Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 573 74 75 76 77196 197 198 199 200
Vessajono
29.09.2013 03:56:53
ADEHD: Uuuh, mitä innovaatiota. Eihän nuo samat ominaisuudet ole kun joka vitun ikisessä signaturemikissä, oli se sitten kitara-, basso-, saksofoni-, ksylofoni-, vibrafoni-, sousafoni-, bansoori-, tai nahkafagottimikki.
"Vaihtovirta: Mitä tapahtuu kun moderaattori lukitsee toisen portaalin ja toisesta portaalista on tulossa Metallica-ketju 300km tuntivauhtia ja portaalien välissä sijaitsee Kuopio?"
-Hexa-
29.09.2013 14:36:05
Vessajono: nahkafagottimikki.

hymähdin

VTTLK
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä.
-Hexa-
29.09.2013 14:51:17
Illumination Theoryn tomit on theatterin parhaimmistoa
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä.
Kurkkuviipale
01.10.2013 00:58:12

JP_01: Itselläni on ristiriitainen fiilis uudesta levystä. Hyvä levy, mutta pidän Dramaticista enemmän, kuin tästä uudesta ainakin tällähetkellä. Lippu olisi tarkoitus hankkia keikalle kyllä, onhan kyseinen bändi eräitä suosikkibändejäni.

Ja itseäni enemmän mikkivalintoja kiinnostaa Petruccin vahvistimet. Eikös Mark V ole aikalailla se, jota Petrucci käyttää?

Mark V nykyään, mutta parhaat soundit siltä tuli Rectosta ;)
Orkesterini Oceill
phiit
01.10.2013 07:24:47
Kurkkuviipale: Mark V nykyään, mutta parhaat soundit siltä tuli Rectosta ;)

Rectoista ei saa hyvää soundia vaikka tanssis sadetanssia :(
pehko
03.10.2013 15:54:16
http://www.youtube.com/watch?v=m_Zx3BzcUjA

The Enemy Inside musiikkivideo
Sergei Fallinen
03.10.2013 16:15:37
Itelläkin ristiriitaset fiilikset uudesta levystä. Toisaalta se on ihan paska, mutta sit taas toisaalta se on ihan perseestä. Heh heh, olinpa hauska. Mutta ihan vakavasti puhuen, mitä luulette pystyykö bändi enää ikinä väsäämään kunnon musiikkia? Ite veikkaan, että vaikka Rudess potkittais pihalle, voisi tehdä tiukkaa.
Guitaristi
03.10.2013 16:32:41

Sergei Fallinen: Itelläkin ristiriitaset fiilikset uudesta levystä. Toisaalta se on ihan paska, mutta sit taas toisaalta se on ihan perseestä. Heh heh, olinpa hauska. Mutta ihan vakavasti puhuen, mitä luulette pystyykö bändi enää ikinä väsäämään kunnon musiikkia? Ite veikkaan, että vaikka Rudess potkittais pihalle, voisi tehdä tiukkaa.

Rudess olikin viime levyllä yllättävän kesy, tähän uutukaiseen on sitten vuodattanut sitä pilipalia ja tilulilua näköjään senkin edestä. Usein aika hirveän kuuloista tuo Rudessin työskentely. Hyviä hetkiäkin löytyy, kuten Beneath the Surfacen tunnelmoinnit.

Uudesta levystä on paha saada otetta vielä. Vaatinee lisää kuuntelua. Tällä hetkellä tuntuu, että ei iske niin kovaa kuin Dramatic. Soundit ovat jotenkin ärsyttävät, kitara on liian pinnassa. Muutenkin soundimaailma ei oikein ole mieleeni, en tosin osaa oikein selittää, mikä siinä mättää.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
bedlam
03.10.2013 18:52:37 (muokattu 03.10.2013 18:53:23)

pehko: Aijaa? Mun mielestä se nimenomaan pysyy aisoissa ja komeasti taustahommissa tällä uudella levyllä.

No sitä mieltä minäkin. Rudess on ollut jo pitkään mun superinhokki, mutta nää kaks uusintahan se on pysynyt oikein hyvin aisoissa. Enemy Insidessä on ainut ärsyttävä Rudess-pilipali. Along for the Riden soundivalinta on vähintäänkin kyseenalainen, mutta itse liruttelu on ihan jees. Meinasin ekalla kuuntelulla jopa, että Rudesshan soittaa levyn hienoimman osion (vikan biisin keskivaiheilla), mutta se olikin ihan oikea jousiorkesteri.
http://www.petrilampela.net
pehko
03.10.2013 19:51:03
bedlam: Meinasin ekalla kuuntelulla jopa, että Rudesshan soittaa levyn hienoimman osion (vikan biisin keskivaiheilla), mutta se olikin ihan oikea jousiorkesteri.

se on kyllä hieno se koko "ambient" ja jousi osio. Toki luultavasti Rudess sen on säveltäny ja sovittanu orkesterille.
EvilDead
03.10.2013 23:15:40
Sergei Fallinen: Itelläkin ristiriitaset fiilikset uudesta levystä. Toisaalta se on ihan paska, mutta sit taas toisaalta se on ihan perseestä. Heh heh, olinpa hauska. Mutta ihan vakavasti puhuen, mitä luulette pystyykö bändi enää ikinä väsäämään kunnon musiikkia? Ite veikkaan, että vaikka Rudess potkittais pihalle, voisi tehdä tiukkaa.

Sun kantasi on tullut kaikille erittäin selväksi, enkä ymmärrä miksi sinua edes enään kiinnostaisi tuollaiset seikat. Alkaa olla jo niin väsynyttä touhua.

Vieläkin melko keskinkertaiseltaha tämä maistuu. Ei pärjää Dramaticille millään.
There's nothing glorious in dying. Anyone can do it.
fadetoblack_
04.10.2013 06:56:20 (muokattu 04.10.2013 06:58:57)
Dramaticin en ole vielä kyllästynyt, uutta tullut kuunneltua ehkä jo turhan paljon. Tässä vaan nyt odotellaan guitar-tabseja joka kappaleeseen.
Taidanpa tänään vaihteeksi kuunnella Dramaticin tunnin ajomatkan aikana.

Jos Dramatic oli 10, niin tää uusin on 9, eli vain numeroa heikompi, silti se vuoden kovin albumi tähän mennessä.

Moni on eri mieltä mutta edellistä heikompi.
http://www.imperiumi.net/index.php?act=albums&id=14446
Basil79
04.10.2013 09:49:02
fadetoblack_:

Jos Dramatic oli 10, niin tää uusin on 9, eli vain numeroa heikompi, silti se vuoden kovin albumi tähän mennessä.

Dramatic oli 9 ja tämä uusin on mun makuun just ja just 7. Vuoden kovin albumi on Alice In Chainsin Dino. Nojoo..

Tätä on nyt tullut kuunneltua kohtuudella ja tämän hetkinen tuomio on, että puolet on tusinatuubaa ja puolet hyvää ja osin erinomaista. Kokonaisuus tuntuu valitettavasti aika puuduttavalta. Minun korvaan tässä on liikaa perusprogeilua vailla sen kummempaa ideaa. Menee aikalailla siis vähän samaan lokeroon minun makumaailmassa kuin Six Degrees.
molder
04.10.2013 09:50:52
Guitaristi: . Soundit ovat jotenkin ärsyttävät, kitara on liian pinnassa. Muutenkin soundimaailma ei oikein ole mieleeni, en tosin osaa oikein selittää, mikä siinä mättää.

Eikös tuostakin levystä tule se moniraita-hifi-deluxe-collector`s-edition-remix-5.1-HD-DVD-kakku-boxi niin pääset laittamaan ne pienemmälle ne skitat? :D
"The SOUND of VOLUME"
bedlam
04.10.2013 10:49:25

Basil79: Minun korvaan tässä on liikaa perusprogeilua vailla sen kummempaa ideaa. Menee aikalailla siis vähän samaan lokeroon minun makumaailmassa kuin Six Degrees.

Täh? Six Degreesin eka levyhän oli just nimenomaan yllättävä siksi, että siinä oli keskitytty biiseihin sen progeilun ja tilulilun sijaan! Ainakin jos aloitusbiisi Glass Prison jätetään laskuista. Miten tästäkin voi joku olla eri mieltä? :D
http://www.petrilampela.net
phiit
04.10.2013 10:56:41 (muokattu 04.10.2013 10:56:56)
bedlam: Täh? Six Degreesin eka levyhän oli just nimenomaan yllättävä siksi, että siinä oli keskitytty biiseihin sen progeilun ja tilulilun sijaan! Ainakin jos aloitusbiisi Glass Prison jätetään laskuista. Miten tästäkin voi joku olla eri mieltä? :D

Ei mitenkään, tällä uudellakin nimenomaan hyvät biisit vahvuutena eikä vaan se tilulilu pelleily. Kaikki ei vaan osaa :)
Basil79
04.10.2013 11:04:10 (muokattu 04.10.2013 11:07:15)
En ala asiasta väittelemään. Olen sitä mieltä mitä olen. Sen verran voin korjata, että pidän Six Degreesiä todella tylsänä levynä, ehkä sitä progeilua on vähemmän, mutta tylsyyttä se ei siitä levystä poista. Jännä miten tämä DT herättää ihmisissä niin erilaisia fiiliksiä. Pitäkää sitä rikkautena. En toki varmaan ole niin täydellinen musiikkielitisti kuin te. "kaikki ei vaan osaa" Jepjep.. osaamistahan se tämä musiikinkuuntelu vaatiikin.

Sinänsä outoa, että toisten mielipiteet voi mennä niin ihon alle, että pitää alkaa vähän jopa haukkumaan.
phiit
04.10.2013 11:08:11 (muokattu 04.10.2013 12:51:09)
Basil79: En ala asiasta väittelemään. Olen sitä mieltä mitä olen. Sen verran voin korjata, että pidän Six Degreesiä todella tylsänä levynä, ehkä sitä progeilua on vähemmän, mutta tylsyyttä se ei siitä levystä poista. Jännä miten tämä DT herättää ihmisissä niin erilaisia fiiliksiä. Pitäkää sitä rikkautena. En toki varmaan ole niin täydellinen musiikkielitisti kuin te. "kaikki ei vaan osaa" Jepjep.. osaamistahan se tämä musiikinkuuntelu vaatiikin.

Sinänsä outoa, että toisten mielipiteet voi mennä niin ihon alle, että pitää alkaa vähän jopa haukkumaan.

Makuasioista ei voi kuin kiistellä ;)

EDIT: ja selvennyksenä ei kannata liikaa ottaa nokkiinsa näistä kommenteista, ne on vaan sanoja enkä väitä olevani yhtään sen enempää oikeassa kuin kukaan mukaan :)
Peoplez
04.10.2013 14:42:13
fadetoblack_:

Moni on eri mieltä mutta edellistä heikompi.
http://www.imperiumi.net/index.php?act=albums&id=14446

Jännä miten mielipiteeet voi erota niin paljon. Arvostelijan mielestä levyn keskivaiheen kaksi biisiä ovat parhaita, kun minun korvaani ne ovat huonoimpia. Kyllä silloin on jotain tehty oikeinkin kun näin paljon eriäviä mielipiteitä löytyy :) Mutta allekirjoitan sen, että levy on jotenkin hengetön. Manginia ei voi sanoa huonoksi rumpaliksi, mutta joku niissä Portnoyn omaperäisissä ja "kulmikkaissa" rummuissa kuitenkin aina iski. Nyt on tosiaan aika Petrucci-showta koko levy ja kitarajutut on tällä levyllä välilä tosi tylsiä ja geneerisiä (kuten nyt vaikka tuossa Bigger Picturessa).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)