Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: V60, V30, G12T-75
1 2
apostle
28.11.2013 01:57:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro. Mulla on kaappi hakusessa ja kun fyrkkaa ei ole paljon niin tiedusteluja. Mulla on ENGL Savage-nuppi. Olen miettinyt sen alle esim. marsua(G12T-75), engl standardia(V60) tai jotain kaappia, missä on V30:set. Mitä mieltä? Mitä suosittelisitte? Metalliräimettä soitan.
 
-Tomi
 
Rock n Roll forever man!!!:)
Osteri
28.11.2013 08:04:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V60 = Celestion G12F-60 (60W) = Hughes & Kettnerillä Rockdriver Junior
Yksi vaihtoehto voisi olla myös Celestion Super 65 (65W), joka Kettusella on nimellä Rockdriver Ultra (Celestion)
- ihan vaan siinä mielessä jos tuon tyylistä samaa kamaa etsii toisen merkin alta
- löytyy ajoittain käytettyinä todella edullisesti
- V30 on kokemukseni mukaan enemmän kihisevämpää soundia kuin nuo muut rokkikajarit mutta voipi sopia mainitsemaasi tyyliin jopa paremmin.
Toivottavasti tämä auttaa pohdinnassa edes hieman .
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
azlag
28.11.2013 08:47:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielipide: ehdottomasti V30. Enkä ole G12F-60:stä koskaan kokeillut. Enkä sen puoleen G12T-75:stakaan :P Mutta josko G12T-Hot100 on yhtään samansuuntainen, en pidä. Siis, kyllä, mainio kaiutin jos pistää melkein minkä tahansa viereen. Jos ei tuo mikä tahansa satu olemaan V30. Tai Greenback. Eminenceistä ynnä muista en osaa sanoa kun ei ole ollut vielä varaa niitä hankkia. Siihen on kuitenniin syynsä että V30 on tänä päivänäkin kaikkein suosituin (voisin jopa väittää että ylivoimaisesti) metallihommissa.
 
kojones
28.11.2013 09:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: V60 = Celestion G12F-60 (60W) = Hughes & Kettnerillä Rockdriver Junior
 
Onko faktaa?
 
jpentti
28.11.2013 09:47:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut käytössä ja oon vertaillut kaikkia noita 4X12" kaiuttimia (Engl Pro ja STD sekä Marshall 1960A/B) eri Englin vahvistimien (Powerball, Savage, SE ja E580+E850) kanssa.
 
Oma valintani on noista vaihtoehdoista V30 ja sellaiset komootit edelleen löytyy, vaikka nykyään yritän opetella uutta elämää Axe-Fx:n ja aktiivikaappien kanssa.
 
Itsekseen soitellessa kaikki kaapit toimii siedettävästi mutta bändin kanssa rämistellessä V30:n kanssa on mielestäni helpompi löytää oma tonttinsa muusta hevimetallipuurosta edukseen.
 
phiit
28.11.2013 10:20:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpentti:
 
Itsekseen soitellessa kaikki kaapit toimii siedettävästi mutta bändin kanssa rämistellessä V30:n kanssa on mielestäni helpompi löytää oma tonttinsa muusta hevimetallipuurosta edukseen.

 
Juur näin!
 
Osteri
28.11.2013 10:42:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: V60 / Onko faktaa?
 
Mulla on ollut noita kajareita käytössä, ihan sama soundi ja joissain on merkintäkin ollut. Perustuu myös aikanaan tekemääni kyselyyn Celestionille. Vastasivat pääosin siten etteivät tietenkään voineet vahvistaa asiaa koska Kettnerille ne tehdään heidän valitsemallaan merkillä Rockdriver. Vastauksen kokonaisuudesta ei kuitenkaan jäänyt epäselvää. Tuo riittää minulle. Itse tykkään V60 soundista huomattavasti enemmän kuin V30 merkityistä.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
RrRailo
28.11.2013 10:55:07 (muokattu 28.11.2013 10:55:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienellä marginaalilla suosittelisin V30:tä, jos vain pystyy pitämään Englistä yläpäät kurissa. V60 on tummempi, enemmän ala-middleä(tai vähemmän ylämiddleä...) ja botnekkaampi. Sopii kirkkaamman soundin kaveriksi kyllä. Bändisoitossa V30 on onnen omiaan, kuten yllä useammankin kerran mainittu.
 
Pakko sanoa, että vihaan G12T-75:ia. Scoopattu ja räikeä tirinä. En ole saanut toimimaan Marshallien enkä Mesojen kanssa, en rokissa enkä hevissä varsinkaan kokonaismiksaukseen upotettuna. Yksinään soitellessa saattaapi mennä. Kasarirässibändien joukossa jostain syystä useinkin käytetty pahvi. Jos piikikkyydestä puhutaan, niin liitän sen mieluummin 75:siin kuin V30:siin.
 
OFF TOPIC:
G12M ja G12-65-johdannaisia suosittelisin myös kokeilemaan, varsinkin jos unohdetaan Celestion ja käännytään vaikka WGS-kajareiden puoleen. WGS Liberator on vaan niin pirun hieno kaiutin varsinkin säröhommissa IMO.
 
Kuka Randalliin luottaa, se Randallin kestäköön.
apostle
28.11.2013 20:13:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kortonki, eiku Mortonki vai miten se meni
 
Kiitoksia kovasti mielepiteistä arvon kolleegat. Näistä sai kyllä taas vähän enemmän lihaa luiden ympärille.
 
Rock n Roll forever man!!!:)
apostle
02.12.2013 18:08:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens taas. Jatkan kyselemistä. Mites Greenbackit? Jotkut sanovat, että greenbackit hakkais G12T-75:set??? Vähän hankalaa tää kun tosiaan budjettia ei ole älyttömästi ja pienellä rahalla pitäisi saada mahd. hyvä komero.
 
Rock n Roll forever man!!!:)
B-tone-flat
02.12.2013 19:19:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

apostle: Morjens taas. Jatkan kyselemistä. Mites Greenbackit? Jotkut sanovat, että greenbackit hakkais G12T-75:set??? Vähän hankalaa tää kun tosiaan budjettia ei ole älyttömästi ja pienellä rahalla pitäisi saada mahd. hyvä komero.
 
No Greenbackit taitaa maksaa enemmän kuin G12t75:t. En hakkaamisesta tiedä mutta erisaundiset ne on. Ehkä enemmän vanhanliiton saundia varsinkin hevissä. Jos multa kysytään niin suosittelen HB G212 Vintage komeroa. Sillä pärjää taatusti sen aikaa kun saa budjetin kuntoon ja alkaa kiinnostamaan laadukkaammat kaapit. Eikä toikaan mikään huono ole.
 
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
Vetehinen
02.12.2013 22:01:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

apostle: Morjens taas. Jatkan kyselemistä. Mites Greenbackit? Jotkut sanovat, että greenbackit hakkais G12T-75:set??? Vähän hankalaa tää kun tosiaan budjettia ei ole älyttömästi ja pienellä rahalla pitäisi saada mahd. hyvä komero.
 
Mulla on budjettikomerossa kaksi V30 ja kaksi G12T-75 -elementtiä. Saundaa mielestäni tasapainoisemmalta kuin nelikko kumpaakaan noista. Mä laitoin ne vielä siten, että V30:t on ylärivissä, jolloin seiskavitosten tuhdimpi bassotoisto saa puhkua lähempänä lattiaa. Suosittelen.
 
yarbles, bolshy great yarblockos to thee and thine
RrRailo
05.12.2013 18:40:24 (muokattu 05.12.2013 18:42:34)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perus-greenback eli Celestionin G12M-malli on middlekäs ja herkkä säröytymään. Eminencellä on tuosta hyvä versio, Eminence Legend GB12. Enemmän tehonkestoa ja herkempi elementti. Alkuperäinen G12M/98dB vs. Legend GB12/101.4 dB eli Eminence on puolet kovaäänisempi ja alle puolet vastaavan Celestionin hinnasta, pätee myös G12T-75:ttä vastaan. On noilla moderniakin metallia tuotettu varsin onnistuneesti mm. Machine Headin toimesta.
 
Kuka Randalliin luottaa, se Randallin kestäköön.
Ziggy Bubba
05.12.2013 20:16:13 (muokattu 05.12.2013 20:16:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: ...V30:t on ylärivissä, jolloin seiskavitosten tuhdimpi bassotoisto saa puhkua lähempänä lattiaa. Suosittelen.
 
Onko noissa 75:ssä oikeesti tujumpi alapää? Itellä on kokemusta Marsun Silver Jubilee 2x12 -skobesta 75:llä ja Orangen (toki paljon isommasta) 2x12 -lootasta V30:llä.
 
Rinnakkain verrattuna Marsu kuulosti ohuelta, surisevalta ja suorastaan pieneltä. V30-ladatussa Orangessa oli ihan eri tavalla nättiä keskialuetta & trebleä, puhumattakaan siitä botnesta. Ja rinnakkaistesti tehtiin himavolyymeillä.
 
Itelle jäi kyllä tossa kohtaa ihan erityisen huono maku tuosta elementistä. Tiedä sitten miten paljon kotelo vaikuttaa, veikkaan että yllättävän paljon sekin. (Molemmat kaapit olivat suljetut.)
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
Sotahippi
06.12.2013 13:42:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä niissä 75:ssa on alapäätä, mutta alempana kuin V30. Täytyy muistaa että tämän kokemiseen vaikuttaa myös huoneakustiikka. Itse miellän 75:n enemmän tumman vahvarin kaveriksi kun taas V30 taltuttaa liian kirkkaan nupin. Itselläni Carvin V3 joka siis kirkas -> valinta on selvä. Eminencen Governoria en erottanut korvalla V30:stä 2x12:ssa.
Tosi munakasta soundia jos hakee on myös G12-K100 erinomainen vaihtoehto, joskin saatavana ainoastaan 8ohm. Laitoin semmoisen laimeaan transu-komboon ja siitä tuli ulos ROCK.
 
Todellisuudessa ei ole ristiriitoja.
Nacher
06.12.2013 14:22:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko lisätä, että tuo V60 kyllä sopii Savagen ominaissoundiin todella hyvin. Ei leikkaa ehkä bändisoitossa ihan yhtä veitsimäisesti läpi kuin V30, mutta kuulostaa mureammalta. Savagessa on sitä ylämiddlerähinää niin reippaasti omasta takaa, ettei sitä tarvitse V30:lla lisää boostata.
 
Mr. Speed
06.12.2013 14:35:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: Pakko lisätä, että tuo V60 kyllä sopii Savagen ominaissoundiin todella hyvin. Ei leikkaa ehkä bändisoitossa ihan yhtä veitsimäisesti läpi kuin V30, mutta kuulostaa mureammalta. Savagessa on sitä ylämiddlerähinää niin reippaasti omasta takaa, ettei sitä tarvitse V30:lla lisää boostata.
 
Itse en pitänyt ollenkaan. Mulla oli jossain vaiheessa Savage + V60-yhdistelmä ja omaan korvaan se kuulosti yksinkertaisesti paskalta. Itse suosittelen varauksetta V30-kaappia johonkin suht tiukkaan koteloon, vaikkapa Mesan Traditionaliin/Stilettoon.
 
http://www.sieni.us/?id=38
lärviapina
06.12.2013 18:34:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V30:set ehottomasti!
Ja oikeasti älä ala säästeleen sen kaapin hankinnassa....Itse perse-edellä puuhun kiikkuneena näiden asioiden kanssa ja suosittelen säästämään ja hankkimaan kunnon skoben!
Muista että se soundi on niin hyvä/huono kun signaaliketjun heikoin lenkki.....
 
http://www.youtube.com/watch?v=LIuKNjkBGO0
Mandarax
06.12.2013 19:04:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo V60 kyllä jakaa mielipidettä aika laidasta laitaan, toiset tykkää jne.. Mulla oli tuollainen Englin 4x12 V60:llä ja hippasen tuhnu tuo kyllä oli Englin Invaderin kanssa, jonnin aikaa sitten pidin sellaista 2/3 stäkkiä jossa sen 4x12 skoben päällä oli vielä Englin 2x12 V30:llä ja toimi kyllä mukavasti tuollainen 4xV60 + 2xV30. Oli ajatuksissa vaihtaa tuohon 4x12 -kaappiin ristiin 2xV60 + 2xV30, voisi toimia mukavasti toisiaan tasapainottamassa, myin tosin kaapinkin ennen kuin kerkesin modailemaan.
 
Mutta parasta olisi tosiaan jos pääsisit itse testaamaan, nämä on kyllä niin paljon makuasioita ettei sun mieltymyksiä voi muuta kuin arvailla. Jos testaamatta pitäisi hankkia niin metallimeininkiin V30, toimii monelle ja pääsee helposti eroon jos rupeaa tympimään..
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Ziggy Bubba
06.12.2013 22:02:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lärviapina: Muista että se soundi on niin hyvä/huono kun signaaliketjun heikoin lenkki.....
 
Periaatteessa ihan totta, mutta kaappi ja vahvari on ne tärkeimmät tekijät kitaravalinnan ohella. Säröpurkit, piuhat, plekut, virtalälähteet ja putket tulee paljon noiden jäljestä.
 
Eli juu, kaapissa ei kannata säästää.
 
Orgaanista maalausrockia!: CROOKMACHINE
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «