Kefiiri 16.09.2013 13:40:20 (muokattu 16.09.2013 13:46:25) | |
---|
Veksu: Olihan Hurriganes riittävän simppeliä mussiikkia että suomalainenkin sen tajusi - ja osti. Ja joku Järvinen oli helvetin kova soittaja, ei siitä mihinkään pääse, mutta yhtyeen musiikki oli niin perus ränttätänttää kuin olla ja voi. Siinä suhteessa Hanoilla oli silmää melodioille ja nyansseille, mikä erottaa bändin aika monesta aikalaisestaan - ja jälkeläisestään - Suomessa. Perus ränttätäntässäkin on omat nyanssinsa, ja ne erottavat Hurriganesit muista saman alan junttaajista. Mutta totta on että Hanoi Rocksilla oli oikein biisejä, eikä mitä tahansa kyhäelmiä, kuten tilanne monilla perässähiihtäneillä tuppasi olemaan. Selvyyden vuoksi vielä täsmennän, että Remu porukoineen osasi hoitaa ränttätänttähomman todella näkemyksellisesti ja keksiä tolkun kappaleitakin. Mutta tämä Hurrigansesin sekoittaminen asiaan menee ohi aiheen, ja lienee kehitetty vain Bigpapan provosoimiseksi. En ole musiikin asiantuntija. |
mpekkanen 16.09.2013 13:43:25 | |
---|
Andy soittaa kitaraa myös Maukka Perusjätkän levytyksillä kappaleissa Säpinää ja Vaatteet ( On Mun Aatteet). Andy sai ensimmäisenä Suomalaisena kultalevyn Yhdysvalloista, kun Samantha Fox levytti cover-version McCoyn alun perin Silver Missiles And Nightingales -albumille säveltämästä kappaleesta The Best Is Yet to Come. Andy on myös keikkailut Remu Aaltosenkin kanssa ja hän on vierailut mm. 22 Pistepirkkojenkin levyllä. Jos viitsii ottaa selvää keidän kaikkien levyillä hän on soittanut niin sieltä löytyy aika paljon erilaisia nimiä, puhumattakaan kaikista joiden kanssa hän on soittanut. Siis jos joku on hävittänyt Moottoritie On Kuuma levyn sen takia ,ettei Andy ole niitä biisejä säveltänyt niin samalla logiikalla voisi aika monen bändin levyt laittaa suoraan roskiin. Montakohan Hurriganesin levyä on tehty jossa kaikki biisit ovat omia? Vähentääkö se Moottorie levyn merkitystä ,että ne biisit on vain soittanut Andy mutta säveltäjä on joku muu. Ihan saman voi kysyä Hurriganesista tai monesta, monesta muustakin orkesterista. |
BigPapa 16.09.2013 13:46:39 (muokattu 16.09.2013 13:50:28) | |
---|
mpekkanen: Siis jos joku on hävittänyt Moottoritie On Kuuma levyn sen takia ,ettei Andy ole niitä biisejä säveltänyt niin samalla logiikalla voisi aika monen bändin levyt laittaa suoraan roskiin. Äläs nyt vääristele jälleen, kyse oli soitosta, ei säveltämisestä. mpekkanen: Montakohan Hurriganesin levyä on tehty jossa kaikki biisit ovat omia? Tämä Hot Wheels tulee suoralta kädeltä mieleen. |
Karvamammutti 16.09.2013 13:50:37 | |
---|
Mitenkä tämä Andy nyt liittyy Hurriganesiin? Molemmilla on ansionsa ja yhtälailla sietämätöntä huttua miun korville molemmat suoltaneet. JIÄKYLYMMEE JEHKUA |
BigPapa 16.09.2013 13:51:27 | |
---|
Karvamammutti: Mitenkä tämä Andy nyt liittyy Hurriganesiin? Molemmilla on ansionsa ja yhtälailla sietämätöntä huttua miun korville molemmat suoltaneet. Varmaan kannattaa kysyä siltä, joka Hurriganesin tähän keskusteluun liitti. |
Karvamammutti 16.09.2013 13:53:38 | |
---|
"Tuo alotti!" "Eiku ite se alotti!" JIÄKYLYMMEE JEHKUA |
mpekkanen 16.09.2013 13:58:12 | |
---|
BigPapa: Äläs nyt vääristele jälleen, kyse oli soitosta, ei säveltämisestä. Laitetaan nyt uudestaan tämä edellisen sivun jutustelumme. mpekkanen: BigPapa: - Eikö edelleenkään Moottoritie On Kuuma levyltäkään löydy yhtään tuttua biisiä? No toi nimibiisi, mutta ei herätä mitään suuria tunteita. Niinkuin ei koko levykään. Toi LP:hän mulla on sentään joskus vuonna -80 ollut, mutta lähti äkkiä. Äkkilähdön syy oli juurikin muistaakseni tämä: mpekkanen: Siellä soittaa Andy myös kitaraa,vaikka ei olekkaan niitä säveltänyt. On niissä sooloissa kuitenkin Andyn oma jälki, että kyllä hän varmasti jotain on jättänyt jälkeensä. Eli kerrot ,että levyn hävitit äkkiä ja lainasit tuohon loppuun minun kirjoituksesta sen syyn. Vihasitko jo tuolloin Andyä niin paljon ,että hävitit levyn koska hän soittaa sillä? Näinhän sinä tämän asian kirjoitit ,miksi sen levyn hävitit. Hävitä vaan ne kaikki Hurriganesinkin levyt ,koska ei niitäkään kaikkia biisejä ole se bändi itse säveltänyt--->roskiskamaa sinun logiikallasi. |
Funkånaut 16.09.2013 14:02:57 | |
---|
Hurriganesi nyt on totaalisen yliarvostettu kokoonpano. Bändissä yks osas soittaa, ja sävellyksetkin oli aina I-IV-V tai C-Am-F-G. Ehkä kovaa silloin aikanaan rillumarein jälkeen, mutta... "What do you think the next happen now?" - Jari "Sporde" Porttila
Kuuntelen tämmöistä |
BigPapa 16.09.2013 14:04:08 (muokattu 16.09.2013 14:10:04) | |
---|
mpekkanen: Laitetaan nyt uudestaan tämä edellisen sivun jutustelumme. mpekkanen: BigPapa: - Eikö edelleenkään Moottoritie On Kuuma levyltäkään löydy yhtään tuttua biisiä? No toi nimibiisi, mutta ei herätä mitään suuria tunteita. Niinkuin ei koko levykään. Toi LP:hän mulla on sentään joskus vuonna -80 ollut, mutta lähti äkkiä. Äkkilähdön syy oli juurikin muistaakseni tämä: mpekkanen: Siellä soittaa Andy myös kitaraa,vaikka ei olekkaan niitä säveltänyt. On niissä sooloissa kuitenkin Andyn oma jälki, että kyllä hän varmasti jotain on jättänyt jälkeensä. Eli kerrot ,että levyn hävitit äkkiä ja lainasit tuohon loppuun minun kirjoituksesta sen syyn. Vihasitko jo tuolloin Andyä niin paljon ,että hävitit levyn koska hän soittaa sillä? Näinhän sinä tämän asian kirjoitit ,miksi sen levyn hävitit. Hävitä vaan ne kaikki Hurriganesinkin levyt ,koska ei niitäkään kaikkia biisejä ole se bändi itse säveltänyt--->roskiskamaa sinun logiikallasi. mpekkanen: Siellä soittaa Andy myös kitaraa,vaikka ei olekkaan niitä säveltänyt. On niissä sooloissa kuitenkin Andyn oma jälki, että kyllä hän varmasti jotain on jättänyt jälkeensä. Koita nyt lukea tuo niin huomaat: Siellä soittaa Andy myös kitaraa, On niissä sooloissa kuitenkin Andyn oma jälki Tämä oli se syy, soittaminen. Ei viha Andyä kohtaan, ehei, miksi minä Andyä vihaisin. Ei vaan soittanut mielestäni hyvin. Sellaisella tavalla, jonka minä koen hyväksi. Mitä sitten tulee Hurriganesin soittamiin biiseihin, joita eivät ole itse säveltäneet, en tietenkään hävitä niitä, ovat niin hyvin soitettua tavaraa. |
mpekkanen 16.09.2013 14:12:46 | |
---|
Kyllä se on ihan oikea meriitti ,että Andy on ensimmäinen Suomalainen joka on saanut kultalevyn jenkeistä. Tämän voi tarkistaa vaikka wikipediasta jos ei usko. Hän sai sen säveltämästään kappaleesta,jonka Samantha Fox esitti. Andy on myös soittanut Remunkin kanssa ,josta jo aiemmin mainitsinkin. Itse ainakin kuuntelen molempien tekemää musiikkia ja molemmilla kavereilla on hyvät ja huonommat hetkensä. Jos kuitenkin jotain levyä ei sen takia kuuntele ,että siinä ei kaikki mukana soittavat jäsenet ole niitä biisejä säveltäneet niin tämä jos mikä on todella huono syy olla tykkäämättä mistään levystä. Tällaisella asenteella blues ja rock levyt ovat olleet ihan hanurikamaa jo puoli vuosisataa. Itseasiassa on todella vähän sellaisia bändejä ja levyjä joiden sävellystyöhön osallistuvat kaikki tasapuolisesti. Tämä koskee muitakin kuin Andyn tai Remun tekemiä levyjä. |
BigPapa 16.09.2013 14:13:42 (muokattu 16.09.2013 14:14:07) | |
---|
mpekkanen: Jos kuitenkin jotain levyä ei sen takia kuuntele ,että siinä ei kaikki mukana soittavat jäsenet ole niitä biisejä säveltäneet niin tämä jos mikä on todella huono syy olla tykkäämättä mistään levystä. Syy on edelleenkin se soittaminen. Ei vaan soittanut mielestäni hyvin. Sellaisella tavalla, jonka minä koen hyväksi. |
PJS 16.09.2013 14:17:48 | |
---|
Andy on myös siksi parempi säveltäjä kuin suurin osa säveltäjistä, että se käyttää röyhelöpaitoja jotka kuitenkin on oikeiden säveltäjien vaatteita. |
mpekkanen 16.09.2013 14:18:03 (muokattu 16.09.2013 14:18:52) | |
---|
Eli Bigpapa on sitä mieltä ,että Andyn soitto on pilannut Pelle Miljoonan Moottoritie On Kuuma levyn. Siellä muuten soitti bassoa myös tuleva Hanoi basistikin,mutta hän on varmasti kanssa ollut mukana tuhoamassa muuten levyä joka on listattu Suomirokin yhdeksi klassikkolevyksi. |
mpekkanen: Eli Bigpapa on sitä mieltä ,että Andyn soitto on pilannut Pelle MIljoonan Moottoritie On Kuuma levyn. Siellä muuten soitti bassoa myös tuleva Hanoi basistikin,mutta hän on varmasti kanssa ollut mukana tuhoamassa muuten levyä joka on listattu Suomirokin yhdeksi klassikkolevyksi. Olkoon millä listalla tahansa, mikä klassikko tahansa, niin minun ei tarvitse siitä pitää. |
mpekkanen 16.09.2013 14:22:36 | |
---|
Onkohan Andy saanut myös Remunkin soiton pilalle? |
Jäärä 16.09.2013 14:27:16 | |
---|
Ehdotan kompromissia: 1) Hanoi Rocks oli ihan karmivaa paskaa. 2) Hurriganes oli ihan karmivaa paskaa. Luultavasti nyt ovat kaikki tyytyväisiä? *Kop* (kumauttaa nuijalla pöytään) 16.9.2013 on Muusikoiden.netissä on yksimielisesti todettu, että kummatkin orkesterit olivat niin tuottamansa musiikin ja orkestereissa vaikuttaneiden "muusikoidenkin" osalta silkkaa jätettä. Päätöksestä ei voi valittaa. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Secreterial 16.09.2013 14:31:46 (muokattu 16.09.2013 14:34:14) | |
---|
Jäärä: 16.9.2013 on Muusikoiden.netissä on yksimielisesti todettu, että kummatkin orkesterit olivat niin tuottamansa musiikin ja orkestereissa vaikuttaneiden "muusikoidenkin" osalta silkkaa jätettä. Päätöksestä ei voi valittaa. 10. Muusikoiden.netissä jokainen muusikko on yhtä arvokas. Artistin tai kokoonpanon solvaaminen johtaa väliaikaiseen tai pysyvään kirjoituskieltoon. Perustellun mielipiteensä musiikista voi sanoa, mutta asiattomat hyökkäykset musiikin tekijöitä kohtaan ovat kokonaan kiellettyjä. Äläpä solvaa! E. Itse en Hanoin enkä Andyn uraa ole seurannut, enkä heidän musiikkiaansakaan kuunnellut. Mötikän jätkät ainakin tuntuivat arvostavan Hanoin ja Andyn melko korkealle. "I never bluff" - Cordell Walker |
Jäärä 16.09.2013 14:32:53 | |
---|
Secreterial: 10. Muusikoiden.netissä jokainen muusikko on yhtä arvokas. Artistin tai kokoonpanon solvaaminen johtaa väliaikaiseen tai pysyvään kirjoituskieltoon. Perustellun mielipiteensä musiikista voi sanoa, mutta asiattomat hyökkäykset musiikin tekijöitä kohtaan ovat kokonaan kiellettyjä. Äläpä solvaa! Yksimielisesti päätettiin! Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
LordWinter 16.09.2013 14:37:24 | |
---|
hurriganes vs hanoirocks, kaks suomalaist tosi rokkibändii ite en kumpaakaa o kauheest kuunnellu, mut ganesin biisit on kyl mielee jääny ainaki get on, borbon street, hey groupie, it aint what you do yms suht paljo kaikkee hanoilta on taas tragedy, dont you ever leave me mut siihe ne sit jääki ei varmaa ois hanoita ilma ganesii tai ainakaa sellasena minä hanoi ny tunnetaa mut tää ei o mikää ganes vs hanoi tehkää oma topik sille jos siltä tuntuu "Joo, tunnelma menee siinä vaiheessa viimeistään pilalle kun kesken kiihkeän huuman joutuu laittamaan kondomia suojaksi, mulla menee suuriosa ajasta ja yleensä penis pääsee vähän lerpahtamaan ennenkuin olen saanut kivekset myös kondomin sisälle." -Rhesus |
J.Hollström 16.09.2013 14:49:15 | |
---|
mpekkanen: Onkohan Andy saanut myös Remunkin soiton pilalle? Tossahan noi pilaa toisiaan. Ei oo tainnut vaan ilmestyä koskaan nää tuotokset. http://youtu.be/Hx7gD2-OUyQ?t=3m8s |