Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bagi
1 2
Yallup
16.09.2013 13:42:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekeeköhän tuolla Thomannin "elite"-kitarabagilla mitään?
 
http://www.thomann.de/fi/thomann_elite_gigbag_electric_guitar.htm
 
Olisiko Fenderin bagi kuitenkin parempi? Siinä on paksumpi fyllinki.
 
http://www.thomann.de/fi/fender_metro_strat_tele_gig_bag.htm
 
Tai sitten joku muu. Kuskaisin satunnaisesti Stratoa omalla autolla.
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
hallu
16.09.2013 13:54:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sillä mitään tekee, mutta aika nimellistä se suojaus on. Tietenkin jos omalla autolla kuskaa ja nätisti kohtelee soitinta niin vähän naarmuilta varjelee ja onhan sitä kitaraa mukavampi kanniskella pussista jossa on kahvat ja olkaremmi. Tuo Fenderin oma kassi on ihan yhtä onneton ellei vähän vielä huonompi. Itselläni ei ole kokemusta tusota Thommannin kassista, mutta musafasun kassia ja fenderin omaa kassia olen käyttänyt ja musafasun kassi on pikkuisen parempi. Fenderin kassi on kerrassaan rimpula.
 
Eikö halpa kovakotelo olisi jo perusteltu jos autolla roudaa? thomanniltahan niitäkin saa halvimmillaan neljän kympin tietämille ja antaisihan se edes vähän enemmän suojaa kitaralle.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
phiit
16.09.2013 14:01:40 (muokattu 16.09.2013 14:01:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemuksen mukaan Thomannin bagit on olleet kestävimpiä ainakin itellä. Fenderin "deluxe" bag hajos jopa 4 reissun jälkeen, kahvat repee irti ja nimikyltti tasku samoin vaikken edes koskenut siihen :). Hyvää laatua, samoin nuo Rockbagit kannattaa kiertää kaukaa, murenevat myös käsiin.
 
Antti1
16.09.2013 14:02:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä toi Thomannin topattu pussukka ihan pätevä on. Noi fyllingit estää kolhiutumasta normaalin roudailun aikana ihan hyvin, ei tossa hintaluokassa sen parempia pussukoita ole olemassakaan. Seuraava askel on sit joku Monocase tms. ja sen jälkeen kovat laukut.
 
Autolla roudailuun ei kyllä mitään kovia laukkuja tarvitse, siinä menee vaikka ilman koko pussukkaakin, kun takapenkille vaan roiskasee. Sellaiseen käyttöön toi Thomannin pussukka on aivan hyvä. Keikkaromujen seassa pakun perällä roudatessa sitten tulee kovat kotelot mukaan kuvioihin. Siihen asti ne vaan vievät lisää tilaa ja ovat painavampia.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
carmake
16.09.2013 14:18:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen kovaa laukkua. Kotonakin saa kitaran paremmin turvaan.
 
Yallup
16.09.2013 14:29:27 (muokattu 16.09.2013 15:19:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Kyllä sillä mitään tekee, mutta aika nimellistä se suojaus on. Tietenkin jos omalla autolla kuskaa ja nätisti kohtelee soitinta niin vähän naarmuilta varjelee ja onhan sitä kitaraa mukavampi kanniskella pussista jossa on kahvat ja olkaremmi. Tuo Fenderin oma kassi on ihan yhtä onneton ellei vähän vielä huonompi. Itselläni ei ole kokemusta tusota Thommannin kassista, mutta musafasun kassia ja fenderin omaa kassia olen käyttänyt ja musafasun kassi on pikkuisen parempi. Fenderin kassi on kerrassaan rimpula.
 
Eikö halpa kovakotelo olisi jo perusteltu jos autolla roudaa? thomanniltahan niitäkin saa halvimmillaan neljän kympin tietämille ja antaisihan se edes vähän enemmän suojaa kitaralle.

 
Ajatuksena oli keveys ja mahdollisuus runtata pieneen tilaan säilytyksen aikana. Keikkailua ja pakun perässä kuskailua ei ole näköpiirissä, mutta pientä liikuttelua esim. perhejuhlille, soittotunnille, kaverin luo jne. saattaa välillä olla. Jos nuo bagit ovat todellakin ihan rimpuloita, niin ajaisiko tuo Thomannin "tweed" saman asian?
 
http://www.thomann.de/fi/thomann_egitarren_koffer_tweed.htm
 
Aika lailla Fenderin TWD-laukun näköinen
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
s8na
16.09.2013 16:17:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on pari kovaa keissiä ja parit pussut. Tällä hetkellä kepit liikkuu pussuissa, kun käytän julkisia. Selässä kanniskeltava säkki on vaan niin paljon mukavampi, joskin suojaa heikosti.
 
Halvin rockbäki musamaailmasta on tällä hetkellä suosikki. Fenkun deluxebägi on aika kuraa, hajoaa jokanurkasta.
 
JaaGeRMaisTeR
16.09.2013 16:20:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitan ääneni musafasun pussiin. Ihan kelpo bagi ja omani oli edullisempi kuin nuista kumpainenkaan. :)
 
s8na
16.09.2013 16:25:32 (muokattu 16.09.2013 16:26:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aa, tulihan mulla jo mieleen pikkumiinus tuosta musamaailman säkistä. Yks sauma alko vähän purkaantumaan mutta liimasin sen kontaktiliimalla. Ostaisin ehkä silti jopa toisen, kun tuosta Fenkusta lopullisesti aika jättää.
 
Vladi
16.09.2013 16:30:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle saapuu tuollainen Thomannin gigbag tällä viikolla ja omistan jo tuommoisen Fender-pussukan. Mielestäni tuo Fenkku on ihan ok, mutta toppauksia saisi olla lisää. Esim. PRS SE-kitaroiden mukana tulevat gigbagit hakkaa Fenderin vastaavat 100-0. Voin kommentoida, miten tuo Thomannin deluxebag vertautuu Fenderin ja PRS:n vastaaviin jahka saan sen. :)
Vladi
26.09.2013 10:28:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohdinpa kommentoida, että Thomannin gigbag saapui ja se on aikamoisen paljon Fenderin vastaavaa parempi. Huomattavasti jämäkämpi, kaulalle on oma tuki, "reppuhihnat" saa kätevästi piilotettua laukun sisään ja mitä kaikkea. Ja mikä parasta, hinta on puolet Fenderin vastaavasta. Suosittelen.
Traditional
26.09.2013 11:50:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Odotin että Bagi olisi joku bangladeshilainen kopiovahvistimien valmistaja. Tämä ketju oli suuri pettymys.
 
Jos tähän asentais ITKK:n, niin KAIKKI ongelmat ratkeais-P130|ei tää mikn pursiseura oo, tiätsä -hemmo
Laulava Kylätohtori
26.09.2013 11:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Traditional: Odotin että Bagi olisi joku bangladeshilainen kopiovahvistimien valmistaja. Tämä ketju oli suuri pettymys.
 
Ei hätää, niin se vahvistinkin olisi ollut...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
the-Antero
26.09.2013 12:17:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: samoin nuo Rockbagit kannattaa kiertää kaukaa, murenevat myös käsiin.
 
Mielenkiintoista koska mulla on Rockbagit kestäneet hyvin. Flying V:lle oli useamman vuoden (4 vuotta) Rockbag kantopussi ja siinä ei ole mitään vikaa. Nykyään tuo samainen laukku kulkee meiän basistilla eikä edelleenkään ole mitään vikaa.
Tällainen oli Veellä http://www.musamaailma.fi/kitaristi … hkokitaralle/rockbag-pussi-mmv.html
 
Stratolle oli myös Rockbag kantopussi. Ainoa josta tuli moitteita oli lavan kohta pussissa sisällä jonka kielet repivät auki mutta se tuli itse korjattua.
Tällainen stratolla http://www.musamaailma.fi/kitaristi … taralle/rockbag-pussi-electric.html
 
Hintaisekseen oikein hyviä pussukoita. Tosin omakohtaiset kokemukset liittyvät vain näihin kahteen pussukkaan.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
LaMotta
26.09.2013 13:14:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse luovuin täysin bageista sen jälkeen kun kieliin oli tullut vekkejä kolmannen tai neljännen kerran.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Izer
26.09.2013 14:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Rockbageistä vähän ristiriitaisia kokemuksia. Tuollainen kolmenkympin halvempi peruspussi hajosi melkein heti, kun sen otti käyttöön (olkahihnat repeytyivät irti). Explorerille on tuollainen paksumpi (kuten varmaan tuo yllä oleva V:n pussi), joka maksoi jotain 80e luokkaa ja se on kyllä hyvä ja jämäkkä pussi. Mutta ne olivatkin olemuksiltaan ihan eri tason bägejä.
 
Bassoa (ja viime aikoina myös kitaraa, kun muut bägit ovat hajonneet) olen kuljetellut jossain Fasun pussissa, jonka sain joskus kaverilta. Se on itse asiassa aika hyvä bägi, vaikka toppauksia ei juuri olekaan. Kestävän oloinen.
 
Ehkä pitää tilailla ensi kerralla Thomannilta vaikka tuollainen deluxe ja kokeilla sitä. Ei noita kovia laukkuja oikein jaksa normaalisti raahailla, jos on pidempi kuin parin minsan kävely treenikselle/joutuu julkisissa niiden kanssa kulkemaan.
 
Got a six-string heartbeat
Yallup
27.09.2013 09:12:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Unohdinpa kommentoida, että Thomannin gigbag saapui ja se on aikamoisen paljon Fenderin vastaavaa parempi. Huomattavasti jämäkämpi, kaulalle on oma tuki, "reppuhihnat" saa kätevästi piilotettua laukun sisään ja mitä kaikkea. Ja mikä parasta, hinta on puolet Fenderin vastaavasta. Suosittelen.
 
No voihan pertse, tuota bagia sähkikselle ei enää saakaan, oli hävinnyt Thomannin valikoimista. Vain akkarille samanoloinen on enää saatavilla. Olen itse vieläkin kahden vaiheilla: kotelo - bagi - kotelo - bagi... Molemmissa on puolensa, nykytilanteessa bagi voisi olla mielekkäämpi kun mitään roudausta pakun perällä ei ole näköpiirissä ja se kulkisi selässä kivasti.
 
"Tosta se taitaa lähteä.."
Antti1
27.09.2013 09:57:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yallup: No voihan pertse, tuota bagia sähkikselle ei enää saakaan, oli hävinnyt Thomannin valikoimista. Vain akkarille samanoloinen on enää saatavilla. Olen itse vieläkin kahden vaiheilla: kotelo - bagi - kotelo - bagi... Molemmissa on puolensa, nykytilanteessa bagi voisi olla mielekkäämpi kun mitään roudausta pakun perällä ei ole näköpiirissä ja se kulkisi selässä kivasti.
 
Ei noi nyt niin kalliita pitäisi olla, ettetkö voisi nyt ostaa sitä pussukkaa ja myöhemmin jotain laukkua. Mun mielestä on tarpeetonta ja typerää vastakkainasettelua puolustaa pelkästään jompaakumpaa, kun molemmille on selkeästi erilainen ja perusteltu käyttötarve.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
phiit
27.09.2013 10:04:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Mielenkiintoista koska mulla on Rockbagit kestäneet hyvin. Flying V:lle oli useamman vuoden (4 vuotta) Rockbag kantopussi ja siinä ei ole mitään vikaa. Nykyään tuo samainen laukku kulkee meiän basistilla eikä edelleenkään ole mitään vikaa.
Tällainen oli Veellä http://www.musamaailma.fi/kitaristi … hkokitaralle/rockbag-pussi-mmv.html
 
Stratolle oli myös Rockbag kantopussi. Ainoa josta tuli moitteita oli lavan kohta pussissa sisällä jonka kielet repivät auki mutta se tuli itse korjattua.
Tällainen stratolla http://www.musamaailma.fi/kitaristi … taralle/rockbag-pussi-electric.html
 
Hintaisekseen oikein hyviä pussukoita. Tosin omakohtaiset kokemukset liittyvät vain näihin kahteen pussukkaan.

 
Ollu kitaralle pariki ja molemmat yksioikoisesti mureni käsiin, bassobagista repes hihna nopeesti joten ei oikeen näitä enää tähän talouteen kiitos :)
 
askomiko
27.09.2013 10:17:13 (muokattu 27.09.2013 10:33:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin Rockbägin joskus 16 vuotta sitten, ja on edelleen ihan hyvä. Sitten ostin toisen 5v sitten ja se hajosi ihan samantien joka liitoksesta. Perkele.
 
PRS SE:n mukana tuli tosi hyvä laukku, tämmösiä kun sais lisää.
 
Edit: toisaalta kaverilta putosi tuommosesta "hyvästä" rockbägistä kitara kun vetoketku hajosi, ja lapa meni poikki. :(
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «