JPQ 07.09.2010 12:55:00 | |
---|
Torniojaws: On se askel parempaan, mutta vieläkin välillä tuntuu turhankin randomilta oikeaan rumpaliin verrattuna. Ihan kuin tarkoituksella huitelee iskuja minne sattuu eikä suurin piirtein samaan kohtaan kalvoa. Virvelissä varsinkin häiritsevän paljon välillä. "satunnaistuksen syvyyden" säätö olisi poikaa moneen tälläiseen. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Janie Jones 07.09.2010 13:43:41 (muokattu 07.09.2010 13:43:56) | |
---|
Torniojaws: On se askel parempaan, mutta vieläkin välillä tuntuu turhankin randomilta oikeaan rumpaliin verrattuna. Ihan kuin tarkoituksella huitelee iskuja minne sattuu eikä suurin piirtein samaan kohtaan kalvoa. Virvelissä varsinkin häiritsevän paljon välillä. Joo, vähän huolimattomasti äänitetty/valkattu jotkin samplet. Virppaa on joskus tullut äänitettyä loppupeleissä audioksi ja siivottua pahimmat poikkeamat sitten. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Moyhiss 08.02.2012 17:00:17 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 519 päivää vanhaan ketjuun! Juu meni jo :O Joo tosiaan tossa vähä aika sitten tuli ADmetal pak lisäosa tähän ja meikä sen hankki, voin kyllä oikeesti suositella. Tässä on mukana toi triggaus systeemi jolla saa basariin sitä klikkiä ja jos snaressa ei olee sitä munaskoikkelia nii triggisoundit snarellekki löytyy :) http://soundcloud.com/moyhiss/addictive-drums-admetal-pak Tuossa pientä testipätkää jos on kiinnostusta. |
kmh 08.02.2012 17:37:20 | |
---|
Tom Raww: http://soundcloud.com/moyhiss/addictive-drums-admetal-pak Tuossa pientä testipätkää jos on kiinnostusta. Omaan makuuni havaitsin että tuota volume-envelopea pitää snaren kohdalla säätää pidemmäksi. Sellaisenaan iskut eivät oikein jääneet soimaan ollenkaan. Makuasia tietty :) |
jusbb 20.09.2013 18:01:30 | |
---|
Tom Raww: Huom! Olet kirjoittamassa yli 519 päivää vanhaan ketjuun! Juu meni jo :O Joo tosiaan tossa vähä aika sitten tuli ADmetal pak lisäosa tähän ja meikä sen hankki, voin kyllä oikeesti suositella. Huom! Olet kirjoittamassa yli 589 päivää vanhaan aiheeseen, mutta se ei haittaa. Itse ostin tuon AD:n kun siinä sai kaupan päälle valita Adpakin, ja tuo Metal Adpak tarttui sitten mukaan. Asensin molemmat, mutta en löydä mistään tuota Metal Adpakia. Eikö sen pitäisi kuitenkin samassa valikossa olla kuin on nuo Startup, VintageYears, 70's Kit jne? Kiitän suuresti jos joku osaa auttaa. 20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET |
Torniojaws 21.09.2013 16:33:06 (muokattu 21.09.2013 16:34:52) | |
---|
JusBB: Huom! Olet kirjoittamassa yli 589 päivää vanhaan aiheeseen, mutta se ei haittaa. Itse ostin tuon AD:n kun siinä sai kaupan päälle valita Adpakin, ja tuo Metal Adpak tarttui sitten mukaan. Asensin molemmat, mutta en löydä mistään tuota Metal Adpakia. Eikö sen pitäisi kuitenkin samassa valikossa olla kuin on nuo Startup, VintageYears, 70's Kit jne? Kiitän suuresti jos joku osaa auttaa. Saattaa olla vain siinä listalla uusina rumpuina? Ainakin tässä videolla se on tuossa käyttöliittymässä uutena lisänä: https://www.youtube.com/watch?v=PbJhiX-atzY Sivujen mukaan tällaiset rummut pitäisi olla valittavissa sen myötä: Kick: Ludwig Classic Maple 22x18 Snare: Gretsch Hammered Chrome over Brass 14x5 Toms: Ludwig Classic Maple 10x8", 12x8", 13x9", 16x16", 18x16" HiHat: Zildjian New Beat Hihat 15" Ride: Zildjian A Custom Medium Ride 24" Crash: Zildjian K Crash Ride 20" Crash: Zildjian K Dark Crash 19" Crash: Zildjian A Custom Rezo Crash 20" Crash: Zildjian Hybrid Crash 17" Splash: Zildjian K Custom Hybrid Splash 9" Splash: Sabian AAX Ozone Splash 10" China: Zildjian A Custom China 18" China: Zildjian K Custom Hybrid China 19" Xtra: Trig Sounds Vortech Industrial Death Metal, pian pukkaa uutta levyä 2013 lopussa |
tomaattiorava 24.11.2013 14:35:46 (muokattu 24.11.2013 14:46:21) | |
---|
Kovasti nyt suunnittelen vihdoinkin hommaavani kyseisen softan mutta vähän jeesiä tarttis. Mä siis tarviin kotikutoisen death metallin duunaamista varten hyvän rumpusoftan. Käsittääkseni AD lienee tällä saralla vailla vertaa? Mutta onko tuossa perussoftassa hyviä virkkuja ja basareita dödistä varten vai onko se ennemmin tarkoitettu "tavallisemman" musan vääntöön? Onko turha haaveilla jytisevistä ja tiukoista bläästäyskompeista jos ei hommaa tuota Metal ADPackia? Se siis on ilmeisesti lisäosa jolla ei tee mitään ilman sitä perussoftaa? Eli pitäis molemmat ostaa? Entäs se käyttöliittymä, onhan ohjelmassa siis joku träkkäys-osio missä voi alusta pitäen rakentaa itse haluamansa kompin haluamistaan yksittäisistä saundeista kuten vaikka fruity loopsissa? Sitten siirtää kompit DAW:lle muiden instrumenttien kanssa miksattavaksi. Nyt on vähän ikävä tilanne kun on oma kone paskana joten joutuu kirjastosta käsin kirjotteleen eikä pysty ziigaileen mitään tutorialeja tai mitään... Neuvokaa E : Niin ja DAWna toimii siis reaper. "Ootko avaruusolio?
-En.
No mee sit lääkäriin." |
Moyhiss 24.11.2013 16:55:14 | |
---|
tomaattiorava: Kovasti nyt suunnittelen vihdoinkin hommaavani kyseisen softan mutta vähän jeesiä tarttis. Mä siis tarviin kotikutoisen death metallin duunaamista varten hyvän rumpusoftan. Käsittääkseni AD lienee tällä saralla vailla vertaa? Ite suosittelisin vielä tutustumaan noihin Toontrackin tuotteisiin. Jos haluut valmiiks hyvät soundit niin ite ottaisin EzDrummerin ja siihen jonkun lisäosan. Itellä on Metal Machine joka toimii loistavasti tiukissa metallibiiseissä. Myös uusi EZX Metal! lisäosa kuullostaa hyvältä klippien perusteella. Jos taas haluat prosessoimatonta rumpudataa niin Superior Drummer + Metal Foundry lisäosa kylkeen olis oiva valinta. Ite siirryin joku aika sitten pois Addictive Drumsista eikä ole tullut ikävä. Toontrackin tuotteiden miksausmahdollisuudet ovat niin paljon paremmat, kun sieltä esim löytyy kaikki erilaiset ambientmikit ja niiden vuodot saa päättää täysin itse joka tuo niin paljon paremmat mahdollisuudet tehdä juuri sen kuuloiset rummut kun haluaa. |
tomaattiorava 24.11.2013 17:10:50 | |
---|
Tom Raww: Ite suosittelisin vielä tutustumaan noihin Toontrackin tuotteisiin. Jos haluut valmiiks hyvät soundit niin ite ottaisin EzDrummerin ja siihen jonkun lisäosan. Itellä on Metal Machine joka toimii loistavasti tiukissa metallibiiseissä. Myös uusi EZX Metal! lisäosa kuullostaa hyvältä klippien perusteella. Jos taas haluat prosessoimatonta rumpudataa niin Superior Drummer + Metal Foundry lisäosa kylkeen olis oiva valinta. Ite siirryin joku aika sitten pois Addictive Drumsista eikä ole tullut ikävä. Toontrackin tuotteiden miksausmahdollisuudet ovat niin paljon paremmat, kun sieltä esim löytyy kaikki erilaiset ambientmikit ja niiden vuodot saa päättää täysin itse joka tuo niin paljon paremmat mahdollisuudet tehdä juuri sen kuuloiset rummut kun haluaa. En usko että oikeen missään ois ihan valmiina presettinä just sellaset saundit mitä hakee, mut en myöskään aatellu niitä saundeja ihan loputtomiin hinkkailla. Eipä sitä oikeestaa tarvii ku sen yhen hyvän virkun, yhen hyvän basarit ja setin kivoja peltejä. Millään valmiilla kompeilla ja loputtomilla vintage-saundeilla en tee mitään. Kunhan on tarpeeks hyvät saundit, smuutti käyttöliittymä ja sopivasti tweekkailuvaraa niin hyvä tulee. Miksaukset hoidan sitte sille reaperillä. "Ootko avaruusolio?
-En.
No mee sit lääkäriin." |
Moyhiss 24.11.2013 18:07:46 (muokattu 24.11.2013 18:08:08) | |
---|
tomaattiorava: En usko että oikeen missään ois ihan valmiina presettinä just sellaset saundit mitä hakee, mut en myöskään aatellu niitä saundeja ihan loputtomiin hinkkailla. Eipä sitä oikeestaa tarvii ku sen yhen hyvän virkun, yhen hyvän basarit ja setin kivoja peltejä. Millään valmiilla kompeilla ja loputtomilla vintage-saundeilla en tee mitään. Kunhan on tarpeeks hyvät saundit, smuutti käyttöliittymä ja sopivasti tweekkailuvaraa niin hyvä tulee. Miksaukset hoidan sitte sille reaperillä. Jees. Mun mielestä tohon tilanteesee EzDrummer ja joku lisäosa toimis. Vaikka esim Metal Machinessä on prosessoidut soundit valmiiks niin kyl mää niitä tykkään vielä miksata ja viedä ne ns. seuraavalle tasolle. Ainoo huono puoli siinä on mun mielestä semikuivat virvelit mitkä joo toimii blästijutuissa mutta asian korjaa EzDrummerin hyvät virvelit jotka soi hyvin. Tossahan tulee mukana niitä valmiita komppeja mut ei niitä tarvi käyttää. Teet vaan midiraidan Reaperiin ja sinne naputtelet käsin kompit. Mun mielestä Addictive Drumsin ongelma on siinä että ne on prosessoitu valmiiks semmosten perusrokkirumpujen kuuloseks niin niitäki saa säätää huolella että ne saa toimiin mätömpään juttuun. |
Aki 27.11.2013 08:08:54 | |
---|
Aikoinaan kun vertailin niin EZDrummerista juurikin jäi fiilis että toimisi paremmin itseäni rankemmissa genreissä, kun taas AD toimi yleissoftana paremmin kevyemmissä genreissä kuten jazz, folk, funk, AOR, iskelmä jne. "Kai se tästä lumiasta sitten on kiinni, 300e edestä pelkkiä haittoja." |
JPQ 27.11.2013 13:51:42 | |
---|
Addictive Drumsin haitsuja en saanut koskaan toimimaan hyvin ja itselle taas Ezdrummerin vkaio kitti ja Vintage Rock toimii varauksin myös Jazz. ja siis eivät ole mitään hevi soundeja nämä tosiaankaan mutta minulle ei vaan koko addictive drums toiminut siis haitsujen soundi. noh itse en saanut hyvää irti demoissa kyllä toimii. joko ne haitsut on sitten vain kokoversioissa jotka toimii tai sitten jotain sellaista jäänyt huomaatta jota asian "avain". Ja taisin jopa keksiä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
tomaattiorava 27.11.2013 21:43:25 | |
---|
No mites jos skippaa vaan noi plugarit ja ostais jonkun sämple-cd:n täynnä metallirumpuja? Onko sellasia olemassa? "Ootko avaruusolio?
-En.
No mee sit lääkäriin." |
Kalmo 27.11.2013 22:02:07 | |
---|
tomaattiorava: No mites jos skippaa vaan noi plugarit ja ostais jonkun sämple-cd:n täynnä metallirumpuja? Onko sellasia olemassa? Onhan noita samplekokoelmia läjäpäin, mutta mielestäni niiden sujuva käyttö vaatii joka tapauksessa plugariksi sitten samplerin, johon ne sijoittaa, jotta voi soitella kiipparilla tai padilla. Ja itse ongelmaa et pääse kuitenkaan karkuun: Sama "just sen oikean soundin" metsästys on vain vielä hankalampaa, kun matskuna on ihan valmiiksi efektoidut audiot, joiden ytimeen et pääse, vaan voit vain lisäillä efektejä. Jos on esim. samaa rumpua varten kolme velocity-kerrosta jne. niin onhan niiden ripottelu audioraidalle yksitellen aika kärsivällisen miehen puuhaa. Tiedän toki, että monien kärsivällisyys siihen riittää, etenkin dance-genren eri variaatioissa, joissa rumpujen käyttö ei ole niin "instrumentinomaista", vaan enemmänkin "sykkeen" luomista. Vaikkapa 160 bpm:n tuplabasarisäkätyksen rakenteluun ilman sämpleriä ei meikäläisen päre eikä elämä riittäisi. Valmiiden audiolooppien käyttöhän on yleistä myös, sekä niiden pilkkominen manuaalisesti ym. kikkailu. MIDIlooppien muuntelu vain on niin paljon helpompaa, että sopii paremmin työssäkäyvän kalenteriin :o) Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
No siis mä pärjäisin vallan hyvin jos ois : -Läjä raakoja hyvin äänitettyjä ja laadukkaita rumpusaundeja vaikka wav. formaatissa ilman mitään efektejä, kompuroita tai mitään. -Jokasesta pellistä, tomista, virkusta jne ois justiin muutamalla eri velocityllä lyödyt iskut. -Ei mitään valmiita luuppeja, midin kanssa säätöä tai plugreita. Näitä one-shot sampleja sitten voisin vaikka fruity loopsillä säätää ja vääntää ja ohjelmoida kompeiksi ilman mitään kiippareilla soittoa. Tää sopeis mulle kaikista parhaiten, mä oon niin monta vuotta tottunu fruityllä hinkkaan rumpusaundeja eequilla ja kompuroilla jonka jälkeen rakentanu niistä biittejä, että se sujuu varsin iisisti. Oikeestaan nopeet snare-fillit on ainoita mistä on vaikee saada tarpeeks aidon kuulosia. Kaikki vaan riippuu siitä, että ne saundit mitä käyttää on alunperin laadukkaita ja työstettäviä. "Ootko avaruusolio?
-En.
No mee sit lääkäriin." |
Danko 27.11.2013 22:31:29 | |
---|
tomaattiorava: No siis mä pärjäisin vallan hyvin jos ois : -Läjä raakoja hyvin äänitettyjä ja laadukkaita rumpusaundeja vaikka wav. formaatissa ilman mitään efektejä, kompuroita tai mitään. -Jokasesta pellistä, tomista, virkusta jne ois justiin muutamalla eri velocityllä lyödyt iskut. -Ei mitään valmiita luuppeja, midin kanssa säätöä tai plugreita. Näitä one-shot sampleja sitten voisin vaikka fruity loopsillä säätää ja vääntää ja ohjelmoida kompeiksi ilman mitään kiippareilla soittoa. Tää sopeis mulle kaikista parhaiten, mä oon niin monta vuotta tottunu fruityllä hinkkaan rumpusaundeja eequilla ja kompuroilla jonka jälkeen rakentanu niistä biittejä, että se sujuu varsin iisisti. Oikeestaan nopeet snare-fillit on ainoita mistä on vaikee saada tarpeeks aidon kuulosia. Kaikki vaan riippuu siitä, että ne saundit mitä käyttää on alunperin laadukkaita ja työstettäviä. Kokeile: http://www.ultimatemetal.com/forum/ … y-collection-drum-samples-here.html "oot Danskuli ihan potslojo & morjens" -hemmo |
tomaattiorava 27.11.2013 23:11:54 | |
---|
"Ootko avaruusolio?
-En.
No mee sit lääkäriin." |
tomaattiorava 17.12.2013 18:40:42 | |
---|
"Ootko avaruusolio?
-En.
No mee sit lääkäriin." |