Aihe: Pedaaleista pitävä pikkuputkari kotisoittoon, onko niitä?
1 2 3
JaaGeRMaisTeR
03.09.2013 11:00:12
Gabe: Kommppia tälle, suomalaista kannattaa suosia jos se vain suinkin on mahdollista. Tuolla budjetilla taitaa vain käytetytkin Bluetonet jäädä haaveeksi. Vaan Risktone saattaisi mahtua juuri ja juuri aloittajan budjettiin, ainakin jos pelkkä pikkunuppi on hakusessa. Kysymällähän se selviää, kannattaa pistää viestiä Ristolle.

Tinkaamalla tai käytettynä saattaa rikstonea saada alle 500.. muuten halvinta päätä edusti 550 oleva pikkunuppi.

Ht-1 toimii ihan jees kotioloissa. Silti pitäydyn tuolla omallakannalla joka on ylhäällä :)
Laulava Kylätohtori
03.09.2013 11:01:07
phiit: Offtopic ja ottamatta mitään kantaa Bluetoneihin on tuo "suosi suomalaista" täysin järjetön ja naurettava lause :D valitan..

Jos ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Tuskin silloin kannattaa alkaa selittämäänkään...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
phiit
03.09.2013 11:03:37
Laulava Kylätohtori: Jos ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Tuskin silloin kannattaa alkaa selittämäänkään...

Ymmärtäähän sen ettei suomalaisuus ole missään asiassa minkäälainen laadun tae, päinvastoin. Ylihintaa "suomi nimestä" ihmiset jostain käsittämättömästä syystä kyllä maksavat ja elävät harhaluulossa, mutten lähde tässä ketjussa enempää tähän.
Laulava Kylätohtori
03.09.2013 11:05:53
JohnPatrick: Tosiaan joo, budjetti ei ihan osu kohdilleen! :D varmasti olisi muuten kyllä hieno laite.

Osaako joku muuten kertoa, että mikä tekee vahvistimesta sellaisen, että se toimii hyvin pedaalien kanssa?. Onko siis joku tekninen piirre, josta voisi vetää johtopäätöksiä vai onko se liian monen asian summa, ettei speksien perusteella pysty vielä päättelemään mitään?.

Olen ymmärtänyt, että mitä yksinkertaisempi signaalitie, sitä parempi alusta pedaaleille?. Pätee ainakin omissa vahvareissa, kun toinen on kolmikanavainen avaruusasema ja toinen yksikanavainen muutaman säädön vahvari niin jälkimmäinen toimii todella hienosti pedaalien kanssa. Harmi vaan et 6kk sisällä vahvari on viettänyt 4kk pajalla.... :(

Kannataa kysyä Harrylta tarjousta. Noita en ole koskaan nähnyt torilla, joten ei mitään tietoa käytettyjen hinnoista.

Oma Dusty Road on (käsittääkseni) monimutkaisempi kuin Fenderin Bassman, mutta silti Dusty toimii huomattavasti paremmin pedaalien kanssa. Kai siinä täytyy ainakin taajuuskaistojen olla "oikein", ettei mene riipiväksi tms. soundi.

Itseäkin kiinnostaisi, mikä tuon pedaalien kanssa toimimisen/toimimattomuuden aiheuttaa. Voxien kanssa ei toiminut lainkaan, en oikein muutenkaan päässyt sisälle niihin, Deluxe Reverbin kanssa toimi muistaakseni hyvin, mutta on oikeastan uskomatonta, miten hyvin kaikki kokeilemani pedaalit toimii tuon Bluetonen kanssa...
Laulava Kylätohtori
03.09.2013 11:08:46
phiit: Ymmärtäähän sen ettei suomalaisuus ole missään asiassa minkäälainen laadun tae, päinvastoin. Ylihintaa "suomi nimestä" ihmiset jostain käsittämättömästä syystä kyllä maksavat ja elävät harhaluulossa, mutten lähde tässä ketjussa enempää tähän.

Joo, made in Finland ei tosiaan ole mikään synonyymi laadulle. Riippuu paljon toki tuotteestakin, kyllä Suomesta myös laatua tulee, vähemmässä määrin toki.

En puhunut nyt laadusta, vaan ihan yleisesti kansantaloudesta, mutta joo, ehkä tämä ketju ei ole oikea paikka alkaa kinaamaan tästä... ;)
phiit
03.09.2013 11:16:36
Laulava Kylätohtori: Joo, made in Finland ei tosiaan ole mikään synonyymi laadulle. Riippuu paljon toki tuotteestakin, kyllä Suomesta myös laatua tulee, vähemmässä määrin toki.

En puhunut nyt laadusta, vaan ihan yleisesti kansantaloudesta, mutta joo, ehkä tämä ketju ei ole oikea paikka alkaa kinaamaan tästä... ;)

Ei todellakaan :D mutta ymmärsit näköjään pointin :)
Gabe
03.09.2013 11:39:09 (muokattu 03.09.2013 11:47:37)
phiit: Ymmärtäähän sen ettei suomalaisuus ole missään asiassa minkäälainen laadun tae, päinvastoin. Ylihintaa "suomi nimestä" ihmiset jostain käsittämättömästä syystä kyllä maksavat ja elävät harhaluulossa, mutten lähde tässä ketjussa enempää tähän.

Itse olen ainakin saanut pelkästään miellyttäviä ostokokemuksia ja laadukkaita tuotteita kotimaisilta rakentajilta. Jokaisella on toki oikeus mielipiteisiinsä. Ei tuo Made In Finland tietty automaattisesti laatua tarkoita, mutta kitarakamoissa sillä pääsee aika pitkälle. Esimerkiksi Risktonen tapauksessa 550e euroa itselle räätälöidystä point-to-point koneesta kera toimivan asiakaspalvelun ei ole kyllä millään mittapuulla ylihintainen. :) Oma Rikstonen C6 comboni maksoi vähän reilu 700 euroa eikä sekään mielestäni ylihintainen ole laatuunsa nähden. Bluetonella on alvit sun muut rasitteena jonka vuoksi hinnatkin ovat tietty korkeammat, mutta eivät nekään kyllä ylihintaisia mielestäni ole. Ja nuo pedaalit joita olen haalinut suomalaisilta rakentajilta ovat sellaisia mitä ei ole tullut vastaan oikein mistään muualta. Eli itse uskallan kyllä liputtaa suomalaisen kaman puolesta ainakin tällä saralla.
phiit
03.09.2013 11:47:30
Gabe: Itse olen ainakin saanut pelkästään miellyttäviä ostokokemuksia ja laadukkaita tuotteita kotimaisilta rakentajilta. Jokaisella on toki oikeus mielipiteisiinsä. Ei tuo Made In Finland tietty automaattisesti laatua tarkoita, mutta kitarakamoissa sillä pääsee aika pitkälle. Esimerkiksi Risktonen tapauksessa 550e euroa itselle räätälöidystä point-to-point koneesta kera toimivan asiakaspalvelun ei ole kyllä millään mittapuulla ylihintainen. :) Oma Rikstonen C6 comboni maksoi vähän reilu 700 euroa eikä sekään mielestäni ylihintainen ole laatuunsa nähden. Bluetonella on alvit sun muut rasitteena jonka vuoski hinnatkin ovat tietty korkeammat, mutta eivät nekään kyllä ylihintaisia on.

Ei nyt ollukaan kyse näistä laisinkaan :) En pätkääkään epäile etteikö Bluetonet olisi erittäin laadukkaita. Meinasinkin vain tuota geneeristä "suosi suomalaista" kommenttia mutta antaa olla jo tästä aiheesta ;)
JaaGeRMaisTeR
03.09.2013 13:05:26
Gabe: Itse olen ainakin saanut pelkästään miellyttäviä ostokokemuksia ja laadukkaita tuotteita kotimaisilta rakentajilta. Jokaisella on toki oikeus mielipiteisiinsä. Ei tuo Made In Finland tietty automaattisesti laatua tarkoita, mutta kitarakamoissa sillä pääsee aika pitkälle. Esimerkiksi Risktonen tapauksessa 550e euroa itselle räätälöidystä point-to-point koneesta kera toimivan asiakaspalvelun ei ole kyllä millään mittapuulla ylihintainen. :) Oma Rikstonen C6 comboni maksoi vähän reilu 700 euroa eikä sekään mielestäni ylihintainen ole laatuunsa nähden. Bluetonella on alvit sun muut rasitteena jonka vuoksi hinnatkin ovat tietty korkeammat, mutta eivät nekään kyllä ylihintaisia mielestäni ole. Ja nuo pedaalit joita olen haalinut suomalaisilta rakentajilta ovat sellaisia mitä ei ole tullut vastaan oikein mistään muualta. Eli itse uskallan kyllä liputtaa suomalaisen kaman puolesta ainakin tällä saralla.

Onko se itselle räätälöity vai ihan perus "duunannu näitä jo satoja". mutta niin tai näin.. ei ole kallis siltikkään :)
Tympee Huttunen
03.09.2013 13:42:57
Mikä tahansa nousta edullisista 5W comboista (harley benton, Fame, Danelectro). Ulkoisella kaapilla hienot soundit.
warlock
03.09.2013 21:09:13
Ja mooerin little monster on kokeilemisen arvoinen. Eikä ole hinnalla pilattu. Verkkotukusta voi kysellä ja thomann myy näitä nykyään myös.
Ei ettenkö minä olis sitä osannu soittaa vaan ku tuli ajatus katkos...
jniska
03.09.2013 21:55:41
Bluetone JCM 800 Jr. Mainio laite, voin vannoa.
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
RaskasMielinen
03.09.2013 23:31:55 (muokattu 03.09.2013 23:32:44)

Hyviä ehdotuksia varmasti paljon jo tähän mennessä mutta kokeile se itsekin mainitsemasi pikku Nightrain myös. Siinä ei ole efektilenkkiä. En ole kokeillut siihen muuta kuin multipaavoa ja säröporkkeja. Viimeksi manittuja se tuntuu syövän hyvin. Kanaviahan on vain yksi mutta sävynsäätökatkaisimella ja namikoita pyörittämällä löytyy yhtä ja toista, jota on sitten kiva kokeilla eri purkkien eri säädöillä. Kiteytys: peruslähtökohdistaan huolimatta yllättävän monipuolinen, tarjoten siten myös monta erilaista pohjaa pedaalikokeiluille. Plussaa myös kuulokeliitännästä. 12" kaapin kanssa "yllättävän" äänekäs. Pikkuiselle suunniteltu sen oma pikkukaappi sopii kotisoitteluun hyvin. Siinä käyttötarkoituksessa lisäplussaa kyseisen kaapin suuntaavuus.
Ilelee
04.09.2013 00:01:32
phiit: Mitkä putket? Orkkikset mäkeen ja kunnolliset tilalle eikä ole mikään riipivä soundi ja kiinnostas tietää mitä nirsoilua oot kokenu pedaalien kanssa? Itellä toimii kaikki erittäin mainiosti, tosin vahvistimen omat gainit kannattaa pitää maks klo 2-3:ssa, muuten menee vähän soundit tukkoon niin cleanilla kuin särö puolellakin

Ite olen kokeillut tubescreameria, amptweakerin tight metallia ja tätä blackstarin HT-Metallia. Kaks jälkimmäistä sain pelittää ihan ok kunhan löysi sopivat säädöt, tubescreamer ei taas toiminut yhtään vaikka miten veivas (ja se taas toimi hienosti blackstarin kanssa). Yleistin kommenttini lähinnä sillä perusteella mitä jengi kommentoi alkuperäisessä Tubescreamer 18-ketjussa (muillakin oli ongelmia löytää sopivia säröpurkkeja).

Muiden purkkien kanssa en törmännyt mihinkään ongelmiin, dilsat, reverbit, phaserit, wahit, tremolot sun muut on toiminut hyvin. Eli ehkä toi yleistys huonosti purkkeja syövänä on täysin väärä... on niitä huonompiakin.

Putket on vaihdettu, mut silti on kirkas, etenkin ton V30 elementin kanssa. Siitä huolimatta olen itse tykännyt, tulee mixissäkin hyvin läpi.
JaaGeRMaisTeR
04.09.2013 00:15:21
No hö.. mitä sitä täällä miettimään.. Alottaja ottaa nokan kohti musiikkikauppaa ja lähtee testaamaan. Vähän kun kaiveli niin löyty tieto ettet sentään korvessa asu. Tykötarpeet matkaan ja testikierrokselle.
Gabe
04.09.2013 09:09:07
JaaGeRMaisTeR: No hö.. mitä sitä täällä miettimään.. Alottaja ottaa nokan kohti musiikkikauppaa ja lähtee testaamaan. Vähän kun kaiveli niin löyty tieto ettet sentään korvessa asu. Tykötarpeet matkaan ja testikierrokselle.

Perinteinen ja kerta toisensa jälkeen hyväksi havaittu tapa löytää itselleen sopivia kamppeita.
Laulava Kylätohtori
04.09.2013 09:16:50
Gabe: Perinteinen ja kerta toisensa jälkeen hyväksi havaittu tapa löytää itselleen sopivia kamppeita.

Aivan liian helppoa, viisasta ja halpaa. Ei sovi minulle... ;)
JohnPatrick
04.09.2013 09:42:21
JaaGeRMaisTeR: No hö.. mitä sitä täällä miettimään.. Alottaja ottaa nokan kohti musiikkikauppaa ja lähtee testaamaan. Vähän kun kaiveli niin löyty tieto ettet sentään korvessa asu. Tykötarpeet matkaan ja testikierrokselle.

Puhut asiaa! Testikierros on ollut tarkoitus tehdäkin, isukin velvollisuudet vain häiritsevät harrastustoimintaa! :D

Tänään on itseasiassa vapaata ja ajattelin pyörähtää kaupungilla. Otan mukaan pari pedaalia ja aion testata mahdollisimman monta potentiaalista pörpötintä, jonka jälkeen toivottavasti olen viisaampi... Päivitän tänne sitten mietteet.
Gabe
04.09.2013 12:00:17
Laulava Kylätohtori: Aivan liian helppoa, viisasta ja halpaa. Ei sovi minulle... ;)

Eihän tämä ole toki mikään aidon kamarunkkarin tapa tehdä hankintoja! :D

JohnPatrick: Puhut asiaa! Testikierros on ollut tarkoitus tehdäkin, isukin velvollisuudet vain häiritsevät harrastustoimintaa! :D

Kuulostaa niin tutulta, hankala tehdä mitään syvällisiä testejä kun oma aika on vartin pätkissä ja vireystila muutenkin pahasti pakkasen puolella. :) Saahan täältä toki hyviä ideoita ja arvokasta infoa testien pohjalle, näiden pohjalta on ihan hyvä lähteä liikkeelle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)