Aihe: Sopiiko urkuviikolle vähäpukeiset tanssijat?
1 2
Hauler
12.08.2013 21:03:10
musamies: Itse harrastan urkuja ja olen vieläpä lisäksi kirkkovaltuutettu.

Ajattelin ennen kuulumisia aluksi ettei itseä ehkä kiinnosta Motorgan konsertti, mutta sehän osoittautui kunnon spektaakkeliksi positiivisessa merkityksessä! On mielestäni enempi taidetta ja viihdettä kun sisälsi myös yllätyksiä.

Mitä urkuihin tulee, niin soittimella on monet kasvot ja mielestäni urkurit on taiteilijoita, joiden kuuluukin keksiä yllätyksiä.

Sibeliustalo ei ole kirkko ja edes kirkon ei välttämättä tarvi olla tylsä. --

Ei kirkot tylsiä olekaan. Ei niihin silti tanssivat pimut kuulu.

Luovalle taiteilijalle toki 'yllätykset' kuuluvat. Mielestäni niitä tulee tehdä hyvän maun rajoissa. Vähän ihmetytti kun oopperassa Parsifalissa kankaalle heijastettiin eroottisesti vääntelehtiviä alastomia naisia. Ja ne buddhalaismunkit... Tässä tapauksessa on varmasti se hyvä puoli, että urut saavat ilmaista mainosta. Toivottavasti isommatkin mediat nappaavat koukun (HS?).
Janus
12.08.2013 21:28:43
Hauler: Tässä tapauksessa on varmasti se hyvä puoli, että urut saavat ilmaista mainosta.

Sibeliustalohan urkuineen on (surullisen)kuuluisa jo valmiiksi siitä, että julisteissa ym. _soittimen_ nimi on isommalla kuin kenenkään muun - itse esiintyvän taiteilijan, säveltäjistä jne. nyt puhumattakaan.

http://yle.fi/radio1/kuvat/2013/img39018-kuva1.jpg (tämä siis vain nopeasti googlaten yksi esimerkki, enemmänkin vastaavia on näkynyt)

Pitäisi varmaan mennä konserttiin sivistymään, onkohan se sit tosiaan niin mahtava laitos kaikin puolin... Tästä voi toki vetää aasinsillan Roger Leloup'n mahtavaan Yoko Tsuno-pätkään "Paholaisen urut" (L'Orgue du Diable, tsekidaut jos löytyy suomeksi/ranska taittuu).
musamies
12.08.2013 22:20:21
Urut on rankka soitin... Cameron Carpenter urkurina... 4 minsan jälkeen rupeaa olemaan jo sen kuuloista, että arimpia voi ruveta pelottamaan:
http://www.youtube.com/watch?v=qDrkgd1rWhg

Omat havaintoon perustuvat kokemukset tai muistikuvat uruista taitaa alkaa 1970-luvulta Mäntyharjulla olleesta sirkuksesta. Pillahdin pienenä itkuun kun oli äänentoiston pauhu niin mahtava. Toisaalta näin myös kiinnostavat urut, kutakuinkin samannäköiset kun itselläni on nyt :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)