollisuuksia, mutta niitä ei käytetä. Ei joko haluta tai osata. Nuoret lahjakkaat muusikot ryhtymät mielummin sähkömuusikoiksi. Sillä tavalla on helpompi saada mainetta ja mammonaa.

Tarvittaisiin suunnannäyttäjiä. Rohkeita muusikoita, jotka uskaltaisivat esimerkiksi tehdä yhteistyötä elektronisten suuruksien kanssa. Daft Punk teki jotain sellasta viimeisimmällä levyllään, mutta sekin oli vielä vähän liian tuttua ja turvallista kaupallista ja siloiteltua.

Nykyään rock joutuu taistelemaan tilasta rapin, elektronisen musiikin ja em. monien alalajien seassa. Ennen tilanne oli sikäli täysin toinen, että kitaravetoisella musiikilla oli lähestulkoon täydellinen monopoliasema ja ympärille kokeiltiin ja rakennettiin uutta.
shangun
03.01.2014 09:14:47 (muokattu 03.01.2014 09:39:01)
Tälläinen jäseniltään nuorehko (18-19v) rokkibändi kuin Blue Eyed Sons, ainakin kuullostaa kohtuullisen retrohtavalta. Olin keikalla. Lämppäsivät Haloo Helsinkiä.

http://www.youtube.com/watch?v=_LQ7h6vRggw

Soittivat lyijypallomusan lisäksi muutakin, progahtavaa fiilistelyä, oli joku uuden ja freesinkin kuuloinen.

Löysin myös covervedon All Along The Watchtowerista.

http://www.youtube.com/watch?v=EafaQeMLI54
maelstorm
03.01.2014 11:59:27
Kohtuullisen käsittämätöntä että otsikkona on se mikä otsikkona on, ja kun vähän lähti perkaamaan niin avaaja kävikin sössöttämään, että kyse on liikevaihtovirtojen jakaumista kentällä eikä niinkään bändeistä.
313
03.01.2014 12:50:43
maelstorm: Kohtuullisen käsittämätöntä että otsikkona on se mikä otsikkona on, ja kun vähän lähti perkaamaan niin avaaja kävikin sössöttämään, että kyse on liikevaihtovirtojen jakaumista kentällä eikä niinkään bändeistä.

Sellaista se rock nykyään on.
Two wrongs don't make a right, but three lefts do.
T.R.N.
03.01.2014 13:28:51
Vaikka olisi vähän omakin lehmä ojassa, niin mun mielestä suomalainen rock-kenttä on mielenkiintoisempi kun vuosiin. Vaikka oma aktiivinen otanta onkin vajaasta paristakymmenestä vuodesta.

Se voikin olla eriasia, jos haetaan maailmanlaajuista megahypeä. Siitäkin voi olla monta mieltä missä määrin siinä on sitten sitä rock n' rollia tai puhumattakaan jostain sen lukuisista alalajeista.
Eikös Backstreet Boys tule kohta Suomeen?
-------------------------------------------------
Osteri
03.01.2014 13:57:27
T.R.N.: mun mielestä suomalainen rock-kenttä on mielenkiintoisempi kun vuosiin. Siitäkin voi olla monta mieltä missä määrin siinä on sitten sitä rock n' rollia tai puhumattakaan jostain sen lukuisista alalajeista.

Absolutely! Suomen rock-skenessä on monia mielenkiintoisia bändejä ja mulle putoaa erityisesti nämä Rubik ja Pariisin Kevät -tyyliset musat, monista muista en edes tiedäkään. Ei ole ns. "kovia ränttä-rock bändejä", mutta noita kuunnellessa ei aina niin tarvitsekaan olla. Pop'ista ollaan kaukana kuitenkin ja se on hyvä kun osaavat muusikot pistää taiteen leijailemaan. Kiitos.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Epämuusikko
03.01.2014 14:29:47 (muokattu 03.01.2014 14:30:09)
Osteri: Absolutely! Suomen rock-skenessä on monia mielenkiintoisia bändejä ja mulle putoaa erityisesti nämä Rubik ja Pariisin Kevät -tyyliset musat, monista muista en edes tiedäkään. Ei ole ns. "kovia ränttä-rock bändejä", mutta noita kuunnellessa ei aina niin tarvitsekaan olla. Pop'ista ollaan kaukana kuitenkin ja se on hyvä kun osaavat muusikot pistää taiteen leijailemaan. Kiitos.

hmm. Missäs kovat nykypop-bändit ovat? Vai seilaako ne indie-lipun alla?
Yllämainitut kyllä uppoaa itelle.

t: Ben Folds Fiven uusimman kuuntelin tänään läpi. Kahdesti.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Panthera pardus
03.01.2014 22:19:35
T.R.N.: Se voikin olla eriasia, jos haetaan maailmanlaajuista megahypeä. Siitäkin voi olla monta mieltä missä määrin siinä on sitten sitä rock n' rollia tai puhumattakaan jostain sen lukuisista alalajeista.
Eikös Backstreet Boys tule kohta Suomeen?

Ei maailmanlaajuisen megahypen hakemisessa mitään pahaa ole jos sen tekee hyvällä musiikilla eikä mallilla Backstreet Boys.
Juzpe
04.01.2014 09:21:01

Kohtuullisen käsittämätöntä että otsikkona on se mikä otsikkona on...

Kohtuullisen käsittämätöntä, että kun mainitaan herkän taiteilijasielun arkkivihollinen, eli se, että Siwasta ei saa näkkäriä ja keskikaljaa "alan piirien" respectipisteillä vaan EKP:n julkaisemalla valuutalla, alkuperäinen pointti menee ohi. Tässä se rahaosio vielä uudelleen:

Liikevaihtojen jakautumisesta? No ennemminkin siitä, että kenelläkään alan isommalla toimijalla (lue: sellaisella jolla on massia perstaskussa) ei tunnu nykyisin olevan munaa panostaa pitkäjänteisesti itse omaa musiikkia tekevään bändiin, vaan kerätään pikkuvoittoja formaattioksennustähdenlennoilla. Eli: Pelataan jokeripokeria 10 sentin panoksella ja voitot on värisuorallakin siihen suhteessa.

Ei mua tämä asia kismitä "harrastelijabändien" osalta. Jos tykkää keikkailla ilman asiallista korvausta siitä, että käy soittamassa omaa musaa jonka tekemiseen on useimmiten valutettu ainakin hikeä ja kyyneleitä, useimmiten vertakin, niin ok. Levyt voi sitten julkaista omakustanteena ja niitä voi myydä 3kpl/keikka. Jos haluaa edes kulut peittoon keikoilta ja hiukan taskurahaakin, niin vanhat Whitesnaket on syytä olla hanskassa.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
Epämuusikko
04.01.2014 10:05:13
Juzpe: vanhat Whitesnaket on syytä olla hanskassa.

sen verran uskallan väittää, näin cover-hommat vakkarina lopettaneena, että tämä coverbändibuumi vääristää koko Suomen musakenttää ja touhua. Tulee mieleen muutama Euroopan maa jossa tilanne on hyvin eri, kuka nyt muiden ihmisten biisejä lähtee varta vasten baariin esittämään?
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Juzpe
04.01.2014 10:31:11

että tämä coverbändibuumi vääristää koko Suomen musakenttää ja touhua

Se on kyllä ihan vitun totta, et vois olla enempää asian ytimessä. Yleensä ei plussaa tipu, mutta nyt kajahti. + plop.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
Osteri
04.01.2014 12:34:05
Epämuusikko: ...tämä coverbändibuumi vääristää koko Suomen musakenttää .....kuka nyt muiden ihmisten biisejä lähtee varta vasten baariin esittämään?

Millä tavalla vääristää? Coverbändeille kuitenkin on kysyntää. Ehkä tässä on joku pointti jota en vaan ymmärrä. Kiitos lisävalaisusta.
Miksei soittaisi coverbiisejä? Jos tykkää niitä soittaa ja se riittää.

Omalla bändillä ei tosin soiteta mitään näitä kuluneimpia covereita eikä Whitesnakeja ja ehkä sen takia juuri keikkojen määräkään ei ole noussut stressiin asti. Noh, pääasia että soittaa sitä mistä tykkää ja aika monella rokilla saa bileet aikaiseksi kuitenkin :)
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Lennu
04.01.2014 12:57:25

En lukenut yhtään viestiä, mutta ilmoitan Velipesoselle ketjun olemassaolosta :)
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)