Aihe: selkeä matalavire vauhtibiiseihin?
1 2
pwallin
12.05.2004 15:40:49

Onko joku kuullut missään nopeaa sahausta/demppausta matalalla vireellä (vähintään C-vire) joka ei mene mössöksi ja silti toimii myös pitempään soivilla soinnuilla ilman soundin/säröasetusten vaihtamista? Minä en, mutta kiinnostaisi jos sellainen ihme on olemassa..
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Hirvi
12.05.2004 15:48:51

Jos itse kitarasta lähdetään, niin baritonikitara auttaa tuossa. Säröjäkin on monenlaisia, jotkut toimii toisia paremmin matalavireillä.
Rokkaa kuin hirvi!
Locrian
12.05.2004 15:51:31
Ja kompuraa/geittiä väliin.Tarkka temppaus ja hyvällä maulla mietitty särö.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
lapio
12.05.2004 15:53:26

Onko joku kuullut missään nopeaa sahausta/demppausta matalalla vireellä (vähintään C-vire) joka ei mene mössöksi ja silti toimii myös pitempään soivilla soinnuilla ilman soundin/säröasetusten vaihtamista? Minä en, mutta kiinnostaisi jos sellainen ihme on olemassa..

Strapping young ladin levyillä sahataan suht matalassa vireessä. Olisiko C tai jopa H.
"BANZAI!" -Juha Mieto Mitä tuossa avatarissa tapahtuu?
Numbie
12.05.2004 16:18:47

Strapping young ladin levyillä sahataan suht matalassa vireessä. Olisiko C tai jopa H.

Avoimessa C-duurivireessä taitaa Townsend pitää kitaraansa.
pimp
12.05.2004 16:53:10
Onko system of a downin vire cee vai mika? Minun korvaan kuulostaa hyvalta. Eli humbukkerit ja marshall (mode four nykyaan?) toimii edelleen.
trih
12.05.2004 19:30:25

Entombed: Clandestine. C-vire, ei dropped käsittääkseni.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Explorer
12.05.2004 19:51:08
Machine Headin uusin levy, ei kilpailua. Järkyttävän hyvät kitarasoundit, ja H-vireessä veivaavat. Levy on äänitetty 25.5" -skaalaisilla kepeillä (ESP F-sarjalainen ja Jackson RR), ja ainakin toisella kitaristilla oli käytössä EMG:n mikit ja 5150-nuppi. Kunnon hevimättöä!
Rust in peace.
trih
12.05.2004 19:58:16
Ainiin ja Carcassin uran puolivälin tuotanto kun soundit parani. B-vireessä kunnon sahausta, riffittelyä ja sooloilua. Vetivät Ibanezeilla (25,5" skaala).
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
maggot
12.05.2004 20:00:44
Nile : Amongst the catacombs of nephren ka, black seeds of vengeance ja in their darkened shrines. A-vireellä mennään ja mun mielestä saundit pysyy todella hyvinä huolimatta matalahkosta vireestä.
"reality is a very fragile thing after all..."
maggot
12.05.2004 20:18:42
Meinasin ehdotta Nileä, mutta mielestäni siinä menee kyllä mössöksi välillä..vaikka muuten kyllä on hyvä.

No, ehkä joskus vähän.. ; ) Tosiaan, erittäin hyvää death meininkiä kyllä ko. orkesteri veivaa.
"reality is a very fragile thing after all..."
Snowblind
12.05.2004 20:44:22

Bal-Sagoth!
Hurjan tiukkaa ja välillä nopeaakin riffittelyä C-vireellä ja baritonikitaroilla.
Sintti
12.05.2004 21:10:03
Onko system of a downin vire cee vai mika? Minun korvaan kuulostaa hyvalta. Eli humbukkerit ja marshall (mode four nykyaan?) toimii edelleen.

Taitaapa olla dropped-c#... Kyllähän se hyvältä kuulostaa... :)
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl... Käykää kattomassa kaverini kitaraa osoitteessa koti.mbnet.fi/erkkakar . Tunnettiin suurta tarvetta modaus projektiin... x)
moottorisaha
12.05.2004 22:35:52

Entombed: Clandestine. C-vire, ei dropped käsittääkseni.

mitä eroa on C-vireellä ja dropped-C-vireellä?
trih
12.05.2004 22:44:21

"C-vire"= Viritetään konserttivireestä kaksi kokosävelaskelta alaspäin kaikki kielet

"Dropped C"= Viritetään kitara kokonaisen sävelaskeleen alaspäin ="D-vire". Tämän jälkeen matala D viritetään vielä alas C:hen.
MattiAuer
12.05.2004 22:45:03 (muokattu 12.05.2004 22:45:30)

Se, että dropped-vireillä soittavat vain lapsena päälleen pudonneet.
(Anteeksi, töissä sata tuntia viikossa ja huumori on kuivaa..)

Edit:
Ja myöhästyinkin vielä vittuiluineni. Säälittävää.
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" .m.
Imper
13.05.2004 00:02:15 (muokattu 13.05.2004 00:02:40)

Se, että dropped-vireillä soittavat vain lapsena päälleen pudonneet.
(Anteeksi, töissä sata tuntia viikossa ja huumori on kuivaa..)

Oho, mun ennätys muusikoiden.nettiä viikossa on vaan reilut 50h!
Everyone is a per-son
Heissi
13.05.2004 00:24:53
Taitaapa olla dropped-c#... Kyllähän se hyvältä kuulostaa... :)

Ei kyllä se on se dropped-C. Ainaskin Toxicity-levyllä.
"I ain't givin' you no three fitty you goddamn Loch Ness Monster! Get your own goddamn money!"
Möö.
Torniojaws
13.05.2004 00:26:25 (muokattu 13.05.2004 00:29:53)

Fear Factory - 7-kielinen vakio / A-vire
Meshuggah - 7-kielinen vakio / F-vire (8-kielinen)
Decapitated - 7-kielinen (tietääkseni)
Dew-Scented
Devin Townsend / SYL - Avoin C / AAAGBE / CGCGCE (riippuen levystä)

Kuuntelehan nuita aluksi
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)