Aihe: Hyvä ja edullinen overdrive
1 2 3 4
phiit
24.09.2013 21:29:31
LaMotta: Lisäksi melko lailla vahvistinsidonnainen kytkös. Siinä mielessä neuvot särön hankintaan on aikamoista mutuilua ja hakuammuntaa.

No säröt on kuitenkin täysin eri asia kuin ketjussa haettu overdrive..
Laulava Kylätohtori
25.09.2013 08:51:19
hallu: .... jolloin se ei myöskään olisi kaikkein halvinta;-). Olen kyllä samaa mieltä, että kunnolliseen on edulisinta satsata, mutta niistä pitää vähän tietää osuakseen kerralla maaliin. Sitäpaitsi säröpurkeissa hinta-laatu korrelaatio on vähintäänkin epämääräinen.

Tässä on pointtia, olet täysin oikeassa... ;)

LaMotta: Lisäksi melko lailla vahvistinsidonnainen kytkös. Siinä mielessä neuvot särön hankintaan on aikamoista mutuilua ja hakuammuntaa.

Totta tämäkin. Ja koska elementit ja kitaran mikrofonit vaikuttavat vielä yhtä paljon, niin nopalla heittämällä saa periaatteessa yhtä hyviä tuloksia kuin mnetin huutoäänestyksissä...

Hymiö perään, saa täällä toki kysellä ja kannattaakin, mutta kyllä se loppuviimeksi itse pitää kokeilla, mikä itselle toimii omien kamojen kanssa parhaiten...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
25.09.2013 19:44:01
hallu: Olen kyllä samaa mieltä, että kunnolliseen on edulisinta satsata, mutta niistä pitää vähän tietää osuakseen kerralla maaliin. Sitäpaitsi säröpurkeissa hinta-laatu korrelaatio on vähintäänkin epämääräinen.

Totta höpisette. Säröt kannattaaisi testata aina omalla vahvistimella jos suinkin mahdollista, itse olen tehnyt parhaat löydöt kun olen saanut kinuttua tuttavilta purkkeja kotiin testiin. Muutama kaupasta kotiin kannettu on aiheuttanut pienen pettymyksen sitten omien kamojen kanssa.
winstoni
26.09.2013 00:13:08
blues guitar: Boss BD-2 on hyvä.

Täältä kanssa peukku ylös BD-2:lle. Myös BBE:n Green Screamer on mainio vehje hintaansa nähden, ainakin kun kumpaakin löytyy usein Torilta hyvinkin edullisesti.
"Pilvi ja kokkeli kyllä maistuis, mutta muusikoksi en helvetissä rupea." - LamaAjanElvis
Apaas
26.09.2013 00:32:58

Maxonin 808 on ollut kovin od buusterikäyttöön tähänmennessä. Ei oikein syö mitään pois.
WWW.UNHOPEDBAND.COM
phiit
26.09.2013 10:08:48
naavanka_: Kuin ois semmonen Mooerin Green mile?
Biyang?
Joyo?

Purkkien kestävyydestä aina ulistaan, minä en ole saanut edes Behringerin matolaatikoita rikki vaikka yhtä oikeasti heittelin pitkin seiniä.
Järkeähän tässä: Ei ollut.

Tuntuu välillä että ne halvimmat kestää oikeasti pisimpään :)
jniska
26.09.2013 14:55:24
phiit: Tuntuu välillä että ne halvimmat kestää oikeasti pisimpään :)

Halvimmat on niin huonoja , että niitä ei viitsi käyttää, joten siitä tulee se pitkä kestoikä. Behringerin viritinpedaali kesti vajaan puoli vuotta. Enkä soita edes päivittäin.
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
naavanka_
26.09.2013 19:43:56
jniska: Halvimmat on niin huonoja , että niitä ei viitsi käyttää, joten siitä tulee se pitkä kestoikä. Behringerin viritinpedaali kesti vajaan puoli vuotta. Enkä soita edes päivittäin.

Kaverilla on kestänyt Behringerin viritin keikkaelämää yli viisi vuotta.
En ole vielä yhtään oikeasti huonoa Behringerin purkkia testannut, kaikki osuvat hyvin likelle esikuviaan.
Myrkky Nuoli
27.09.2013 08:20:25
Minusta nuo Behringerit oli ihan vehkeestä. Jotkut niistä kuulostaa ihan ookoolta, mutta ovat surkeaa tekoa ja muovilaatikoita => kihinän ja kohinan riskit. Mulla ainakin Behringerin bassosärö piti vittumaisen tarpeetonta meteliä. Jossain vaiheessa koteloin sen huvikseni metallilootaan ja se autto siihen ylimääräseen pörinään. Jakit on suoraan piirilevyssä ja kytkimet syö paskaa. Ihmettelen kyllä jos kovassa käytössä kestävät, mutta mäihästähän nämä ovat kiinni myös. On mulla temppuillut ihan hyvää tekoakin olevia pedaaleja Yhtälailla, lähinnä jakit löystyneet kosketushäiriö-osastolla, helppo näitä on toki fiksata. esim. Ibanezin kytkimet on ihan perseestä, en huonona päivänäkään käyttäis jotain Ibanezin Tube Screameriä kun on mahdollista käyttää paremmin rakennettuakin. Nyt oon siirtynyt siihen vaiheeseen, että melkein kaikki pedaalit on joko ite kasattuja 3PDT kytkimillä ja Switchcraft-jakeilla, taikka sitten jonkun muun väsäämiä laatuosista. Se on halpaa boutiquee se :)

Mutta edelleen komppaan tuota Biyangia. Se on käynyt mulla keikoilla, yhellä festarilla, nauhotuksissa yms. Todella kova vehjes.
Moimies
27.09.2013 09:36:24 (muokattu 27.09.2013 09:38:57)
Behringerin EQ, se keltainen, on ainakin aivan persseestä. Hirmu kohinat ja suhinat tulee oli se luupissa tai ennen etusta. Virtajohdon paikkakin on pedaalin kyljessä, miksi saatana?

E: oli vähän offaria niin lisään nyt tähän noista overdrive-polkimista. Bad Monkey löytyy, se on hintaisekseen hyvä, mutta enemmän pidän Hardwire Tube Overdrivesta. Jotenkin enemmän crunchia saa sillä. Toki se on kalliimpikin.
Käykää kuuntelemassa heviä: Hate Redaction | Arska-huone
JaaGeRMaisTeR
27.09.2013 18:58:33
Moimies: Behringerin EQ, se keltainen, on ainakin aivan persseestä. Hirmu kohinat ja suhinat tulee oli se luupissa tai ennen etusta. Virtajohdon paikkakin on pedaalin kyljessä, miksi saatana?

E: oli vähän offaria niin lisään nyt tähän noista overdrive-polkimista. Bad Monkey löytyy, se on hintaisekseen hyvä, mutta enemmän pidän Hardwire Tube Overdrivesta. Jotenkin enemmän crunchia saa sillä. Toki se on kalliimpikin.

Mullei ollut behkun eq:n kanssa ongelmia yhtään. Kompuran kanssa taas oli. Ihan susi masiina.

Ja tuo bm on hyvä, mutta en saanu siitä suurempia säröjä irti. Oli aika mieto od.
blues guitar
27.09.2013 19:03:44

Moimies: ?.. Virtajohdon paikkakin on pedaalin kyljessä, miksi saatana?

Tämä nyt ei ole mitenkään harvinaista. Aika monissa kalliimmissakin boutique pedaaleissa se on sivussa. En tiedä miksi.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Myrkky Nuoli
27.09.2013 20:12:37 (muokattu 27.09.2013 20:14:40)
blues guitar: Tämä nyt ei ole mitenkään harvinaista. Aika monissa kalliimmissakin boutique pedaaleissa se on sivussa. En tiedä miksi.

No näissä varsinkin ja usein varmaan sen takia, että kun käsin väsäillään niin sen saa vaivattomasti mahtumaan vaikka kytkimen tai jakin viereen kun jonnekin potikkamereen. Tästä syystä sijotain aina omissa pedaaleissa ledit kytkimen viereen, eipähän oo tiellä. Se kyllä vituttaa jos DC-jakki on just jakin vieressä ja ne liittimet ei mahu siinä sovussa elämään vaan ottavat yhteen ja sit jää plugi törröttämään kulmassa kohti taivasta, argh!
Shredator
27.09.2013 20:17:38

blues guitar: Tämä nyt ei ole mitenkään harvinaista. Aika monissa kalliimmissakin boutique pedaaleissa se on sivussa. En tiedä miksi.

Helpompi kytkeä pedaalilautaan, esim Pedaltrain-mallisiin.
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
J-PPP
27.09.2013 20:22:02
Myrkky Nuoli: Tästä syystä sijotain aina omissa pedaaleissa ledit kytkimen viereen, eipähän oo tiellä.

Itse tykkään, että ledi näkyy myös kun jalka on kytkimellä ns. painovalmiudessa.
Insane Kane
28.09.2013 11:27:34
J-PPP: Itse tykkään, että ledi näkyy myös kun jalka on kytkimellä ns. painovalmiudessa.

Itellä sama vika, mutta siltikin useimmiten asettelin ledin kytkimen viereen.
Tollasessa 3 cm paksussa kotelossa ei ole tilaa ihan kovin paljoa. Ei mahdu mitään "kahteen tasoon".
Samasta syystä se dc-liitin usein laitetaan siihen kytkimen kohdalle kylkeen.
"Arka ja hankala mies"
Myrkky Nuoli
14.10.2013 19:13:44 (muokattu 14.10.2013 19:14:36)
Shredator: Helpompi kytkeä pedaalilautaan, esim Pedaltrain-mallisiin.

Mun pedaalilaudoissa on tuottanu ainoastaan tuskaa, mm. pedaltrain nanossa. Ymmärrän silti, että tämä on varmaan totta joissakin laudoissa.

J-PPP: Itse tykkään, että ledi näkyy myös kun jalka on kytkimellä ns. painovalmiudessa.

Ihan ymmärrettävä pointti tämäki. Itelle yks hailee, vaikka toisaalta hektisessä keikkatilanteessa varmaan tekis ihan hyvää kieltämättä.
s8na
14.10.2013 22:59:00

Myrkky Nuoli: No näissä varsinkin ja usein varmaan sen takia, että kun käsin väsäillään niin sen saa vaivattomasti mahtumaan vaikka kytkimen tai jakin viereen kun jonnekin potikkamereen. Tästä syystä sijotain aina omissa pedaaleissa ledit kytkimen viereen, eipähän oo tiellä. Se kyllä vituttaa jos DC-jakki on just jakin vieressä ja ne liittimet ei mahu siinä sovussa elämään vaan ottavat yhteen ja sit jää plugi törröttämään kulmassa kohti taivasta, argh!

Eiisss tää on niin kauheeta cackipissaa. Just kiroilin saman kanssa paripäivää sitten. Voisko sen plugin laittaa edes sinne jalanpuolelle jakin viereen. Eihän kukaan kuitenkaan signaalikaapeleita etupuolelta vedä.
Myrkky Nuoli
15.10.2013 08:15:29
s8na: Eiisss tää on niin kauheeta cackipissaa. Just kiroilin saman kanssa paripäivää sitten. Voisko sen plugin laittaa edes sinne jalanpuolelle jakin viereen. Eihän kukaan kuitenkaan signaalikaapeleita etupuolelta vedä.

Ei oikein taho sinnekään mahtua, joutuu sit vetää kytkintä ylöspäin ja sit se ottaa jo mahollisesti jakkeihin kiinni. Vaikee laji! ite oon ratkasuna käyttäny fyysisesti pienempiä DC-jakkeja. Mahtuu potikan yläpuolelle perus B-boksissa ja menee vielä piirilevyki sen ja potikoiden väliin. Ihanaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)