Aihe: Metallica
1 2 3 4 5210 211 212 213 214497 498 499 500 501
aivokuolio
06.11.2013 12:25:17
Minushuman: Weird but true, mun mielestä The Day that Never Comes on aivan helevetin hyvä biisi. Iho kananlihalle 'N shit. Ja kun iho tekee ton tempun, niin jotain siinä biisissä on silloin oikein tehty.

Biisi ois ok jos se loppus se tokan kertsin jälkeen. Lopun Onea mukaileva "tykitys" on aivan saatanan karseeta kuultavaa vaikka kuinka koittas fanikuulokkeiden kautta kuunnella. Ne yhden kielen ripulitulitukset, eisss...
phiit
06.11.2013 12:28:02
aivokuolio: Biisi ois ok jos se loppus se tokan kertsin jälkeen. Lopun Onea mukaileva "tykitys" on aivan saatanan karseeta kuultavaa vaikka kuinka koittas fanikuulokkeiden kautta kuunnella. Ne yhden kielen ripulitulitukset, eisss...

Hyvä se on
haunted
06.11.2013 12:36:28
aivokuolio: Biisi ois ok jos se loppus se tokan kertsin jälkeen. Lopun Onea mukaileva "tykitys" on aivan saatanan karseeta kuultavaa vaikka kuinka koittas fanikuulokkeiden kautta kuunnella. Ne yhden kielen ripulitulitukset, eisss...

Mun elämän yks erikoisimpia ja vainoharhasimpia hetkiä oli kun kuulin biisin ekan kerran. Olin aika kauan varma, että se on joku aprillitouhu tai joku muu vitsi/kusetus.
"Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse
bedlam
06.11.2013 12:41:33

haunted: Mun elämän yks erikoisimpia ja vainoharhasimpia hetkiä oli kun kuulin biisin ekan kerran. Olin aika kauan varma, että se on joku aprillitouhu tai joku muu vitsi/kusetus.

Joo, iho meni tästä kananlihalle täälläkin mutta varmaan vähän väärästä syystä.
http://www.petrilampela.net
Topiello
06.11.2013 14:35:08
Vain yksi bändi saa aikaan tälläkin palstalla näin paljon mielipiteitä ja nostaa tunteita. Jotain on tehty oikein, jotain väärin, yksi traaginen kuolema ja rutkasti onnea. Minuakin kiinnostaa aina, kun kuulen sanan Metallica, olipa siitä muut mitä tahansa mieltä.
Meadow
06.11.2013 14:54:34
The Day That Never Comesin loppu on mitä mainion huumoripläjäys. Rummutkin menee ihanasti ihan vitunmoiselle särölle, hunajaa korville.
Ruutukunkku
06.11.2013 15:30:45
Topiello: Vain yksi bändi saa aikaan tälläkin palstalla näin paljon mielipiteitä ja nostaa tunteita. Jotain on tehty oikein, jotain väärin, yksi traaginen kuolema ja rutkasti onnea. Minuakin kiinnostaa aina, kun kuulen sanan Metallica, olipa siitä muut mitä tahansa mieltä.

Niinhän se on että reaktio ja vastareaktio pyrkii tasapainoon. Mitä suositumpi jokin asia on, sitä isommin se kerää myös vihaajia. Bieber, Apple, Metallica.....

90-luvulla Load oli paskinta mitä oli tehty. Nyt siitä puhutaan tässäkin säikeessä pääasiassa hyvää, välillä jopa ylistetään. (ainakin allekirjoittaneen toimesta).

Puhutaas taas jostain muusta kun siitä miten paska DM on :)
I'm sorry Dave
Lutkare
06.11.2013 17:18:00
Pikkusen ehkä myöhässä, vaan tulipa kuunneltua Orionista tehty uudelleenäänitys ja soundit toimii kyllä kympillä. Toivottavasti jatkavat soundipuolella samalla linjalla!

Tässä vielä linkki biisiin: http://www.youtube.com/watch?v=GPv6NdKp1ks
Moro
aivokuolio
06.11.2013 17:28:11 (muokattu 06.11.2013 17:31:12)
Lutkare: Pikkusen ehkä myöhässä, vaan tulipa kuunneltua Orionista tehty uudelleenäänitys ja soundit toimii kyllä kympillä. Toivottavasti jatkavat soundipuolella samalla linjalla!

Eikös tää ole ihan vaan liveversio? Siitähän se sota syttys ku bändi vielä lähtis uudelleen nauhoittelemaan. Tosin eiköhän tätäkin oo aika paljon fiksailtu.

En lähe nyt Larsia morkkailemaan mutta onhan tuo "fiilistely" ainakin tuossa alussa vähintäänkin "mielenkiintosta". LAAAARSSS!!!!
bedlam
06.11.2013 17:37:21 (muokattu 06.11.2013 17:44:21)

aivokuolio: Eikös tää ole ihan vaan liveversio? Siitähän se sota syttys ku bändi vielä lähtis uudelleen nauhoittelemaan. Tosin eiköhän tätäkin oo aika paljon fiksailtu.

Studiossa tuo on melko todennäköisesti tehty alusta loppuun. E: soittaako Kirka livenä Hetukankin soolon? Tässä versiossa ainakin. Rytmit menee sen verran yhteen, että voisi epäillä hetukan soittaneen kummatkin sisään ja väliin on leikattu kirkan soolot.
Hetfield
06.11.2013 18:01:54

bedlam: Studiossa tuo on melko todennäköisesti tehty alusta loppuun. E: soittaako Kirka livenä Hetukankin soolon? Tässä versiossa ainakin. Rytmit menee sen verran yhteen, että voisi epäillä hetukan soittaneen kummatkin sisään ja väliin on leikattu kirkan soolot.

En nyt muista miten alkuperäisessä se meni, mutta Kirkahan soittaa tuossa aina livenä kaikki soolot, tai no onhan siellä beissisooloakin välissä. Mutta liekö levyllä sitten ollut Jameksella se eka soolo vai meinataanko siinä vaan väliosan harmoniaskeboja..?
"I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off."
phiit
06.11.2013 18:13:08 (muokattu 06.11.2013 18:13:21)
Lutkare: Pikkusen ehkä myöhässä, vaan tulipa kuunneltua Orionista tehty uudelleenäänitys ja soundit toimii kyllä kympillä. Toivottavasti jatkavat soundipuolella samalla linjalla!

Täysin turha tekele, haettu alkuperäsen soundeja mutta fiilis täysin pilalla kiitos Tanskan ihmeen.
Börje
06.11.2013 18:21:24
Hetfield: En nyt muista miten alkuperäisessä se meni, mutta Kirkahan soittaa tuossa aina livenä kaikki soolot, tai no onhan siellä beissisooloakin välissä. Mutta liekö levyllä sitten ollut Jameksella se eka soolo vai meinataanko siinä vaan väliosan harmoniaskeboja..?

Tota mä oon muuten miettiny, että mitä sillä Jameksen soittamalla soololla tarkotetaan. Ei oo oikeen ikinä selvinny. Täytyyki kuunnella orginaali ja pohtia mikä kuulostaa Jamesmaiselta.
bedlam
06.11.2013 18:27:12 (muokattu 06.11.2013 18:27:34)

Hetfield: En nyt muista miten alkuperäisessä se meni, mutta Kirkahan soittaa tuossa aina livenä kaikki soolot, tai no onhan siellä beissisooloakin välissä. Mutta liekö levyllä sitten ollut Jameksella se eka soolo vai meinataanko siinä vaan väliosan harmoniaskeboja..?

Olen aina käsittänyt, että ennen bassosooloa tuleva kitarasoolo on jeimssin käsialaa. Eli se keskimmäinen kolmesta. Niin se oli muistaakseni kreditteihin merkitty.
Hetfield
06.11.2013 18:36:18

bedlam: Olen aina käsittänyt, että ennen bassosooloa tuleva kitarasoolo on jeimssin käsialaa. Eli se keskimmäinen kolmesta. Niin se oli muistaakseni kreditteihin merkitty.

Okei, se varmaankin sitten.

Börje: Tota mä oon muuten miettiny, että mitä sillä Jameksen soittamalla soololla tarkotetaan. Ei oo oikeen ikinä selvinny. Täytyyki kuunnella orginaali ja pohtia mikä kuulostaa Jamesmaiselta.

Itekin muistan kyllä kansilehtisestä sitä tietoa silmäilleeni, enkä koskaan hokassut vastausta.
"I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off."
Dropped C
06.11.2013 18:41:27
Kuulostaa jo ihan naurettavan tönköltä toi Lerssin rummuttelu tossa Orionin uusintaversiossa. Ja sitäkin on varmaan edoitu monta päivää. Miksattu tollai vielä sika pintaan, ei pysty.
Bullitt
06.11.2013 19:30:26
Ei oikein vakuuttanut, ei tuo Orion eikä Batterykään (http://youtu.be/ZcIM4l3WMzc). Eikä nuissa kyllä saunditkaan olleet mitään korviahivelevää luokkaa, jotenkin tuhnut. Itseasiassa, tuo nopea ja lyhyt virvelifilli jonka Lars veti pari kertaa, nuiden fillikohtien viimeisenä fillinä, kuulosti vähän pierulta.
My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline.
Börje
07.11.2013 04:46:47 (muokattu 07.11.2013 04:56:24)
Tuli nyt tuosta mieleen kun kuuntelin tuon leffa-Orionin, että voivoi, kun toivon, että seuraava studioalbumi olisi viimeistellympi. Larssi miettisi kunnolla ja tarkkaan fillinsä, Kirk samoin soolonsa. Ne myös soitettaisiin purkkiin niin monta kertaa, että tulisi hyvän kuulkoista jälkeä. Jamesi miettisi mm. lauluharmonioita. Myös soundeja toivoisin runkattavan vanhaan malliin.

E: Ja myös Rob voisi rutistaa bassostaan irti jotain erottuvaakin. Tällaisia juttuja kaipaan niin perkeleesti: http://www.youtube.com/watch?v=F-jMCVo8QF8&t=13m42s
13:44 lähtee tommonen lyhyt laskeva hieno melodia bassolla. Muistan kun kuulin ton ekan kerran livenä, tuli heti ajatus, että soita ny saatana enemmän tommossiii!
haunted
07.11.2013 08:15:35 (muokattu 07.11.2013 08:16:49)
Börje: Tuli nyt tuosta mieleen kun kuuntelin tuon leffa-Orionin, että voivoi, kun toivon, että seuraava studioalbumi olisi viimeistellympi. Larssi miettisi kunnolla ja tarkkaan fillinsä, Kirk samoin soolonsa. Ne myös soitettaisiin purkkiin niin monta kertaa, että tulisi hyvän kuulkoista jälkeä. Jamesi miettisi mm. lauluharmonioita. Myös soundeja toivoisin runkattavan vanhaan malliin.

E: Ja myös Rob voisi rutistaa bassostaan irti jotain erottuvaakin. Tällaisia juttuja kaipaan niin perkeleesti: http://www.youtube.com/watch?v=F-jMCVo8QF8&t=13m42s
13:44 lähtee tommonen lyhyt laskeva hieno melodia bassolla. Muistan kun kuulin ton ekan kerran livenä, tuli heti ajatus, että soita ny saatana enemmän tommossiii!

Kyllä. Yks jaymmssin plussia on noi saatunan hienot lauluharmoniat, jotka loisti poissaolollaan DMllä. Ei taida olla edes tuplalauluja missään kohtaa, saatikka stemmoja. Kirkki sais varmaan oikeesti ihan hyvääki touhua aikaseks just ku vähä miettis tai ottais edes toisen oton piruuttaan..

edit

Sulla on börje hyvät kirjotteluajat taas!
"Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)