Aihe: Anime threadi!
1 2 3 4 521 22 23 24 2527 28 29 30 31
The Oath
01.09.2013 15:42:46
LordWinter: Kuulostaa Porco Rossolta tuo leffa juum.

Nyt kun googletin niin se se oli. Vois katsoa uudestaan joku päivä. :)
Myynnissä Tokai LS75. Hinta 650e sis toimitus. Pistäkää pikaviestiä jos kiinnostaa.
M4ss3 m/
01.09.2013 16:41:55 (muokattu 01.09.2013 16:43:09)
Aiheeseen liittyen: http://yle.fi/uutiset/totoron_luoja … azaki_elakkeelle/6809364?origin=rss

Ikävä uutinen, mutta niin monia klassikkoita luonut, että antaa miehen vihdoin ottaa rennosti. :)
musta ripulihevikitara
fuzz
01.09.2013 17:44:53 (muokattu 01.09.2013 17:45:10)
The Oath: Mistäs tuo animen katsominen kannattaa aloittaa? Muutaman leffan oon nähnyt, en mitään muuta. En muista sen nimeä mutta siinä oli joku lentäjä joka muuttui siaksi ja lensi semmoista punaista lentokonetta. Muistaakseni tykkäsin. :)

Kaverit ovat suositelleet Death Notea. Liekkö mistään kotoisin? Kovasti kuitenkin joka paikassa hehkutetaan.

Neath noten lisäksi ainakin Cowboy Bebop on sellainen sarja joka kannattaa ehdottomasti katsoa. Varauksin myös esim. Neon Genesis Evangelion.
elämän tarkoitus on 42
Einherjar
02.09.2013 01:42:44
fuzz: Neath noten lisäksi ainakin Cowboy Bebop on sellainen sarja joka kannattaa ehdottomasti katsoa...

Kyllä. Suosittelen myös. Varauksin myös voisin listata; Hellsing tai Hellsing Ultimate (ensimmäinen "teiniystävällisempi"), One piece (alussa parikymmentä huonoa jaksoa, mutta paranee älyttömyksiin), Hajime no Ippo ja Irresponsible Captain Taylor.
Kaikki näistä on sellaisia sarjoja johon joku kaveri on koukuttunut heti lähtiessä. Kannattaa tosin katahtaa jostakin AniDB:stä tai vastaavasta vähän selitystä juonesta ja genrestä, että osuuko edes samalle seinälle omien mieltymyksien kanssa.

Tässä on pari viime kautta tarjonnut muutakin hyvää matskua, mutta tämän kauden Gin no Saji on kyllä ollut minun mieleen oikein viimeisen päälle. Jotenkin vain kolisee lujaa vaikken mitenkään maatalousihminen muuten ole. Piti heti kelata myös mangana mahdollisimman pitkälle ja ei kyllä joutunut pettymään siihenkään.
Ehkä tuo Slice of life on genrenä sellainen joka parhaimmillaan tarjoaa hyvää viihdettä ilman turhia krumeluureja.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
taz_
11.09.2013 13:36:04
Kyllä katson erittäin paljon! Mangaakin luen, J-rockkia ja visual keitä kuuntelen ja soitan. ja animemusiikkiakin kuuntelen.

Mutta se lista mitä animea olen katsonu on pitkä, tai no ei nyt niin pitkä ku voi olla, mutta lähemmäksi 50 animea olen kattonu, sitten viellä jokunen leffa.

Joku on vaa saanut mut koukkuun animeen, jo iha skidistä lähtien.
Ed_Guy
11.09.2013 19:05:46
Hunter x hunter on kyllä viimeaikoina ollut taasen melkoisen hyvää katsottavaa.
Hate all you want you ugly old mule you're never gonna be 20 percent cooler.
Tribe
12.09.2013 23:31:34 (muokattu 12.09.2013 23:33:03)
One piece (alussa parikymmentä huonoa jaksoa, mutta paranee älyttömyksiin)

Ei kyllä musta huonoja ollut. Ei ehkä niin hyviä kuin niiden jälkeen tulevat, mutta fiilis oli kyllä todella hyvä. Ja lisäyksenä sanottakoon tämä sarja on yksi niistä, jotka kehittyvät hitaasti, mutta varmasti.

Niin ja pitäisi kyllä kattoa tota HxH:ta. Kaksi vuotta sitten lopetin lukemisen, ja vaikka tekijä onkin aika usein tauolla, niin luulisi nyt ainakin muutamisen kymmentä lukua tulleen...
Ed_Guy
13.09.2013 20:05:56
Mun mielestä tuo op:n punk hazard on kyllä melekosta shaibaa. Oikeastaan niin shaibaa että ei edes kovin mielellään kiinnosta katsoa sitä eteenpäin.
LordWinter
30.09.2013 13:33:02
Titaanien eka kausikin sitten loppui. Parasta mitä olen vähään aikaan katsonut. Toista kautta saadaan odottaa ilmeisesti useampikin vuosi kun mangaa otettiin aika reippaasti kiinni ja tuon julkaisutahtikin on kuukausittainen.
"Joo, tunnelma menee siinä vaiheessa viimeistään pilalle kun kesken kiihkeän huuman joutuu laittamaan kondomia suojaksi, mulla menee suuriosa ajasta ja yleensä penis pääsee vähän lerpahtamaan ennenkuin olen saanut kivekset myös kondomin sisälle." -Rhesus
M4ss3 m/
30.09.2013 13:49:25
LordWinter: Titaanien eka kausikin sitten loppui. Parasta mitä olen vähään aikaan katsonut. Toista kautta saadaan odottaa ilmeisesti useampikin vuosi kun mangaa otettiin aika reippaasti kiinni ja tuon julkaisutahtikin on kuukausittainen.

Mitä helvettiä, oliko se muka vika jakso? Niin kesken jäi, että pakkohan tuosta on vielä yksi jakso tällä viikolla tulla.
musta ripulihevikitara
LordWinter
30.09.2013 14:07:19 (muokattu 30.09.2013 14:08:27)
M4ss3 m/: Mitä helvettiä, oliko se muka vika jakso? Niin kesken jäi, että pakkohan tuosta on vielä yksi jakso tällä viikolla tulla.

Jakso 25 tuli eilen ja oli siis vika.

Edit. Ai jos sitä seinää meinaat niin :-------D.
"Joo, tunnelma menee siinä vaiheessa viimeistään pilalle kun kesken kiihkeän huuman joutuu laittamaan kondomia suojaksi, mulla menee suuriosa ajasta ja yleensä penis pääsee vähän lerpahtamaan ennenkuin olen saanut kivekset myös kondomin sisälle." -Rhesus
fuzz
26.11.2013 21:50:26
Katselin Paprikan vihdoin ja perkules kun oli mahtava leffa. Mukavan rauhallinen, mutta äksöniäkin piisasi. Todella hyvät vibat jäi,

Vähemmän hyvät vibat jäi sitten Darker than Blackista. Ykkösseasoni oli ihan jees, OVAt menetteli, mutta toi kakkosseasoni oli jotain aivan käsittämätöntä ripulia. Loppua kohden vähän parani, mutta sitten jäikin taas aivan vitusti auki. Ja kolmosseasonia tuskin on tulossa. Ei näin :I
elämän tarkoitus on 42
Einherjar
27.11.2013 03:47:51
Mitäs porukka on diggaillut nyt käynnissä olevista sarjoista?
Itsellä tuli aika monta sarjaa aloitettua, mutta siellä kolmennen/neljänen jakson tienoolla jäi aika moni pois. Yllättäen aika moni sellainen sarja jota trailerin perusteella diggaili jäi välille ja moni no-otetaan-nyt-testiin-varalta-sarja jäi päälle.

Sen verran on tylsät hetket tässä vielä päällänsä, että laitetaampa nyt vaikka pätkät joistakin sarjoista mielipidettä:
Hajime no Ippoa tietenkin osasi odottaa, mutta nyt pääsi yllättämään uusi linja ohjauksessa. Itse ottelut ovat olleet ehkä jo vähäsen lyhkäsiä, mutta toisaalta taasen tarina soljuu vähän paremmin eteenpäin.

Gundam Build Fighters meinasi jäädä katsomatta, kun se esittelyiden perusteella vaikutti teinisarjalta. Yllättävän mukavasti on kuitenkin soljunut eteenpäin, eikä ole lapsiasiainliitto päässyt liikaa niskanpäälle.

Non non Biyori on ollut kaikessa rauhallisuudessaan yksi suosikeista. Hieman nojailee tyylillisesti Azumanga Daiohin suuntaan, mutta tästä nyt ehkä puuttuu sellainen kohkaaminen väleistä.

Gingitsunen seuraaminenkin oli osin "vahinko" aluksi, kun se sattumalta tuli katseltua playlistin ylimääräisenä jatkeena. Kovin oli kuitenkin mukavasti soljuva tapaus. Ei välttämättä mitään legendaarista, mutta minulle toimii.

Outbreak Company on noussut ehkä tämän kauden suosikiksi. Kuvauksen perusteella odottelin ehkä hieman likaisempaa menoa, mutta ei tämä rauhallisempikaan meininki ole haitannut. Jokin tässä ehkä viehättää sisäistä hikikomeroani otaku-viittauksineen ja -vitseineen.

Golden Timestä odottelin _huomattavasti_ enemmän ensimmäisen/kahden jakson perusteella. Jotenkin tästä tuli hirveän suuri pettymys juonen edetessä.

Yuushibu on ollut ihan huvittavaa seurattavaa. Välillä puolipakollinen fanservice vähäsen kyllästyttää, mutta ehkä tuo epäkonventionaalinen pohjatarina on se miksi tämä toimii normaalia tarinaa tehokkaammin.

Kill La Killin aloitin alunperin ihan puhtaasti mielenkiintoisen trailerin perusteella ja odottelin jotakin perinteisempää actionia. Kovasti erillaista mättöä oli kuitenkin. Aluksi vähän jopa ihmetytti fanservicen paljous (ts. "eikö tämä ole hyvä, kun joutuu näin paljon lisäämään tätä?") ja se meinasi kääntää pois, mutta onneksi ei kääntänyt. Erittäin mielenkiintoinen tapaus.

Coppelion oli sitten se perinteisempi seikkailu-action, joka jäi ohjelmistoon minulle. Hieman ehkä hidastempoinen toisinaan, mutta epäilempä että tämä tulee vielä tulevaisuudessakin katsottua ihan mielellään.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Milkop
27.11.2013 11:34:06

Eipä ole vielä uusiin tullut tutustuttua kun on edelleen Tengen Toppa Gurren Lagann kesken. Pitäisi ottaa asiakseen katsoa loppuun. Tähän mennessä olen tykännyt.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
LordWinter
02.01.2014 19:24:09
Laskeskelin että katsoin viime vuoden aikana 1153 animejaksoa. Hämmentävän iso luku, vaikkei tuo olekaan kuin vähän päälle tunti päivässä.
Saunatakki
02.01.2014 22:43:57
Tengen Toppa Gurren Lagann

Kahdeksan tai yhdeksän ensimmäistä jaksoa katsoin tätä joskus muutama kuukausi takaperin, muttei osaltani ns. lähtenyt. Pitää varmaan joskus koittaa uudestaan. Se OP-ralli on kyllä mainio.
"Neuvostoliittolainen työnsankari Igor Vatussalenko lypsi tunnissa 47 seipäällistä heinää. Kuvassa hänen enonsa." - Puavali | "hyi hitto! siideri on homojen kalia" - hemmo
fuzz
03.01.2014 22:33:42
Itsekin tiirailin Gurren Lagannin. Olihan se ihan jees.

Code Geass tuli myös katsottua, ja tämä oli kyl tosi hyvä. Vähän turhaakin seassa, mutta toimintaa riitti ja juoni oli ihan mielenkiintoinen.

Ergo Proxyn tykittelin myös samaan syssyyn läpi. Tää oli näistä kolmesta ehkä paras. Piirrostyyli ja sopivan synkkä tarina jotenkin maistui todella hyvältä tän sarjan kohdalla.
elämän tarkoitus on 42
Räbbänä
05.01.2014 23:49:57 (muokattu 05.01.2014 23:51:09)
Vuoden 2013 sarjoihin jos pikaista katsausta yrittäisi luoda, niin ehdottomasti mieleen jäi Hajime no Ippo Rising. Vaikkei adrenaliinin ja mieskauneuden täyttämä nyrkkeilysarja ihan alkuperäiselle sarjalle vedä vertoja ja alkaa uusissa hahmoissakin olla paikoin kierrättämisen makua, ovat alkuperäiset hahmot kokeneet pienoista kasvojenkohotusta ja piirtojälki entistäkin sulavampaa. Takamurakin on edelleen mieess...
Tietenkin maininnan ansaitsee myös Tengen Toppan perillinen eli sekopäinen Kill La Kill. Faniservicen ja aivottoman mäiskeen raja on jo aikalailla hävitetty täysin. Mikään ei ole pyhää. Sarjan tohtorisperhekin kuin ilmetty Ghibilin Yamadat. Monogatari jatkaa taas edellisten kausien viitoittamalla tiellä, kuten odottaa saattaa. Ei sinänsä mitään yllätyksiä luvassa, mutta viihdyttävää ja vähän hillitympää menoa kaiken adhdpärinän ja kohkaamisen keskellä. Gatchaman Crowds on vielä työn alla, mutta menee vuoden pakollisena supersankarihöttönä. Watamote taas oli... noh... Watamote. Jotkut kykenee, jotkut ei. Ittellä meni tiukille.
Vuoden hittianime Shingeki no Kyojinissa olisi ollut aineksia vaikka mihin, mutta siinäkin monessa suhteessa mentiin aika reippaalla vauhdilla metsään niin tuotannon kuin käsikirjoituksenkin osalta. Parhaimmillaan sarja oli kaunista katsottavaa, mutta huonoimmillaan suorastaan hävettävän kömpelön näköistä kaupunkimiljöön vaihtuessa aavoihin peltoihin muurien ulkopuolella. 3/5. Ens kaudella saa olla salamia sitten rutkasti.

Aika laiskahti nuita sarjoja tuli kahlattua, kun yleensä tulee vasta jälkijunassa hurahdettua kaikkeen uudempaan. Siihen asti odotellaan kädet puuskassa ja puhistaan paheksuvasti.
↑↑↓↓←→←→BA
Ed_Guy
06.01.2014 14:33:14
Mun piti alkaa nukkumaan että jaksan sitten yöllä töissä... Mutta aloin kattomaan hajime no ippoa....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)