Vladi 29.08.2013 00:31:24 | |
---|
kimurantti1: Jeps. Todella harvoin musta levylle särökitararaitoja kompressoidaan. Puhdasta soundia ehkä joskus, mutta sekin usein ihan kompressoripedaalilla. Olisi mukava kuulla Badgeria ilman tehoskaalausta, niin saa headroomista jonkun käsityksen. Pitää kokeilla, tosin kerrostalo asettaa rajoituksensa. Nää kaikki pätkät oli siis kerrostalossa äänitettyjä. :) Kantsii huomata, että Ziggy Bubban mainitsema soundin "sirakkuus" ei välttämättä johdu mikityksestä vaan juurikin noista 10" elementeistä. Todella harva soittaja käyttää särösoundiinsa (puhun siis jonkin sortin rokkisoundista) 10" elementtejä, 12" on standardi johon melkein kaikkien korvat on tottuneet. Asiaan saattaa vaikuttaa myös se, että elementit eivät ole todellakaan sisäänsoitetut. Kaappia ei ole soitettu isolla kuin ehkä tunnin verran yhteensä. Muuten se on ollut käytössä vain kotioloissa. Huomenna pääsee sentään bänditreeneihin soittelemaan. :) Joka tapauksessa Badger kuulosti noista kolmesta parhaalta, in my humble opinion. Tää on ehkä vähän ilkeästi sanottu, mutta musta varsinkin puhdas soundi Bluetone-pätkissä kuulosti melko elottomalta verrattuna Badgeriin. Ainoa Bluetone jota mä olen kokeillut on vähän modailtu Deluxe Reverb-klooni, ja verrattuna orkkiksiin siitä jäi valitettavasti vähän sama maku. Tasapäistetty eq on ehkä yksi syy tähän. Pitäisi ehkä tehdä toinen testi, jossa ruuvaan jokaisesta koneesta pahaan puhtaan, parhaan komppisärön jne. Nyt halusin laittaa ihan testimielessä kaiken klo kahteentoista. Ja mielipiteitä saa olla, ei siinä. Eilisissä Bluetone-testisessioissa ei kyllä kuultu ainoatakaan elotonta vahvistinta, sen voin sanoa. Ja esim. Bluetone 5e3:en vertailukaverina oli aito vastaava ja kuten Jucciz tuolla kirjoittelikin, Bluetone ei jäänyt yhtään jalkoihin siinä touhussa. :) |
TMik 29.08.2013 08:24:15 | |
---|
Olinkin juuri tarttumassa tuohon että jos kaikissa on EQ 12 niin tuleeko tuosta nyt sitten kovin hyvä vertailu mutta vladi näköjään kerkesikin. Itsekin tosin kyllä pistin merkille että noissa clipeissä Bluetonet kuulosti vähän tumpuilta, EQ:sta tuota olisi ollut tosin helppo korjata (esim. mä olisin tuohon Airbourne riffiin, siis crunchiin lisännyt presenceä ja trebleä, tiputtanut säröä ja kattonu sitten bassot ja middlen lopuksi) Mikäs tämä badger on? Pohjautuuko suoraan johonkin? |
Vladi 29.08.2013 09:07:49 | |
---|
TMik: Olinkin juuri tarttumassa tuohon että jos kaikissa on EQ 12 niin tuleeko tuosta nyt sitten kovin hyvä vertailu mutta vladi näköjään kerkesikin. Itsekin tosin kyllä pistin merkille että noissa clipeissä Bluetonet kuulosti vähän tumpuilta, EQ:sta tuota olisi ollut tosin helppo korjata (esim. mä olisin tuohon Airbourne riffiin, siis crunchiin lisännyt presenceä ja trebleä, tiputtanut säröä ja kattonu sitten bassot ja middlen lopuksi) Näinpä. Jos jossain vaiheessa ehdin, saatan tehdä jotain tuon tapaista "jokaisen vahvarin paras soundi"-testiä. Mikäs tämä badger on? Pohjautuuko suoraan johonkin? Suhr Badger pohjautuu ainakin löyhästi Marshallin johonkin EL84-malliin, lähin, mitä itselle tulee mieleen, on Marshall 2061x. Badgerissa on tuommoinen "London power scaling"-toiminto, joka kait käytännössä on hieman säädetty VVR. Käytännössä sillä pystyy saamaan pääteputkia mukaan soundiin pienemmällä volumella. Harmi, että minun Bluetoneissa ei ole VVR:ää, olisi mielenkiintoista vertailla noita tehonsäätimiä. Kahdessa vahvarissa sellainen mulla on ollut ja hyvin se VVR:kin toimii, kunhan sitä osaa käyttää. Itse en oikein osannut, opin sen jälkikäteen. :D |
Spiral 29.08.2013 09:23:55 | |
---|
|
Muovinen 29.08.2013 10:18:42 | |
---|
Kaikissa klipeissä oli aika komoottava alamiddle joka tunki kaiken yli. En tiiä oisko se kompura syyllinen tohon vai mikitys? Badger klipeissä pientä rutinaa. Cleaneista en sano mitään, mutta more crunchissa Old Beast oli paras. |
Vladi 29.08.2013 10:21:29 | |
---|
Muovinen: Kaikissa klipeissä oli aika komoottava alamiddle joka tunki kaiken yli. En tiiä oisko se kompura syyllinen tohon vai mikitys? Badger klipeissä pientä rutinaa. Cleaneista en sano mitään, mutta more crunchissa Old Beast oli paras. Voipi olla, että syy on molemmissa. Pitäis jaksaa kaivaa muuton alta nuo Focalit esiin, niin saisi vähän tarkempaa äänimaisemaa. :) ps. Sulla on ehkä hienoimmat profiilikuvat kitaroista koskaan. |
Muovinen 29.08.2013 11:10:42 (muokattu 29.08.2013 11:16:27) | |
---|
Vladi: Voipi olla, että syy on molemmissa. Pitäis jaksaa kaivaa muuton alta nuo Focalit esiin, niin saisi vähän tarkempaa äänimaisemaa. :) No, mulla on ihan hyvät OR hifit tässä olohuoneessa mutta subbari saattoi hieman liioitella alapäätä ;) Minusta on aina hienoa, kun joku jaksaa tehdä tällaisia testejä, vaikka ovatkin aina tietysti tekijänsä kuuloisia ja ne kamat pitää kuitenkin lopulta itse testata. Vielä kun sais näytettä siitä 6G3-Bluetonesta hanat auki... ps. Sulla on ehkä hienoimmat profiilikuvat kitaroista koskaan. Kiitän. Nuo kaunottaret oikein kutsuvat kuvaamaan! Allekirjootuksesta löytyy lisää ;) |
Vladi 29.08.2013 11:13:49 | |
---|
Muovinen: No, mulla on ihan hyvät OR hifit tässä olohuoneessa mutta subbari saattoi hieman liioitella alapäätä ;) Minusta on aina hienoa, kun joku jaksaa tehdä tällaisia testejä, vaikka ovatkin aina tietysti tekijänsä kuuloisia ja ne kamat pitää kuitenkin lopulta itse testata. Vielä kun sais näytettä siitä 6G3-Bluetonesta hanat auki... Juu kyllä tuli kaveriltakin eilen kommenttia, että näissä pätkissäkin on taas mun signature-soundi... :D 6G3 oli kyllä kova, ei voi muuta sanoa. Niin täydellisen in-your-face-soundinen ja härski. Eiköhän siitä jotain pätkiä jossain vaiheessa saada ilmoille. Kiitän. Nuo kaunottaret oikein kutsuvat kuvaamaan ;) Joo en epäile yhtään. :) |
Muovinen 29.08.2013 11:23:28 | |
---|
Vladi: 6G3 oli kyllä kova, ei voi muuta sanoa. Niin täydellisen in-your-face-soundinen ja härski. Tämä ei siis vielä ole kenenkään omistuksessa vai? Saisko Bluetonen hemmot siinä tapauksessa tehtyä tästä ääninäytteitä sivuilleen, pliiz? |
harryk 29.08.2013 11:46:41 | |
---|
Muovinen: Tämä ei siis vielä ole kenenkään omistuksessa vai? Saisko Bluetonen hemmot siinä tapauksessa tehtyä tästä ääninäytteitä sivuilleen, pliiz? Annoin Bluetone Brownie 6G3 combon juuri äsken jäsen Kuhalle, joka tekee siitä saundiklipit lähipäivinä. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
Muovinen 29.08.2013 11:55:15 | |
---|
harryk: Annoin Bluetone Brownie 6G3 combon juuri äsken jäsen Kuhalle, joka tekee siitä saundiklipit lähipäivinä. Aivan loistavaa, kiitos tuhannesti! |
Laulava Kylätohtori 29.08.2013 12:05:10 | |
---|
Ziggy Bubba: Näin Badger-nupin (18w) omistajana noi säröt kuulosti aika "sirakoilta"... Jep, mielestäni jopa vähän häiritsevästi. Hienoa, että joku viitsii tällaisia tehdä. Onhan nämä tosiaan aina tekijänsä näköisiä - hyvässä ja pahassa - ja juuri se tekee näistä mielenkiintoisia. Varsinkin, kun verrokkina on sama vahvistin kuin itsellä. Itsellä omilla säädöillä omilla kamoilla Dusty tuntuu jotenkin yllättävänkin erilaiselta vahvistimelta verrattuna näihin klippeihin. Johtunee varmaan siitä, että näissä on nupin lisäksi valtavasti muitakin muuttujia. Olisi kunnon äänityslaitteet, niin voisi itsekin huvikseen tehdä jotain pätkiä... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Jucciz 29.08.2013 12:05:23 | |
---|
harryk: Annoin Bluetone Brownie 6G3 combon juuri äsken jäsen Kuhalle, joka tekee siitä saundiklipit lähipäivinä. Jos saa esittää toiveita: - Cheap Sunglasses -biisin pari keskeistä riffiä - Just Got Paid -biisin alkuriffi Paikan päällä ainakin kuulostivat hyvältä, mikä riitti itselleni vakuudeksi siitä, että tästä koneesta irtoaa se, mitä kuuluukin. :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jii-Gee 29.08.2013 13:23:27 | |
---|
|
Jucciz 29.08.2013 14:01:36 | |
---|
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Ziggy Bubba 29.08.2013 16:02:16 | |
---|
kimurantti1: Kantsii huomata, että Ziggy Bubban mainitsema soundin "sirakkuus" ei välttämättä johdu mikityksestä vaan juurikin noista 10" elementeistä. Todella harva soittaja käyttää särösoundiinsa (puhun siis jonkin sortin rokkisoundista) 10" elementtejä, 12" on standardi johon melkein kaikkien korvat on tottuneet. Hyvin mahdollista juu. En vaan ottanut elementin/kaapin kokoa huomioon kun se ei ainakaan silmään osunut tekstissä. Omaa Badgeria soittelen kotonakin suljetulla 2x12 -kaapilla - bassot on välillä jopa nollassa ton nupin kanssa :) Tommosen oman summapätkän löysin Badgerin pikkumuroista Telellä vedettynä - jossain välissä lykin Sweet Honey OD:n päälle, lopussa vielä asiaan liittymätöntä Muff-mörinää: https://dl.dropboxusercontent.com/u … et%20narutukset/Breezy%20Sweets.m4a |
AngieRainbow 29.08.2013 16:52:25 | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
blues guitar 29.08.2013 17:14:49 | |
---|
harryk: Annoin Bluetone Brownie 6G3 combon juuri äsken jäsen Kuhalle, joka tekee siitä saundiklipit lähipäivinä. Veikkaan että ei kuulosta huonolta. :D Odotan innolla. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
johanssen 30.08.2013 00:05:40 | |
---|
AngieRainbow: Tossa vielä pari kuvaa mun Bluetone 5E3:sta, jos jotakuta kiinnostaa. Kamera on huono. Samoin sen käyttötaito. https://www.dropbox.com/sh/rda3y2ys714xf82/MDkfqW0-CT Kameras mitään vikaa eikä käyttäjässäkään. Onnittelut. Voi muuta sanoo kuin että perkule ja yes. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |