phiit 22.09.2013 21:26:08 | |
---|
blues guitar: Boss BD-2 on hyvä. Kyllä, pieksee ainaki SD-1:n mennen tullen |
hallu 22.09.2013 21:35:13 | |
---|
phiit: Kyllä, pieksee ainaki SD-1:n mennen tullen Eikä piekse, ne on kavereita;-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
blues guitar 23.09.2013 05:33:41 | |
---|
hallu: Eikä piekse, ne on kavereita;-) SD-1 ei ole itselleni tuttu, mutta olisiko niin että se jatkaa siitä mihin BD-2 lopettaa? Kun puhutaan särön määrästä. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
hallu 23.09.2013 06:43:06 | |
---|
blues guitar: SD-1 ei ole itselleni tuttu, mutta olisiko niin että se jatkaa siitä mihin BD-2 lopettaa? Kun puhutaan särön määrästä. Ehkä joo. Mun mielestä BD-2 on paljon dynaamisempi ja reagoi soittotatsiin voimakkaammin. SD-1 reagoi hyvin volapotikkaan, mutta ei ihan yhtä joustavasti soittotatsiin. SD-1 on luonteeltaan surisevampi ja siinä ei driveä voi kääntää juurikaan neljännestä enempää, mutta sen alapuolella spedu kuulostaa oikein hyvältä. SD-1 reagoi voimakkaasti siihen mitä sen ympärillä on ja sen sijainnilla signaaliketjussa voi vaikuttaa sen käytökseen. BD-2:n taipumuksista en tiedä, koska kokeilin sitä ainoastaan kitaran ja vahvistimen välissä. En oikein noita pedaaleja laittaisi vastakkain, koska kumpikaan ei korvaa toista, vaan ovat jonkinverran eriluonteisia speduja. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Laulava Kylätohtori 23.09.2013 09:01:53 | |
---|
blues guitar: SD-1 ei ole itselleni tuttu, mutta olisiko niin että se jatkaa siitä mihin BD-2 lopettaa? Kun puhutaan särön määrästä. Munsta BD-2:sta saa enemmän säröä kuin SD-1:stä. SD on mielestäni melko mietogaininen vehje. Luonteeltaa ihan erilaisia, mutta toimii todella hyvin yhteen, ainakin vähän tummemmalla vahvarilla. Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
DrGreenegg 23.09.2013 10:04:04 | |
---|
Nobels ODR-1 (Green) on toiminut mulla kivasti kevyessä särötyksessä ja boostauksessa ja on kovin edullinen siihen nähden mitä siitä saa kaivettua ulos. |
RrRailo 23.09.2013 10:07:51 (muokattu 23.09.2013 10:10:14) | |
---|
Kuolo korjaa.
Kuka Randalliin luottaa, se Randallin kestäköön. |
slapvete 23.09.2013 16:42:47 | |
---|
OD:n pesutulos riippuu paljon vahvistimesta, jota sillä ajetaan. SD-1 ja Marshall toimii hienosti. Klassikkoyhdistelmä. Mad Professor Little Green Wonder ja Marshall toimii kenties vieläkin hilpeämmin. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
jniska 23.09.2013 17:54:18 (muokattu 23.09.2013 17:54:36) | |
---|
slapvete: OD:n pesutulos riippuu paljon vahvistimesta, jota sillä ajetaan. SD-1 ja Marshall toimii hienosti. Klassikkoyhdistelmä. No ei ole. SD-1 ei kuulosta hyvältä minkään JMP:n tai edes JCM 800:sen edessä. Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !! |
Lilli 23.09.2013 18:54:16 | |
---|
The same thing that makes you live can kill you in the end |
s151669 23.09.2013 19:12:25 | |
---|
Jos apina on tukkoinen, niin saman sarjan Screaming Blues toiminee. Taitaa olla Bossin BD2:n klooni. Marshallin BluesBreaker 2 on myöskin toimivaksi havaittu. Antikitarasankari |
Hieman sain soundia oikeammaksi kun älysin laittaa apinasta high -säädöt nollaan, ja käyttämällä sitä boostina vahvarin särön kanssa. Uusi vahvistin tuo näitä soundi ongelmia kun tottunut siihen ibaneziin ja hommannut siihen sopivat pedaalit. Niin, hyviä vaihtoehtoja, nuo MI Audion vehkeet voisi kokeilla, erityisesti kun niissä (vai oliko vain siinä toisessa) on se eq. Toinen ongelmahan on tuo Metal Zone, nyt ymmärrän miksi kaikki ei siitä pidä, eq:n kanssa pitää olla millintarkka, ettei sirise. Allekirjoittanut |
blues guitar 23.09.2013 20:27:23 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Munsta BD-2:sta saa enemmän säröä kuin SD-1:stä. SD on mielestäni melko mietogaininen vehje. Luonteeltaa ihan erilaisia, mutta toimii todella hyvin yhteen, ainakin vähän tummemmalla vahvarilla. No joo...kuten sanoin, niin SD-1 on itselleni vieras. BD-2 sitävastoin miltei jokapäiväisessä käytössä. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
slapvete 23.09.2013 21:26:34 | |
---|
jniska: No ei ole. SD-1 ei kuulosta hyvältä minkään JMP:n tai edes JCM 800:sen edessä. Tukkatavirokkia ja raskaampaa tavaraa, ja kasisatku tai ysisatanen niin kyllä sillä maaliin ollaan päästy. JMP:lle (eli mastervolattomille) en kyllä tarjoaisi, siinä olet oikeassa. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
Myrkky Nuoli 24.09.2013 10:49:38 | |
---|
Jos Tube Screameristä tykkäät ja haluat tiukkaa junttaa niin torilla on tällä hetkellä yks Biyang Mad Driver 27€, osta! Mä pyörittelen aikani vaikka minkälaisia tube screamereitä (mm. digitech hardwire-sarja, Ibanez TS9/808, SD-1, Vox V830, bad monkey) ja niin kauheesti kubn halusin noista arvokkaammista tykätä niin tuo Biyang vaan jäi lautaan, ei mahda mitään. Nyt se varmaan menee myyntiin kun yritän korvata kaupalliset pedaalit itse väsäämilläni ja oon tehnyt jo TS9:n johon modasin pikkuse enempi volumebuustia. Hintaansa ihan naurettava peli, oikeasti. |
phiit 24.09.2013 10:57:01 | |
---|
Biyangiin liittyen: http://www.guitarfetish.com/GFS-Guitar-Pedals-_c_207.html nuohan ovat ilmeisesti Biyangin valmistamia ja itellä tuo Twin Overdrive ollu käytössä jonkun aikaa ja kyllä se mukavampi on kuin Joyot / Bossit. Mutta maailma on täynnä vastaavia overdriveja ja erot loppupeleissä aika pieniä varsinkin jos vaan clean boostina käyttää. |
McNulty 24.09.2013 11:06:02 | |
---|
Rockett FlexDrive... edullisuus on suhteellista. FlexDrive ei ole halvin, mutta se on todella hyväsoundinen, mainion monipuolinen kapistus. Suosittelen vaffasti. The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men. |
Laulava Kylätohtori 24.09.2013 11:13:51 | |
---|
McNulty: Rockett FlexDrive... edullisuus on suhteellista. FlexDrive ei ole halvin, mutta se on todella hyväsoundinen, mainion monipuolinen kapistus. Suosittelen vaffasti. Joskus se on halvinta ostaa kerralla se kunnollinen. Itse tosin liputan saman firman Blue Noten puolesta. Flex Drive ei vaan ollut mun juttu... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
hallu 24.09.2013 19:16:29 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Joskus se on halvinta ostaa kerralla se kunnollinen. Itse tosin liputan saman firman Blue Noten puolesta. Flex Drive ei vaan ollut mun juttu... .... jolloin se ei myöskään olisi kaikkein halvinta;-). Olen kyllä samaa mieltä, että kunnolliseen on edulisinta satsata, mutta niistä pitää vähän tietää osuakseen kerralla maaliin. Sitäpaitsi säröpurkeissa hinta-laatu korrelaatio on vähintäänkin epämääräinen. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
LaMotta 24.09.2013 20:05:37 | |
---|
hallu: Sitäpaitsi säröpurkeissa hinta-laatu korrelaatio on vähintäänkin epämääräinen. Lisäksi melko lailla vahvistinsidonnainen kytkös. Siinä mielessä neuvot särön hankintaan on aikamoista mutuilua ja hakuammuntaa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |