Topiello 19.08.2013 15:37:35 | |
---|
pehko: ei mulla itse aiheeseen mitään, mutta kattelin ton preasaria soittaneen tyypin muita videoita ja on kaveri vissiin släpittäny ennenkin. eisss. Tuon Slavan takia videon postasin, ihmemies. Voiko enää inspiroivampaa kaveria olla? Puhumma hänestä myös tuossa alapuolella Positive Grid topicissa, lue. |
Topiello: Tuon Slavan takia videon postasin, ihmemies. Voiko enää inspiroivampaa kaveria olla? Puhumma hänestä myös tuossa alapuolella Positive Grid topicissa, lue. täytyypä käydä lukasemassa. |
Muovinen 28.08.2013 12:06:28 (muokattu 28.08.2013 12:07:26) | |
---|
Mun vastaus kysymykseen on, että täytyy olla molemmat, mutta koska presari vielä uupuu, niin kysyisin teiltä tietävämmiltä, että mihinkäs päin tässä kannattaisi katsella. Historiaa: oon pitkään ollut yhden basson mies ja nyt ehkä oppinut jotain siitä, mitä kaipaan. Ensin oli Ibanezin Roadstar P-basso (ikävä on tätäkin kampetta) ja myöhemmin sitten päivitin Sandbergin JM-4:ään monipuolisuuden toivossa. Bassoa kun tulee käytettyä lähinnä äänityskäyttöön ja musatyylit vaihtelee kevyemmästä rokista stoner-pörinään ja metallimurinaan asti. Eilen hommasin Squierin VM Jazz Bassin ja se hoitaa jassotontin mulle täysin riittävästi. Kaiken lisäksi on kapean kaulan ansiosta tosi mukavasoittoinen, kun olen kuitenkin kitaran kaulaan tottunut. Squjussa on Fenderin Noiseless -mikit kiinni ja ehkä ne voisi sähköineen vielä myöhemmin päivittää parempiin (ehdotuksia otetaan tähänkin vastaan). Sandbergin kautta puolestaan huomasin, että aktiivipuoli on mulle turha ja että käytän melkein yksinomaan basson jazz-mikkiä. Musarisoundille ei vaan löydy käyttöä. Nyt kun tuo Squier on talossa, niin olisi melkein sama vaihtaa tuo Santtu johonkin hyvään presariin. On kuitenkin noita päällekkäisiä ominaisuuksia Squierin kanssa ja olen käytännön mies ;) Olisiko siis heittää tämän edellä höpistyn perusteella jotain vaihtoehtoja, joita vois Santun tilalle katsella? Noita presareita kun näyttää riittävän spekseillä jos toisilla. Hinnan puolestahan tuo kai voisi vaihtua ihan Ameriikan kamppeeseen, vai häh? |
Muovinen 09.09.2013 19:51:19 | |
---|
Nooh, onko mitään mielipiteitä Grecon 70-luvun lopun Super Sound -presareista? Kuinka ovat esikuvalleen uskollisia yms? |
nisumaka 10.09.2013 08:05:35 | |
---|
Kaiken lisäksi on kapean kaulan ansiosta tosi mukavasoittoinen, kun olen kuitenkin kitaran kaulaan tottunut. Mieti sitten kahteen kertaan Presaria. 60-luvulla siinä oli nimen omaan paksu kaula, jotta kontransoittajat tykkäisivät siitä. Muistan vuosikymmeniä sitten muutaman kaverin, jotka vaihtoivat Jazz Basson kaulan presariin. |
hollstro 10.09.2013 14:54:08 | |
---|
Muovinen: Nooh, onko mitään mielipiteitä Grecon 70-luvun lopun Super Sound -presareista? Kuinka ovat esikuvalleen uskollisia yms? Tyypillisesti ovat ihan hyvin tehtyjä. Mikit, potikat, raudat ei esikuvan tasolla. Turvallinen ostos, vaikka usein se aito asia sitten tulee hankituksi. Noista pääsee tarvittaessa eroon helposti. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |