Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Näin sen olisi pitänyt mennä!"
1 2
Swan
22.06.2013 14:52:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siitä lähtien kun näin Star Trek Into Darknessin, mielessäni on pyörinyt koko ajan turhautuminen siitä, miten pahaan alisuoriutumiseen muuten niin toimiva leffa lopulta sortui. Inhosin sen kliimaksia niin paljon, että olen jopa visioinut päässäni vaihtoehtoisen ja mielestäni huomattavasti paremman suunnan, johon se olisi voinut mennä.
 
Täten ehdotankin ajatusleikkiä, että jos teillä on ollut vastaavanlaisia kokemuksia minkään elokuvan kanssa, jakakaa ne ihmeessä muidenkin kanssa, oli kyseessä sitten hyvin pieni mutta olennainen muutos tai käytännössä koko loppukolmanneksen uudelleenkirjoitus. Kertokaa kuitenkin samalla, miksi muutos olisi tarpeen. Lienee myös itsestäänselvää, että suurempien paljastusten kohdalla spoilerimerkintöjä kannattaa käyttää elokuvan nimen yhteydessä, niin ketjua on vaarattomampaa selata. Aloitan itse omallani:
 

 
Star Trek Into Darkness *** SPOILER ***
 

 
Mun mielestä leffa oli erittäin vahva siihen saakka, kunnes Scotty tainnutti Khanin Vengeancen ohjaamossa. Koin, että katkaisemalla se pakotettu kumppanuus niin nopeasti menetettiin paljon potentiaalia tehdä mielenkiintoisia ja odottamattomia juttuja tällä uudella aikajanalla. Olisikin ollut yksi nerokkaimpia twistejä Trekin historiassa, jos Kirkin ja Khanin välille olisikin syntynyt myrskyisä ystävyyssuhde sen väkinäisen Wrath of Khan -apinoinnin sijaan.
 
Mitä jos leffa olisikin päätynyt samankaltaiseen tilanteeseen kuin The Dark Knight, jossa syvästä molemminpuolisesta kunnioituksesta huolimatta Kirk joutuisi vastahakoisesti jahtaamaan lainsuojatonta Khania? Sitten jatko-osa olisi voinut syventää hahmojen suhdetta entisestään, kunnes puolimatkassa jonkin odottamattoman käänteen kautta niiden välit olisivatkin menneet kokonaan poikki. Kuitenkin kliimaksikohdassa miesten välille syntyisikin jälleen sovinto, mutta Enterprise joutuisi samanlaiseen vaaraan, josta ainoa keino päästä pois on Khanin uhrata oma henkensä.
 
Tämä olisikin ehkä ainut tilanne, jossa suora Wrath of Khan -siteeraus olisi toiminut jopa elokuvan eduksi. Kirkillä ja Khanilla on samanlainen viimeinen hetki lasin, videoscreenin tms. molemmin puolin, jossa Kirk suree ystävänsä menetystä, ja tuntee itsensä ensimmäistä kertaa kykenemättömäksi tehdä asialle mitään. Khan kuolee pois pelastaen Enterprisen ja sen miehistön, ja Kirk päästää legendaarisen KHAAAAAAAAN-huutonsa - aivan päinvastaisessa kontekstissa kuin alunperin.
 
Siinä missä Into Darknessin laiskassa kliimaksissa ei ollut mitään jakoa muodostaa minkäänsorttista tunnesidettä, tuollaisessa tilanteessa mun mielestä yhtymäkohdat sitä vastoin vain vahvistaisivat sitä. Se herättäisikin ajatuksia siitä, miten helposti asiat olisivat voineet mennä dramaattisesti eri tavalla. Into Darkness sai pelkästään kysymään, että mikä pointti.
 

 
Luonnollisesti ajatukseni voi myös tyrmätä, jos se kuulostaa aivan kamalalta.
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))>
S.M.A.K.
-Lassi-
23.06.2013 01:41:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Touristin loppuratkaisu on yksi antiklimaattisimpia koskaan. Joissain leffoissa, kuten Kuudes Aisti ja vaikka the Others, jää lopussa hyvällä tapaa höynäytetty olo. Tässä Touristissa varmaan haettiin vähän samaa mutta kokonaisuus jätti ihan vaan paskan kusetuksen maun suuhun. Tuntui siltä että olisi joutunut mutustamaan sitä samaa karvasta kalkkia mitä turpaan ottaneet vihutkin. Katsoja tavallaan samaistettiin elokuvan comic relief idioottipahiksen, joka on aina askeleen jäljellä, rooliin. Kai tämäkin jonkinnäköinen saavutus on mutta kun leffa oli muutenkin hirveetä paskaa niin ei paljon lohduttanut.
 
Mitään vaihtoehtosta loppua en oo vaivautunut keksimään sillä leffa nyt ei mitenkään erityisesti säväyttänyt millään osa-alueella. Paitsi Angelina Jolie olis voinu näyttää tissinsä.
 
En ole katsonut tätä remakea, mutta tuomitsen sen näkemättä paskaksi. Joku sliipattu versio alkuperäisestä. Vähän niinkuin joku toimitusjohtaja yrittäisi vetää kitaralla bluesia firman pikkujouluissa. -Kampela77
Wild String Of Voodoo Strat
29.06.2013 21:19:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitetään tännekin nyt jotain komposiittia, kun olen monta kertaa tästä kavereille vaahdonnut.
 
Inception (2010)
 
SPOILERS!!!!
 
Eli elokuvan loppuvaiheilla muistaakseni ollaan päästy siihen lopputulokseen, että ihmisen mieleen voidaan istuttaa ajatus siitä, että uni on todellisuutta tai toisinpäin eli, että todellisuus on unta jne. Elokuvahan loppuu sitten siihen, että Cobb palaa takaisin Yhdysvaltoihin ja tapaa jälleen lapsensa. Ennen tätä Cobb päättää testata, onko kaikki tämä totta pyörittämällä omaa "unitoteemia" eli hyrrää. Elokuvassa on niin sanotusti avoin loppu, koska Cobb vastaanottaa lapsena niin onnelisena, ettei jää katsomaan, minkä "lopputuloksen" hyrrä antaa, joten katsojalle jää epäselväksi, onko loppu unta vai todellisuutta.
 
Mielestäni tämä jotenkin osoittaa, ettei Cobb, ja mahdollisesti Nolan mukaanlukien, ole oppinut leffan tapahtumista mitään eikä ymmärrä koko asian ydintä. Jos leffan lopussa on tullut selväksi, että ihmiset voivat ajatuksen istutuksen avulla saada toisen ihmisen uskomaan unen todeksi tai todellisuuden uneksi, on lopun hyrrän pyörittäminen täysin mieletön teko. Tässä vaiheessa Cobbille pitäisi olla selvää, ettei hyrrän pyörittäminen todista mitään, jos joku on istuttanut hänen ajatuksen todellisuuden ja unen luonteesta. Lopussa siis on selvää, ettei kukaan voi täydellä varmuudella sanoa, mikä on todellista. Tämä on sinäsä erittäin mielenkiintoinen filosofinen dilemma, vaikkakin se on käyty läpi jo antiikin ajoista lähtien tuhannet kerrat. Sinäsä ison luokan Hollywood-leffassa ajatus on ihan virkistävä, vaikkei se tuokkaan siihen mitään mielenkiintoista näkökulmaa.
 
Itse olisin toivonut, että elokuva olisi loppunut niin, että Cobb kaivaisi hyrrän esille ja olisi aikeissa pyörittää sitä. Lopulta Cobb kuitenkin vain hymyilee ja pistää hyrrän takaisin taskuunsa. Näin ollen Cobb osoittaisi tiedostavansa sen, ettei hän voi täydellä varmuudella todentaa nykyisen maailman todellisuutta. Sen sijaan hän tajuaa, että paras vaihtoehto on elää tässä maailmassa, olisi todellinen vai ei, parhaansa mukaan ja yrittää olla onnellinen.
 
Tämä olisi ollut allekirjoittaneen mielestä erittäin kypsä ja älykäs loppu.
 
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals
JokunenJ
30.06.2013 00:08:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelle Miljoonan Tahdon rakastella sinua -biisissä olis tämän yhden lauseen pitänyt kuulua seuraavasti:
 
"Avaa portti puutarhaasi, niin tulen kuin aasi"
 
sarkain
30.06.2013 11:10:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wild String Of Voodoo Strat: Heitetään tännekin nyt jotain komposiittia, kun olen monta kertaa tästä kavereille vaahdonnut.
 
Inception (2010)
 
SPOILERS!!!!
 
Eli elokuvan loppuvaiheilla muistaakseni ollaan päästy siihen lopputulokseen, että ihmisen mieleen voidaan istuttaa ajatus siitä, että uni on todellisuutta tai toisinpäin eli, että todellisuus on unta jne. Elokuvahan loppuu sitten siihen, että Cobb palaa takaisin Yhdysvaltoihin ja tapaa jälleen lapsensa. Ennen tätä Cobb päättää testata, onko kaikki tämä totta pyörittämällä omaa "unitoteemia" eli hyrrää. Elokuvassa on niin sanotusti avoin loppu, koska Cobb vastaanottaa lapsena niin onnelisena, ettei jää katsomaan, minkä "lopputuloksen" hyrrä antaa, joten katsojalle jää epäselväksi, onko loppu unta vai todellisuutta.
 
Mielestäni tämä jotenkin osoittaa, ettei Cobb, ja mahdollisesti Nolan mukaanlukien, ole oppinut leffan tapahtumista mitään eikä ymmärrä koko asian ydintä. Jos leffan lopussa on tullut selväksi, että ihmiset voivat ajatuksen istutuksen avulla saada toisen ihmisen uskomaan unen todeksi tai todellisuuden uneksi, on lopun hyrrän pyörittäminen täysin mieletön teko. Tässä vaiheessa Cobbille pitäisi olla selvää, ettei hyrrän pyörittäminen todista mitään, jos joku on istuttanut hänen ajatuksen todellisuuden ja unen luonteesta. Lopussa siis on selvää, ettei kukaan voi täydellä varmuudella sanoa, mikä on todellista. Tämä on sinäsä erittäin mielenkiintoinen filosofinen dilemma, vaikkakin se on käyty läpi jo antiikin ajoista lähtien tuhannet kerrat. Sinäsä ison luokan Hollywood-leffassa ajatus on ihan virkistävä, vaikkei se tuokkaan siihen mitään mielenkiintoista näkökulmaa.
 
Itse olisin toivonut, että elokuva olisi loppunut niin, että Cobb kaivaisi hyrrän esille ja olisi aikeissa pyörittää sitä. Lopulta Cobb kuitenkin vain hymyilee ja pistää hyrrän takaisin taskuunsa. Näin ollen Cobb osoittaisi tiedostavansa sen, ettei hän voi täydellä varmuudella todentaa nykyisen maailman todellisuutta. Sen sijaan hän tajuaa, että paras vaihtoehto on elää tässä maailmassa, olisi todellinen vai ei, parhaansa mukaan ja yrittää olla onnellinen.
 
Tämä olisi ollut allekirjoittaneen mielestä erittäin kypsä ja älykäs loppu.

 
Ihan hieno pohdinto. Noin se ois varmasti ollut mielenkiintoisempi. Täytyy tosin huomauttaa, että hyrrä ei ollut Cobbin toteemi. Se oli Malin, hänen vaimonsa. Cobbin toteemi taas oli hänen vihkisormuksensa. Näin minä ainakin asian ymmärsin.
 
Secreterial
30.06.2013 13:09:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sarkain: Ihan hieno pohdinto. Noin se ois varmasti ollut mielenkiintoisempi. Täytyy tosin huomauttaa, että hyrrä ei ollut Cobbin toteemi. Se oli Malin, hänen vaimonsa. Cobbin toteemi taas oli hänen vihkisormuksensa. Näin minä ainakin asian ymmärsin.
 
Ja muistaakseni se hyrrä vielä liikkui ja "keinui" tuossa loppukohtauksessa, kun se muissa tapauksissa pyöri vain paikoillaan ilman minkäänlaista hidastumista tai keinumista.
 
"I never bluff" - Cordell Walker
seppo69
30.06.2013 19:44:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hurt locker
 
*BROILERS?*
 
Ehkä olisin tykännyt vieläkin enemmän jos leffa olisi loppunut siihen viimeiseen lainiin minkä jamppa kertoo lapselleen. Tehokkaampi, avoimempi ja teemaa vähemmän alleviivaava.
 
Tuo Inceptionin vaihtoehtoloppu oli aika hyvä.
 
Rahkoi
30.06.2013 20:27:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tällä muutoksella nyt koko leffaa pelasta, mutta olisi ainakin omaa katsomisnautintoani parantanut:
 
A Good Day to Die Hard
 
Bruce Willis olisi leffan alussa ollut ihan oikeasti lomalla Venäjällä vetämässä vodkaa ja sitten seuraavan päivän aamuna krapulassa huomannut että ei perkele mitä tuo poika tuolla touhuaa. Tämän jälkeen elokuva olisi suurinpiirtein saanut jatkaa samalla radallaan. Tämän lähtökohdan tuomia muutoksia olisivat seuraavat:
 
1) Krapula
2) Willisin "I'm on vacation" -läpät olisivat oikeasti toimineet jollain tasolla tuntumatta niin väkinäisiltä. Oikeastihan elokuvassa Willis lähti sitä poikaa hakemaan ja lomaosio perustui lähinnä siihen tyttären sille antamaan läpyskään ja vitsi tuntui väkinäiseltä.
 
"What could be more important than your family, Richard?!" "... Ssssssssssssci-ence?"
LamaAjanElvis
30.06.2013 22:11:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Indiana Jones 4
 
Siis leffahan sinänsä on teemaltaan väkisinkin sarjan uskottavin, koska avaruusoliot ja ulottuvuuksien väliset oliot perustuvat sentään tieteellisiin teorioihin eikä satuihin henkiolennoista. (Ei sillä etteikö aikaisemmat olisi silti parempaa viihdettä).
 
Mutta, jos se jääkaappikohtaus olisi ollut erilainen. Olisiko se voinut vaikka liukua maata pitkin sen aavikon läpi ja olla lentämättä ja pomppimatta. Ymmärtääkseni kaikista helvetin onnekkaista selviytymisistä huolimatta Henry Jones Junior ei ole teräsmies.
 
"I would never lie. I willfully participated in a campaign of misinformation." - Fox Mulder
Meadow
27.07.2013 16:56:06 (muokattu 28.07.2013 12:23:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Dark Knight Rises (vaihtoehtoinen nimi A Dark Knight Descends, merkitys selvinnee lopussa)
 
PROLOGI: Ra's al Ghulin Varjojen liiga saapuu primitiiviseen pikkukylään jossain päin Etelä-Amerikkaa. Ninjat ovat saaneet pahasti turpiinsa jossain aiemmassa konfliktissa ja pyytävät kyläläisiltä ruokaa ja ensiaputarpeita. Liigan käskyläisten nuollessa haavojaan paikallinen poppamies esittelee Ra'sille kylän keskellä sijaitsevaa kuoppavankilaa, jota asuttaa vain yksi vanki: pikkupoika, joka on syntymästään asti istunut vanhempiensa tuomiota näiden kuoltua. Ra's näkee demonisen palon ja pimeyden lapsen silmissä ja päästää tämän vapaaksi. Poika tappaa poppamiehen paljain käsin ja sytyttää vahingossa koko paikan tuleen. Kyläläiset käyvät ninjojen päälle, kaikki menee päin helvettiä ja koko kylä syttyy palamaan. Ra's pakenee vankilasta viimeisillä voimillaan ja hetkeä myöhemmin näkee lapsenkin nousevan maanpinnalle pahasti kärähtäneenä. Ra's pitää poikaa hyvänä kandidaattina Liigan seuraavaksi johtajaksi ja ottaa tämän huomiinsa.
 
Hypätään Gothamiin kahdeksan vuotta Harvey Dentin kuoleman jälkeen. Jokerin voitto oli täydellinen ja sankarimme ovat täysin päihitettyjä. Batman on partioinut katuja normaalisti (koska Batman EI ota lopareita ikinä), mutta henkinen ja fyysinen kuormitus on käynyt sietämättömäksi koko kaupungin käännyttyä häntä vastaan. Dent-laki, joka mahdollistaa epäiltyjen rikollisten vangitsemisen ilman oikeudenkäyntiä sekä laajamittaisen vakoilun terrorisminvastaisen sodan nimissä, allekirjoitettiin kuusi vuotta aiemmin, mutta se on vain pahentanut asioita ja tehnyt Gothamista lähinnä poliisivaltion. Gordonilla ja hänen suojatillaan, etsivä Richard Graysonilla on kädet täynnä duunia. Grayson on nuori ja energinen idealisti siinä missä Gordon on vittuuntunut ja kyyninen, uskonsa oikeuteen ja hyvyyteen menettänyt vanha ukko, joka juo viskiä ja kiroaa maailmanmenoa toimistossaan aamun pikkutunneilla.
 
Wayne-kartanossa järjestetyissä Dentin muistojuhlissa pormestari Garcia ja megakorporaatio Daggett Industriesin pomo Roland Dagget, Dent-lain alullepanijat sekä aggressiivisimmat tukijat, jaksavat vielä esittää medialle Gothamin olevan loistava paikka asua. Wayne Enterprises on taloudellisissa vaikeuksissa puhtaan energian projektin epäonnistuttua vuosia aiemmin, mutta sen myötä Bruce on ollut jo pidemmän aikaa enemmän tai vähemmän vakavassa suhteessa Miranda Taten kanssa. Bruce ja Fox turisevat hetken kyberneettisistä implanteista joilla voidaan eheyttää rikkoutuneita ruumiinosia ("hienovaraista" foreshadowingia). Mestarivaras ja femme fatale Selina Kyle soluttautuu juhliin tyhjäpäisen seurapiirineidon roolissa ja viettelee humalaista esittävän Brucen, joka vie Selinan sisälle kartanoon. Kyle pöllii Martha Waynen kaulakorun ja häipyy juhlista kännisen senaattorin kanssa. Bruce laittaa kamppeet niskaan ja menee perään, koska kaulakoru on kenties konkreettisin ja tärkein fyysinen muisto Wayne-vainaista.
 
Kyle ja senaattori saapuvat hämyiseen räkälään, jossa Daggettin kakkosmies Stryver sekä Banen kätyrit odottelevat. Kyle luovuttaa Stryverille Waynen sormenjäljet ja pelastaa henkensä houkuttelemalla poliisit paikalle senaattorin avulla. Kelmit luikkivat pakoon viemäreihin Gordon ja Grayson perässään. Räjähdys tukkii ulospääsyn, mutta pian kaverukset törmäävät Batmaniin. Äijät tutkivat viemäreitä buddy cop-hengessä ja löytävät pian Banen. Bane on valtava, yli kaksimetrinen lihaskimppu jonka sivistynyt, säröisen filtterin läpi suodatettu brittiaksentti luo hyytävän kontrastin. Banen naamio on groteski ja klaustrofobinen hirvitys jonka pitäminen näyttää oikeasti kivuliaalta ja ahdistavalta. Bane julistaa hetken Ra's al Ghulin sanaa ja usuttaa ninjat Batmanin ja kumppaneiden kimppuun. Sankarit jäävät armotta alakynteen kunnes Kissanainen heittelee parit savupommit ja johdattaa porukan turvaan. Taistelun tiimellyksessä Gordon pudottaa takkinsa, jonka taskusta Bane löytää Harvey Dentin todellisen luonteen paljastavan puheen.
 
Bane lähettää Gordonin puheen Gothamin uutismedioille, jonka myötä kansa kerääntyy kadulle marssimaan päättäjiä vastaan. Liiga tyhjentää Brucen tilin sormenjälkien avulla (huomaamatonta agenttitouhua, ei toiminta- ja takaa-ajokohtauksia). Brucen ja Selinan suhde syvenee. Gordon piiloutuu poliiseja Graysonin kämpille. Parin seuraavan viikon aikana he saavat selville, että sekä Garcia että Daggett ovat vastaanottaneet valtavia summia taholta, joka paljastuu lopulta Miranda Tateksi. Pian poliisit löytävät Gordonin ja vievät tämän Blackgaten kalterien taa. Samalla hetkellä Bruce on juuri saapunut Foxin toimistoon, josta hän löytää Mirandan. Miranda kertoo olevansa Liigan hommissa, teloittaa Foxin katanalla Brucen silmien edessä ja haihtuu paikalta.
 
Maa alkaa järistä uhkaavasti Gothamissa. Bruce pinkoo ihan vitunmoista vauhtia kartanolle laittamaan kamppeita niskaan, mutta löytääkin aulasta Banen sekä kolkatun Alfredin. Bane kertoo Garcian ja Daggettin olleen Liigan sätkynukkeja suunnitelmassa syöstä Gotham kaaoksen ja eripuraisuuden valtaan, ja antaa Brucelle kaksi vaihtoehtoa: joko Alfredin niska napsahtaa tai Bruce suostuu kaksintaisteluun. Bruce valitsee tietysti jälkimmäisen ja vetäytyy lepakkoluolaan valmistautumaan. Tässä kohtaa mahtavan painostava kohtaus, jossa Bruce varustautuu tietäen että nyt tulee turpaan ja kovaa. Hieman ennen kartanon aulaan palaamista Batman lähettää hätäsignaaliin laitteeseen, jonka hän antoi Selinalle aiemmin. Ukot tappelevat ympäri kartanoa, joka menee ihan tuusanpaskaksi. Taistelu etenee luolaan, jossa Bane voittaa ja murtaa Batmanin selän. Ninjat raahaavat Brucen pois ja räjäyttävät luolan. Selina ehtii viime hetkellä pelastaa tajuttoman Alfredin.
 
Aiemmin mainitun järähtelyn lähteeksi paljastuu Daggett Industriesin kehittämä "seisminen oskillaattori", jolla pystytään luomaan keskitettyjä maanjäristyksiä enimmillään koko kaupungin laajuudella (comic book science). Liiga tuhoaa Gothamin sillat kyseisellä laitteella ja Bane pitää suuren lehdistötilaisuuden kaupungintalon edustalla, jossa teloitustaan odottavat Garcia, Dagget sekä vankilasta napattu Gordon. Batmanin rikkoutunutta naamiota esiteltyään Bane julistaa sotalain ja uhkaa täräyttävänsä koko kaupungin atomeiksi jos armeija yrittää puuttua tilanteeseen. Garcian ja Daggettin niskat poksahtavat Banen toimesta, mutta juuri ennen Gordonin vuoroa GCPD-joukot Graysonin johdolla nousevat vastarintaan ja pelastavat entisen päällikkönsä. Bane käynnistää oskillaattorin. Leikkaus mustaan ja hiljaisuus.
 
Lyhyen unijakson päätteeksi Bruce herää kaukaisuudesta kuuluviin järistyksiin. Hän tajuaa olevansa kaivomaisessa luolassa, joka on täynnä kummallista, alkuasukasmaista rekvisiittaa ja joka muistuttaa erehdyttävästi alun flashbackissa nähtyä vankilaa. Pian Bruce huomaa edessään seisovan Banen, joka kertoo rakennuttaneensa vankilan kaupungin alle. Pilkattuaan Brucea päin naamaa Bane kertoo vankilan ilmastointijärjestelmän pumppaavan Linnunpelättimen pelkokaasua ilmaan tunnin välein. Banen poistuttua Bruce alkaa trippailla lepakoista, vanhempiensa kuolemasta, missiostaan, Tarkoituksestaan ja muista isoista jutuista.
 
Puoli vuotta myöhemmin Gotham on luminen helvetti ilman lakia ja järjestystä. Liigan kontrolloimat tiedustelulennokit valvovat taukoamatta ulospääsyreittejä rikollisjengien rellestäessä kaduilla vapaana. Ainoa toivonpilkahdus on Gordonin ja Graysonin muodostama vastarinta joka koostuu poliiseista, vapaaehtoisista siviileistä ja satunnaisista pikkurikollisista. Lepakkosymbolin käytöstä johtuen vastarintaa kutsutaan toisinaan nimellä "Sons of Batman." Grayson kuskaa ruokaa apua tarvitseville ja saa maineen paikallisena Robin Hoodina. Selina ja Alfred ovat linnoittautuneet Batmanin toiseen tukikohtaan joka nähtiin The Dark Knightissa.
 
Menetettyään toivonsa Brucen löytymisen suhteen Grayson pöllähtää paikalle kertomaan Selinalle saaneensa lupaavan johtolangan. SOB + Kissanainen hyökkää rikollisten linnoittamaan rakennukseen ja löytää sieltä Linnunpelättimen, joka pienen suostuttelun jälkeen kertoo Brucen olevan teljettynä jossain päin Gothamin satamaa. Samoihin aikoihin Bruce on voittanut sisäiset pelkonsa, sisäistänyt tarkoituksensa jne. ja kiipeää vankilasta karjuen. Löydettyään tiensä rantakiville hän improvisoi merkkitulen, jonka avulla Grayson löytää Brucen ja vie tämän Alfredin luo. Äärimmäisen koitoksen voitettuaan Bruce tuntee itsensä vahvemmaksi kuin koskaan.
 
Alfred asentaa aiemmin mainitut taikaimplantit Brucen selkään, joka pitää hänen kehonsa joten kuten kasassa seuraavaa koitosta varten. Batman, Gordon, Grayson ja Kissanainen selvittävät Banen lymyilevän tuomiopäivänaseensa kanssa Wayne Enterprisesin pääkonttorissa ja laativat suunnitelman. Gordon ja Batman väittelevät pitkän tovin Batmanin vaatiessa että hän tekee kaiken yksin. Lopulta Batman tajuaa taistelun olevan koko Gothamin eikä vain hänen.
 
Vastarinta hyökkää pääkonttorin edustalle ja houkuttelee rosvot ulos. Ei mitään joukkopainia vaan piinaavaa asemasotaa. Batman ja Kissanainen pörhältävät katolle Batmanin uudella lelulla eli Batwingilla. Bane saapuu ottamaan kaksikon vastaan. Kissanainen lähtee etsimään oskillaattoria Banen ja Batmanin ottaessa revanssin. Verisen kahakan jälkeen Batman lakaisee Banella lattiaa ja katutasolla vastarinta on päihittänyt vihulaiset. Kissanainen löytää järistysvehkeen ja saa katanan kylkeensä Mirandan/Talian toimesta. Talia käynnistää megavibraattorin turboasetuksella joka tuhoaa koko kaupungin juuri ennen kuin saa napin otsaansa ylhäälle ehtineen Gordonin aseesta. Batman tulee seinän läpi Batwingilla, nappaa oskillaattorin, sanoo pikaiset hyvästit kavereille ja kiitää yläilmoihin. Tajuttuaan epäonnistumisensa Bane heittäytyy alas katolta. Batwingin painuessa kasaan järistyskoneen voimasta Batman käynnistää Batwingin itsetuhomekanismin ja räjäyttää koko paskan pilvien yläpuolella.
 
Vuosi myöhemmin asiat ovat kääntyneet parempaan suuntaan. Gordon pitää eläkkeellejäämispuhetta suuressa lehdistötilaisuudessa, jossa julkistetaan Batman-patsas. Grayson ja Selina hymyilevät salaperäisesti. Takarivissä istuva Bruce iskee silmää sellaisella hehheh-tavalla. Alfred viettää leppoisia eläkepäiviä Italiassa. Viimeisessä kohtauksessa näemme Batmanin valtaistuimen omaisessa tuolissa valtavassa lepakkoluolassa. Kamera liikkuu hiljalleen poispäin paljastaen lukuisia lepakkoasuihin sonnustautuneita hahmoja. The End.
 
Tawsky
27.07.2013 19:16:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Salkkareissa Kari ei ois saanu lähtee Keniaan
 
Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead
Mule
28.07.2013 00:38:09 (muokattu 28.07.2013 00:39:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SUNSHINE on oikeinkin hyvin rullaava ja scifi-hammasta kivasti kutitteleva pätkä. Ken on tämä käsikirjoittaja joka päätti, että elokuvan on päätyttävä täydellisen idioottimaiseen hömppäkauhuun ja juoksenteluun. Kaikki se hukattu potentiaali..
 
seppo69
28.07.2013 01:52:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mule: SUNSHINE on oikeinkin hyvin rullaava ja scifi-hammasta kivasti kutitteleva pätkä. Ken on tämä käsikirjoittaja joka päätti, että elokuvan on päätyttävä täydellisen idioottimaiseen hömppäkauhuun ja juoksenteluun. Kaikki se hukattu potentiaali..
 
Tämä. 2/3 leffasta oli tiukkaa menoa.
 
"Ei noihin Bismarckin omiin sanoihin saa kyrpää laitettua järkevästi mitenkään." -crestfall
Scrobble
28.07.2013 04:06:31 (muokattu 28.07.2013 04:07:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meadow: The Dark Knight Rises
 
Kukaan ei jaksanut lukea kokonaan.
 
bedlam
28.07.2013 09:52:03 (muokattu 28.07.2013 09:52:29)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mule: SUNSHINE on oikeinkin hyvin rullaava ja scifi-hammasta kivasti kutitteleva pätkä. Ken on tämä käsikirjoittaja joka päätti, että elokuvan on päätyttävä täydellisen idioottimaiseen hömppäkauhuun ja juoksenteluun. Kaikki se hukattu potentiaali..
 
Juu, en muista leffasta mitään muuta kuin sen että tykkäsin tuosta ihan sikana ennen viimeistä puolituntista, joka pilasi kaiken.
 
Niistä twistilopuista pahin on mulle Identity. Olin leffassa kattomassa tuota ja taisin huutaa ääneen kun paljastui mistä oli kyse.
 
http://www.petrilampela.net
LamaAjanElvis
28.07.2013 10:39:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Scrobble: Kukaan ei jaksanut lukea kokonaan.
 
Luin puolet äsken ja jätän loput illaksi. Ihan mielenkiintoinen.
 
Moving near the edge at night Dust is dancing in the space
saastara
28.07.2013 12:06:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Scrobble: Kukaan ei jaksanut lukea kokonaan.
 
Mä luin ja tää oli itseasiassa todella hyvä. Meadow oli saanu ympättyä messiin ihan hyviä läppiä Millerin The Dark Knight Returnsissta, piirre jossa elokuva epäonnistui täysin, loistavasta lähdemateriaalista huolimatta.
 
Ehkä pieniä viilauksia, mutta kyllä mä tän skriptin ostaisin ton leffassa nähdyn sijaan.. Ei sillä, että sekään mitenkään erityisen huono olis ollut.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
obiwan
28.07.2013 12:38:38 (muokattu 28.07.2013 12:41:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mule: SUNSHINE on oikeinkin hyvin rullaava ja scifi-hammasta kivasti kutitteleva pätkä. Ken on tämä käsikirjoittaja joka päätti, että elokuvan on päätyttävä täydellisen idioottimaiseen hömppäkauhuun ja juoksenteluun. Kaikki se hukattu potentiaali..
 
Täysin samaa mieltä. Helvetin näyttävä leffa, Rose Byrne on ihana ja tunnelmaltaan todella mukaansatempaava. Jopa Cillian Murphykaan ei vituta. Mutta se saatanan palovammapelle pilasi kaiken. Tulee silti katottua edelleen alusta loppuun.
 
DirtyFingers
28.07.2013 12:48:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

obiwan: Täysin samaa mieltä. Helvetin näyttävä leffa, Rose Byrne on ihana ja tunnelmaltaan todella mukaansatempaava. Jopa Cillian Murphykaan ei vituta. Mutta se saatanan palovammapelle pilasi kaiken. Tulee silti katottua edelleen alusta loppuun.
 
Tämä. Soundtrack on kyllä kohdillaan.
 
Come with me for fun in my buggy
The Oath
28.07.2013 19:44:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liian pitkät (kiinnostavat) foorumiviestit pitäisi jaksaa lukea loppuun. Sitä en ymmärrä miten sitä lehdistäkin sitten saattaa lukea montakin sivua jostain ihan paskasta aiheesta. Kait se on sitten yksi näitä netin tuomia ongelmia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «