Aihe: Metallica
1 2 3 4 5193 194 195 196 197497 498 499 500 501
phiit
25.07.2013 10:58:11
PsychedelicWarlord: Tällä nyt ei ole mitään tekemistä Newstedin kanssa.

Johan sen totesin jo aiemmin..
bedlam
25.07.2013 10:59:13 (muokattu 25.07.2013 10:59:54)

phiit: Lue vaikka tuosta sivu taaksepäin :P

En löytänyt, laitatko vaikka lainaukseen?

phiit: Johan sen totesin jo aiemmin..

En löytänyt tuotakaan, pistätkö vielä senkin uudelleen?
http://www.petrilampela.net
phiit
25.07.2013 11:00:23
bedlam: En löytänyt, laitatko vaikka lainaukseen?

En löytänyt tuotakaan, pistätkö vielä senkin uudelleen?

hei vähän oma-aloitteisuutta, edellinen sivu.. :D
Musta Arkipyhä
25.07.2013 11:00:43
phiit: Johan sen totesin jo aiemmin..

Tästä vois päätellä jotain aivan muuta:

phiit:"Tottakai sillä voi olla / on, jos joku esim Jason potkii perseelle ja sanoo että nyt on ihan paskaa niin varmasti vaikuttaa lopputulokseen eikä mennä siitä mistä aita matalin, sitä nää Jason jälkeiset levyt ovat tätä valitettavasti olleet."
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
phiit
25.07.2013 11:02:07 (muokattu 25.07.2013 11:03:08)
PsychedelicWarlord: Tästä vois päätellä jotain aivan muuta:

phiit:"Tottakai sillä voi olla / on, jos joku esim Jason potkii perseelle ja sanoo että nyt on ihan paskaa niin varmasti vaikuttaa lopputulokseen eikä mennä siitä mistä aita matalin, sitä nää Jason jälkeiset levyt ovat tätä valitettavasti olleet."

Tästä saa ehkä vähän paremman käsityksen:

"Tottakai sillä voi olla / on, jos joku esim Jason potkii perseelle ja sanoo että nyt on ihan paskaa niin varmasti vaikuttaa lopputulokseen eikä mennä siitä mistä aita matalin, sitä nää Jason jälkeiset levyt ovat tätä valitettavasti olleet. >Tietenkään ei voi varmuudella sanoa että Jasonilla ois ollu osuutta asiaan< mutta tyyli ja levyt on olleet erittäin heikkoa laatua Jasonin lähdön jälkeen. Myös livekunto (Lars ja Kirk)."
bedlam
25.07.2013 11:05:24 (muokattu 25.07.2013 11:06:33)

phiit: hei vähän oma-aloitteisuutta, edellinen sivu.. :D

Tässä sulle esittämäni kysymykset, joihin en saanut vastausta. Mikä näistä on asiaton kysymys? Nämä ovat kaikki vastakysymyksiä perusteettomiin väittämiisi ja mihinkään et ole vastannut muuten kuin, että "kyllä ne vanhat levyt ovat parempia", joka taas on täysin turha kommentti. Tuo, että klassikot syntyivät sun mielestä sen takia, että Jason potki Hetfieldiä perseelle on jo niin absurdia, että et sinä usko siihen itsekään.

"Katsele keikkoja". Keikkatallenteesta näkee miten Trujillo soittaa Jasonia enemmän niinkuin sen on käsketty soittaa?

En ole nähnyt tuota vetoa, mutta kysyn nyt että oikeasti sun mielestä Trujillon soitanto on Metallican livekunnossa se heikoin lenkki?

Ai, Metallican klassikkosävellykset ovat syntyneet sen takia, että basisti potki Hetfieldiä perseelle? Ja bändin soittokunto on myös siitä kiinni, että basisti ei komenna tarpeeksi?
phiit
25.07.2013 11:07:27 (muokattu 25.07.2013 11:09:47)
bedlam: Tässä sulle esittämäni kysymykset, joihin en saanut vastausta. Mikä näistä on asiaton kysymys? Nämä ovat kaikki vastakysymyksiä perusteettomiin väittämiisi ja mihinkään et ole vastannut muuten kuin, että "kyllä ne vanhat levyt ovat parempia", joka taas on täysin turha kommentti.

Sorry, ei jaksa... en koe olevani millään tasolla "velvollinen" vastaamaan typeriin kysymyksiin :) lue tuosta sivu taaksepäin jos mieltä kalvaa joku ja en oikeen usko että kukaan pitäisi St. Angeria tai DM:ää parempina levyinä kuin niitä edeltäneet? :)
bedlam
25.07.2013 11:08:58 (muokattu 25.07.2013 11:10:25)

phiit: Sorry, ei jaksa...

:D :D :D En varmasti pärjäisi yläasteen opettajana päivääkään, sain tästä jo päänsärkyä. Parempi mennä ulos aurinkoon. Hyvää yötä!
phiit
25.07.2013 11:10:47
bedlam: :D :D :D En varmasti pärjäisi yläasteen opettajana päivääkään, tästä tuli jo päänsärkyä. Parempi mennä ulos aurinkoon. Hyvää yötä!

Toiset sentään on käyneet yläasteen ;) Ota burana ja leiki että on yö :P
MegaMan
25.07.2013 11:16:15 (muokattu 25.07.2013 11:19:22)
bedlam: Miksi ihmeessä teistä kukaan kuvittelee, että aiempien Metallica-levyjen paremmuus johtuu yhtään mitenkään bändissä soittaneesta basistista?

Mä en ainakaan luule, että Newstedin aikaiset levyt on parempia nimenomaan sen takia, että Jason olisi niille säveltäny jotain tai potkinut Hetfieldiä jotenkin persauksille. Jos olit tarkkana, niin huomasit minun todenneeni vain, että en muuta tiedä kun että ne hakkaa sen lähdön jälkeiset levyt sata-nolla. Mistä se johtui, en tiedä, mutta jotain tapahtui ja Newstediä ei enää ole ja tulokset on nähtävissä ja kuultavissa viimeisimmillä levyillä ja DVD:llä.

bedlam: "Jasonin kuningasriffit"?

Tarkkennetaan nyt, että viittaan tällä elokuussa ilmestyvään Newsted -levyyn ja sen Soldierhead-biisiin, johon hurahdin tässä pari päivää sitten.

bedlam: mutta basistina Trujillo ei ainakaan huonommaksi jää.

On tässäkin keskustelussa kyllästymiseen asti todettu, että toki Trujillo on teknisesti paras basisti, mitä Metallicassa on ikinä ollut. Mutta mun mielestä se ei tarkota, että se on paras basisti siihen hommaan, vaan itse asiassa huonoin kaikista kolmesta, jotka on levyttäny. Yngvie Malmsten on Kerry Kingiä teknisesti parempi kitaristi, mutta kaikki varmaan allekirjoittaa sen, että Ynkkä olisi todella huono vaihtoehto Slayerin kitariksi.

Mä ainakin kaipaan Jasonia takas Metallicaan, koska se toi tiettyä uskottavuutta ja ryhtiä bändiin niin lavalla kuin levyillä. Ja niin kuin tämä alkupala Newstedin uudesta levystä osoittaa, kykyä olisi sävellyspuolella myös. Soldierhead -biisi pesee minkä tahansa Metallican biisin viimeisen 15 vuoden ajalta sata-nolla.
Minä juon kossua!!!
bedlam
25.07.2013 11:17:52

phiit: Toiset sentään on käyneet yläasteen ;) Ota burana ja leiki että on yö :P

Joo-o :D Sori, ajauduin itsekin jo asiattomalle linjalle. Painan varoitusta, jos sais siivottua nämä turhat kommentit pois. Asiat riitelee, ei ihmiset, HUOM! Turhauttaa vain, kun yrittää kaivaa kaikin keinoin vastausta ja ei sitä koskaan saa.
phiit
25.07.2013 11:18:27 (muokattu 25.07.2013 11:21:15)
bedlam: Joo-o :D Sori, ajauduin itsekin jo asiattomalle linjalle. Painan varoitusta, jos sais siivottua nämä turhat kommentit pois. Asiat riitelee, ei ihmiset, HUOM! Turhauttaa vain, kun yrittää kaivaa kaikin keinoin vastausta ja ei sitä koskaan saa.

Höh, petturi

Mutta on tuotava kyllä tää Newstedin oma bändi tähän vaikka onkin offtopic, äijästä löytyy sitä paloa ja asennetta mitä oli vielä Metallicassa ollessaan. Kuvitelkaapa nyt joku Trujillo samaan rooliin :D :P
bedlam
25.07.2013 11:26:11 (muokattu 25.07.2013 11:42:12)

MegaMan: Mä en ainakaan luule, että Newstedin aikaiset levyt on parempia nimenomaan sen takia, että Jason olisi niille säveltäny jotain tai potkinut Hetfieldiä jotenkin persauksille. Jos olit tarkkana, niin huomasit minun todenneeni vain, että en muuta tiedä kun että ne hakkaa sen lähdön jälkeiset levyt sata-nolla. Mistä se johtui, en tiedä, mutta jotain tapahtui ja Newstediä ei enää ole ja tulokset on nähtävissä ja kuultavissa viimeisimmillä levyillä ja DVD:llä.

Tarkkennetaan nyt, että viittaan tällä elokuussa ilmestyvään Newsted -levyyn ja sen Soldierhead-biisiin, johon hurahdin tässä pari päivää sitten.

On tässäkin keskustelussa kyllästymiseen asti todettu, että toki Trujillo on teknisesti paras basisti, mitä Metallicassa on ikinä ollut. Mutta mun mielestä se ei tarkota, että se on paras basisti siihen hommaan, vaan itse asiassa huonoin kaikista kolmesta, jotka on levyttäny. Yngvie Malmsten on Kerry Kingiä teknisesti parempi kitaristi, mutta kaikki varmaan allekirjoittaa sen, että Ynkkä olisi todella huono vaihtoehto Slayerin kitariksi.

Mä ainakin kaipaan Jasonia takas Metallicaan, koska se toi tiettyä uskottavuutta ja ryhtiä bändiin niin lavalla kuin levyillä. Ja niin kuin tämä alkupala Newstedin uudesta levystä osoittaa, kykyä olisi sävellyspuolella myös. Soldierhead -biisi pesee minkä tahansa Metallican biisin viimeisen 15 vuoden ajalta sata-nolla.

Kiitos! Nyt tuli asiaakin väliin :D Vaikka ei tämäkään konkreettisesti vielä vastaa kysymykseen. "uskottavuutta ja ryhtiä niin lavalla kuin levyillä" on kuitenkin aika epämääräisesti sanottu. Niinkuin tuossa aiemmin koetin sanoa, niin koko orkesterihan oli huomattavasti tanakammassa livevedossa Jasonin aikoina, joten varmasti Trujillollakin olisi silloin ollut livenä ihan erilaiset mahdollisuudet loistaa. St Anger ja Death Magnetic olivat sellaiset levyt, että tuskin basistilla olisi joka tapauksessa ollut mitään virkaa niiden musiikillisen tason kanssa.

Jos Jason olisi vielä bändissä, niin mies tuntisi olonsa todennäkoisesti jo niin tukahdetuksi, ettei niitä riffejä varmaan Metukan levyille siunaantuisi. Luovuutensa pääsi ihan eri tavalla valloilleen, kun pääsi toteuttamaan vapaasti itseään irti Hetfieldin ja Ulrichin nyöreistä.

phiit: Kuvitelkaapa nyt joku Trujillo samaan rooliin :D :P

Miksi Trujillo pitäisi kuvitella Newstedin rooliin jossain muussa bändissä? Trujillohan loisti Suicidalissa ja Infectious Groovesissa.

E: nyt vasta kuuntelin tuon Soldierhead-biisin, ja mun mielestä noi kyseisen kappaleen riffit on ihan samaa tasoa kuin koko Death Magnetic -levykin. Aika samaa tyyliäkin kaiken lisäksi. Eli Jasonin "kuningasriffit" on mulle My Friend of Miseryn intro ja Blackenedin väliosa (oletan että tuo on miehen käsialaa). En siis näe millä Jason tuota Metallican musiikkia mitenkään pelastaisi.
MegaMan
25.07.2013 11:41:31 (muokattu 25.07.2013 11:46:02)
"uskottavuutta ja ryhtiä niin lavalla kuin levyillä" on kuitenkin aika epämääräisesti sanottu. Niinkuin tuossa aiemmin koetin sanoa, niin koko orkesterihan oli huomattavasti tanakammassa livevedossa Jasonin aikoina, joten varmasti Trujillollakin olisi silloin ollut livenä ihan erilaiset mahdollisuudet loistaa.

Tämä on minun mielipide:

Korispelaajan pelipaita päällä, tukka laitettu kiinni neljällä palmikolla ympäri päätä, kääpiökävelyä kävelevä ja korkeassa polviasennossa välillä soittava, taustalaulu on tekorankkaa murahtelua - tälläistä basistia mä en hevibändiin ottais vaikka se osais soittaa miten vitun hyvin ikinä sormilla silmät kiinni battery taka- ja etuperin. Se ei tunnu eikä näytä hyvältä, vahvalta ja yhtenäiseltä kokopaanolta. Silloin kun yhtye näyttää levynkansissa ja lavalla siltä miltä myös kuulostaa, se on uskottava ja suoraselkäisen ryhdikäs.

Veikkaan, että vaikka Trujillo pantaisiin vuoteen 83 Burtonin tilalle, ni se olisi sama paskat housussa lavalla kävelevä gorilla. Siihen tuskin muustosta muun bändin livekunto toisi.
Minä juon kossua!!!
bedlam
25.07.2013 11:44:31 (muokattu 25.07.2013 11:50:32)

MegaMan: Tämä on minun mielipide:

Korispelaajan pelipaita päällä, tukka laitettu kiinni neljällä palmikolla ympäri päätä, kääpiökävelyä kävelevä ja korkeassa polviasennossa välillä soittava, taustalaulu on tekorankkaa murahtelua - tälläistä basistia mä en hevibändiin ottais vaikka se osais soittaa miten vitun hyvin ikinä sormilla silmät kiinni battery taka- ja etuperin. Se ei tunnu eikä näytä hyvältä, vahvalta ja yhtenäiseltä kokopaanolta. Silloin kun yhtye näyttää levynkansissa ja lavalla siltä miltä myös kuulostaa, se on uskottava ja suoraselkäisen ryhdikäs.

Veikkaan, että vaikka Trujillo pantaisiin vuoteen 83 Burtonin tilalle, ni se olisi sama paskat housussa lavalla kävelevä gorilla.

No niin, tulihan se vihdoin sieltä, eli täysin ulkomusiikillisista asioista oli kyse. Mulle ei soittajien ulkonäöllä ole minkään valtakunnan merkitystä mutta rehellisyydestä sinulle viisi plussaa.

E: muistin tuossa kesken väittelyn että sama keskustelu on käyty joskus aiemminkin. Pitkään silloinkin sai tivata, että miksi Trujillo on huonompi kuin Newsted ja loppujen lopuksi syyksi paljastui sama: "näyttää apinalta".
MegaMan
25.07.2013 11:49:57
bedlam: No niin, tulihan se vihdoin sieltä, eli täysin ulkomusiikillisista asioista oli kyse. Mulle ei soittajien ulkonäöllä ole minkään valtakunnan merkitystä mutta rehellisyydestä sinulle viisi plussaa.

Kyllä. Ulkomuusiikilliset tekijät on mulle yhtä tärkeitä kuin itse musiikki. Mä rakastan hevimusassa nimenomaan bändejä, en pelkkää musaa itsessään. Kokonaisuus ratkaisee.
Minä juon kossua!!!
bedlam
25.07.2013 11:50:56

MegaMan: Kyllä. Ulkomuusiikilliset tekijät on mulle yhtä tärkeitä kuin itse musiikki. Mä rakastan hevimusassa nimenomaan bändejä, en pelkkää musaa itsessään. Kokonaisuus ratkaisee.

Voi perse.
MegaMan
25.07.2013 11:55:00 (muokattu 25.07.2013 11:55:08)
bedlam: Voi perse.

Kyllä mä luulen, että sillä on muillekkin merkitystä. Muutenhan bändit julkaisisi levyt esim. ilman kansia.
Minä juon kossua!!!
bedlam
25.07.2013 12:00:52 (muokattu 25.07.2013 12:02:38)

MegaMan: Kyllä mä luulen, että sillä on muillekkin merkitystä. Muutenhan bändit julkaisisi levyt esim. ilman kansia.

Aika harvalla hevibändillä on etukannessa poseerauskuva. Kyllä mä ymmärrän, että ulkonäöllä on jonkun Poisonin tai Backstreet Boysin kohdalla merkitystä, mutta en kyllä mitenkään muuten.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)