Aihe: Pikku putkivahvarit
1 2 3
Jakki
16.07.2013 21:13:48
Mihinköhän hintaan tuolta sais n. 5 wattisen fender-henkisen nupin??

kaido.kasakatgmail.com

Kannattaa kysyä :)
Floyd25
17.07.2013 20:28:31
Erittäin tyytyväinen ollut tuohon Laneyn cub-kymppiseen. Kirkkaat puhtaat, särö pitää ottaa purkista, kun volaa ei kehtaa pahemmin yli neljännen pykälän laittaa kerrostalossa.
mopar
17.07.2013 22:01:31

Jakki: Mihinköhän hintaan tuolta sais n. 5 wattisen fender-henkisen nupin??

kaido.kasakgmail.com

Kannattaa kysyä :)

Taittuuko tuolla soomi, vai pitääkö londoniksi yrittää vääntää?
http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg
Jakki
17.07.2013 22:06:54
mopar: Taittuuko tuolla soomi, vai pitääkö londoniksi yrittää vääntää?

Lontoota kehiin :)
kojones
18.07.2013 00:02:19
beliel: Ultra on yllättävän äänekäs vahvistin. En kehuisi kerrostalokäyttöön.

Jaa, miusta taas tuntuu että saa avata ihan tosissaan ennen kuin mitään kuuluu, nimenomaan kerrostalossa.
Zieberheim
18.07.2013 00:15:55

taz_: Eli olisin päivittämässä tässä jossai vaiheessa vahvistinta, ja ajattelin taas hommaa putkivahvarin. Mutta tällä kertaa ajattelin kysellä vähän muilta mielipiteitä ja kuunella muiden ehdotuksia.

Elikkäs mielessä pyörii ihan jotkut 5wattiset, millä sietää soittaa kerrostalossa. Ja oikeastaa ainoat kriteerit on että kuulostaa hyvältä eikä maksaisi kovinkaan paljoo.

Nämä on käyny mielessä:
Bad Cat Cougar 5
Blackheart little giant
Blackstar ht-1 tai ht-5
Bugera v5

Jos joku tietää muitakin hyvä pikku putkivahvareita nii tänne vaa höpöttämään :)

Mulla on tollanen Tubemeister 5-nuppi. Oon soittanut sillä ehkä pari tuntia direct outista äänikorttiin, ja studiossa parit äänitykset tehny. Mikitettynä siitä sai mielestäni oikein hyvää kliiniä, säröpuolesta en itse niinkään innostunut (vähän raskaamman särön ystäviä olen). Ilman kaappia soundi aivan ookoo, mutta tottakai huonompi kuin sellaisen kanssa. Voisin kuvitella myyväni tuon, jos kiinnostusta löytyy, kun on 11r alkanut houkutella omaan käyttöön enemmän. Pikaviestiä saa nakella :)
http://www.dimtone.com
phiit
18.07.2013 17:49:40
Zieberheim: Mulla on tollanen Tubemeister 5-nuppi. Oon soittanut sillä ehkä pari tuntia direct outista äänikorttiin, ja studiossa parit äänitykset tehny. Mikitettynä siitä sai mielestäni oikein hyvää kliiniä, säröpuolesta en itse niinkään innostunut (vähän raskaamman särön ystäviä olen). Ilman kaappia soundi aivan ookoo, mutta tottakai huonompi kuin sellaisen kanssa. Voisin kuvitella myyväni tuon, jos kiinnostusta löytyy, kun on 11r alkanut houkutella omaan käyttöön enemmän. Pikaviestiä saa nakella :)

Tostahan lähtee säröä ku pienestä kylästä ilman mitään pedaaleita ja jo P90 mikeillä?? Itellä EHX:n putket, ne kiinalaiset orkkikset oli vesilintu kamaa
klobasa
18.07.2013 18:11:49
Jos haluu päätesäröt, niin ehdottomasti kannattaa tutustua VVR:llä varustettuihin koneisiin. Tässä mun (torilla myynnissä oleva) Rikstone pikkucombo päätesäröillä sellaisella desibelitasolla, että ei häirinnyt edes viereisessä huoneessa olevaa henkilöä joka kuunteli radiota pienestä mankasta: https://dl.dropboxusercontent.com/u/860305/VVR%20demo.mp3

Kitarassa btw tosi heikot mikit, eli jollain muilla mikeillä / kitaralla säröt saa paljon helpommin kuin mun telellä.
Gabe
18.07.2013 18:33:11
klobasa: Tässä mun (torilla myynnissä oleva) Rikstone pikkucombo .

Kappas, nytkö on sitten ostolakko päättymässä? :)
klobasa
18.07.2013 18:33:51
Gabe: Kappas, nytkö on sitten ostolakko päättymässä? :)

Mähän olen myymässä, en ostamassa :)
Gabe
18.07.2013 18:36:42
klobasa: Mähän olen myymässä, en ostamassa :)

Eikös kaman myyminen enteile uutta hankintaa? ;) Vai vähennätkö vain rompetta? :) Hyvä vahvistin kyllä, 8"+10" -kaiutin yhdistelmä vaikuttaa oikein kiinnostavalta.
Zieberheim
19.07.2013 17:57:05 (muokattu 19.07.2013 18:19:18)

phiit: Tostahan lähtee säröä ku pienestä kylästä ilman mitään pedaaleita ja jo P90 mikeillä?? Itellä EHX:n putket, ne kiinalaiset orkkikset oli vesilintu kamaa

Omat sanavalinnat ehkä hieman ontui tuossa :) Säröä kyllä määrällisesti lähtee paljon, lähinnä se särön luonne oli se mikä itselleni tökki. Orkkisputkilla + omalla muulla setupilla tietysti myös vaikutusta asiaan.
http://www.dimtone.com
klobasa
21.07.2013 17:31:04
Gabe: Eikös kaman myyminen enteile uutta hankintaa? ;) Vai vähennätkö vain rompetta?

Suunnitelmissa olisi tosiaan laittaa tilalle vähän erilainen saman valmistajan vekotin, mutta tuntuu tämä myyntihomma olevan ihan tuskaa kun vahvari ei ole valtamerkkiä. Tai menisihän ne kaupaksi jos myy x0.3 kertoimella, mutta siihenhän en toki suostu.
Gabe
21.07.2013 18:27:30
klobasa: Suunnitelmissa olisi tosiaan laittaa tilalle vähän erilainen saman valmistajan vekotin, mutta tuntuu tämä myyntihomma olevan ihan tuskaa kun vahvari ei ole valtamerkkiä. Tai menisihän ne kaupaksi jos myy x0.3 kertoimella, mutta siihenhän en toki suostu.

Luulen että ongelma piilee torissa, eikä niinkään kaupan olevassa tavarassa. Ei tuolla tunnu liikkuvan oikein mikään nyt. Suosittelen vain kärsivällisyyttä. :)
Corto
30.07.2013 20:40:44
Menin nyt sitten ja ostin itselleni sen VHT Special 6 kombon. Aika haipakka pelin kyllä, kiva Champpimainen fiilis. Suosittelen. Sain ihan makoisat soundit rivitaloystävällisellä äänenpaineella jopa humpparikitaralla kun käytti lo inputtia ja 3w kytkinasentoa. Räyhäkkääksi meno menikin sitten 6w asennossa, hi inputilla ja boosti päällä... |:)

Tavallaan harmi, olisin halunnut tykätä Yamaha THR:stä ja päätyä siihen sen kompaktiuden ja all-in-one mentaliteetin vuoksi. Mutta testikierroksella musaliikkeissä ei oikein heti natsannut sen kanssa, Näin siis kävi tällä kertaa ja putkipelit voitti taas puolelleen. Ymmärrän että ihmiset diggaa Yamahan THR10:stä ja sen näppäristä mallinnuksista, mutta mulla se soittamisen tatsi pitää sekä kuulla että tuntea munaskuissa kun tää soitto on muutenkin enemmän harrastus kuin duuni. Putkivahvistinta siis kehiin kotonakin, efektit otetaan jatkossakin speduista.
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
AngieRainbow
30.07.2013 20:50:46
Corto: tatsi pitää sekä kuulla että tuntea munaskuissa

I hear you man.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gabe
30.07.2013 20:59:51
Corto: Ymmärrän että ihmiset diggaa Yamahan THR10:stä ja sen näppäristä mallinnuksista, mutta mulla se soittamisen tatsi pitää sekä kuulla että tuntea munaskuissa kun tää soitto on muutenkin enemmän harrastus kuin duuni. Putkivahvistinta siis kehiin kotonakin, efektit otetaan jatkossakin speduista.

Jepulis, minulla kävi THR kotonakin pari kuukautta. Ei sitten kuitenkaan iskenyt niin että olisi jäänyt käyttöön. Mökille sellaisen voisi kyllä ostaa ihan pysyväksi asukiksi. :)
Jii-Gee
30.07.2013 22:55:52

..ihan jotkut 5wattiset, millä sietää soittaa keikoillakin. No tossahan noita viis-wattisia näyttäis olevan.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd. … _10151701878989437_1413468453_n.jpg
Tami
30.07.2013 23:38:53

Jii-Gee: eikoillakin. No tossahan noita viis-wattisia näyttäis olevan.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd. … _10151701878989437_1413468453_n.jpg

Ai kun söpöt. Kenelläs on noin hellyyttävä rigi?
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)