Aihe: Spotify II
1 2 3 4 544 45 46 47 4864 65 66 67 68
JohnJ
01.10.2013 12:10:48 (muokattu 01.10.2013 12:16:47)
Kilpailija Google Music rantautui Suomeen. Tutustumistarjouksena pääsee kuukaudeksi kuuntelemaan ilmaiseksi koko tarjontaa (pitää muistaa peruuttaa jos ei halua jatkaa maksullista tilausta hintaan 7,99 €/kk)

Olen itse Google Musicia käyttänyt jo pidempään oman kirjaston striimaukseen. Mutta nyt siis on tuo kauppa ja maksullinen VIP-palvelu vasta avattu täällä.

Pikaiset vertailut Spotifyyn:
- toimii selaimessa, ei erillistä softaa. Tässä on sekä hyvä että huono puoli. Välillä toisto tuntuu pätkivän ärsyttävästi jos muistinkulutus on tapissa (on useita välilehtiä auki ja avaa uusia). Spotifyssa tätä ei tapahdu ainakaan samalla tavalla (toki yhteysongelmat voivat katkaista toiston mutta eri asiasta kyse).
- ainakin tällä hetkellä Spotifya halvempi, tutustumistarjous 7,99 € /kk tuon ilmaisen jakson jälkeen. Normaalihinta on 9,99 €, enkä tiedä koska siihen palataan.
- katalogi on ilmeisesti samaa suuruusluokkaa Spotifyn kanssa. Positiivista on ainakin se että pikaisen otannan perusteella julkaisuvuodet on paremmin kohdallaan. Google Music ei myöskään kärsi samasta virheestä kuin Spotify, eli samannimisiä artisteja ei niputeta idioottimaisesti yhteen vaan ne pysyvät erillään.
- ominaisuudet ovat samaa luokkaa, löytyy soittojonot sekä -listat, Radiot jne.
- en ole koskaan ostanut musiikkia Spotifysta, joten en tiedä tarkkaan miten se puoli toimii, mutta olettaisin ainakin että Google Musicissa ostettavan musiikin tarjonta ja striimattava musiikki integroituu paremmin yhteen. Ainakin download-kaupan tarjonta lienee suurempi, koska Spotifyssa ei voi ostaa mitä tahansa biisiä. Google Musicissa voi.
- Google Musicilla voi halutessaan ladata myös oman paikallisen musiikkikirjastonsa pilveen (max 20 000 kappaletta, lisätilaa lienee ostettavissa), josta se on toistettavissa GM:n kautta missä tahansa. Spotifyssa ei ole tällaista ominaisuutta.

EDIT: ja tuon kuukauden tutustumisjakson voi poimia tuolta:
https://play.google.com/about/music/

Vaatii Google-tunnarin sekä luottokorttitiedot. Mitään ei veloiteta jos peruuttaa tilauksen ajoissa ennen tutustumisjakson päättymistä.
Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
JohnJ
01.10.2013 13:19:20 (muokattu 01.10.2013 13:23:19)
korvaoo:
Omasta mielestä spotifyn whats new, vai mikä ikinä nykyään onkin, on aivan loistava ehdottelija jota tulee välillä plärättyä läpi.

Onhan tuossakin vastaava Tutustu=>Suositukset. Ei toki vastaa Spotifyn nykyistä Discoveria, joka on enemmän uutissyöte enkä itse ole hirveästi sille käyttöä vielä keksinyt.

nimenomaan google tarjoaa aivan mitä tahansa kun hakee artistia
yksittäisten biisien hakeminen on melko vaiketa ja kankeaa.

En nyt huomaa mikä tuossa niin kankeaa on. Ihan hyvin löytyy tavaraa vaikka biisin nimellä hakemalla.

positiivisena tuo omien kappaleiden uppaus pilveen, tosin saman taitaa nykyään spotifykin tehdä, vai?

Ei tee. Paikallisia musiikkitiedostoja voi sillä kuunnella palvelun stream-tarjonnan lisäksi, siinä kaikki.

edit: tykkää/ei tykkää nappi? voi nyt helev....

Tuohan vastaa käytännössä Spotifyn tähtiluokittelua, mikä itselleni on käytännössä pakollinen ominaisuus. Ja vaikuttanee lisäksi siihen mitä biisejä radiossa soitetaan.

taitaa puuttua haku tarkemmin genrejen mukaan, ihan pelkkä rok/pop/paske lajittelu ei kuitenkaan piisaa

Hakutuloksia ei voi genren mukaan suodattaa, mikä on selkeä puute. Tosin en muista voiko Spotifyssakaan. Mutta selausmoodissa on kyllä käytössä lajityyppi sekä alalajityyppi.
Metal meets the bone!
JohnJ
01.10.2013 13:28:28
Ja googlettelemalla löytyi myös tieto että Spotifysta ei enää nykyään voi ostaa musiikkia ollenkaan, ainakaan toistaiseksi. Joten se on nykyään pelkkä stream-palvelu, kuten alunperinkin oli.
Metal meets the bone!
kingnothing
01.10.2013 13:33:20
Onko muilla ilmennyt ongelmia Windows Phonen Spotify-sovelluksen kanssa? Toiminta tuntuu olevan aivan onnetonta 3G-verkon piirissä, sovellus valittaa jatkuvasti että verkkoa ei ole vaikka muut nettiyhteyttä vaativat sovellukset toimivat normaalisti. Välillä verkon löytyminen kestää minuutteja ja aika usein yhteyttä ei löydy ollenkaan. Puhelimena mulla on Lumia 920.
Rise! Black amps tear the sky. Feedback will free your mind and set you free. BURWEED, SHEENS, Kostojevski FX
Mika Kangas
01.10.2013 15:28:37
kingnothing: Onko muilla ilmennyt ongelmia Windows Phonen Spotify-sovelluksen kanssa? Toiminta tuntuu olevan aivan onnetonta 3G-verkon piirissä, sovellus valittaa jatkuvasti että verkkoa ei ole vaikka muut nettiyhteyttä vaativat sovellukset toimivat normaalisti. Välillä verkon löytyminen kestää minuutteja ja aika usein yhteyttä ei löydy ollenkaan. Puhelimena mulla on Lumia 920.

Vika ei ole windowsissa koska mun android tekee samaa (3G). Puhelimen uudelleenkäynnistäminen on ratkaissut ton. En tiedä mistä johtuu, hämärää.
kingnothing
01.10.2013 17:30:47
Mika Kangas: Vika ei ole windowsissa koska mun android tekee samaa (3G). Puhelimen uudelleenkäynnistäminen on ratkaissut ton. En tiedä mistä johtuu, hämärää.

Joo, sama homma eli uudelleenkäynnistys auttaa. Mulla oli myös Android-versio käytössä vielä muutama viikko sitten kunnes puhelin hajosi ja piti ostaa uusi, siinä Spotify tuntui toimivan lähes poikkeuksetta niinkuin pitääkin ellei nyt oltu ihan skutsissa.
Rise! Black amps tear the sky. Feedback will free your mind and set you free. BURWEED, SHEENS, Kostojevski FX
Tuomoo
01.10.2013 22:35:21
kingnothing: Onko muilla ilmennyt ongelmia Windows Phonen Spotify-sovelluksen kanssa? Toiminta tuntuu olevan aivan onnetonta 3G-verkon piirissä, sovellus valittaa jatkuvasti että verkkoa ei ole vaikka muut nettiyhteyttä vaativat sovellukset toimivat normaalisti. Välillä verkon löytyminen kestää minuutteja ja aika usein yhteyttä ei löydy ollenkaan. Puhelimena mulla on Lumia 920.

Mulla taas on sellainen mystinen asia, että mun N9 katkoo nettiyhteyksiä tämän tästä, ja puhelin pitää käynnistää parin päivän välein uudelleen, kun esim. millään selaimella ei saa ainoatakaan sivua auki, syötteet eivät toimi, sähköposti ei pelitä jne. Kuitenkin Spotify toimii aina myös tuolloin. Perin hämmentävää.
20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET
Balladi
07.10.2013 19:27:02
Onko kellään muulla vaihtunut Motörheadin profiilikuva joksikin ruotsalaiseksi mieheksi ja kun klikkaa bändin "show spotify-profile" kohtaa niin menee tämän ruotsalaisen profiiliin? :D taitaa olla vaa jotain hetkellistä sekoilua, mutta ihmettelin vaan kun tuli ilmotus että joku Anders päivittäny soittolistaansa.
Kimmo72
07.10.2013 19:37:31
JohnJ: Pikaiset vertailut Spotifyyn:
- toimii selaimessa, ei erillistä softaa.

Spotifykin toimiii selaimessa.

Spotifyssa ei voi ostaa mitä tahansa biisiä. Google Musicissa voi.

Ei voi. On monia biisejä joita ei voi ostaa, Tai on myös niin että on ostettava koko albumi ilman vaihtoehtoa ostaa ko. julkaisulta vain jotain tiettyä biisiä.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
JohnJ
08.10.2013 14:21:27
Kimmo72: Spotifykin toimiii selaimessa.

Joo, niinhän tuo nykyään toimii, mutta erona silti se että GM:ssä ei tuossa kohtaa ole valinnanvaraa koska erillistä sovellusta ei ole.

Ei voi. On monia biisejä joita ei voi ostaa, Tai on myös niin että on ostettava koko albumi ilman vaihtoehtoa ostaa ko. julkaisulta vain jotain tiettyä biisiä.

Ok, näihin tapauksiin en itse äkkiseltään vielä törmännyt.

Joka tapauksessa, jos ei tuota GM:n pätkimisongelmaa saada pois niin meikäläisen kokeilu ainakin jää tähän ilmaiskuukauteen.
Metal meets the bone!
M4ss3 m/
10.10.2013 14:19:32
Siis mitä vittua? Spotify on online-tilassa, kun se scroblaa local filesitkin last.fm:ään, mutta mikään striimattava biisi ei lähde käyntiin. Ihan kamala tää Free (joutunut nyt käyttämään viikon, kun ei ole rahaa), kun jokaikisen biisin jälkeen tulee mainos.
musta ripulihevikitara
zekeode
10.10.2013 17:08:59

M4ss3 m/: Siis mitä vittua? Spotify on online-tilassa, kun se scroblaa local filesitkin last.fm:ään, mutta mikään striimattava biisi ei lähde käyntiin. Ihan kamala tää Free (joutunut nyt käyttämään viikon, kun ei ole rahaa), kun jokaikisen biisin jälkeen tulee mainos.

Siellä oli Spotityn euroopan serverit alhaalla tänään pitkän aikaa. Nyt pitäis taas toimia. Pitää vaan käynnistää Spotify uusiksi.
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia - Rouhee Blues - Spotifyn paras blueslista... ...tai aina
Henkka370
15.10.2013 18:27:43
Mihin on hävinnyt se perinteinen aloitussivu "what's new" tjms?
Estranged
16.10.2013 15:01:24
Henkka370: Mihin on hävinnyt se perinteinen aloitussivu "what's new" tjms?

Discover tuli tilalle. Joka ei kyllä itseäni haittaa ollenkaan.
✡ "Vittu sinä oot huono ihminen ollaksesi kuitenkin niin paska jätkä." -Painajaismainen | "Vielä ku Esso ois kaunis. Ja nainen. Kun nyt se on komea. Ja mies. Junou. Melkeen sama mutta enempi munaa suussa." -Kitaravirtuaali
Y3J
17.10.2013 17:43:17
Ulkomailla toimivuus premiumilla on vähän mitä on vaikka nettiyhteys onkin nopea. Joskus biisien bufferointi kestää pari kymmentä sekuntia, lisäksi vähän väliä pätkii kesken biisin. Offlineen lataaminen toimii kyllä nopeasti ja moitteetta.
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen.
phiit
18.10.2013 10:26:53
Y3J: Ulkomailla toimivuus premiumilla on vähän mitä on vaikka nettiyhteys onkin nopea. Joskus biisien bufferointi kestää pari kymmentä sekuntia, lisäksi vähän väliä pätkii kesken biisin. Offlineen lataaminen toimii kyllä nopeasti ja moitteetta.

Spotifya nyt ei kiinnosta oletko ulkomailla vai mikä yhteys käytössä, itse yhtedessähän tuo ongelma on tuolloin
Y3J
18.10.2013 13:37:05
phiit: Spotifya nyt ei kiinnosta oletko ulkomailla vai mikä yhteys käytössä, itse yhtedessähän tuo ongelma on tuolloin

Palveluntarjoajan mukaan mitään portteja ei ole blokattu ja kaikki latautuu aivan tavallisesti. Alkoi vissiin päivitys tai pari sitten hidastelemaan.
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen.
StJerky
14.11.2013 21:19:42
Miksiköhän muuten joillakin artisteilla osa levyjen piiseistä puuttuu Spotifysta? Esim Scorpionsin Taken By Forcelta kaikki piisit.
jra
14.11.2013 22:39:03
StJerky: Miksiköhän muuten joillakin artisteilla osa levyjen piiseistä puuttuu Spotifysta? Esim Scorpionsin Taken By Forcelta kaikki piisit.

Voisiko olla niin että osassa biisejä on ollut tekemässä sellainen bändin jäsen tai ulkopuolinen biisinikkari jolla ei ole sopparia Spotifyn kanssa?
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)