Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musiikillisia onnen hetkiä
1 2
silhouette
08.12.2013 22:20:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jostain tuli mieleen ajatus, että olisi hauska lukea muiden muusikoidennetin käyttäjien hyvistä hetkistä musiikin parissa. Kokemus voi siis oikeastaan olla mikä tahansa hyvä juttu uuden kielisetin saamisesta parhaaseen konserttiin, kunhan se on vaan tosiaan tapahtunut musiikin parissa. Onko tällaisessa ketjussa mitään ideaa? Mun mielestä se on aika hyvä ajatus.
 
Ja, oma viime aikainen ns. huippukokemus musiikin parissa oli, kun sain tietää, että Greg Howelta ilmestyy lähiaikoina uusi opetus-video. Pieni juttu, tiedän, mutta ompahan ainakin jotain kivaa mitä odottaa tulevaisuudessa. Jos vaikka oppisi vielä joskus soittamaan =)
 
Eli, saako aiheesta keskustelua?
 
Aina voi yrittää.
sellisti
09.12.2013 00:07:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilisiltainen keikka omalla bändillä oli aika hieno kokemus, se kun oli eka keikka yli puolentoista vuoden tauon jälkeen. Oli mukava huomata että edelleen soitto toimii ja porukka viihtyy hyvin yhdessä. Plus että yleisökin näytti tykkäävän. Oli hyvä meininki kaikin puolin!
 
Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin / Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen
Stradlin
09.12.2013 00:26:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäisenä tulee mieleen sellaiset onnistumisen kokemukset, kun on oppinut soittamaan jotain aiemmin mahdottomilta tuntuneita juttuja. Oli se aika siistiä kun soittoharrastuksen alkuvaiheessa vaikkapa Get On tai Sweet Child O'Mine pitkän harjoittelun tuloksena ekaa kertaa kuulostivat itse kitaralla soitettuina suunnilleen samalta kuin alkuperäisesittäjien levyillä. Myöhemminkin niitä onnistumisia ja voittajafiiliksiä on tullut, mutta parasta oli se kun ensimmäisen kerran tajusin pystyväni soittamaan samoja juttuja kuin ne ihan oikeat muusikotkin.
 
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
shuffle
09.12.2013 12:38:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvän biisin tekeminen. Kun rämpyttelee kalsareissa kotisohvalla TV auki, ja yhtäkkiä kuuntelee, että hetkinen. Sitten tuleekin kiire saada paperia ja kynä.
Tai sitten kun löytää jo valmiiseen tekstiin ne oikeat soinnut samalla metodilla.
Se on kuningasfiilis. Sitten kun jos löytää hyvän laulajan, joka osaa tulkita sen oman pään sisällä olleen biisin ulos just osapuilleen niin kuin itselle omassa päässä kuuluu. Se on maagista. Olo on hetken kuin Beethovenilla.
Sitten tietysti aina kun pikkaa Eppujen "Vihreän joen rannalla" alkuriffin, niin jo taas vanhassa veri kiertää:)
 
silhouette
09.12.2013 13:12:51 (muokattu 09.12.2013 13:14:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: Hyvän biisin tekeminen. Kun rämpyttelee kalsareissa kotisohvalla TV auki, ja yhtäkkiä kuuntelee, että hetkinen. Sitten tuleekin kiire saada paperia ja kynä.
Tai sitten kun löytää jo valmiiseen tekstiin ne oikeat soinnut samalla metodilla.
Se on kuningasfiilis.

 
Tuohon osaan kyllä samaistua. Ei ole musiikissa ehkä hienompaa kokemusta, kun jos saa sävellettyä jonkun - edes omaan korvaan - hyvänkuuloisen jutun. Ja loppujen lopuksi: musiikkiahan tässä ollaan tekemässä ja hyvän biisin säveltäminen on tärkeämpää kuin tuhannen nopean likin osaaminen.
 
Aina voi yrittää.
Karwin
09.12.2013 14:08:14 (muokattu 09.12.2013 14:52:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sellisti: Eilisiltainen keikka omalla bändillä oli aika hieno kokemus, se kun oli eka keikka yli puolentoista vuoden tauon jälkeen. Oli mukava huomata että edelleen soitto toimii ja porukka viihtyy hyvin yhdessä. Plus että yleisökin näytti tykkäävän. Oli hyvä meininki kaikin puolin!
 
Minulla oli samanlainen elämys päivää aikaisemmin, paitsi että edellinen keikka vuosi sitten ja tällä kertaa ei ollut "oma" yhtye. Kivaa kun on mukavaa.
 
Vänkää oli kun 1980-luvulla Rockradio soitti kappaleeni. Sen koommin ei ole musiikkini radiossa soinutkaan. Mutta vielä vängempää oli kun 1990-luvulla pari muutakin yhtyettä esitti samaa kappaletta.
 
Taannoin sovitin verkosta löytyneen runon verkosta löytyneeseen instrumentaaliin. Sekä ruotsalainen säveltäjä että yhdysvaltalainen runoilija olivat innoissaan kun joku oli heidän tuotoksensa (maailmanlaajuisesta internetistä) löytänyt & käyttänyt. 76-vuotias runoilija oli liikuttunut koska runo kertoi hänen nuoruudestaan: "I almost lost my keyboard from all the tears falling when I listened to the song. It is so beautiful." Ilahdutti se.
 
Vuosia etsin melodikaa tosi- ja verkkokirpputoreilta. On muuten ällistyttävän harvoin Muusikoiden Torilla. Viime viikolla löysin omani lähikaupungin kirpputorilta 12 ekulla.
 
Elämä on nakki.
Bluesmies
09.12.2013 14:34:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokainen keikka, jossa olen itse soittanut.
Jeszse
10.12.2013 09:42:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä biisi. http://www.youtube.com/watch?v=fsmAlI3Ra44
 
Kenties lempiyhtyeeni ja suosikkikappaleeni heiltä, jonka kuulin ensimmäisen kerran livenä tuolla jäähyväiskeikalla.
 
Oli aivan helvetin hienoa.
 
Korvaukseksi tarjoan valloittavan hymyn ja hetken verran paskaa. || The Jasser Arafats
Dirtyh
11.12.2013 14:59:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime aikoina näitä on ollut.
 
Soittajana huomasin että niitä tekniikkaharjoituksista tuttuja juttuja saikin siirrettyä värittämään bändisoittoa ja varmuus soitossa on varmaan tuplaantunut.
 
Bändin kanssa taas soitimme keikan jossa tupa oli täysi ja jengi (iso joukku tuttuja kylläkin) oli aivan kybällä messissä. Lisäksi studioaika tuli varatuksi ja studion pyörittäjäkin oli ihan fiiliksissä keikasta.
 
Ja sen lisäksi n.30 tehdyn kappaleen jälkeen pukkasi ilmoille uusi raakile josta bändikaverit olivat aivan pähkinöinä.
 
On ollut huonompiakin hetkiä tämän harrastuksen parissa.
 
baron
11.12.2013 15:54:10 (muokattu 11.12.2013 15:54:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun nyt kaikenlaisia keikkoja on tehty jonne ihmiset on tulleet paikalle joko ilmaisen tai itse maksetun viinan takia niin kyllä positiivinen kokemus oli äskettäinen konserttiluonteinen keikka jonne selvät ihmiset olivat tulleet varta vasten kuuntelemaan meitä ja vain ja ainoastaan sen takia!!!
(Koska mitään muuta ei tilaisuudessa ollut!)
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
C
15.12.2013 16:00:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkapalkkio tuli lopultakin tilille, sopivasti joulun alla.
 
Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010
barclay
23.12.2013 00:34:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keväällä tein erään tahon kanssa kirjallisen sopimuksen musiikkini käytöstä videoissa. Ottivat vielä itse yhteyttä. Tottakai allekirjoitin. Mitään ei ole produktiosta vielä kuulunut, mutta sopimus on kehystettynä seinällä. :)
 
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli www.mikseri.net/kostiainenproj
Tawsky
27.12.2013 08:12:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stradlin: Oli se aika siistiä kun soittoharrastuksen alkuvaiheessa vaikkapa Get On tai Sweet Child O'Mine pitkän harjoittelun tuloksena ekaa kertaa kuulostivat itse kitaralla soitettuina suunnilleen samalta kuin alkuperäisesittäjien levyillä.
 
MAM-henkinen isäni joskus aikoinaan pienen nobsunmaistelun jälkeen lupasi minulle ostavansa ameriiikan fenderin kun saan tuon Get Onin alkulikin opeteltua. Yks päivä se sitten vaan meni mutta Fenkku jäi sillä kertaa saamatta.
 
"Kyllä nyt jää Jonekin toiseksi, ADEHD on uusi päällikkö äiä" -Stradlin
Jokapaikanapina
27.12.2013 09:36:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaksi eri koveria oon kuullu mun biiseistä. Se on aika hiton päräyttävä tunne, että se kama, mitä on ite suoltanu jossain makuuhuoneessa aivojensa kautta kättä pitkin paperille, reenannu ja sovittanu ja äänittäny, päätyykin monenlaisten prosessien kautta erilaisena versiona toisen ohjelmistoon.
 
Pari vuotta sitten sain tästä Elbown kappaleesta uskomattoman tunnetilan: http://www.youtube.com/watch?v=t2D9qwRHmzM
 
Number 9
28.12.2013 13:56:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^^^ on muuten kiva biisi.Kuuntelin noita muitakin bändin biisejä ja jotenkin tuli Gabrielin ajan Genesis mieleen. Enpä tästäkään bändistä ollut ennen kuullut.
 
"Can you tell me where my country lies?" said the unifaun to his true love's eyes. "It lies with me!" cried the Queen of Maybe - for her merchandise, he traded in his prize.
C
29.12.2013 00:30:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD: MAM-henkinen isäni joskus aikoinaan pienen nobsunmaistelun jälkeen lupasi minulle ostavansa ameriiikan fenderin kun saan tuon Get Onin alkulikin opeteltua. Yks päivä se sitten vaan meni mutta Fenkku jäi sillä kertaa saamatta.
 
Minun isäni lupasi pikkuhönössä ostaa vetopasuunan, jota opettelisimme yhdessä soittamaan. Kun seuraavana aamuna innoissani menin tiedustelemaan koska lähtisimme soitinliikkeeseen, vastasi hölmistynyt faija että öh heh heh jos ei nyt kuitenkaan mennä.
 
Pettyneenä ryhdyin soittamaan kitaraa.
 
Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010
HaloOfFlies
29.12.2013 20:01:26 (muokattu 29.12.2013 20:03:17)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se kun soittelin yksikseni Black Sabbathin Planet Caravania ja vedin lopuksi aivan tajuttoman hienon soolon. Piti itsekin vähän aikaa ihmetellä että olinko tuo tosiaan minä.
 
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Kalmo
30.12.2013 18:41:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poika oli n. 16-17 vuotias ja pelasi jotain tietsikkapelejä huoneessaan. Taustamusiikkina soi "In the court of the Crimson King". Kyllä isä herkistyi.
 
Suomalais-kreikkalaisen tuttavaperheen 14-vuotias tytär istahti eilen pianomme ääreen, ja ihan vain itsekseen haki jotain melodianpäätä kokeillakseen pianon ääntä. Soitti Black Sabbathin "Iron Mania". Nuorissa on tulevaisuus! :o)
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
jajuhani
31.12.2013 15:09:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joulupukki toi tänä jouluna tyttärenpojalleni ksylofonin (f-duuri, yksi oktaavi, ei leikkikalu). Mukana oli nuotteja. No poika oppi jo aattoiltana kaksi kappaletta ulkoa. Hiukan täytyi avittaa "laskemisessa" oli neljäsosia ja puolinuotteja. Hyvin oppi.
 
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
baron
31.12.2013 17:33:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jajuhani: Joulupukki toi tänä jouluna tyttärenpojalleni ksylofonin (f-duuri, yksi oktaavi, ei leikkikalu). Mukana oli nuotteja. No poika oppi jo aattoiltana kaksi kappaletta ulkoa. Hiukan täytyi avittaa "laskemisessa" oli neljäsosia ja puolinuotteja. Hyvin oppi.
 
Minkähän ikäinen poika oli?
Kun mä aikoinaan mun 5-vuotiaalle pojantyttärelle annoin joululahjaksi leikkikiipparit ja jonkun lasten alkeispianokirjan niin aattoiltana oppi soittamaan pari piisiä nuoteista.
Joteskin särähtää kun aikuiset kitaristit pitää nuotteja ylivoimaisina.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «