JPQ 03.06.2013 03:48:48 | |
---|
Jankku: Tohon mäki törmäsin kuuklettaessa, mutta ei ollut optiona tossa mun finalessa. Macin "tulostus ajurilla" saa talteen PDFänä. Windowsille löytyy vastaavia "tulostin ajureita". Käyttäytyvät kuin tulostin mutta luovat pyydetyn nimisen PDFän. Nyt väsyttää niin etten jaksa hakea Windowsille sopivaa varsinkaan kun en tiedä mille Windowsille jos sille olisi tarve. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Sax-pappa 03.06.2013 12:49:56 (muokattu 03.06.2013 12:51:02) | |
---|
JPQ: Macin "tulostus ajurilla" saa talteen PDFänä. Windowsille löytyy vastaavia "tulostin ajureita". Käyttäytyvät kuin tulostin mutta luovat pyydetyn nimisen PDFän. Nyt väsyttää niin etten jaksa hakea Windowsille sopivaa varsinkaan kun en tiedä mille Windowsille jos sille olisi tarve. Esim. CutePDF on toiminut hyvin tuossa tarkoituksessa. |
Janus 03.06.2013 15:01:11 | |
---|
Sax-pappa: Esim. CutePDF on toiminut hyvin tuossa tarkoituksessa. Kaikki CutePDF:n ulostamat .pdf-tiedostot eivät näkyneet etenkään Mac-koneilla oikein, tästä on tosin 7-8 vuotta aikaa (Windows XP käyttiksenä, muistaakseni). |
Sax-pappa 03.06.2013 16:12:55 | |
---|
Janus: Kaikki CutePDF:n ulostamat .pdf-tiedostot eivät näkyneet etenkään Mac-koneilla oikein, tästä on tosin 7-8 vuotta aikaa (Windows XP käyttiksenä, muistaakseni). Itse en ole törmännyt viimevuosina tuollaiseen. Myös XP käyttiksenä. YMMV. |
JPQ 03.06.2013 20:19:47 (muokattu 03.06.2013 20:22:49) | |
---|
En ole nähnyt pdfää joka näkyisi mäkissä tai pceessä väärin xpdf (unixeista tuttu) pohjainen amigalla(amigamaisuuksilla käyttämäni apdf näytti jotain fontti juttuja hieman toisin kuten myös joidenkin dokumenttien väriprofiili juttuja (sanoo muisti) mutta yleisesti ihme jos näkyy väärin. ja joskus mäkin esikatselu näyttää pdfän nätisti vaikka acrobat sanoo että siinä on vikaa. ps jostain syystä kun numbersista tallennan pdfän kaikki mustat elementit näkyy samalla värillä mutta sitten kun acrobatissa aukaisen näkyvät erilailla esim. kolmema eri sävynä. ja lopputuote offset painettuna ei sisällä eroja jota minä kykenen näkemään. en siis taka ettei niitä olisi. Menipä asian viereen mutta pakko oli hämmästely viesti tehdä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
baron 11.11.2013 18:30:07 (muokattu 11.11.2013 19:17:01) | |
---|
Päivitin tänään Finale2014 versioon. Asennusohjelman zip-versio oli 1,5 GB jonka downloadaaminen periaatteessa kesti mun nettiyhteydellä 1,5 tuntia mutta pari kertaa keskeytyi eikä suostunut jatkamaan siitä missä oli vaan alkoi alusta eli aikaa ja tupakkaa meni. Asentui sitten ilman ongelmia, tosin vei aikaa. Mitä ehdin katsoa niin ainakin se uutuus että extensio fileille on musx entisen mus asemesta eikä ole mahdollista valita entistä. Edit: 1. Vaikka päivitysversio niin jättää edellisen version jäljelle eli jos tulee hätä niin voi turvautua siihen 2. Se ero mun edelliseen että kun kirjoittaa sointumerkinnän C niin soittaa kolmisoinnun eikä vain C-säveltä kuten mun edellinen Finale 2012. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Dr Dominant 12.11.2013 08:00:15 | |
---|
Mä pysyn vielä 2011-versiossa ... toivotaan että -14 toimii hyvin eikä ole buginen. Raportteja saa laittaa. "Dr. Dominant, I presume?" |
baron 12.11.2013 09:49:51 (muokattu 12.11.2013 14:39:23) | |
---|
Dr Dominant: Mä pysyn vielä 2011-versiossa ... toivotaan että -14 toimii hyvin eikä ole buginen. Raportteja saa laittaa. Sen verran lisää olen ehtinyt huomata että vaikka ei osaa "save as" funktiolla aikaisempia fileformaatteja niin export funktiolla saadaan Finale2012 filejä (mus). Edit: Eka lappu kirjoitettu, ei mitään tähän versioon liittyviä ongelmia. Sen sijaan ongelma kyllä: millä pistetään nuotin perään tuplapiste? En oo koskaan ennen sitä millään aikaisemmallakaan versiolla kaivannut. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
sellisti 12.11.2013 23:30:03 | |
---|
baron: Sen sijaan ongelma kyllä: millä pistetään nuotin perään tuplapiste? En oo koskaan ennen sitä millään aikaisemmallakaan versiolla kaivannut. Mä oon simple entryllä ihan vaan painanut sitä pistettä (näppäimistöllä siis) nuotin jälkeen kahteen kertaan. Luulis että pelittää uusimmassakin versiossa. Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin /
Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen |
baron 13.11.2013 00:45:38 | |
---|
sellisti: Mä oon simple entryllä ihan vaan painanut sitä pistettä (näppäimistöllä siis) nuotin jälkeen kahteen kertaan. Luulis että pelittää uusimmassakin versiossa. Kiitti. Mä yritin kuvakkeista painaa pistettä kahta kertaa mutta sillä ei toiminut. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Qsine 18.11.2013 20:03:30 (muokattu 18.11.2013 20:03:44) | |
---|
Arvon finalistit, olisikohan olemassa plugaria tms., jolla saisi tehtyä vähemmillä klikkaamisilla ja ähräämisillä ns. "viikset", eli suht yleiset peräperää tulevan crescendon ja diminuendon, siis < > ? Käytössäni on Finale 2008, mikä toivottavasti ei muodostu kynnyskysymykseksi tässä. http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi https://twitter.com/janne6nen www.google.com/+JanneKuusinen |
Dr Dominant 18.11.2013 21:15:53 | |
---|
Finalessa on pikakomentoja jotka nopeuttavat asioita. En muista enää tarkkaan, oliko jo 2008-versiossa pikakomennot viiksille, mutta jos on, ne toimivat siten, että valitse smart shape-työkalu, pidä pohjassa '' (eli shitf + "Dr. Dominant, I presume?" |
Qsine 18.11.2013 22:06:53 | |
---|
Dr Dominant: Finalessa on pikakomentoja jotka nopeuttavat asioita. En muista enää tarkkaan, oliko jo 2008-versiossa pikakomennot viiksille, mutta jos on, ne toimivat siten, että valitse smart shape-työkalu, pidä pohjassa '' (eli shitf + Kas, näytti olevan, en tiedostanutkaan tuon pikakomentosysteemin ulottuvan smart shapeihin saakka. Kiitos infosta, ja ei muuta kuin movember käyntiin, härifrån tvättas, Lehár! http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi https://twitter.com/janne6nen www.google.com/+JanneKuusinen |
Dr Dominant 19.11.2013 08:17:09 | |
---|
^^ Mä en tajua miten mun puolen sivun vastaus muuttui kyberavaruudessa tuoksi lyhyeksi versioksi. No, pääasia että löysit noi pikakomennot. "Dr. Dominant, I presume?" |
sellisti 19.11.2013 22:30:41 | |
---|
Dr Dominant: ^^ Mä en tajua miten mun puolen sivun vastaus muuttui kyberavaruudessa tuoksi lyhyeksi versioksi. No, pääasia että löysit noi pikakomennot. Joku merkki oli sellainen että se katkaisee viestin. En nyt muista mikä se oli, mutta ilmeisesti oot sitä käyttänyt tuossa katkoskohdassa. Metsän laidas munat jäi vetoketjun väliin /
Kyllä siinä joutsenemo katsoi hyvin pitkään. -M. A. Numminen |
baron 27.11.2013 21:13:17 | |
---|
Taas ongelma vastaan mutta ei johdu uudesta versiosta, oon ennenkin kohdannut. Miten kirjoitetaan trioli joka muodostuu yhdestä neljäsosasta ja puolinuotista? En keksinyt muuta tapaa kuin kirjoittaa kolme neljäsosanuottia ja yhdistää kaksi viimeistä kaarella mutta varmaan tyylikkäämpikin tapa on olemassa? (Petteri Punakuonon introssa:-) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Dr Dominant 28.11.2013 13:11:30 | |
---|
Syötätkö nuotit baron simple entry-työkalulla vai miten? Itse käytän speedy-entryä, ja siinä trioleiden kirjoittaminen sujuu pikakomennoilla siten, että alt + 3 kertoo että nyt tulee trioli, ja ensimmäinen trioliin tuleva aika-arvo kertoo Finalelle mistä triolista on kyse. Eli tuossa tapauksessa kirjoittaisin alt + 3 -> neljäsosa, ja puolinuotti vaan perään. Simple entryllä syötettäessä, valitset ensin aika-arvoksi neljäsosan, sitten valitset triolin (vaikka symbolissa onkin siellä paletissa kahdeksasosatriolin kuva), kirjoitat ensimmäisen neljäsosanuotin ja vaihdat paletista aika-arvoksi puolinuotin ja syötät sen. Auttaisiko tämä? "Dr. Dominant, I presume?" |
baron 28.11.2013 14:02:04 (muokattu 28.11.2013 14:02:36) | |
---|
Dr Dominant: Syötätkö nuotit baron simple entry-työkalulla vai miten? Mä oon käyttänyt pelkästään simple entrya, oon varmaan simppeli:-) Ei toiminut kuten ehdotit, jos on tilaa 4/4 tahdin jälkimmäinen osa kuvittelee että nuotit ei mahdu. Saa mahtumaan kun poistaa simple entryn asetuksista "Check for extra notes". Varmaan jonkunlainen bugi kun kolme neljäsosaa trioli mahtuu mutta neljäsosa-puolinuotti trioli ei. Sain nyt sitten vaivoin onnistumaan! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Dr Dominant 28.11.2013 14:24:16 | |
---|
Ohhoh, ton täytyy olla bugi! Pistä rapottia Finalelle! "Dr. Dominant, I presume?" |
Dr Dominant: Ohhoh, ton täytyy olla bugi! Pistä rapottia Finalelle! Ne tietää tän ongelman. Antavat kaksi vaihtoehtoa ratkaisuksi: 1. Sen minkä mä itse keksin (poista Check For Extra Notes) 2. Kirjoitetaan eka nuotti, sitten alt-9 ja tulee simple entry tuplet definition window esiin ja sen avulla onnistuu. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |