Aihe: Uutta konetta kehiin, auttakaa viisaat!
1 2 3 4 5
phiit
20.09.2013 13:14:42
juha_p: Tuo oli hyvä heitto ... eikös se mennyt jotenkin näin että: "saapi eestä, saapi takkaa, saapi päältä ja saapi vaikka alla makkais".

t. Juha

Pidätkö miehistä?
tender.insanity
20.09.2013 13:16:53
"Uutta konetta kehiin, auttakaa viisaat!"

Helpommin löytää 10v neitsyen Kalliosta kuin viisaan m.netistä :D
juha_p
20.09.2013 13:25:34 (muokattu 20.09.2013 13:33:35)
phiit: Pidätkö miehistä?

Jos deittiseuraa kaipaat niin sorry, but my butt is exit only :)

t. Juha
phiit
20.09.2013 13:28:02
juha_p: Jos deittiseuraa kaipaan niin sorry, but my butt is exit only :)

t. Juha

Väärä foorumi, häpeä likainen vanha mies.. :(
phiit
20.09.2013 13:31:09 (muokattu 22.09.2013 20:06:46)
Löysköhän ketjun aloittaja nyt sitä apua koneen hommaamiseen vaikka tää ketju meni täysin reisille? :)
Jaava
23.09.2013 14:18:57 (muokattu 23.09.2013 14:48:33)
Mua windowsissa ärsyttää kaikista eniten se, miten vähän käyttiksessä on sisäänrakennettuna tuki erilaisille tiedostoille. Tosta aiemmin postatusta linkistä voi ottaa kuvaavan lainauksen

Windows 8 and earlier don't know what an EXR file is, but you can install third party software that will show these thumbnails in the Explorer desktop or open/save dialogs. While it's not the reason for a lack of 32-bit image support, Microsoft's long legacy of nervously creating its own version of something because it threatened Office or IE dominance means that only with Windows 8 did Microsoft add PDF support into Windows. That's madness, no matter what industry you work in. Even every distro of Linux has had PDF support for a while now.

Useimmiten pitää asentaa joku 3rd party ohjelma, joka varsin todennäköisesti on vielä upgradeviestejä käytön lomaan spämmäävä shareware tai sitten käyttöliittymältään "vaan homot käyttää graafista" -tyyppinen nörttisofta tai sitten vaan poskettoman hidas adobe reader. Levyimaget ja pakatut kansiotkin tarvitsevat windowsilla jonkun erillisen ohjelman, sen sijaan, että käyttis suoraan ymmärtäisi niitä kuten mäkkimaailmassa. Vai onko ne viimein korjanneet tällaiset asiat windows kasiin?

Itse en siis kasia omista, mutta faijalla sellanen on ja se on kyllä hajoillut siihen aika huolella. Viimeksi se huomasi, että sen pitää asentaa kolmannen osapuolen softa katsoakseen dvd-elokuvan. Mediaplayeri kun ei sitä enää tukenut.

OSX:ssä oikeastaan eniten häiritsee se, että joitakin asioita käyttiksessä säätääkseen pitää avata komentorivi ja kirjoitella tekstikomentoja sen sijaan, että järjestelmä tarjoaisi jonkinlaisen keskitetyn kivan graafisen ratkaisun. Mäkkiäkin siis voi säätää ja muuttaa aika paljon, mutta se vaatii vähän enemmän osaamista.

Edit: heh.. viimeksi kun jokin asia hajotti mäkillä, se oli kyllä vlc-mediaplayerin vika eikä käyttiksen. VLCtä ei ainakaan mäkkiversiossa saa toistamaan dvd-levyjä automaattisesti. Se kyllä tunnistaa levyn, mutta se pitää itse valita ja painaa play. Täähän ei iso ongelma ole, eikä varmaan kaikille edes pieni. Hölmöä sensijaan oli se, että asetusta tämän muuttamiseen ei löytynyt mistään, joten ratkaisuksi muodostui kirjoittaa scripti, joka ajetaan, kun dvd:n laittaa sisään koneeseen. Scripti sitten käynnistää VLC:n ja painaa play.

Edit: applen automator on muuten aika mukava keksintö. monia asioita voi nopeuttaa tekemällä niistä automaagisia.
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
ReBeat
23.09.2013 18:10:10

Jaava: pakatut kansiotkin tarvitsevat windowsilla jonkun erillisen ohjelman, sen sijaan, että käyttis suoraan ymmärtäisi niitä kuten mäkkimaailmassa. Vai onko ne viimein korjanneet tällaiset asiat windows kasiin?

Millä tavalla pakattuja kansioita tarkoitat, tarkalleen ottaen? Jo XP:ssä pystyi tekemään ja käyttämään zipattuja kansioita ilman mitään lisäohjelmia.
phiit
23.09.2013 18:24:15 (muokattu 23.09.2013 18:24:36)
ReBeat: Millä tavalla pakattuja kansioita tarkoitat, tarkalleen ottaen? Jo XP:ssä pystyi tekemään ja käyttämään zipattuja kansioita ilman mitään lisäohjelmia.

Levyimageja ISOt ym ei zippi ym paketteja..
Jaava
23.09.2013 21:43:34 (muokattu 23.09.2013 21:44:16)
ReBeat: Millä tavalla pakattuja kansioita tarkoitat, tarkalleen ottaen? Jo XP:ssä pystyi tekemään ja käyttämään zipattuja kansioita ilman mitään lisäohjelmia.

Voi olla että mun mielikuva tulee siitä, että ne kansiot on niin harvoin zippejä. Ja jostain syystä zippejäkin aina käsiteltiin jollan winzip tms. ohjelmalla. Eikä mäkkikään täydellinen tässä asiassa ole. Rareja varten mun piti asentaa erillinen ohjelma, joka tosin ei käytökseltään mitenkään eroa järjestelmän sisäänrakennetusta systeemistä.

Mutta levykuvat on edelleenkin validi homma. Niitä wintoosa ei ole koskaan ymmärtänyt.
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
tender.insanity
24.09.2013 14:52:33
Appleisti on aina appleisti.. Ei ole tyhmyydellä rajoja:

http://www.mikropc.net/kaikki_uutis … arvelivat+iphonensa+vedella/a932858
Niq
24.09.2013 16:41:49 (muokattu 24.09.2013 16:42:20)

phiit: Levyimageja ISOt ym ei zippi ym paketteja..

Win 8 osaa mountata ja aukoa ISO-imageja kyllä. En tiedä mitä muita se tukee valmiina, mutta tuota on tullut koitettua ihan käytännössä. En tosin ymmärrä miksi käyttiksen pitäisi pystyä kaikkeen mahdolliseen suoraan paketista. Se tarkoittaa vain sitä, että käyttis lihoo, koska sinne asennetaan ominaisuuksia, joita välttämättä et tarvitse. Helpompi ajatella tietokonetta nykyaikaisesti, eli jos tarvitset ominaisuuden, sitä varten ladataan sovellus. Tämänhän jutskan Apple on ihan itse keksinyt (TJEU: iPhone), eiks niin? Pun intended.
washburn
24.09.2013 19:32:30

Miks pitää vetää tommosia jyrkkiä rajauksia. Eiks voi olla sekakäyttäjä?
Itte teen musahommat macilla, mut on taloudessa pari pc konettakin, joilla pelaamiset ja toimistohommat.
Live long and prosper.
phiit
24.09.2013 20:51:31
Niq: Win 8 osaa mountata ja aukoa ISO-imageja kyllä. En tiedä mitä muita se tukee valmiina, mutta tuota on tullut koitettua ihan käytännössä. En tosin ymmärrä miksi käyttiksen pitäisi pystyä kaikkeen mahdolliseen suoraan paketista. Se tarkoittaa vain sitä, että käyttis lihoo, koska sinne asennetaan ominaisuuksia, joita välttämättä et tarvitse. Helpompi ajatella tietokonetta nykyaikaisesti, eli jos tarvitset ominaisuuden, sitä varten ladataan sovellus. Tämänhän jutskan Apple on ihan itse keksinyt (TJEU: iPhone), eiks niin? Pun intended.

Ei OSXää tarvitse tunkea täyteen roskaa kaiken mahdollisen varalle kun ne optimoidaan tietyille rautakokoonpanoille.. Windowshan on täynnä roskaa ja ajureita ties mille kaikelle.
CPU
24.09.2013 20:54:38
Jaava: Voi olla että mun mielikuva tulee siitä, että ne kansiot on niin harvoin zippejä. Ja jostain syystä zippejäkin aina käsiteltiin jollan winzip tms. ohjelmalla. Eikä mäkkikään täydellinen tässä asiassa ole. Rareja varten mun piti asentaa erillinen ohjelma, joka tosin ei käytökseltään mitenkään eroa järjestelmän sisäänrakennetusta systeemistä.

Mutta levykuvat on edelleenkin validi homma. Niitä wintoosa ei ole koskaan ymmärtänyt.

Oon kumpaakin käyttistä käyttänyt ihan vakavasti ja ei noissa tarvittavissa lisäohjelmissa ole juurikaan eroa, about saman verran pitää asentaa. Eikä kumpikaan käyttis ole mitenkään ylivertainen, kummassakin paskaa menoa saman verran.

Oikeestaan, jos musakonetta haluaa, kandee miettiä, mitä dawia käyttää ja käyttis sen mukaan. Esim. Cubaselle pc, kun toimii sillä alustalla paremmin.
http://www.myspace.com/protectorateindustrial
lvjh1351
07.10.2013 16:58:52
Mul ois 1000€ budjetti tietokoneeseen ja näyttöön. Mulla ei ole mitään käryä missä suhteessa noi kannattais käyttää. Näytöllä ei ole väliä, kunhan on suht laaja.
Olen tottunut käyttämään pc:tä, mutta olen avomielinen kaikkia ratkaisuja vastaan, jos ne on vaan perusteltu tarpeeksi selkeästi (en ymmärrä hifikieltä).

Mitään vaatimuksia ei ole, kuin että käytän Reason 5 (vaihdan 7 jossain vaiheessa). Ja lisäksi, että koneella ei ole MITÄÄN muuta virkaa kuin musiikin teko, apuna midikeyboard ja line6 ux2.

Viittiskö joku tehä mulle pienen yksinkertaistetun listan osista käytännön tuotenimillä (minulle tietynlaista tuotettavat kuvaavat tietokonetermit eivät sano mitään) joita kone tarvii? Ei tarvi mitään kauheeta vaihtoehtojen määrä. Tarkotus ois pyytää tietokoneasentajaani hankkimaan osat ja kasaamaan kone. Tai sitten mac-ehdotuksia? Olisin tosi kiitollinen.
anapena
08.10.2013 01:14:17
lvjh1351: Mul ois 1000€ budjetti tietokoneeseen ja näyttöön. Mulla ei ole mitään käryä missä suhteessa noi kannattais käyttää. Näytöllä ei ole väliä, kunhan on suht laaja.
Olen tottunut käyttämään pc:tä, mutta olen avomielinen kaikkia ratkaisuja vastaan, jos ne on vaan perusteltu tarpeeksi selkeästi (en ymmärrä hifikieltä).

Mitään vaatimuksia ei ole, kuin että käytän Reason 5 (vaihdan 7 jossain vaiheessa). Ja lisäksi, että koneella ei ole MITÄÄN muuta virkaa kuin musiikin teko, apuna midikeyboard ja line6 ux2.

Viittiskö joku tehä mulle pienen yksinkertaistetun listan osista käytännön tuotenimillä (minulle tietynlaista tuotettavat kuvaavat tietokonetermit eivät sano mitään) joita kone tarvii? Ei tarvi mitään kauheeta vaihtoehtojen määrä. Tarkotus ois pyytää tietokoneasentajaani hankkimaan osat ja kasaamaan kone. Tai sitten mac-ehdotuksia? Olisin tosi kiitollinen.

Maceista tulee mieleen käytetty iMac. Vaikka sellainen missä on vielä dvd-asema.
Onko Reasonin asennusformaatti dvd?
Istu ja pala!
CPU
08.10.2013 15:12:09
anapena: Maceista tulee mieleen käytetty iMac. Vaikka sellainen missä on vielä dvd-asema.
Onko Reasonin asennusformaatti dvd?

En nyt tiiä kannattaako tonnin budjetilla lähteä mäkkihommiin, edes käytettyihin. Kun kyseessä softasynahommat, eli toi reason.
http://www.myspace.com/protectorateindustrial
lvjh1351
08.10.2013 15:56:07
CPU: En nyt tiiä kannattaako tonnin budjetilla lähteä mäkkihommiin, edes käytettyihin. Kun kyseessä softasynahommat, eli toi reason.

Miks ei? Tarkotus on hommata vielä tämän vuoden puolella oikea syntikka, tai parikin. Pitääkö mun sit opetella uus sekvensserisoftakin?

Nyt ku oon lukenu ni mäkki ois jotenki selkeempi vaihtoehto ja on niiden käytöstäkin kokemusta jonkun verran.
Danko
08.10.2013 18:01:08

CPU: En nyt tiiä kannattaako tonnin budjetilla lähteä mäkkihommiin, edes käytettyihin. Kun kyseessä softasynahommat, eli toi reason.

Miksi Reason muka ei toimisi omppuleirissä?
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)