Aihe: Kristillinen black metal
1 2 3 4 5 6
Jorn Döner
26.07.2013 00:22:41

Täälläkö sitä Santanaa palvataan?

Hauska ketju tämä.
Morphia
26.07.2013 11:15:25
Jorn Döner: Täälläkö sitä Santanaa palvataan?

Hah, tulipa Santanasta mieleen. Vuosia sitten paikallisessa Anttilassa levyosastolla kierteli vanhempi nainen katselemassa levyjä, kauhisteli miehelleen, miten täällä myydään niin paljon Saatanan levyjä.. :D
MUT EN MÄ VOINU TIETÄÄ
Arkka
26.07.2013 12:49:52

Morphia: Hah, tulipa Santanasta mieleen. Vuosia sitten paikallisessa Anttilassa levyosastolla kierteli vanhempi nainen katselemassa levyjä, kauhisteli miehelleen, miten täällä myydään niin paljon Saatanan levyjä.. :D

Muistan kun isäukko joskus näki yhden levyni ja kysyi ihan vakavalla naamalla "Onko tämä sitä hautakivienkaatomusiikkia?"

Kansi kun oli näinkin järkyttävä:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4b/Dragonskiss.jpg
sarkain
26.07.2013 13:56:47

Arkka: Muistan kun isäukko joskus näki yhden levyni ja kysyi ihan vakavalla naamalla "Onko tämä sitä hautakivienkaatomusiikkia?"

Kansi kun oli näinkin järkyttävä:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4b/Dragonskiss.jpg

Teidän ukko ties, että Martti on nii kovaa settiä, että hautakivetkin kaatuu soitellessa.
Megalomania
28.07.2013 14:03:40
"Taas näitä pääkallolevyjä", sanoi äiti kun Dion kokoelman ostin.

http://www.dio.net/pictures_cd/the_collection_front_big.jpg
Delusions of Grandeur
Terry Pantheras
31.07.2013 12:13:01 (muokattu 02.08.2013 09:29:33)
Spirocore: Jos unohdetaan armo ja toisaalta liikutaan vanhan testamentin kostonhimoisen Jumalan "sanoman" varassa, alkaa hommassa olemaan enemmän järkeä. Sellaista "tapetaan vääräuskoiset" -meininkiä kun voisi toki joku fundamentalisti huudella aika vihaisena ja murhanhimo silmissä loistaen.

Nimenomaan! Sen vanhan testamentin psykopaatin kansanmurhat, tulvat ja muut vitsaukset saa vanhan vihtahousunkin metkut näyttämään kikkeliskokkelismeiningiltä. Sais melkoisen konseptialbumin aikaseks, kun siihen liittää vielä muut uskonnolliset kujeet historian syövereistä.

E: Sikäli kuin asia minua kiinnostaa, eli 6,66%.
HXY
01.08.2013 23:05:02

Morphia: Hah, tulipa Santanasta mieleen. Vuosia sitten paikallisessa Anttilassa levyosastolla kierteli vanhempi nainen katselemassa levyjä, kauhisteli miehelleen, miten täällä myydään niin paljon Saatanan levyjä.. :D

Saatana - Soul Sacrifice
"Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti
McNulty
02.08.2013 00:01:26 (muokattu 02.08.2013 00:02:51)
Mä olen ajatellut soittaa paholaisgospelia ja arjalaisia negrospirituaaleja (esim. kuinka hienoa oli kaleerin kannella ottaa arskaa kun pojjaat kovasti soutivat)... tai jotain muuta yhtä mielekästä. Tai ehkä siirrynkin elokuva-alalle ja tuotan Blaxploitation-leffoja joissa ei ole ainuttakaan tummaihoista. Kyllähän se hyvältä kuulostaa :)

edith: Ja kyllä... edellä oleva oli huonoa, huonoa huumoria. Musiikkia se vaan on. Jos joku on niiiiiin kovin aatteellinen, niin ehkä kannattaisi kirjoittaa ennemmin kirja?
The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men.
phiit
02.08.2013 07:43:15
McNulty: Mä olen ajatellut soittaa paholaisgospelia ja arjalaisia negrospirituaaleja (esim. kuinka hienoa oli kaleerin kannella ottaa arskaa kun pojjaat kovasti soutivat)... tai jotain muuta yhtä mielekästä. Tai ehkä siirrynkin elokuva-alalle ja tuotan Blaxploitation-leffoja joissa ei ole ainuttakaan tummaihoista. Kyllähän se hyvältä kuulostaa :)

edith: Ja kyllä... edellä oleva oli huonoa, huonoa huumoria. Musiikkia se vaan on. Jos joku on niiiiiin kovin aatteellinen, niin ehkä kannattaisi kirjoittaa ennemmin kirja?

Tehdään vaan mieluummin sitä musiikkia eikä tuoda mitään mielikuvitushahmoja mukaan jooko?
Zantso
07.08.2013 21:53:56 (muokattu 07.08.2013 22:05:33)
Jos ajattelemme Black Metallia musiikillisesti, emmekä miellä siihen uskontoa, en näe mitään syytä sille etteikö sitä voisi kutsua aiheen mukaan myös kristilliseksi black metalliksi. Musiikillisesti se on Black Metallia mikäli saundit, rytmit, kehno äänenlaatu ja agressiivisuus yms. eli nuo bm peruskriteerit täyttyvät. Kappale voisi kertoa vaikka kukkasista, maailmanrauhasta tai veneilystä ja silti olla black metallia.

Mutta koska Saatanalla taisi olla sormensa sopassa kun kyseistä genreä (bm) luotiin, liitetään siihen väistämättä Saatananpalvonta jo pelkästään kristinuskon vastustamisen vuoksi ja näin ollen rajoitetut mielemme eivät oikein hyväksy termiä kristillinen black metal. Saatanakin toisaalta on aika oleellinen peruskriteeri kyseisessä musiikissa. Ja toisaalta meneehän sellainen luokittelu jo aika pitkälle.

Siitäkin sitten voidaan tapella kuinka pitkälle voi uusia alagenrejä syntyä vain pelkästään sen perusteella, mitä kappaleitten sanoituksista löytyy.

Ja vielä tuosta musiikista sanon, että sen verran mitä noita ketjuun linkitettyjä esimerkkejä kuuntelin, niin ihan kelpo paahtoa. Jos vaikka avaisit radion ja siellä soisi tuo kristillinen black metal, saattaisi sitä hyvin luulla ihan "oikeaksi" black metalliksi, jos ei tietäisi mistä siinä lauletaan.

E: Tästä hyvästä varmaan sataa paskaa niskaan kaiken maailman elitistien ja ehdottomasti oikeassa olevien raskaan musiikin asiantuntijoiden taholta...
Tama mies on rumpali.
Burn
08.08.2013 11:16:41

Zantso: Jos ajattelemme Black Metallia musiikillisesti, emmekä miellä siihen uskontoa, en näe mitään syytä sille etteikö sitä voisi kutsua aiheen mukaan myös kristilliseksi black metalliksi. Musiikillisesti se on Black Metallia mikäli saundit, rytmit, kehno äänenlaatu ja agressiivisuus yms. eli nuo bm peruskriteerit täyttyvät. Kappale voisi kertoa vaikka kukkasista, maailmanrauhasta tai veneilystä ja silti olla black metallia.

Itse en todellakaan ole mikään black metallin suurkuluttaja, mutta olen aina kokenut asian niin, että etenkin semmosessa 90-luvun räkäbläkkiksessä ne paskat soundit ja vasurilla vedetty musisointi ovat todella tärkeässä roolissa luodessaan sitä tunnuksenomaista kolkkoa ja kylmää ilmapiiriä, mitä se musa pursuaa. Ja tämä musa ja sen tunnelmat kulkee niin vahvasti käsikkäin sanoitusten kanssa, että jos jomman kumman elementin ottaa pois, niin se lakkaa olemasta sen alkuperäisen tarkoituksen mukaista. Eli tässä tapauksessa black metalia. Eli jos ja kun nämä sanat korvataan tavallaan pirteimmillä Jessetouhuilla, niin lopputuloksena on korkeintaan parodiaa. Tosin kaikensorttinen vänkääminen genreistä on kyllä niin vammaisen wanhaa touhua, että oksat pois.
Perzzza: vitsit se on kovaa kamaa kun varaanit syo lihaa metsassa. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
Terry Pantheras
08.08.2013 11:38:59 (muokattu 08.08.2013 11:39:21)
Burn: Itse en todellakaan ole mikään black metallin suurkuluttaja, mutta olen aina kokenut asian niin, että etenkin semmosessa 90-luvun räkäbläkkiksessä ne paskat soundit ja vasurilla vedetty musisointi ovat todella tärkeässä roolissa luodessaan sitä tunnuksenomaista kolkkoa ja kylmää ilmapiiriä, mitä se musa pursuaa. Ja tämä musa ja sen tunnelmat kulkee niin vahvasti käsikkäin sanoitusten kanssa, että jos jomman kumman elementin ottaa pois, niin se lakkaa olemasta sen alkuperäisen tarkoituksen mukaista. Eli tässä tapauksessa black metalia. Eli jos ja kun nämä sanat korvataan tavallaan pirteimmillä Jessetouhuilla, niin lopputuloksena on korkeintaan parodiaa. Tosin kaikensorttinen vänkääminen genreistä on kyllä niin vammaisen wanhaa touhua, että oksat pois.

Joo, jotenkin näin. Kyseessä on kristillinen metalli joka kuulostaa black metallilta.
phiit
08.08.2013 12:33:27
Terry Pantheras: Joo, jotenkin näin. Kyseessä on kristillinen metalli joka kuulostaa black metallilta.

Paskaa

:)

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Terry Pantheras
08.08.2013 12:35:19 (muokattu 08.08.2013 12:37:40)
phiit: Paskaa

:)

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

Kommenttini paskoo vaiko "kristillinen bm"? :D

E: Lisätään nyt vielä, etten ole uskis kummassakaan noista kajakeista - tai missään...
RrRailo
08.08.2013 12:45:56

Burn: Itse en todellakaan ole mikään black metallin suurkuluttaja, mutta olen aina kokenut asian niin, että etenkin semmosessa 90-luvun räkäbläkkiksessä ne paskat soundit ja vasurilla vedetty musisointi ovat todella tärkeässä roolissa luodessaan sitä tunnuksenomaista kolkkoa ja kylmää ilmapiiriä, mitä se musa pursuaa. Ja tämä musa ja sen tunnelmat kulkee niin vahvasti käsikkäin sanoitusten kanssa, että jos jomman kumman elementin ottaa pois, niin se lakkaa olemasta sen alkuperäisen tarkoituksen mukaista. Eli tässä tapauksessa black metalia. Eli jos ja kun nämä sanat korvataan tavallaan pirteimmillä Jessetouhuilla, niin lopputuloksena on korkeintaan parodiaa. Tosin kaikensorttinen vänkääminen genreistä on kyllä niin vammaisen wanhaa touhua, että oksat pois.

Allekirjoitan täysin. Ei black metallissa voi erottaa musiikkia ja sanoituksia toisistaan. Ne ruokkivat toisiaan ja niistä syntyy black metal. Simple as that.
Kuolo korjaa. Kuka Randalliin luottaa, se Randallin kestäköön.
Super-Jari
08.08.2013 12:50:50
Ootteko te siis sitä mieltä että black metallin kuuloista musiikkia ei voi tehdä?
Terry Pantheras
08.08.2013 12:58:02
Vasara: Ootteko te siis sitä mieltä että black metallin kuuloista musiikkia ei voi tehdä?

En ainakaan minä.
phiit
08.08.2013 13:03:49 (muokattu 08.08.2013 13:04:57)
Vasara: Ootteko te siis sitä mieltä että black metallin kuuloista musiikkia ei voi tehdä?

Ei, mutta black metal on black metallia epäpyhine aatteineen, kristillinen "blackmetal" on vaan turhaa paskaa :)
phiit
08.08.2013 13:04:04
Terry Pantheras: Kommenttini paskoo vaiko "kristillinen bm"? :D

E: Lisätään nyt vielä, etten ole uskis kummassakaan noista kajakeista - tai missään...

siis nimenomaan tuo kristillinen bm viritys :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)