Aihe: Muusikon palkka
1 2 3 4
baron
08.12.2013 22:08:44

jazzbass-73: Minä , kerran Espoossa --- ja morsian ilmoitti het alkuun , että bändille EI KUULU ruoka ; koska teidät on tilattu vaan soittamaan ( ohjelmatoimiston kautta ) , noh -- viinapatojen ääreen kyllä saatiin mennä ja pitopalvelun tyypit antoi bändille sapuskaa salaa ;)
Uskomaton kokemus näin Itä-Suomalaisesta näkökulmasta , kun täällä päin on yleensä kunnia-asia , että bändi saa AINA syödäkseen --- viinoista nyt puhumattakaan !!! ;)

1. Yleensä ihmiset järjestävät vain yhdet häät, joissa bändi soittaa, seuraavat ne tekee ilman bändiä.
2. Niillä ei siis ole kokemusperäistä tietoa asioista. Niitä voi neuvoa: "Maan tapa" on liksa ruskeassa kirjekuoressa, maan tapa on että bändi saa samaa ruokaa, maan tapa on että bändi saa samaa juomaa kuin "oikeat häävieraat"
3. Ihmiset on yleisesti ottaen kiitollisia kun niitä neuvoo. Lisäksi voi tarjoutua antamaan muutakin konsultointiapua nimimerkillä "10 hääkeikkaa viime vuonna".
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
pekkajau
08.12.2013 22:56:54 (muokattu 08.12.2013 22:59:40)
Kyllä unohtumattomon keikkaliksa oli yksissä valutalkoissa 70-luvulla. Sain 10 markkaa kun soitin Walther Specialilla "Maailman Matin"! Ostin sillä 100 merirosvorahaa Kuosmalasta.
wavelength
09.12.2013 08:31:21

jazzbass-73: Minä , kerran Espoossa --- ja morsian ilmoitti het alkuun , että bändille EI KUULU ruoka ; koska teidät on tilattu vaan soittamaan

Tuohon voinee vastata, että kukas ne soittokamat kantaa ja pystyttää...
sticky fingers
09.12.2013 09:17:15
Cheekin kerrotaan saavan kuusinumeroisen summan ensi kesän stadionkeikoistaan. Kulkeutunee siitä taustabändillekin roponen tai kaksi.

Mitähän tollasen stadionkeikan puitteiden pystyttäminen mahtaa suunnilleen maksaa?
...
jazzbass-73
09.12.2013 22:14:32
baron: 1. Yleensä ihmiset järjestävät vain yhdet häät, joissa bändi soittaa, seuraavat ne tekee ilman bändiä.
2. Niillä ei siis ole kokemusperäistä tietoa asioista. Niitä voi neuvoa: "Maan tapa" on liksa ruskeassa kirjekuoressa, maan tapa on että bändi saa samaa ruokaa, maan tapa on että bändi saa samaa juomaa kuin "oikeat häävieraat"
3. Ihmiset on yleisesti ottaen kiitollisia kun niitä neuvoo. Lisäksi voi tarjoutua antamaan muutakin konsultointiapua nimimerkillä "10 hääkeikkaa viime vuonna".

Tietenkin asia on juuri kuten sanoit , MUTTA ko. keikka tulikin oikein helsinkiläisen !!! ohjelmatoimiston kautta ja hinta oli kyllä hyvä ... taisi olla peräti 8000 markkaa.
Eipä siellä nyt ensimmäisenä tullut mieleen maalaispoikien alkaa hääparia siinä roudauksen ohessa paljon 'konsultoimaan' ;)
Loppupeleissä onnistuneet ja hyvät bileet . Jälkikäteen ollaan kyllä joskus vedet silmissä naureskeltu sitä ruokahommaa ...

- nimim. n. 4-8 hääkeikkaa / vuosi .
baron
09.12.2013 22:57:55

jazzbass-73;)
Loppupeleissä onnistuneet ja hyvät bileet . Jälkikäteen ollaan kyllä joskus vedet silmissä naureskeltu sitä ruokahommaa ...

- nimim. n. 4-8 hääkeikkaa / vuosi .

Mulla on kyllä varasuunnitelma siltä varalta että hääkeikalla ei saa ruokaa: Pyydän läheistä pizzataksia tuomaan bändin safkat saliin!!!!
Mutta käytännössä mä sovin aina safkat etukäteen.
Opin sen kun kerran oltiin laivalla hääkeikalla ja kun kysyin safkasta niin hovimestari/vastaava sanoi että eivät ole saaneet ohjeita bändin safkasta mutta onneksi sulhanen/bestman sanoi että bändikin saa ruokaa, sieltä olisi ollut hankala järjestää itse:-)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
jazzbass-73
10.12.2013 00:29:06 (muokattu 10.12.2013 00:30:53)
baron: Mulla on kyllä varasuunnitelma siltä varalta että hääkeikalla ei saa ruokaa: Pyydän läheistä pizzataksia tuomaan bändin safkat saliin!!!!
Opin sen kun kerran oltiin laivalla hääkeikalla ja kun kysyin safkasta niin hovimestari/vastaava sanoi että eivät ole saaneet ohjeita bändin safkasta mutta onneksi sulhanen/bestman sanoi että bändikin saa ruokaa, sieltä olisi ollut hankala järjestää itse:-)

PLUSSAN täräytin kyllä tuosta ;) Olis siinä hääväki ihmeissään , kun karvakäsi pamauttaa pitsalaatikkopino sylissä juhlasaliin ja kysyy : ' kenela oli valkosibula ? ' ....
paice60
11.12.2013 23:12:09
baron: Mulla on kyllä varasuunnitelma siltä varalta että hääkeikalla ei saa ruokaa: Pyydän läheistä pizzataksia tuomaan bändin safkat saliin!!!!

Tein kerran saman Tampereen Työväen talolla sunnuntaikeikalla, kun alakerran Natalie ravintola kiinni. Soitin Kotipizzaan ja kun pizza saapui, marssin sen kanssa ravintolan läpi takahuoneeseen.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
HotWheels
17.12.2013 13:53:30
Nyt on alkanyt tipahdella tällaisia 500 eur pohjahinta + lipputuloista tietyn rajan jälkeen osa-, tarjouksia. Tekeekö kanssaveljet tällaisilla sydeemeillä kuinkakin yleisesti keikkaa?? Ja jos kerran suostut niin....jne..
Mase
17.12.2013 14:07:00
HotWheels: Nyt on alkanyt tipahdella tällaisia 500 eur pohjahinta + lipputuloista tietyn rajan jälkeen osa-, tarjouksia. Tekeekö kanssaveljet tällaisilla sydeemeillä kuinkakin yleisesti keikkaa?? Ja jos kerran suostut niin....jne..

Yrittäjä vaan yrittää ulkoistaa yrittämisensä riskit muusikoille. Ei jatkoon. Jokainenhan saa tehdä noilla ehdoilla jos huvittaa, mutta mä en kyllä lähtis tuollaisella "lupauksella" keikalle.
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
half
17.12.2013 15:52:09 (muokattu 17.12.2013 15:52:36)
HotWheels: Nyt on alkanyt tipahdella tällaisia 500 eur pohjahinta + lipputuloista tietyn rajan jälkeen osa-, tarjouksia. Tekeekö kanssaveljet tällaisilla sydeemeillä kuinkakin yleisesti keikkaa?? Ja jos kerran suostut niin....jne..

Riippuu ryhmänne koosta, matkan pituudesta ja kokemussääntöön pohjautuvaan odotukseen seurakunnan jäsenmäärästä.
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
HotWheels
17.12.2013 16:41:21
half: Riippuu ryhmänne koosta, matkan pituudesta ja kokemussääntöön pohjautuvaan odotukseen seurakunnan jäsenmäärästä.

Ei siitä kvartetin normihintaa saa raavittua kasaan, vaikka tulis koko seurakunta pappia myöten paikalle. Ehdotus tuli toimistosta, yrittäjän aloitteesta tietysti.
mondo
17.12.2013 17:54:42
jos matka alle 100kilsaa niin ei muutako lauteille ja pelit soimaan.
isojussi
17.12.2013 23:28:21
jakeni: Riippuu täysin muusikosta/bändistä ja missä asemassa kukin on....emme todellakaan ole samanarvoisia !!!

Eiks edelleenkin nokkamiehelle kuulu inansa parempi liksa?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
KoskPaavo
18.12.2013 00:37:01
isojussi: Eiks edelleenkin nokkamiehelle kuulu inansa parempi liksa?

Mä en ole ikinä liidannut yhtäkään bändiä ja olen visusti tuota mieltä.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
hvinnamo
18.12.2013 08:31:48

Voit ihan hyvin lukea rivien välistä, että ko. paikassa ei käy juurikaan porukkaa, jos on joku NOBODY-yhtye lavalla. Eivät ne muuten tuollaisia ehdottelisi. Joskus on lippuriskikeikkoihin lähdetty ja ei oikein löynyt leiville...
WanhaWetäjä
18.12.2013 15:25:14 (muokattu 18.12.2013 15:26:44)

hvinnamo: Voit ihan hyvin lukea rivien välistä, että ko. paikassa ei käy juurikaan porukkaa, jos on joku NOBODY-yhtye lavalla. Eivät ne muuten tuollaisia ehdottelisi. Joskus on lippuriskikeikkoihin lähdetty ja ei oikein löynyt leiville...

Joo, vain muutama noita on tullut tehtyä 35:n vuoden aikana, riski on ollut solistilla eli liksa on tullut riippumatta siitä onko väkeä vai ei.

Kuulemani mukaan systeemi on edelleen käytössä ainakin yhdessa kapakassa ja oli käsittääkseni myös yhden kohta edesmenneen kapakankin käytössä yhtenä iltana, ja tosiaankin nuohan on siltä pohjalta että jos nyt joku kuitenkin tulisi ja bandi pitää olla paikkakunnalta että kulut olisi minimaaliset...

Yhdessä jo edesmenneessä mestassa takuuliksa oli 300€ eli jos ei ketään tullut niin tuosta jäi satku/nuppi, solisti jäi kokonaan liksatta, ainakin kerran näin kävi omalla kohdalla.
Jos kaupungissa/ympäristökunnissa oli jotain isoja tapahtumia niin tili saattoi olla hyväkin, näin olen kuullut
kerrottavan, itselle ei tuota onnea suotu.

Mutta lopunajan meinigistähän noissa yleensä on kyse, liksat jaetaan ns sulle mulle sulle mulle -pohjalta, in cash.
jazzbass-73
18.12.2013 20:31:50 (muokattu 18.12.2013 20:36:30)

Jos KOKO liksa hoituu perävalojen loisteessa , ni antaa palaa !
jazzbass-73
18.12.2013 20:33:45 (muokattu 18.12.2013 20:33:58)
---------------------------------------------------
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)