Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Huonot saundit
1
silhouette
10.08.2013 21:16:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä pitkään yrittänyt saada pienestä koti-studiostani hyviä kitarasaundeja aikaiseksi, mutta se näyttää aika toivottomalta tehtävältä vaikka mulla on käytössä suht uusi PC:n kannettava ja Sonar 2X Studio, sekä Amplituben Custom Shop josta otin äsken testiin Soldanon vahvistimen.
 
Ja, jotenkin olen aina pitänyt mun mielestä ihanteellisina kitarasaudeina Steve Morsen levyjä ja soittoa. Mutta, tosiaan nämä nykyiset saundit saa minut melkein yrjöämään huonoudellaan ja inspiraatio soittaa katoaa aika äkkiä. Ja toi Custom Shopin Soldano on ollut tähän mennessä paras, muttei sekään ole hyvä.
 
Eli, saisiko jotain vinkkejä millä parannella - varsinkin juuri - kitaran saundeja? Ja pahoittelut huonosta ulosannista, mutta en ole mikään Ruuneberi kirjoittajana =)
 
Aina voi yrittää.
tender.insanity
10.08.2013 21:23:55 (muokattu 10.08.2013 21:25:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette:
Eli, saisiko jotain vinkkejä millä parannella - varsinkin juuri - kitaran saundeja? Ja pahoittelut huonosta ulosannista, mutta en ole mikään Ruuneberi kirjoittajana =)

 
Mä en käytä näitä softamallinnuksia vaan ihan rautapuolella mennään, eli kitara kiinni BOSS GT-8:iin jolla sitten nauhoitetaan.
 
Itse haen sen soundin jolla tykkään soitella ja siten sillä myös nauhoitan. Tiedän siis mitä tulen kuulemaan nauhoituksen jälkeen. Joskus lisään delayt ym. plugarilla, mutta tämäkin lähinnä jos pätkissä nauhoittaa esim sooloja.
 
Esim. tässä soundejani
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5738957/Vexation.mp3
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5738957/zombie_5.mp3
 
Samalta kuulostaa, kun soittelen ihan itsekseni.
 
Krice
10.08.2013 22:18:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: mulla on käytössä suht uusi PC:n kannettava ja Sonar 2X Studio, sekä Amplituben Custom Shop josta otin äsken testiin Soldanon vahvistimen.
 
Millä tavalla liität kitaran kompuutteriin? Kannettavissa sisäinen äänikortti on usein heikoin lenkki koko höskässä ja esimerkiksi erillisellä hyvällä usb-interfacella äänenlaatu paranee merkittävästi.
 
Toinen vinkki on sitten oikea vahvistin ja laadukas kitara. Menee heittämällä mallinnusten ohi.
 
drlecter
10.08.2013 22:29:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin noi Reverbnationin klipit kuulosti hyviltä.
 
silhouette
10.08.2013 22:42:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity:
Esim. tässä soundejani
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5738957/Vexation.mp3
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5738957/zombie_5.mp3
 
Samalta kuulostaa, kun soittelen ihan itsekseni.

 
Aika hiton hyvänkuuloista, olet aika kova kaveri soittelemaan.
 
Aina voi yrittää.
silhouette
10.08.2013 22:44:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Millä tavalla liität kitaran kompuutteriin? Kannettavissa sisäinen äänikortti on usein heikoin lenkki koko höskässä ja esimerkiksi erillisellä hyvällä usb-interfacella äänenlaatu paranee merkittävästi.
 
Toinen vinkki on sitten oikea vahvistin ja laadukas kitara. Menee heittämällä mallinnusten ohi.

 
Liitän kitaran ( musarin halvan Petrucci-mallin ) koneeseen M-audion fast trackillä.
 
Aina voi yrittää.
silhouette
10.08.2013 22:47:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

drlecter: Ainakin noi Reverbnationin klipit kuulosti hyviltä.
 
Noi biisit mitä mulla on reverbnationissa on aika lähelle sitä mitä haen, varsinkin se Wild Dogs Cry, mutta ei sekään silti ole ihan prikulleen se "Steve Morse"-saundi mitä haen.
 
Ja, kiitoksia vaan, kiva jos kuulostaa ihan ookoolta =)
 
Aina voi yrittää.
Johann Onn
11.08.2013 02:29:21 (muokattu 12.08.2013 21:24:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmmm. Soundi, joka enemmin kallellaan hard rockiin kuin metalliin ?.
 
Ehkä joku "LeXtac" tai "LeGion" --> "LeCab" ja kaappi-impulssi(t) (esim. "London City 4x12") yhdistelmä?.
 
http://lepouplugins.blogspot.fi/
http://www.grgr.de/IR/
 
Ainahan voi koittaa paraneeko soundi, kun ottaa kaapin pois siitä ja laittaa LeCab + hyvät implussit perään. Noissa kyllä ihan
se perus juttu: Kökkö & huono kaappi ja hyvä vahvarikin (niin mallinnos kuin oikeakin), kuulostaa äkkiä vähemmän hyvältä.
 
tender.insanity
11.08.2013 10:09:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Aika hiton hyvänkuuloista, olet aika kova kaveri soittelemaan.
 
Joo, tiedän :)
 
phiit
13.08.2013 13:48:13 (muokattu 13.08.2013 13:50:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Olen tässä pitkään yrittänyt saada pienestä koti-studiostani hyviä kitarasaundeja aikaiseksi, mutta se näyttää aika toivottomalta tehtävältä vaikka mulla on käytössä suht uusi PC:n kannettava ja Sonar 2X Studio, sekä Amplituben Custom Shop josta otin äsken testiin Soldanon vahvistimen.
 
Ja, jotenkin olen aina pitänyt mun mielestä ihanteellisina kitarasaudeina Steve Morsen levyjä ja soittoa. Mutta, tosiaan nämä nykyiset saundit saa minut melkein yrjöämään huonoudellaan ja inspiraatio soittaa katoaa aika äkkiä. Ja toi Custom Shopin Soldano on ollut tähän mennessä paras, muttei sekään ole hyvä.
 
Eli, saisiko jotain vinkkejä millä parannella - varsinkin juuri - kitaran saundeja? Ja pahoittelut huonosta ulosannista, mutta en ole mikään Ruuneberi kirjoittajana =)

 
Yks vinkki mallintavissa / softissa että leikkaat yläpäätä (ja myös alapäätä) aika rankallakin kädellä, tää on yks mikä aika monesti tökkii korvaan kun soundi on sitä purkkisirinää.
 
saastara
03.09.2013 13:09:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Yks vinkki mallintavissa / softissa että leikkaat yläpäätä (ja myös alapäätä) aika rankallakin kädellä, tää on yks mikä aika monesti tökkii korvaan kun soundi on sitä purkkisirinää.
 
Mjuu.. Tässä on sitten usein kääntöpuolena se, että usein mallintavissa vedettäessä soundista tulee luonnottoman middlekäs vrt. mikitetty kaappi joissa sitä sirinää ja huminaa onkin sitten ihan olan takaa luonnostaan.
 
Aihetta sivuten testailin eilen, että mitä noilla ilmaisplugareilla saa aikaiseksi, kun vahvari lähti tönöstä ja jollain pitäisi demotella. Ei ole nyt ihan sitä aloittajan hakemaa hård rockkia, vaan enemmän tommoista modernia junttaa, mutta ihan riittävän hyvän hinta / laatu -suhteen noilla plugareilla saa omaan kotitouhuiluun jos vääntää osaa.
 
https://www.dropbox.com/s/w4pl5utcbxzpguh/Plugaritesti.mp3
 
Tämä siis parinkymmenen minuutin säätämisellä.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Antti1
03.09.2013 13:11:55 (muokattu 03.09.2013 13:13:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Mjuu.. Tässä on sitten usein kääntöpuolena se, että usein mallintavissa vedettäessä soundista tulee luonnottoman middlekäs vrt. mikitetty kaappi joissa sitä sirinää ja huminaa onkin sitten ihan olan takaa luonnostaan.
 
Mä en siis oo yksin ongelmani kanssa, oon tota ihmetellyt ties miten monta kertaa (=joka kerta). Tulee ihan hillitöntä honotusta, täytyy ottaa aika perhanan järeästi keskiääntä pois mallinnetuista soundeista.
 
E: Mitä sun pätkässä oli? Lecto ja 808 -mallinnukset?
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
saastara
03.09.2013 17:06:33 (muokattu 03.09.2013 17:09:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä en siis oo yksin ongelmani kanssa, oon tota ihmetellyt ties miten monta kertaa (=joka kerta). Tulee ihan hillitöntä honotusta, täytyy ottaa aika perhanan järeästi keskiääntä pois mallinnetuista soundeista.
 
E: Mitä sun pätkässä oli? Lecto ja 808 -mallinnukset?

 
Lecto joo, ja olisko toisella puolella ollut se saman jepen Engl-mallinnus. Mä en oo koskaan tohon ts-buustaamiseen päässyt ineen.. Siitä tulee aina semmoista vittumaista honotusta omaan korvaan. Diggaan itse enemmän tosta rotta-osastosta, oli sitten mikä tahansa mallintava kyseessä.. Saati oikea pedaali.
 
Kaappimallinnus TH2:sta mutta varmaan impulsseilla pääsee maaliin kans.. Omaan korvaan toi TH2 soundaa vaan paljon paremmalta ja vähemmän staattiselta kun mikään impulssi mihin oon törmännyt.. En oo niitä tosin muutamaan vuoteen enää käyttänyt joten voi olla, että oon jotain missannut.
 
Miksauspuolella sitten VCC ja VTM ja pari Airwindowsin härpätintä.. Eli ei mitään sen kummoisempia taikatemppuja. Narutettu Wolfin halpiksella joten skebaa päivittämällä voisi soundikin parantua aika tavalla.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
phiit
05.09.2013 08:28:51 (muokattu 05.09.2013 08:29:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä en siis oo yksin ongelmani kanssa, oon tota ihmetellyt ties miten monta kertaa (=joka kerta). Tulee ihan hillitöntä honotusta, täytyy ottaa aika perhanan järeästi keskiääntä pois mallinnetuista soundeista.
 
E: Mitä sun pätkässä oli? Lecto ja 808 -mallinnukset?

 
Sen takiahan on se EQ :) mutta tuo kyllä vaihtelee järjettömän paljon mallintavasta riippuen vaikka miten yrittäisi vääntää nupikat samallalailla samasta vahvistin mallinnoksesta niin lopputulos täysin erikuulonen.
 
juha_p
05.09.2013 10:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus aikoinaan törmäsin "Dsound" nimiseen efektiplugarivalmistajaan (tuotteita myydään nykyisin Audiffex nimellä) jonka tuotteiden soundimaailma poikkesi hieman noista "paremmin tunnetuista" plugareista. Olettekos koskaan tsakannut noita soundeja ( http://www.audiffex.com/ ) ?
 
t. Juha
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «