Aihe: Hyvä ja edullinen overdrive
1 2 3 4
SpeedGovernor
15.10.2013 13:18:11
Itel halpista lauta täynnä. Murottamisen virkaa toimittelee kolmikko Bad Monkey, Modtonen Buzzboy ja CCCP BigMuff. Itel vankka uskomus, ettei se siitä +200 euron purkista vielä taivas aukea :))
Laulava Kylätohtori
15.10.2013 14:26:13
SpeedGovernor: Itel vankka uskomus, ettei se siitä +200 euron purkista vielä taivas aukea :))

Se on ihan omista psykoakustisfyysisitä ominaisuuksista kiinni. Kuten monesti on jo todettu, ei niissä pelkästä soundista makseta, vaan mojosta, nyansseista, fiiliksestä, korkinhaistelusta ja joskus jopa laadusta ja siitä soundistakin. Kyllä kalliilla ja halvoilla purkeilla vaan on oikeastikin eroa. Se, onko sitä eroa hinnan vertaa, on tietysti jokaisen oma asia...

Juu, vitsiksi tarkoitit ja oikeassa olet, mutta kunhan nyt kirjoittelin... ;)
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Myrkky Nuoli
15.10.2013 15:29:37 (muokattu 15.10.2013 15:31:29)
Se on vähän niin ja näin ja riippuu pedaalista. Joku Tube Screamer on niin simppeli ja steriili peli, että vain taivas on rajana. Samoin perus Muffi on aika mitäänsanomatonta pörinää, kaikki ne kloonit kuulostaa ihan samalta, Muffista on sitten johdettu suorastaan mestariteoksia, niinku vaikka Black Arts Toneworks Pharaoh.

Yleisesti ottaen Fuzzeissa ja modulaatiovehkeissä taas vaihtelu on todella rajua. Samoin dynaamisemmissa säröttimissä. Halvalla voi toki saada hyvää, ei siinä mitään. Ja 200€ purkit nyt on vaan ryöstöä. Välillä vähän naurattaa nuo parin huntin fuzz facet. Ihan samaa romua ne on kytkikseltään kaikki ja sen piirilevyn lyö vartissa kasaan. Eri asia sitten jos tarttee modailla, säätää ja hienosäätää vielä lisää, mutta noin periaatteessa ne on kaikki ihan samaa romuelektroniikkaa. Noh, semmostseon ja ei pidä toki aliarvioida käsityöläisen palkkaa. Itse oon parhaillani siirtymävaiheessa kokonaan pois kaupallisista pedaaleista ja korvaamassa spedut itse rakentamilla. Muiden custom/DIY kamaa on kyllä jäänyt vielä, mutta ei taida kaupan romuja olla enää laudassa kun Phaser, täytynee korjata asia :)

Pitkään olin itekin tyytyväinen Biyang Mad Driveriin, josta maksoin pari kymppiä tai alle. Lähti kiertoon vain koska halusin DIY TS9:n omalla modauksessa lautaan. No, siitä tuli kyllä paremman kuulonenkin, mutta ei niin paljoa, että sillä ois bändiolosuhteissa kauheesti merkitystä.

Jos tarkoitit sitä, että kalliit vehkeet ei vielä takaa hyvää saundia tai soittotatsin paranemista niin et vois enempää olla oikeessa. Itse palasin Fuzzeihin esimerkiks ekan testauksen jälkeen vasta muutaman vuoden päästä, koska silloisella soittotatsilla ja ymmärryksellä en saanut niistä yhtään mitään miellyttävää irti. Nykyään sitä taas arvostaa vehkeitä, joista pitää repiä se saundi irti, mutta kun se sieltä tulee niin se on hunajaa.
pappasfin
15.10.2013 16:14:55
SpeedGovernor: Juurikin näin. Tekee pahaa kyllä kun tyypit maksaa satasia noista säröttimistä ja fuzzeista. Onkohan ne koskaan kattonu semmoisen sisään ;) Todella yksinkertaista komponenttien juottelua.

Ei mulla tee yhtään pahaa jos joku muu maksaa, pääasiahan on että jokainen tykkää niistä vehkeistään, olipa ne sitten halpoja tai kalliita.

Minä ite päädyin sellaiseen ns. kalliimman puolen vehkeeseen kuten TC Electronic Nova Drive jossa ominaisuudet eivät lopu kesken ja sounditkin on erinomaiset, kaiken kaikkiaan todella hyvä laite, en koe mitenkään kalliiksi vaikka jotkut toki voi näin asian kokeakin. löytyy toki sitten normi Bossin särötin myös.
PappaSFin
Myrkky Nuoli
15.10.2013 16:28:34
pappasfin: Ei mulla tee yhtään pahaa jos joku muu maksaa, pääasiahan on että jokainen tykkää niistä vehkeistään, olipa ne sitten halpoja tai kalliita.

Minä ite päädyin sellaiseen ns. kalliimman puolen vehkeeseen kuten TC Electronic Nova Drive jossa ominaisuudet eivät lopu kesken ja sounditkin on erinomaiset, kaiken kaikkiaan todella hyvä laite, en koe mitenkään kalliiksi vaikka jotkut toki voi näin asian kokeakin. löytyy toki sitten normi Bossin särötin myös.

Juu, hyvä vaan jos ihmisille kelpaa. Tuommosen digitaalisen multihärpättimen hinta on kummiskin vähän paremmin perusteltavissa kuin esimerkkinä käytetyn fuzz facen, jonka pystyy kuka vaan amatööri kolvipetteri huitasemaan parissa tunnissa. Toki viimesen päälle hyvälle saundaavan tekemiseen vaaditaan vähän testailua, tai lähinnä hyvien trankkujen kaivamista, mutta you get the point.. Tuommosessa on yhteensä joku 10 komponenttia, mitään taikaa niissä ei ole :D

Ei maksaminen kuitenkaan tyhmää ole. Esim. Analogmanin fuzzin kun ostaa niin tietää, että saa priimaa kummempia lottoomatta ja jälleenmyyntiarvo ei koe inflaatiota.
pappasfin
15.10.2013 16:47:53 (muokattu 15.10.2013 16:55:41)
Myrkky Nuoli: Juu, hyvä vaan jos ihmisille kelpaa. Tuommosen digitaalisen multihärpättimen hinta on kummiskin vähän paremmin perusteltavissa kuin esimerkkinä käytetyn fuzz facen, jonka pystyy kuka vaan amatööri kolvipetteri huitasemaan parissa tunnissa. Toki viimesen päälle hyvälle saundaavan tekemiseen vaaditaan vähän testailua, tai lähinnä hyvien trankkujen kaivamista, mutta you get the point.. Tuommosessa on yhteensä joku 10 komponenttia, mitään taikaa niissä ei ole :D

Ei maksaminen kuitenkaan tyhmää ole. Esim. Analogmanin fuzzin kun ostaa niin tietää, että saa priimaa kummempia lottoomatta ja jälleenmyyntiarvo ei koe inflaatiota.

Juuh..

Analogia ja digi digiä tuo Nove Drive

http://www.youtube.com/watch?v=VrFBoCKoyvg

Pääasia että vaan tykkää siitä mitä on ja loppupeleissä soundit lähtee sormista.
PappaSFin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)