LordWinter 21.07.2013 14:18:48 | |
---|
MannihilatoR: ei epäilystäkään: kirk hammet! Tämä! Hammettin persoonallinen wahin käyttö uppoaa syvälle sieluun. The music business is the worst business on the planet. I'm out. -Mark Cuban |
jesteri 21.07.2013 14:53:41 (muokattu 23.07.2013 09:16:22) | |
---|
........ |
TMik 22.07.2013 10:10:36 | |
---|
Taas täällä parjataan Kirkaa. Sanotte mitä sanotte niin silti epäilisin että kaveri yksinään on innoittanut aloittelevia kitaristeja huomattavasti enemmän kuin valtaosa muista tunnetuista kitaristeista yhteensä. Ja mun mielestä se soitto toimii ihan hyvin niissä raameissa mitkä sille on annettu, eikai sillä niin kauhean vapaat kädet oo koskaan ollu muutenkaan. Asiasta ihan kameliin, kuuntelin juuri jonkun Newstedin uuden biisin... Vähän semmonen Kill em all meets Motörhead tyyppinen renkutus, ei yhtään pöllömpi. |
jesteri 22.07.2013 13:30:13 (muokattu 23.07.2013 10:07:03) | |
---|
.......... |
Jzci 22.07.2013 17:26:40 (muokattu 22.07.2013 17:27:10) | |
---|
Sanotte mitä sanotte niin silti epäilisin että kaveri yksinään on innoittanut aloittelevia kitaristeja huomattavasti enemmän kuin valtaosa muista tunnetuista kitaristeista yhteensä. Ja tällä taas ei ole juuri mitään tekemistä Hammettin soiton taikka miehen musikaalisuuden kanssa. Jos Kirk olisi jatkanut exoduksessa sen sijaan että lähti metallican peesiin niin tuskin kukaan (lukuunottamatta jotain vannoutuneimpia rässidiggareita) edes tietäisi kuka Kirk Hammett on. Hammett käyttää liikaa Wahia, Lars ei pysy timessä ja se soittaa tuplia päin persettä. Metallica meni pilalle kaupallistuessaan black albumin myötä ja Hetfieldin äänikin oli parhaimmillaan ennen kuin se meni senkin pilaamaan laulutunneilla. Death Magnetic on ihan paska. Lulu. Rölö. Joko tuli kaikki oleellinen mitä hyvä metallicakeskustelu mnetissä pitää sisällään? |
TMik 22.07.2013 18:28:46 | |
---|
:D Niijust tollee. |
Tawsky 22.07.2013 19:10:07 | |
---|
Jzci: Joko tuli kaikki oleellinen mitä hyvä metallicakeskustelu mnetissä pitää sisällään? Ja basisti on apina. kaduttaakohan huomenna kun on kuusi kuukautta jäähyä voivvv
nähtiin pulenm vuoden päästä toveirtm -dinghie |
Pande 29.07.2013 10:24:06 (muokattu 29.07.2013 10:34:31) | |
---|
|
MannihilatoR 31.07.2013 20:44:01 | |
---|
TMik: Taas täällä parjataan Kirkaa. kuka? no älkää kysykö jos ei saa sanoa mielipidettä. 1: K. Hammet ...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D |
Jucciz 31.07.2013 20:48:35 | |
---|
Kirkahan oli kova muusikko. Hurja laulaja, hyvä huuliharpistikin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Tawsky 31.07.2013 20:50:01 | |
---|
Pande: Myös Feodor Dosumov soittaa musikaalisesti. On soitannollisesti vähän niinkuin Guthrien, Nunon ja Greg Howen välimaastossa, mun mielestä: http://www.youtube.com/watch?v=yMRiv7UnM9U http://www.youtube.com/watch?v=updClgbVojU&t=1m6s Innostuin kun luin että jonkun tyyli muistuttaisi Nunoa. Omasta mielestäni ei nyt hirveän läheltä liipannut. Mä en näistä fuusioäijistä juuri tykkää. Tekniikka on erittäin puhdasta mutta soitto mennyt jo liian mekaaniseksi. Nunon soitto on mielestäni älyttömän tarttuvaa. Saattaa soittaa joskus vähän nuotteja, mutta silti "sanoa" paljon. Saattaa myös soittaa erittäin nopeasti ja silti tilussa pysyy se idea. Nää fuusiotyypit tuntuu ymppäävän ihan liikaa tavaraa liian pieneen tilaan. Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead |
Chunga 31.07.2013 20:52:06 | |
---|
sickboy: Tämänhetkinen lempikitaristini on Timo Kämäräinen. Samoin. Vastaa myös otsikossa kysyttyyn kuvaukseen erityisen hyvin. miten hiljennetään sähkökitaristi? -annetaan sille nuotti. |
aalataur 31.07.2013 23:30:09 | |
---|
Kirk Hammett on kyllä minusta hyvin musikaalinen soittaja ja pidän suuresti hänen vanhoista sooloistaan, oikeastaan joka ikisestä enemmän tai vähemmän ellei 1. levyä ja Blackin jälkeisiä levyjä lasketa. Oon kyllä sanonut ennenkin, tiedän olevani outolintu siinä asiassa. Mutta ei viitsi kiistääkään vain sen takia että on valtavirran vastainen mielipide. Teknisesti on mitä on. http://hikipedia.info/wiki/Tilutus |
Terry Pantheras 01.08.2013 00:13:44 | |
---|
aalataur: Kirk Hammett on kyllä minusta hyvin musikaalinen soittaja ja pidän suuresti hänen vanhoista sooloistaan, oikeastaan joka ikisestä enemmän tai vähemmän ellei 1. levyä ja Blackin jälkeisiä levyjä lasketa. Oon kyllä sanonut ennenkin, tiedän olevani outolintu siinä asiassa. Mutta ei viitsi kiistääkään vain sen takia että on valtavirran vastainen mielipide. Teknisesti on mitä on. Niinhän se on, ettei tekniikka tee musikaaliseksi. Onhan noita soittajia jotka osaa vetää vaikka mitä, mutta se on monasti sitä skaalojen sahausta. Ennemmin kuuntelen vähän kömpelömpää soittajaa, joka vetää vähän ojan puolelta, mutta osaa "sanoa" jotain soitollaan. Kirk kuulostaa itseltään ja erottuu. Se on hyvä se. Kämäräiselle ääni myös täältä. |
mpekkanen 01.08.2013 03:01:28 (muokattu 01.08.2013 13:54:02) | |
---|
Terry Pantheras: Niinhän se on, ettei tekniikka tee musikaaliseksi. Onhan noita soittajia jotka osaa vetää vaikka mitä, mutta se on monasti sitä skaalojen sahausta. Ennemmin kuuntelen vähän kömpelömpää soittajaa, joka vetää vähän ojan puolelta, mutta osaa "sanoa" jotain soitollaan. Kirk kuulostaa itseltään ja erottuu. Se on hyvä se. Kämäräiselle ääni myös täältä. Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että Kirkillä on tunnistettava soittotyylinsä ja se on jo paljon enemmän kuin pelkkää skaalojojen sahausta. Jokainen kitaristi jolla on oma tunnistettava tyylinsä on hyvä. Teknisesti varmasti löytyy aina parempia ,mutta eihän musiikissa ole pelkästä suorittamisesta kysymys. Minulle kaikki nämä tiluttelia sweeppajat kuulostaa ihan samalta ja en ole oikea mies heitä arviomaan. Enemmän arvostan sitä omaa tunnistettavaa soundia ja soittotyyliä. Tiluttelijoista varmaan Marty Friedman on Megadethin Rust In Peace levyllä ainoa jota pidän oikeasti todella mukavan kuuloisena. Toki olen Steve Vaitakin kuullut ,mutta itselle uppoaa enemmän hieman yksinkertaisempi ja juurevampi lähestyminen kitaransoittoon. Yksi sävel voi oikeassa paikassa kuulostaa niin hienolta ,että on tippa linssissä. Tähän ei kyllä useinkaan päästä jos sen asian sanomiseen tarvitaan tuhat nuottia minuutissa, ennenkuin asia on sanottu. Jos voi sanoa asian mahdollisimman yksinkertaisesti niin se on monesti paljon parempi ja vaikeampi kuin lirutella kaikki sävelet mitä kerkeää. Uskoisin,että musikaallisuuteen kuuluu tietynlainen avarakatseisuus kaikkea musiikkia kohtaan. Sillä en kuitenkaan tarkoita ,että kaikkien pitäisi osata kaikki mahdollinen. Päinvastoin. hienoja kitaristeja on vaikka kuinka paljon muutamia esimerkkejä vaikka Brian Setzer, Bill Frisell, Brian May jne... On niitä hyviä kitaristeja muillakin kirjaimilla alkavia kuin b:llä :) Jos mennään aikaan ennen sähkökitaroita niin kyllä esim. Son House ja Robert Johnson ovat edelleenkin täysin mestareita omassa tyylissään. Kun puhutaan musikaallisesta soitosta niin olisi myös tärkeä kuunnella monenlaista musiikkia ,eikä jämähtää vain yhteen ainoaan tyyliin. Hyvää musiikkia on tehty muuallakin kuin pelkästään amerikassa josta olen nämä omat esimerkit ottanut. Aasiassa, Afrikassa ,etelä-amerikassa ja ihan täällä Suomessakin. Myös se olisi minusta hyväksi ,ainakin soittajalle, että kuuntelisi myös muutakin musiikkia kuin pelkästään sitä "omalla" soittimella tehtyä. Monelle kitaristille voisi sanoa ,että kannattaa kuunnella puhaltimia ja jatsia enemmän kuin opetella toisten tiluttelioiden fraseerauksia ja muita juttuja joilla ei välttämättä sitä omaa soiton tunnistettavuutta ja omaa tyyliä paranneta yhtään. Tässä toki kaikki voivat tehdä ihan miten haluavat. |
Pande 01.08.2013 10:21:06 | |
---|
ADEHD: Innostuin kun luin että jonkun tyyli muistuttaisi Nunoa. Omasta mielestäni ei nyt hirveän läheltä liipannut. Mä en näistä fuusioäijistä juuri tykkää. Tekniikka on erittäin puhdasta mutta soitto mennyt jo liian mekaaniseksi. Nunon soitto on mielestäni älyttömän tarttuvaa. Saattaa soittaa joskus vähän nuotteja, mutta silti "sanoa" paljon. Saattaa myös soittaa erittäin nopeasti ja silti tilussa pysyy se idea. Nää fuusiotyypit tuntuu ymppäävän ihan liikaa tavaraa liian pieneen tilaan. No oon kyllä 100% samaa mieltä tämän kommentin kanssa. :-) Ehkä kallistuu ennemminkin tuohon Greg Howen suuntaan tuon Dosumovin soitto, mutta joissain clipeissä semmosta nunomaista rytmistä taituruuttakin on kuultavissa. Ja tosiaankin "Fuusiotyyppienkin" kannattais välillä vähän pelkistää. Pitkiä nuotteja Guthrielta ja kumppaneilta odotellessa... |
Tawsky 01.08.2013 10:44:04 | |
---|
Pande: No oon kyllä 100% samaa mieltä tämän kommentin kanssa. :-) Ehkä kallistuu ennemminkin tuohon Greg Howen suuntaan tuon Dosumovin soitto, mutta joissain clipeissä semmosta nunomaista rytmistä taituruuttakin on kuultavissa. Ja tosiaankin "Fuusiotyyppienkin" kannattais välillä vähän pelkistää. Pitkiä nuotteja Guthrielta ja kumppaneilta odotellessa... Aina oon tykännyt Nunon soitosta komppi- kuin soolosoitonkin puolella ja aina hehkutan kun tilaisuus tulee :) Se on semmonen äijä että se voi vaikka kuinka paljon keulia tekniikalla eikä silti sen sooloissa ole mitään ylimääräistä. Ja yhtäkään huonoa vetoa en ole siltä löytänyt. Sen takia minusta Nuno soittaa musikaalisimmin. Siinä ois hyvä esikuva monelle tilupojalle. Mua on oikeastaan alkanut harmittamaan se että se soittaa Rihannan kanssa. Aluksi tuumin että mikäs siinä jos tykkää ja varmaan hyvät rahat tulee mutta... Onhan se ollut aktiivinen biisintekijä 80-luvun lopulta. Nyt ei ole Extremestä eikä mistään muustakaan kuulunut mitään viiteen vuoteen. Kuulin kyllä jostain huhua että uusi levy olisi suunnitteilla kun ne studioon kerkiävät Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead |
Osteri 01.08.2013 13:00:58 | |
---|
Nunon soitto on älyttömän tarttuvaa. Ihan vaan sivuhuomiona kommentti kitarasta, että hyvällä kitaralla hyvä soittaja tekee hyvää jälkeä. Nunohan on tosiaan WASHBURN -mies :) Suomessa meitä Washburn soittajia ei montaa ole ...heh... noi muut paitsi minä on kans myös hyviä! :) Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Pande 01.08.2013 13:09:48 (muokattu 01.08.2013 13:12:52) | |
---|
Osteri: Ihan vaan sivuhuomiona kommentti kitarasta, että hyvällä kitaralla hyvä soittaja tekee hyvää jälkeä. Nunohan on tosiaan WASHBURN -mies :) Suomessa meitä Washburn soittajia ei montaa ole ...heh... noi muut paitsi minä on kans myös hyviä! :) Mun eka sähkökitara oli Washburn G5-V, oikein hyvä kitara oli, mutta nauhat nykyisin liian kuluneet ja elektroniikka myöskin hajalla. (Pitäskin kattoa saisko sitä järkevällä rahalla kunnostettua) |
Kaverilla oli joku niistä N-sarjan Washburneista, eli Nunon signaturemalli. Hyvä kitara se oli, todella hyvä. Vähän vierastan itse vaan signaturekitaroita ylipäätäänsä jostakin syystä. Nuno on kyllä melkein paras rockkitaristi, mitä on. Harmi tosiaan että on niin sitoutunut Rihannan kanssa soittamiseen, jos ei kerran ehdi tehdä mitään muuta. Rihannaa en ehkä keikalle lähtisi katsomaan ihan pelkän Nunon takia, pakko myöntää. http://hikipedia.info/wiki/Tilutus |