Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pätevä Mies
1
pätevämies
29.08.2013 23:34:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli vuosi 2011 kun kaksi kaverusta päätyi pitkän ajan jälkeen samalle keikalle soittamaan..reenaamatta tietenkin.no keikka meni alusta loppuun,mutta sen jälkimainingeissa syntyi bändi pätevä mies.bändi josta olen haaveillut jo 20 vuotta.intoa täynnä kuin pikkupojat alettiin opetella omien biisien tekoa,reenattiin,hakattiin päätä seinään,reenattiin,käytiin keikalla ja taas reenattiin..välillä oltiin myymässä kamoja pois,kun ei tästä mitään tuu,mut ei myyty..biisejä syntyi aluksi vähän kavereitten avustuksella ja pikkuhiljaa myös omavaraisesti..sitten se tuli se puhelu minkä jokainen autotallimuusikko haluaa saada..ai mitä?nauhoittamaan helsinkiin?levytyssopimus??kaikki oli heti hienoa mahtavaa ja suurta..ainakin hetken aikaa kunnes todellisuus iski ja tultiin alas ja lujaa..eiks tää soikkaa kaikilla radiokanavilla koko ajan..eiks meitä tulla hakemaan kotoonta keikalle..eiks youtubessa oo1000000 kuuntelua viikossa..enks mä tienaakkaan 10000/kk ja aja ferrarilla..
Tänä päivänä pätevä mies on julkaissut yhden sinkun PIENI TALO PREERIALLA ja kohta julkaistaan toinen..opittu on että tää on kovaa työtä ja vaatii pitkää pinnaa ja uskoa omaan juttuun..ehkä jonain päivänä..
Kertokaa omia kokemuksia "tiellä tähtiin"
-PM
 
jannu
29.08.2013 23:38:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, muuten tosi kiva juttu mutta missä sen biisin voi kuulla?
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Janus
30.08.2013 00:32:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Niin, muuten tosi kiva juttu mutta missä sen biisin voi kuulla?
 
Vaikka tästä. http://www.youtube.com/watch?v=pMUeeQeYug8
 
Onhan tuo yli 9000 kertaa parempaa kamaa kuin aloitusviesti antaa ymmärtää.
 
novo
30.08.2013 02:41:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Vaikka tästä. http://www.youtube.com/watch?v=pMUeeQeYug8
 
Onhan tuo yli 9000 kertaa parempaa kamaa kuin aloitusviesti antaa ymmärtää.

 
Mut eipä tää ny säväytä. Ehkä mun mutsi digais silti. Tämmöstä jannehurmetta Suomi pullollaan. Ei silti, pätevästi duunattua eikä biisikään paskimmasta päästä. Toisenkin biisin oisin voinu kuunnella, kun kerta vauhtiin päästiin.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
jannu
30.08.2013 21:52:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Vaikka tästä. http://www.youtube.com/watch?v=pMUeeQeYug8
 
Onhan tuo yli 9000 kertaa parempaa kamaa kuin aloitusviesti antaa ymmärtää.

 
Sanotaan nyt vaikka näin, että tuotannon ja toteutuksen suhteen se oli 9000 kertaa parempaa kuin mitä aloitusviesti antoi ymmärtää. Itse biisiä sen sijaan jaksoin hätiinsä ekan kertsin alkuun. Kertooko se sitten enemmän biisistä vai minusta, mene ja tiedä.
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Jucciz
30.08.2013 23:38:43 (muokattu 30.08.2013 23:39:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Sanotaan nyt vaikka näin, että tuotannon ja toteutuksen suhteen se oli 9000 kertaa parempaa kuin mitä aloitusviesti antoi ymmärtää. Itse biisiä sen sijaan jaksoin hätiinsä ekan kertsin alkuun. Kertooko se sitten enemmän biisistä vai minusta, mene ja tiedä.
 
Määkään en tiedä, missä vika tarkalleen on, mutta tietyn tyylistä popahtavaa "2000-luvun formaatti-iskelmää" mää pystyn kuuntelemaan mielialasta riippuen noin 3-8 sekuntia kerrallaan ja sitten vaan iskee henkilökohtainen limitteri päälle. Yleensä tää musa on hyvin soitettua, äänitettyä, miksattua, tuotettua ja omassa genressään vieläpä muutenkin kaikin puolin laadukasta. Joku siinä silti pistää pahan kerran tökkimään.
 
Vika on siis mitä todennäköisimmin minussa ja siinä, etten oikein osaa kohdata tämäntyylistä säveltaidetta.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Kefiiri
01.09.2013 08:07:12 (muokattu 01.09.2013 08:07:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Vika on siis mitä todennäköisimmin minussa ja siinä, etten oikein osaa kohdata tämäntyylistä säveltaidetta.
 
Näin asia lienee. Kuuntelin biisin. Melodia, orkesterin sointi ja lauluäänikin olivat aivan yhtä toimivia kuin muutamallakin menestyneellä nykylaulaja-lauluntekijällä.
 
Omasta mielestäni pulma on sanoituksessa. En millään onnistunut tajuamaan mistä biisissä kerrottiin. Yksinhuoltajuudesta? Toki kaikkea ei tarvitse rautalangasta vääntääkään, mutta kielikuvat ja mielikuvat pakkautuivat niin päällekkäin, että kokonaisuudesta ei ottanut tolkkua. Kirjoitin kertosäkeen ylös paperille, mutta luettunakin ajatus jää epäselväksi. Asia menisi varmaan paremmin jakeluun arkisemmin sanankääntein. Nyt varjoilla leikkivä aurinko nousee (!) pääosaan.
 
Tämän sorttisessa musassa kuulijan voisi päästää vähän helpommalla tekstin tulkinnan suhteen. Musiikillisesti menee täydestä kuin väärä raha.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Kipponi
01.09.2013 13:25:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juha Tapiohan tästä tuli mieleen.Sanoitus ja melodialinjat.
Eli ei toimi mulle, varsinkin, kun olen Juha Tapion ykkösinhokki kerhossa puheenjohtajana.
Siis eihän tässä mitään "vikaa" ole kaikki toimii on vaan niin helvetin tylsää.
 
Jotain koukkua vaatisi.Ainakin pitäisi päästä tuosta Juha Tapio tyylistä eroon.
 
Ihmiskunta on virus ja syöpä kaikelle muulle elolliselle tällä planeetalla. "Luulen, että EU-ministeri Stubbelon kauden jälkeen yleisimmät ammatit ovat marjojen, sienien ja käpyjen keräily ja kalastus. Valuuttana on oravannahat ja asumismuoto teltassa"
pätevämies
28.09.2013 10:30:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku kyseli tossa aikaisemmin lisää materiaalia..nyt löytyy YouTubesta uusi musiikkivideo..täysin pätevä mies...käykäähän kurkkaamassa..
 
Kipponi
28.09.2013 20:57:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katottu uusin video.Video oli parempi kuin biisi.Valitettavasti.
Ei ihan vieläkään lähde lentoon.
 
Ihmiskunta on virus ja syöpä kaikelle muulle elolliselle tällä planeetalla. "Luulen, että EU-ministeri Stubbelon kauden jälkeen yleisimmät ammatit ovat marjojen, sienien ja käpyjen keräily ja kalastus. Valuuttana on oravannahat ja asumismuoto teltassa"
Janus
28.09.2013 23:41:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kipponi: Katottu uusin video.Video oli parempi kuin biisi.Valitettavasti.
Ei ihan vieläkään lähde lentoon.

 
En kuunnellut uusinta biisiä, mutta edellisen biisin kommentoinnin huomioiden jättäisin aika omaan arvoonsa tällaiset subjektiiviset mielipiteet.
 
"Naturalisti.
Harrastuksena tähtitiede
" -'nuff said
 
Rodger
29.09.2013 00:05:27 (muokattu 29.09.2013 00:05:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kätevämpi mies olisi laittanut puffin oikeaan ryhmään. Näille on ihan omakin ryhmä. Luultavasti kuulostaa paskalta kun on niin "pätevät" hemmot asialla.
 
Kefiiri
29.09.2013 09:14:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biisissä on kaljabaarihitin aineksia!
 
En ole musiikin asiantuntija.
pätevämies
11.04.2014 09:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pätevältä Mieheltä tullut uusia biisejä kaksin kappalein...Vakavana ja Laulu Tyttärille...käykääpä juutuubissa kuuntelemassa
 
Tami
11.04.2014 12:44:03 (muokattu 11.04.2014 12:46:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pätevämies: Pätevältä Mieheltä tullut uusia biisejä kaksin kappalein...Vakavana ja Laulu Tyttärille...käykääpä juutuubissa kuuntelemassa
 
http://www.youtube.com/channel/UCBsm2QR0te4iyQs3wOY7Tqg
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
mondo
11.04.2014 18:26:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvää musiikkia.Hyvää laulantaa selvästi hitti kamaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «