Aihe: Lempisymbaali tällä hetkellä
1 2 3
ilebe
14.11.2013 20:12:41
Weetoz: Se voisi olla tuo tai sitten sellainen nimihirviö kuin Meinl Byzance 20" Traditional Extra Thin Hammered Crash. Vaikea kyllä valita vain yhtä.

Niinno eikös tuo crash/ridekin ole virallisesti Meinl byzance vintage sand benny greb sign. crash/ride 22" (?) ;)
Näin muistan lukeneeni jostain hinnastossa :D
lkx
15.11.2013 03:08:46

Sabian 21" HHX Groove Ride myös täällä. Ihana symbaali. Oli joku aika sitten kaverin kanssa setit vierekkäin treeniksellä ja paiskottiin menemään niitä näitä. Hänellä on samanlainen pelti, mutta ovatpa vaan yksilöitä ja oma (yllättäen) miellytti korvaa huomattavasti enemmän. Muistaakseni olen tilannut sokkona paikalliseen liikkeeseen...
Soitamme huonosti, mutta kovaa ja koko ajan.
M. Kekki
15.11.2013 08:13:24

14-tuumaiset Paiste 2002 Sound Edge -haikat (punaleima) ovat koukuttaneet. Vaikka noihin välillä kyllästyy, niin aina ne palaavat ykköshaikoiksi.
Ei surkutella vaan tehdään!
wavelength
15.11.2013 13:23:26

22" Zildjian K Custom Dry Light Ride. Harmi ettei osaa/ehdi/pääse soittamaan jassia juuri koskaan.
Duro
15.11.2013 13:25:14
Impression 22" Medium Ride. Aivan mahtipeli. Oma yksilö on just sellaine hieno välimuotoride millä pystyn soittamaan kaiken mitä itteni tarvitsee ja soundi on heleän hunajainen.
Ei mitään lisättävää rumpuskenelle. Persoonallisuus soittajana nolla. (c) jazzmies
Sonormies
16.11.2013 14:39:20
Paisten 15" 2002 crash. Toimii joka tilanteessa ja soi juuri niin kuin korvani toivoo. Eikä tule pienilläkään keikkapaikoilla silmille.
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
statistiÖ
16.11.2013 17:14:17

Paiste Rude thin crash 17". Tämä on siis mun ride, josta tämä teksti. Ekasta kopistelusta tuli ajatus, että mulle jotain ja paljon. Sopivasti kieroutunut, mutta silti hienostunut särmikäs saundi, joka vaihtuu lyöntikohdan mukaan (reunasta kellonjuureen) kirkkaasta tummaan. Toimii hyvin hiljaa kohtuudella soittaen, ehkä jopa paremmin kuin lujasti lyöden. Jää lupaus voimasta, reservistä, soinnissa pysyy jännite.

Musikaalisia symbaaleita tullut vastaan pari muutakin, mutta tässä on paras vaste soittoon ja loputon tai ainakin käsittämätön valikoima ääniä. Ainoa pysyvä elementti on ratakiskomaisuus, reunassa hiljaisen hillittynä ja kelloa kohden kasvavana, myös suoraan riippuvainen lyönnin intensiteetistä (laiska-tiukka, epämääräinen-suora). Kapulariippuvainen, eli paljon vaikuttaa saundiin, millä sitä lyö.

Ainoa hankaluus ride-käytössä on pitkä sustain. Ei taida kasiosia tiuhempi ridettäminen taipua ilman levotonta tukkoista saundiviidakkoa. Jää kuultavaksi. Saundi olisi muuten vaikka jatsia.
¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ I have egg in my drums ¤
Hoo_
16.11.2013 18:08:03
wavelength: 22" Zildjian K Custom Dry Light Ride. Harmi ettei osaa/ehdi/pääse soittamaan jassia juuri koskaan.

Saaks noita ton kokosina vielä jostain?

Mun lemppari on kyllä zildjianin k constantinople 22" medium thin low ride. Monta muutakin tosi hyvää rideä on, mutta toi on ylivoimasesti kovimmassa käytössä.
On se jännä... En ole täyttänyt vuosia kuukausiin.
jp351
16.11.2013 18:15:29
statistiÖ: Paiste Rude thin crash 17". Tämä on siis mun ride, josta tämä teksti. Ekasta kopistelusta tuli ajatus, että mulle jotain ja paljon. Sopivasti kieroutunut, mutta silti hienostunut särmikäs saundi, joka vaihtuu lyöntikohdan mukaan (reunasta kellonjuureen) kirkkaasta tummaan. Toimii hyvin hiljaa kohtuudella soittaen, ehkä jopa paremmin kuin lujasti lyöden. Jää lupaus voimasta, reservistä, soinnissa pysyy jännite.

Musikaalisia symbaaleita tullut vastaan pari muutakin, mutta tässä on paras vaste soittoon ja loputon tai ainakin käsittämätön valikoima ääniä. Ainoa pysyvä elementti on ratakiskomaisuus, reunassa hiljaisen hillittynä ja kelloa kohden kasvavana, myös suoraan riippuvainen lyönnin intensiteetistä (laiska-tiukka, epämääräinen-suora). Kapulariippuvainen, eli paljon vaikuttaa saundiin, millä sitä lyö.

Ainoa hankaluus ride-käytössä on pitkä sustain. Ei taida kasiosia tiuhempi ridettäminen taipua ilman levotonta tukkoista saundiviidakkoa. Jää kuultavaksi. Saundi olisi muuten vaikka jatsia.

Okei...
Statistin analyysi menee nyt kyllä musacorner-osastolle, hieman ristiriitaista tulkintaa mielestäni.

Mutta anyways. Minun suosikkipelti on vanhahko 17" A-custom crash jostain 90-luvun puolivälistä. Ostin käytettynä alle puoleen hintaan uuteen verrattuna joitakin vuosia sitten. Pelti on erittäin ohut, tosin en muista nyt painoa vaikka sen joskus mittasinkin. Kuitenkin ohuin kaikista koskaan omistamistani crasheista.

Tämän pellin hankinnan haittapuolena oli se, että kaikki muut pellit tuntuvat tuon rinnalla hieman väsyneiltä. Tekisi mieli käyttää ainoastaan kyseistä peltiä. Soundi on juuri sellainen, kuin crashilta haluan. Pehmeä, mutta voimakas. Melko tumma, mutta erottuva. Toimii yhtä hyvin hiljaa ja kovaa soitettaessa. Tämä on ainoa pelti, jota käytän kaikissa symbaalisetupeissa. Kaiken kaikkiaan täydellinen pelti minulle.
Phase 1. Collect underpants | Phase 2. ? | Phase 3. Profit
tomboarmageddon
16.11.2013 18:55:33
En tiedä onko tämä lempisymbaali, kait se on sitte sabianin aax stageride. Monet varmaan ihmettelee, mutta on niin monissa eri tilanteissa toiminut, etten ainakaan toista tiedä.
Ehkä tylsä ja luonteeton, mutta voi soitttaa hiljaa ja kovaa ja miten vaan.
Hyvin neutraali soudi ja ei pistä korvaan missään tilanteessa...
ModernClassic
16.11.2013 20:15:53
Niinkin eksoottinen kun Paiste 2002 16" Crash,toimii joka paikassa.
Kääntyvää,mutta taittumatonta komppia.
_kuntsi_
16.11.2013 20:50:16
Impression Smooth 21" ride.

Pehmeä, tummahko ja helposti hallittava. Ei hypi silmille hiljaisemmassakaan menossa. Tuntuu että tämä pelti löytyy peltilaukusta ensimmäisenä joka soittotilanteessa.
artsipartsi
17.11.2013 09:58:50
Paiste giant beat 14" haikka
ei huuda vaan laulaa ;)

Ollut jo 5v käytössä ja tuskin tulee vaihdettua ellei mene rikki.
JGroover
17.11.2013 15:12:34
Sabian 14" HHX Stage Hats on luottohaitsu. Särmää, rouheutta ja sopivasti hifi. Ei sovi vispiläkeikoille, mutta muuten on aina messissä.
wavelength
18.11.2013 09:30:14

Hoo_: Saaks noita ton kokosina vielä jostain?

Eipä enää. Ostin joitakin vuosia sitten käytettynä.
hollmi-5
19.11.2013 12:49:32
Vanha 17" Zildjian K thin crash. Todella miellyttävän kuuloinen peli. Tarkkaa ikää en ole edes välittänyt selvittää, mutta on todennäköisesti amerikkalaisen K-sarjan alkupäästä. Jos omasta crashiarsenaalista joku pitää ottaa, niin tämä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
jatur
20.11.2013 14:16:19

Conrad Lant: Bosphorus/Crescent Cymbals Stanton Moore Trash Crash. Ei tarvitse perusteluja.

Tämä. Uskomattoman hieno symbaali kaikin puolin.

Kyllä harmittaa kun omaani tuli sorvausuran suuntainen halkeama. Porasin halkeaman päihin reiät, viilasin ja hioin reunat tasaisiksi ja halkeama pysähtyi pariksi kuukaudeksi. Eilen huomasin että oli alkanut haljeta uudelleen.
joonama
26.11.2013 13:55:54

jp351: ...
Mutta anyways. Minun suosikkipelti on vanhahko 17" A-custom crash jostain 90-luvun puolivälistä. Ostin käytettynä alle puoleen hintaan uuteen verrattuna joitakin vuosia sitten. Pelti on erittäin ohut, tosin en muista nyt painoa vaikka sen joskus mittasinkin. Kuitenkin ohuin kaikista koskaan omistamistani crasheista.
...

Mulla on pre-serial vastaava pelti, 1232g eli ohuehko (mutta ei missään nimessä ohut) ja se on todella miellyttävä tapaus. Ohimennen sanoen ohuin 17" Zildjian mitä minulla on on 60-luvun Avedis, 1060g, ja se yksilö ei ole oikeastaan kovinkaan monipuolinen.

Suosikkipelti vaihtelee aika vahvasti, mutta monipuolisuuden ja miellyttävyyden vuoksi se taitaa tällä hetkellä olla yksi harvoista uutena ostamistani pelleistä: Impressionin 20" ride. Taisi olla joku prototyyppi niin ei sillä liene mitään nimeä. Mutta se tuntuu kivalta.
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
greene
26.11.2013 16:26:16

joonama: Mulla on pre-serial vastaava pelti, 1232g eli ohuehko (mutta ei missään nimessä ohut) ja se on todella miellyttävä tapaus. Ohimennen sanoen ohuin 17" Zildjian mitä minulla on on 60-luvun Avedis, 1060g, ja se yksilö ei ole oikeastaan kovinkaan monipuolinen.

Suosikkipelti vaihtelee aika vahvasti, mutta monipuolisuuden ja miellyttävyyden vuoksi se taitaa tällä hetkellä olla yksi harvoista uutena ostamistani pelleistä: Impressionin 20" ride. Taisi olla joku prototyyppi niin ei sillä liene mitään nimeä. Mutta se tuntuu kivalta.

Minulla myös ehdoton suosikki on 1991 tai 1992 ostamani 17 A Custom crash. Muistan että testasin kaupassa eri kokoja vierekkäin ja tässä oli paras soundi korvaani. Testasin vierekkäin myös muutamia 17-tuumaisia A Customeja löytääkseni niistä parhaan, ja tasalaatuista oli, ei juurikaan eroja. Vinnie Colaiutalla taisi olla ennen Paisteelle siirtymistään ykköscrashinaan juuri tällainen, joten olisikohan A Custom -crashien suunnittelu lähtenyt liikkeelle 17-tuumaisesta?
"Kitara on erittäin hyvässä kunnossa, jotain kosmista vikaa saattaa kyllä olla mutta se ei haittaa soittamista."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)