Aihe: Metallica
1 2 3 4 5209 210 211 212 213497 498 499 500 501
aivokuolio
04.11.2013 14:26:58
Arkka: Meikä pitää kans. Motörhead-poljentoa punk-hoilauksella. What's not to like? Täytyy myös huomioida, että tuota oltaisiin varmaan vielä viilattu levylle.

Noin ankea biisi ei kyllä menis Motörhead-suodattimen läpi millään, hoilauskertsi ehkä rimaa hipoen Misfitsin b-puolena. Toisinaan tulee kuunneltua bändien hylkäämiä biisejä ja harmiteltua että miks ihmeessä tää ei päätynyt levylle. Tää Vulturous ei kuulu siihen joukkoon. Vähän semmonen sekalaisista pätkistä koostettu sillisalaatti joka ei oo oikein mitään noin niinku kokonaisuutena. Ehkä bändi oli vielä tuossa vaiheessa funtsimassa sitä tulevan levyn linjaa ja ideat rönsyili sinne tänne.
Rhapa
04.11.2013 14:41:59
aivokuolio: Ehkä bändi oli vielä tuossa vaiheessa funtsimassa sitä tulevan levyn linjaa ja ideat rönsyili sinne tänne.

Köh köh... eikös tuo rönsyily ollut aika lailla kantava teema koko lätyllä?
aivokuolio
04.11.2013 14:52:22
Rhapa: Köh köh... eikös tuo rönsyily ollut aika lailla kantava teema koko lätyllä?

No en nyt sanos. Mun mielestä siitä paistaa vahvasti läpi se Rubinin käsittämätön "tehkää niinkuin teitte 20 vuotta sitten"-ohjeistus jonka seurauksena levy kuulostaa vaan semmoselta ylipitkältä Metallica-parodialta johon on koitettu saada messiin kaikki hyvät jutut mitä bändi on ikinä tehny. Tai siis teki niillä neljällä ekalla levyllään. Studiosta puuttu vaan yks auktoriteetti joka ois uskaltanu sanoa oikeassa paikassa että nyt on pojat liikaa löysää paskaa tässä keitossa, punakynä käyttöön. Mutta ei jaksa ruveta lässyttään tuosta lätystä ties kuin monetta kertaa.
Röntgen-Jeesus
04.11.2013 14:58:11

Minusta Death Magnetic on ihan tavallinen levy. Ei mitenkään erityisen hyvä eikä erityisen huono. Biisit kuulostavat biiseiltä ainakin omaan korvaan eivätkä miltään epätoivoisilta yrityksiltä. Tottakai sitä odottaa että bändi joka on tehnyt upeita metalli- ja rock-levyjä jo 30 vuotta, tekisi jotain upeaa edelleenkin. Itselleni riittää se, että Death Magnetic on todellakin ihan tavallinen peruslevy. Hyviä ja vähemmän hyviä biisejä:

+That Was Just Your Life
+All Nightmare Long
+The Unforgiven III

-The End Of The Line
-Broken, Beat & Scarred
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
bedlam
04.11.2013 15:57:42 (muokattu 04.11.2013 16:01:58)

LyraB: Death is not the end sisältää DM:llä julkaistun End of the linen riffejä.

All Nightmare Longissakin tais olla tosta ainakin yksi osa.

LyraB: Vulturous taas... Muistan kesän 2006. Tästä tuli ensin huonolaatuinen versio youtubeen ja kaikki oli m.netissä että "Nyt on paluu Hit the lightsiin yms.yms" Ja keskellä vielä se raskas jyntty-riffi. Sitten ku tuli hyvälaatuinen versio jossa kuuli kokonaisuuden, kaikki nauroi biisille.

Mä taas muistelen, että tota dissattiin täälläkin heti välittömästi. Piti kuunnella uudelleen ja itse tykkäsin tuosta viisusta kyllä edelleen. Tai tykkäsin on ehkä vahva sana, mutta jos itse lopulliseen levyyn vertaa... Löysin juutuubista jonkun studiodemon, mutta olikohan lie edes Metallica esittäjänä vai taitava cover-bändi.
http://www.petrilampela.net
Arkka
04.11.2013 16:45:27

bedlam: Mä taas muistelen, että tota dissattiin täälläkin heti välittömästi. Piti kuunnella uudelleen ja itse tykkäsin tuosta viisusta kyllä edelleen. Tai tykkäsin on ehkä vahva sana, mutta jos itse lopulliseen levyyn vertaa... Löysin juutuubista jonkun studiodemon, mutta olikohan lie edes Metallica esittäjänä vai taitava cover-bändi.

Jos tätä meinaat http://www.youtube.com/watch?v=7Zbv-3iR0Us niin cover juum.
Basil79
04.11.2013 17:56:34 (muokattu 04.11.2013 18:04:30)
Minun mielestä DM on ihan hyvä levy. Paljon parempi se on kuin monen tuoreemman bändin tuotokset, joita täällä Mnetissä ihan kehutaankin. Levy kuulostaa Metallicalta, eikä joltain yleiseltä kaurapuurolta, mitä nämä uudemmat bändit hyvin usein sortuvat säveltämään. Mikä tässä Metallican jatkuvassa haukkumisessa on edes pointti?.. Seuraava kuvaa sitä, mikä minulla tulee mieleen näistä dissaus kirjoituksista ja niiden kirjoittajista: "Vittu mä oon vähä niinq truu metallijätkä ja mä tiedän musiikista ja sävellystyöstä muutenkin ihan vitusti".

Ja kyllä minua harmittaa, että on jotenkin muodikasta haukkua Metallicat, Iron Maidenit ja Megadethit.. Kaikki tekevät edelleen mallikasta musiikkia IMO. Ja sitten kun joskus yrittää poimia niitä uudempia bändejä, mitä nämä dissaajat ehkä kehuvat, niin eipä ole paljoa ole innostanut se tuotanto. En niitä hirveästi ole bongaillut, mutta pari kertaa on noussut ihmetys, että mikäs tässä nyt on niin saatanan hyvää verrattuna edellä mainittujen veteraanien uudempiin levyihin.

Vanhoista bändeistä täällä on kehuttu hirveästi Testamentin uusinta lättyä ja vaikka se ihan ok levy onkin niin en voi ymmärtää, miksi se nyt DM:n hakkais. DM:llä on minun korvaan paljon persoonallisempia riffejä ja mieleen painuvampia biisejä. Testament tykittää hyvällä asenteella, mutta loppupeleissä käteen ei jää oikein mitään, miksi tuohonkaan levyyn myöhemmin jaksaisi palata. Hyvää tykitystä, mutta ilman mitään sen mielenkiintoisempia koukkuja.

No anteeksi tästä, ehkä tällainen Metallicaa puolustava mielipide kuitenkin mahtuu tänne haukkujen sekaan.
Ruutukunkku
05.11.2013 09:29:04
Basil79:
No anteeksi tästä, ehkä tällainen Metallicaa puolustava mielipide kuitenkin mahtuu tänne haukkujen sekaan.

Mahtuu mahtuu.
Tiedän että itselläni tuo Metallica matalasuhdanne johtuu ihan kyllästymisestä. Se oli silloin 15 vuotta sitten niin iso juttu, että oksat pois. Tuli maha täyteen.

Itse asiassa innostus on ehkä vähän kohentunut taas kun tätä säiettä on lukenut.
Pitää ottaa kuunteluun ja katseluun tuota bändin, sanotaan nyt, 95 - 98 livemateriaalia. Mun mielestä tuolloin bändi oli kyllä viihdyttävimmillään. Joskin nuo livesettilistat valitettavasti toistaa itseään ihan koko 90-luvun loppupuoliskon, jossei koko vuosikymmenen.

Olihan toki 80 luku musiikillisesti omaa luokkaansa, mutta sieltä kun ei kunnollisia livetaltiointeja ole oikeastaan muuta kun Seattle.

Sekin piti vielä sanoa, että viimesen 15 vuoden aikana bändin ylivoimaisesti paras ratkaisu oli laittaa livesetti täysin levälleen ja soittaa käytännössä mitä biisejä vaan. Muuten tuo yleinen kyllästyminen olisi tullut varmasti jo paljon aiemmin.
I'm sorry Dave
phiit
05.11.2013 09:38:48
Basil79: Minun mielestä DM on ihan hyvä levy. Paljon parempi se on kuin monen tuoreemman bändin tuotokset, joita täällä Mnetissä ihan kehutaankin. Levy kuulostaa Metallicalta,

Levy kuulostaa Metallicalta joka yrittää soittaa Metallicaa...
Röntgen-Jeesus
05.11.2013 11:46:32

phiit: Levy kuulostaa Metallicalta joka yrittää soittaa Metallicaa...

Yrittää ja soittaa. Biisit ovat Metallicaa. Metallica on siis tehnyt ne biisit. Eli kyseessä on Metallican tekemä levy jonka biisit kuulostavat Metallicalta. Metallica Metallica Metallica.
bedlam
05.11.2013 12:07:57

phiit: Levy kuulostaa Metallicalta joka yrittää soittaa Metallicaa...

Tää on mun mielestä itse asiassa oikein hyvä kuvaus levystä.
http://www.petrilampela.net
phiit
05.11.2013 12:49:09 (muokattu 05.11.2013 12:49:19)
Röntgen-Jeesus: Yrittää ja soittaa. Biisit ovat Metallicaa. Metallica on siis tehnyt ne biisit. Eli kyseessä on Metallican tekemä levy jonka biisit kuulostavat Metallicalta. Metallica Metallica Metallica.

Yrittää + soittaa = yrittää soittaa, levy kuulostaa Metallicalta joka yrittää soittaa Metallicaa.
Booombox
05.11.2013 23:17:30
Arkka: Meikä pitää kans. Motörhead-poljentoa punk-hoilauksella. What's not to like? Täytyy myös huomioida, että tuota oltaisiin varmaan vielä viilattu levylle.

Mitä noihin "paskaa"-kommentteihin tulee, niin kyl niitä vois vähän avata paremmin. Ketjua lukiessa on sellanen fiilis, että kaikki on paskaa ja kun ei perustella, niin ketjun arvo on aika nollissa.

Mä diggasin kanssa. Ton pituisia biisejä metukalta vielä kuuntelee ja punk toimii aina. Toi death is not The end olis kanssa pienellä viilauksella ollut dm:män parhaita biisejä. Helvetin rokkaavat säkeistöt ja toi c-osa hyvä.
Blizk
06.11.2013 02:00:16 (muokattu 06.11.2013 02:02:48)
Basil79: Ja kyllä minua harmittaa, että on jotenkin muodikasta haukkua Metallicat, Iron Maidenit ja Megadethit.. Kaikki tekevät edelleen mallikasta musiikkia IMO. Ja sitten kun joskus yrittää poimia niitä uudempia bändejä, mitä nämä dissaajat ehkä kehuvat, niin eipä ole paljoa ole innostanut se tuotanto. En niitä hirveästi ole bongaillut, mutta pari kertaa on noussut ihmetys, että mikäs tässä nyt on niin saatanan hyvää verrattuna edellä mainittujen veteraanien uudempiin levyihin.

Näissä aina herää uteliaisuus, että mihinkäs uudempiin bändeihin nyt verrataan.

Vanhoista bändeistä täällä on kehuttu hirveästi Testamentin uusinta lättyä ja vaikka se ihan ok levy onkin niin en voi ymmärtää, miksi se nyt DM:n hakkais. DM:llä on minun korvaan paljon persoonallisempia riffejä ja mieleen painuvampia biisejä. Testament tykittää hyvällä asenteella, mutta loppupeleissä käteen ei jää oikein mitään, miksi tuohonkaan levyyn myöhemmin jaksaisi palata. Hyvää tykitystä, mutta ilman mitään sen mielenkiintoisempia koukkuja.

Sekä Dark Roots of Earth että Death Magnetic on aika yhdentekeviä levyjä, eri syistä vain. Ensin mainittu on hajuton ja väritön rässikone kuten sanoit, jälkimmäisessä taas kusee sovitukset ja tyylitaju. DM:lla on useita hyviä riffejä ja ideoita (välillä kokonainen raitakin on kelpo tavaraa), mutta usein joku aivan juostenkustu ja ylivenytetty instrumentaaliosa pilaa koko biisin. Repesin The Day that Never Comesin lopulle ekalla kuuntelulla, nykyään se räpellys lähinnä vituttaa hukkaan menneen potentiaalin takia.

Huvitti hiljattainen Hammettin kommentti, että musiikin digitalisoituminen ei motivoi uusia bändejä tekemään parasta mahdollista levyä. Nykyään omakustanteetkin kuulostaa teknisesti ja soitannollisesti paremmilta kuin Metallican viimeisin studioalbumi.
Röntgen-Jeesus
06.11.2013 08:18:30

phiit: Mit vit... Dark Rootshan on aivan loistava lätty :(

Eikö oo jännä että ihmisten mielipiteissä on eroja?
phiit
06.11.2013 09:32:26 (muokattu 06.11.2013 09:34:18)
Röntgen-Jeesus: Eikö oo jännä että ihmisten mielipiteissä on eroja?

Ei niissä eroja ole, osalla vaan paska maku ;)
Bald Anus
06.11.2013 10:24:37

Kyllä Testamentin viimeisin oli minun mielestäni jotenkin mitäänsanomaton. Tykkäsin edellisestä paljon enemmän.
sääh
Minushuman
06.11.2013 11:50:07
Blizk: Repesin The Day that Never Comesin lopulle ekalla kuuntelulla, nykyään se räpellys lähinnä vituttaa hukkaan menneen potentiaalin takia.

Weird but true, mun mielestä The Day that Never Comes on aivan helevetin hyvä biisi. Iho kananlihalle 'N shit. Ja kun iho tekee ton tempun, niin jotain siinä biisissä on silloin oikein tehty.
"It's beer o'clock. Where the hell's my riot?"
phiit
06.11.2013 11:59:59
Minushuman: Weird but true, mun mielestä The Day that Never Comes on aivan helevetin hyvä biisi. Iho kananlihalle 'N shit. Ja kun iho tekee ton tempun, niin jotain siinä biisissä on silloin oikein tehty.

Samaa mieltä koska tuo biisi on DM parhaimmistoa, se kuulostaa jopa aidolta Metallicalta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)