Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pelimanniperinne
1 2
Roweami
06.12.2013 22:05:23 (muokattu 06.12.2013 22:14:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olimme henkemme kaupalla häjyjen pitäjäs iltapäivätansseissa.
Lakisääteisen aikana oli järjetetty karaokea, sillä saa lässähtämään tunnelman takuuvarmasti.
Vieressä istui kyläläinen joka sanoi; viimeksi vedettiin Jaskan (nimi muutettu) kanssa eläkeläistanssit, minä huuliharpulla ja Jaska yksrivisellä (kaksirivisellä, en oo varma).
 
Mihin maanrakoon on tälläinen kultuuri mennyt, meillä on pedaalia polkevia mallinnus-miähiä ja reeluokan luukuttajia ja työttömiä.
 
EP
06.12.2013 23:40:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roweami: Olimme henkemme kaupalla häjyjen pitäjäs iltapäivätansseissa.
Lakisääteisen aikana oli järjetetty karaokea, sillä saa lässähtämään tunnelman takuuvarmasti.
Vieressä istui kyläläinen joka sanoi; viimeksi vedettiin Jaskan (nimi muutettu) kanssa eläkeläistanssit, minä huuliharpulla ja Jaska yksrivisellä (kaksirivisellä, en oo varma).
 
Mihin maanrakoon on tälläinen kultuuri mennyt, meillä on pedaalia polkevia mallinnus-miähiä ja reeluokan luukuttajia ja työttömiä.

 
Joo, mikäli nyt käsitin oikein niin ennempi sitä huuliharppuva ja yksrivistä!
 
Roweami
07.12.2013 22:34:32 (muokattu 07.12.2013 22:54:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Joo, mikäli nyt käsitin oikein niin ennempi sitä huuliharppuva ja yksrivistä!
 
Kyllä oikein käsitit, jos nykysoittajilta otetaan pois evektit ja nappulat, mitä jää jäljelle.
 
Muusikon ja tanssijan ero on näköjään vetheen piirretty viiva.
 
Einherjar
08.12.2013 13:37:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roweami: Kyllä oikein käsitit, jos nykysoittajilta otetaan pois evektit ja nappulat, mitä jää jäljelle.
 
Huonosoundinen muusikko. Soittajamallinnusta kun ei ole vielä markkinoilla.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Epämuusikko
08.12.2013 13:39:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roweami: Olimme henkemme kaupalla häjyjen pitäjäs iltapäivätansseissa.
Lakisääteisen aikana oli järjetetty karaokea, sillä saa lässähtämään tunnelman takuuvarmasti.
Vieressä istui kyläläinen joka sanoi; viimeksi vedettiin Jaskan (nimi muutettu) kanssa eläkeläistanssit, minä huuliharpulla ja Jaska yksrivisellä (kaksirivisellä, en oo varma).
 
Mihin maanrakoon on tälläinen kultuuri mennyt, meillä on pedaalia polkevia mallinnus-miähiä ja reeluokan luukuttajia ja työttömiä.

 
Millä lailla kolmannessa lauseessa kuvaamasi skenaario on parempi?
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
wavelength
08.12.2013 14:23:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roweami: Kyllä oikein käsitit, jos nykysoittajilta otetaan pois evektit ja nappulat, mitä jää jäljelle.
 
Mitä jää jäljelle hanurista, josta otetaan pois nappulat?
 
Timi
08.12.2013 14:51:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wavelength: Mitä jää jäljelle hanurista, josta otetaan pois nappulat?
 
Takkapuhallin?
 
Vaikea.Mutta varma!
Roweami
11.12.2013 22:57:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Millä lailla kolmannessa lauseessa kuvaamasi skenaario on parempi?
 
Hyö osaa soittaa.
 
Epämuusikko
12.12.2013 00:58:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roweami: Hyö osaa soittaa.
 
Niin ketkä???
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
EP
12.12.2013 16:02:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Niin ketkä???
 
No se jukeboxiin nojaillu kylänmies ..ja sitte se Jaska!
 
Epämuusikko
12.12.2013 17:18:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todistakaa väite.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
EP
12.12.2013 19:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Todistakaa väite.
 
No jos turpahöylä- yks-(kaks-)rivinen yhtistelmällä kykenivät tanssit soittaa iliman selkäsaunaa niin.. : )
 
Epämuusikko
12.12.2013 21:52:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: No jos turpahöylä- yks-(kaks-)rivinen yhtistelmällä kykenivät tanssit soittaa iliman selkäsaunaa niin.. : )
 
Tanssimaan kykenemistä ei kysytty. Ihminen nyt tanssii vaikka palohälytintä.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Prophet
12.12.2013 22:04:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roweami: Olimme henkemme kaupalla häjyjen pitäjäs iltapäivätansseissa.
Lakisääteisen aikana oli järjetetty karaokea, sillä saa lässähtämään tunnelman takuuvarmasti.
Vieressä istui kyläläinen joka sanoi; viimeksi vedettiin Jaskan (nimi muutettu) kanssa eläkeläistanssit, minä huuliharpulla ja Jaska yksrivisellä (kaksirivisellä, en oo varma).
 
Mihin maanrakoon on tälläinen kultuuri mennyt, meillä on pedaalia polkevia mallinnus-miähiä ja reeluokan luukuttajia ja työttömiä.

 
Lätiseekö Etelä-Pohjanmaalla lätty, jos soittaa syntetisoijalla haitarisoundia? Mun Rolandista löytyis aika monta.
 
Roweami
12.12.2013 22:13:04 (muokattu 12.12.2013 22:13:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Lätiseekö Etelä-Pohjanmaalla lätty, jos soittaa syntetisoijalla haitarisoundia? Mun Rolandista löytyis aika monta.
 
Ei haittaa yhtää jos ei ota korvahan.
 
Roweami
12.12.2013 22:29:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: No jos turpahöylä- yks-(kaks-)rivinen yhtistelmällä kykenivät tanssit soittaa iliman selkäsaunaa niin.. : )
 
Lapsena jouduin kuuntelemaan kun pelimanni istui penkille puristi räät soittopelistä.
 
Alkoi soittamaan, joutui välillä hätääsesti kääntelemään peliä (tiedättehän sen mollin ja ruurin).
 
Oli ehkä vähä ottanu Hokmannin tippoja (mutta se ei kuulu tähän).
 
Ehkä OMB-ihmiset ovat nykypäivän pelimanneja, voisin nimetä pari (mutta en kuitenkaan tee niin).
 
Monijäsenisessä bändissä yksi menee kuin väärä raha.
 
http://www.youtube.com/watch?v=cMWn3obDa5o
 
WanhaWetäjä
12.12.2013 22:45:46 (muokattu 12.12.2013 22:47:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roweami: Lapsena jouduin kuuntelemaan kun pelimanni istui penkille puristi räät soittopelistä.
Et ole vieläkään toipunut, oletan... ja se soundi oli millanen ? Siis se kun se puristi sen rään ?
 
Alkoi soittamaan, joutui välillä hätääsesti kääntelemään peliä (tiedättehän sen mollin ja ruurin).
Primavistamiehet ei molleja ja duureja tarvi...mutta onhan se on paha paikka kun tulee vaikka modulaatio mollista duuriin...
 
Oli ehkä vähä ottanu Hokmannin tippoja (mutta se ei kuulu tähän).
Ottanut oli, varmasti...
 
Ehkä OMB-ihmiset ovat nykypäivän pelimanneja, voisin nimetä pari (mutta en kuitenkaan tee niin).
Hyvä vertaus ja osuus usein kohdilleen...tosin loukkaa jonkin verran OIKEITA pelimanneja...jotkut OMB-hands free miehet kun eivät osaa soittaa välttämättä edes sen vertaa mitä ns kyläpelimannit.
 
Monijäsenisessä bändissä yksi menee kuin väärä raha.
Joo, ne on ne mallinnusmiehet kun niitä pedaalejaan polkee, AINA voi nostaa volumespedun ylös ja olla vain soittavinaan, ei kukaan huomaa mitään.., minä jos kuka sen tiedän koska olen ns mallinnusmies, soitan mallinnuksia huonoista sooloista huonoilla mallinnuksilla, taidan olla ns soittajan mallinnus itsekkin...huono mutta mallinnus kuitenkin.
 
http://www.youtube.com/watch?v=cMWn3obDa5o
Sellanen tango...mihin tämä liittyy?
 
Roweami
12.12.2013 22:59:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Primavistamiehet ei molleja ja duureja tarvi...mutta onhan se on paha paikka kun tulee vaikka modulaatio mollista duuriin...
 
Ammattimiähen puhetta en sano mitään.
 
WanhaWetäjä: Hyvä vertaus ja osuus usein kohdilleen...tosin loukkaa jonkin verran OIKEITA pelimanneja...jotkut OMB-hands free miehet kun eivät osaa soittaa välttämättä edes sen vertaa mitä ns kyläpelimannit.
 
Otin vain kaksi esimerkkiä.
 
WanhaWetäjä: Joo, ne on ne mallinnusmiehet kun niitä pedaalejaan polkee, AINA voi nostaa volumespedun ylös ja olla vain soittavinaan, ei kukaan huomaa mitään.., minä jos kuka sen tiedän koska olen ns mallinnusmies, soitan mallinnuksia huonoista sooloista huonoilla mallinnuksilla, taidan olla ns soittajan mallinnus itsekkin...huono mutta mallinnus kuitenkin.
 
Täyttä asiaa, tosin en osaa neuvoa ulospääsyyn.
 
WanhaWetäjä: Sellanen tango...mihin tämä liittyy?
 
Taas pitäisi kuunnella vinyyliltä.
 
duane
12.12.2013 23:04:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Huonosoundinen muusikko. Soittajamallinnusta kun ei ole vielä markkinoilla.
 
melkein on: http://www.magnumlive.fi/esiintyjat … mat/virtuaalibandit/virtuaalibandi/
 
katellaan...
baron
12.12.2013 23:55:49 (muokattu 12.12.2013 23:56:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun nuoruudessa (siitä on aikaa!) kansanpelimannit viulu ja haitari hoitivat tanssimusiikin niin että kaikki tanssijat oli tyytyväisiä!
 
Nykyään tanssimuusikot kuvittelee olevansa tähtiä, että ihmiset tulee muka niitä kuuntelemaan vaikka ne ovat vain se välttämätön paha jotka tarjoavat rytmin jonka mukaan tanssijat voivat liikutella raajojaan.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «