Aihe: Macille äänitysohjelma?
1 2 3
Grugi
20.11.2013 18:10:25 (muokattu 20.11.2013 18:13:53)
evo86: Onko kukaan tällä macin garagebandilla äänittänyt? Itse sitä olen pari päivää kokeillut, mutta en edes leikkaamaan pääse äänitettyjä otoksia!? En yksinkertaisesti löydä mitään työkalua, millä voisi pätkiä äänityksiä..

Garagebandissä on oikein kelvollinen sisäänrakennettu HELP joten se kannattaa käydä läpi ihan jakoa ajatellen.

http://www.youtube.com/watch?v=6WpaVC0GW7Q
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
anapena
20.11.2013 20:58:50
evo86: Onko kukaan tällä macin garagebandilla äänittänyt? Itse sitä olen pari päivää kokeillut, mutta en edes leikkaamaan pääse äänitettyjä otoksia!? En yksinkertaisesti löydä mitään työkalua, millä voisi pätkiä äänityksiä..

Muistaakseni kursori kohilleen, ja edit valikosta nax oikeasta kohdasta, olikohan x tai e..., tai jotain...huono vastaus, sori.
Se manuaali on tosiaan hyvä. Oma GB on kellarin koneessa, nyt ei ehdi tarkistamaan.
Istu ja pala!
evo86
21.11.2013 08:17:14
Jep, sain vastauksen linkistä, kiitos :)
Topiello
21.11.2013 10:28:15
Montako raitaa Garagebandillä saa talteen?
Entä jos olen tallentanut yhteensopivalla ohjelmalla esim. 4 raitaa, niin voinko ujuttaa ne GB:ssa yhdelle raidalle?
Grugi
21.11.2013 10:42:08
Topiello: Montako raitaa Garagebandillä saa talteen?
Entä jos olen tallentanut yhteensopivalla ohjelmalla esim. 4 raitaa, niin voinko ujuttaa ne GB:ssa yhdelle raidalle?

255 raitaa ja kyllä voi yhdistää useamman raidan yhdeksi.
Topiello
21.11.2013 10:59:24
Tattista Grugille nopeasta vastauksesta. No kyllähän tuollaisella raitamäärällä jo alkaa pärjäämään. Vielä kiinnostaisi tietää kärsiikö äänenlaatu jos alkaa olla parikymmentä raitaa käytössä. Tuo GB taitaa olla ihan kelpo peli kotiäänityksiin.
Grugi
21.11.2013 12:07:01
Mitä tarkoitat äänenlaadulla? Kyllä tämän päivän koneet jaksaa ihan hyvin isojakin tuotoksia ja ei se pelkkä audioraita niin raskas ole.
Topiello
21.11.2013 12:44:20
Joskus olen huomannut hidastelua ja äänen säröilyä, kun olen raitoja lisäillyt. Voihan olla ettei ongelmat johtuneet ko. syystä.
Grugi
21.11.2013 13:11:04
Topiello: Joskus olen huomannut hidastelua ja äänen säröilyä, kun olen raitoja lisäillyt. Voihan olla ettei ongelmat johtuneet ko. syystä.

Yleensä tuo johtuu koneen tehottomuudesta tai äänikortin heikkoudesta tai asetuksista.
passe
21.11.2013 23:42:34
Presonus Studio One.
"Kauriit nuolee öisin autoja".
Grugi
21.11.2013 23:52:09
passe: Presonus Studio One.

Kai sulla on jotain perustelujakin antaa? Garageband on erittäin pätevä ja riittää monille kotikäyttöön ja jos tuntuu että tarvetta tulee enemmän niin Logic Pro X on siitä sitten suuri harppaus ylöspäin ja hintakaan ei ole päätä huimaava.
passe
22.11.2013 00:11:18
Grugi: Kai sulla on jotain perustelujakin antaa? Garageband on erittäin pätevä ja riittää monille kotikäyttöön ja jos tuntuu että tarvetta tulee enemmän niin Logic Pro X on siitä sitten suuri harppaus ylöspäin ja hintakaan ei ole päätä huimaava.

Ei ole muita perusteluja kuin oma kokemus PC puolelta. Sattumalta huomasin eilen, että siitä on versio MACillekin. Kun nyt ohjelmia kyseltiin niin heitinpä tuonkin täkyksi.
"Kauriit nuolee öisin autoja".
Grugi
22.11.2013 08:35:39
passe: Ei ole muita perusteluja kuin oma kokemus PC puolelta. Sattumalta huomasin eilen, että siitä on versio MACillekin. Kun nyt ohjelmia kyseltiin niin heitinpä tuonkin täkyksi.

Okei, Studio One on hyvä daw eikä varmasti huono valinta jos siihen päätyy.

Garageband on aika luonnollinen valinta koska se tulee koneen mukana ja siitä on helppo siirtyä Logic:iin jos tarvetta tulee, myös GB:llä tehdyt tuotokset siirtyy Logic:iin saumattomasti. Vielä jos sattuu iPad:in omistamaan voi ladata ilmaisen Logic Remote appin jolla voi hallita myös Garagebandia.

http://www.youtube.com/watch?v=LJdx2dHn5A0
CPU
23.11.2013 16:40:29
phiit: Pysy vaan Macissa, niissä ei noita lastenongelmia tule vastaan :)

No tota, osx:t lionista eteenpäin ovat täynnä noita lastentauteja ja jokaisen isomman päivitykset yhteydessä on saanut arpoa, että toimiiko äänikortti/daw-softa/kopiointisuojaus/jne., samaan aikaan meikällä on tossa pyöriny win7 daw kone n. 3 vuotta ilman mitään ongelmia ja kone on verkossa kokoajan ja päivittyy omia aikojaan. Elikkäs, et nyt oikein tiedä mistä puhut.
http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Grugi
23.11.2013 16:45:41
CPU: No tota, osx:t lionista eteenpäin ovat täynnä noita lastentauteja ja jokaisen isomman päivitykset yhteydessä on saanut arpoa, että toimiiko äänikortti/daw-softa/kopiointisuojaus/jne., samaan aikaan meikällä on tossa pyöriny win7 daw kone n. 3 vuotta ilman mitään ongelmia ja kone on verkossa kokoajan ja päivittyy omia aikojaan. Elikkäs, et nyt oikein tiedä mistä puhut.

Mielenkiintoisen juttu meinaan mulla ei ole ollut mitään ongelmaa mäkin kanssa lähtien lumileopardista päivittäen Mavericksiin. Softat toimii, laitteet toimii eikä muutenkaan ongelmia ole ollut. Toimii jopa PT 8 LE vaikka AVID ei kaiketi mitään takeita sille anna. Ehkä se on vaan tuuria tai sitten ei.
CPU
23.11.2013 17:21:34
Grugi: Mielenkiintoisen juttu meinaan mulla ei ole ollut mitään ongelmaa mäkin kanssa lähtien lumileopardista päivittäen Mavericksiin. Softat toimii, laitteet toimii eikä muutenkaan ongelmia ole ollut. Toimii jopa PT 8 LE vaikka AVID ei kaiketi mitään takeita sille anna. Ehkä se on vaan tuuria tai sitten ei.

Tuuria sulla on ollu. Edellisessä työpaikassa toimin käytöntukena maceilla ja etenkin erilaisille musasoftahommille, niin kyllä siellä niitä ongelmia oli ihan samalla tavalla, kun windows pc:iden kanssa xp-aikoina. Tämä johtui aika suuresti 64-bittisyydestä ja rosettan droppaamisesta snow leopardin jälkeen. Etenkin tossa sl ja lion vaihdoksessa oli paljon ongelmia, kun ei ollut sopivia ajureita tullu valmistajilta. Tosin ison osan näistä ongelmista pystyi välttämään, jos maltto oottaa muutaman kuukauden ennen päivittämistä. Tiivistääkseni tota pointtia, niin ei se osx ole mitenkään ylivertainen, etenkään verrattuna win7 :aan ja uudempiin.

Ja ihan raa-asta suorituskyvystä, jos puhutaan, niin testien mukaan, pc:n asio-ajurit toimivat kevyemmin ja pienemmällä latenssilla, kun CoreAudio. Tämä tietysti riippuu pitkältä siitä ajurin laadusta, mutta asiolla on mahdollista päästä parempaan lopputulokseen tässä.

Joka tapauksessa, kummatkin systeemit on ihan käyttökelpoisia ja oikeestaan kannattaa valita ihan sen perusteella, että mistä itse tykkään, mutta tää mac:n yliveraisuusmyytti on tänä päivänä ihan höpöjuttuja (xp oli aikoinaan sen verran paska käyttis, että sen kanssa vertailtuna osx on ihan selkeästi parempi ja tähän tämä nykyinen käsitys ymmärtääkseni pitkälti perustuukin).
Grugi
23.11.2013 18:20:05 (muokattu 23.11.2013 19:51:26)
Joo en mä sitä meinannutkaan että mäkit olisi jotenkin ylivertaisia mutta ainakin omasta kokemuksesta mäkillä ollut kautta linjan reilusti vähemmän ongelmia kuin yhdelläkään Windows koneella minkä parissa olen häärännyt. Win7 on hyvä alusta jos konetta musiikin tekoon miettii ja tosiaan oman maun mukaan kannattaa valita.
phiit
23.11.2013 20:32:10 (muokattu 24.11.2013 10:41:30)
CPU: Jep. Tolla ylivertaisuushommalla viittasin toho aikasempaan kommenttiin mitä kommasin. Ja kyllähän tää, että windows toimii niiku pitääkin on verrattaen uus juttu. Alkaen tosta seiskasta.

Terveisin nimim.
Dos ei kaatunu koskaa

Ei seiska toimi paskan vertaakaan niinkuin sen pitäisi, päivittäin pakkokäytössä ja yhtä vitsi ja ongelmallinen kuin edeltäjänsäkin. OS X on edelleen ylivertainen ja täysin autistista väittää muuta.

DOS oli kyllä kieltämättä hyvä :)
CPU
24.11.2013 16:24:29
phiit: Ei seiska toimi paskan vertaakaan niinkuin sen pitäisi, päivittäin pakkokäytössä ja yhtä vitsi ja ongelmallinen kuin edeltäjänsäkin. OS X on edelleen ylivertainen ja täysin autistista väittää muuta.

DOS oli kyllä kieltämättä hyvä :)

Älä nyt jaksa sössöttää ja trollata. Jos sulla on seikan kanssa ongelmia, niin vika on kyllä käyttäjässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)