Aihe: Bruce Springsteen
1 2 3 4 551 52 53 54 5567 68 69 70 71
timus
10.05.2013 11:53:15
Melkoista suitsutustahan tuo keikka monissa arvosteluissa saa. Omat ajatukseni tiivistää aika hyvin kyllä tämä Rytmin tuorein kirjoitus (kuten myös mm. Marlowe, Teg ja Aivokuolio tuossa yllä).

http://www.rytmi.com/kolumnit/kolum … oimittaja-herkistyy-brucen-aarella/

Itsekin olen jo pitkään pitänyt E-Streetiä tän telluksen ykkösliveryhmänä, mutta silti se vielä pystyi yllättämään ja ylittämään jo valmiiksi kovat odotukset. Ja tuota biislistan (tai ei kai voi edes puhua perinteisessä mielessä biisilistasta) vaihtuminen eri iltoina ja eläminen keikan aikanakin on jotain upeaa ja jotain sellaista jota näkee/kuulee aivan liian vähän. Moni muu oma suosikki tuppaa jauhamaan melko lailla samaa listaa illasta toiseen jopa pitkän kiertueen ajan.
sakkemule
10.05.2013 17:07:42 (muokattu 10.05.2013 17:08:32)
En ole ennen ollu mikään kauhee Bruce/E fani, mutta viime kesänä nähty Stadikka keikka oli oiken hyvä. Mutta nämä Turun keikat oli jotain uskomattoman kovaa. Kavereitten kanssa oltiin, ja kaikki sanoi että ehkä parhaita keikkoja ikinä. Mulla menee varmaan kepeesti top 5:seen ellei jopa parhaaksi. Blinded by the Light tuli myös, ja oli kyl kaiken huipennus. Sika kova keikka. Sit tuli nähtyy Bruce metrin päästä viel hotellilla kun oli keikka samassa hotlassa missä ne asui.

(ps. Bruce muuten joi olutta ja salmiakkikossua. nyt kun oikeen teki mieli juoruta;)
Gritsen
12.05.2013 14:58:29
sakkemule: En ole ennen ollu mikään kauhee Bruce/E fani, mutta viime kesänä nähty Stadikka keikka oli oiken hyvä. Mutta nämä Turun keikat oli jotain uskomattoman kovaa. Kavereitten kanssa oltiin, ja kaikki sanoi että ehkä parhaita keikkoja ikinä. Mulla menee varmaan kepeesti top 5:seen ellei jopa parhaaksi. Blinded by the Light tuli myös, ja oli kyl kaiken huipennus. Sika kova keikka. Sit tuli nähtyy Bruce metrin päästä viel hotellilla kun oli keikka samassa hotlassa missä ne asui.

(ps. Bruce muuten joi olutta ja salmiakkikossua. nyt kun oikeen teki mieli juoruta;)

Esiinnyitkö Brucen läsnäollessa?
Booombox
18.06.2013 20:36:40
Shakers Gonna Shake!
HaloOfFlies
25.06.2013 10:32:52

We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
LordWinter
27.06.2013 14:27:39
Ihan kivalla tahdilla levyjä kyllä tullut viime vuosina juum

Tulin nyt 9 vuoden Brucen kuuntelemisen jälkeen siihen lopputulokseen, että WIESS on miehen paras levy.
"ehkä sanalle homo, keksitään vielä lievempi ratkaisu. kukaan ei kutsu homoja enää hintiksi, vaan ihan perus homoksi, kuten ei homoja kutsutaan heteroiksi" -LamaAjanElvis
Flash
27.06.2013 14:53:35

LordWinter: Tulin nyt 9 vuoden Brucen kuuntelemisen jälkeen siihen lopputulokseen, että WIESS on miehen paras levy.

Samaan lopputulokseen olen minäkin päätynyt.
Live Music Is Better!
Marlowe
27.06.2013 17:51:10
Tulin nyt 9 vuoden Brucen kuuntelemisen jälkeen siihen lopputulokseen, että WIESS on miehen paras levy.

Niin ne maut vaihtelevat. Minulle WIESS on taasen ollut se levy, joka ei lukuisista yrityksistä huolimatta ole vaan ottanut auetakseen. Lasken sen omissa kirjoissani sinne heikoimpien albumikokonaisuuksien sarjaan. Ja erikoisemmaksi asian tekee vielä se, että Brucen debyyttialbumista tykkään kyllä.
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
LordWinter
27.06.2013 18:01:31
Juu itsellä Greetings sijoittuu myös aika korkealle. Monet tuntuvat taas pitävän Human Touchia inhokkinaan, mutta itse olen siitäkin oppinut pitämään. WOADin kyllä uskallan arvioida häntäpäähän.
"ehkä sanalle homo, keksitään vielä lievempi ratkaisu. kukaan ei kutsu homoja enää hintiksi, vaan ihan perus homoksi, kuten ei homoja kutsutaan heteroiksi" -LamaAjanElvis
vkl
27.06.2013 18:45:28
Minä en ole (nykyään) noin jyrkkä pomon arvostelussa. Olen huomannut, että hänen levynsä sopivat eri vuodenaikoihin ja eri fiiliksiin erilailla. Voin ainoastaan todeta: Hän on loistava muusikko usealla vuosikymmenellä.
zekeode
11.07.2013 22:40:08

Springsteen: Saint In The City: 1949-1974: http://www.amazon.com/gp/product/09 … amp;linkCode=as2&tag=ycz0a29-20

Kirjan pitäisi ilmestyä ensi kuussa. 18. päivä tätä kuuta tulee painosta, ja arvostelukopio pitäisi tulla tänne vielä tässä kuussa.

Itselle ehkäpä se odotetuin Bruce-kirja vuosiin. Nuo alkuajat kiinnostavat paljon (Castiles, Child, Steel Mill, Dr. Zoom & Sonic Boom, Bruce Springsteen Band jne.), Brucebase sivustolla tulee luettua ja tutkiskeltua tuota aikakautta, kuin raamattua.
https://brucebase.wikispaces.com/
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia - Rouhee Blues - Spotifyn paras blueslista... ...tai aina
Sacrificed son
22.07.2013 21:07:25
Olipahan hieno leffa tuo Springsteen & I. Todistaa jälleen sen, miksi rock-musiikki on maailman upein taidemuoto, vaikka änkyräelitistit eivät sitä myöntäisi: mikään muu taidemuoto ei saavuta ihmisten syvimpiä ja aidoimpia tunteita kuin rock'n'roll, eikä mikään ole mukana ihmisen elämän käännekohdissa niin kuin musiikki. Kukaan ei ole selvinnyt vakavasta masennuksesta elokuvan avulla, eikä mikään pariskunta ajattele, "voi, tämä on meidän runo!". Rock tekee kaiken tuon.

Suosikkini oli silti mies, joka inhosi Brucea sydämestään ja joutui kestämään inhokkiaan vaimon fanituksen takia. Piristi leffaa kummasti :D
aivokuolio
22.07.2013 21:18:38 (muokattu 22.07.2013 21:19:29)
Oli kyllä positiivinen ylläri. Trailerin perusteella funtsin että kyseessä on taas yks tämmönen perusjenkkimäinen puhuvien päiden putki jotka yks vuorollaan ylistää teoksen kohdetta. Epäilyksiä lisäs entisestään se että Bruce ei tainnu itse olla missään tekemisessä teoksen valmistumisen kans.

Noh, puhuvia päitähän se suurissa määrin oli mutta tässä olikin kyseessä fanit eikä lauma kollegoita nuolemassa persettä. Jutut irtos vilpittömän ja rehellisen kuuloisesti ja monia omassa päässä pyörineitä juttuja siellä sanottiin ääneen useaan otteeseen. Just niitä juttuja joita koitat selittää kun joku kysyy että mikä siinä Brucessa on niin erikoista. Ulkopuoliselle dokkari saattaa olla turhan korni ja jossain määrin nolostuttava mutta Bruce-valon nähneet tietää tasan tarkkaan mistä tyypit puhuu.
Flash
23.07.2013 10:40:38 (muokattu 23.07.2013 10:41:04)

aivokuolio: Ulkopuoliselle dokkari saattaa olla turhan korni ja jossain määrin nolostuttava mutta Bruce-valon nähneet tietää tasan tarkkaan mistä tyypit puhuu.

Juuri näin. Odotin pahinta, mutta erittäin hyvin tuo leffa tällaiselle fanille ainakin toimi. Lo-fi meininki (paljon kännykällä jne. kuvattuja pätkiä ja suttuista arkistokuvaa) tuki lopulta hienosti kotitekoista tunnelmaa.
Live Music Is Better!
aivokuolio
23.07.2013 15:54:35
vkl: Missä olette jo ehtineet nähdä elokuvan?

Eilen tais olla se ainoa päivä jolloin tämä pyöri Suomen leffateattereissa eli ihan paikallisessa Finnkinon puljussa tuli nähtyä. Hkissä vissii jotaki lisänäytöstä/näytöksiä mutta muun maan osalta se tais olla siinä.
Cathi777
23.07.2013 21:06:45

aivokuolio: Eilen tais olla se ainoa päivä jolloin tämä pyöri Suomen leffateattereissa eli ihan paikallisessa Finnkinon puljussa tuli nähtyä. Hkissä vissii jotaki lisänäytöstä/näytöksiä mutta muun maan osalta se tais olla siinä.

Kouvolassa on torstaina myös näytös.

Ja itse kävin tuon kanssa katsomassa. Olen herran musiikista aina pitänyt, mutta en ns. uberfani kuitenkaan ole ollut. Mut silti tuo oli ihan mukava pätkä katsoa. Vaikka menihän ne joidenkin ihmisten jutut hieman överiksi enkä tuollaista totaalista fanittamista ole muutenkaan koskaan ymmärtänyt. Lopun livepätkän jälkeen alkoi kyllä mieli taas keikalle mennä.
Only pop music can break my heart...
vkl
24.07.2013 06:28:31
aivokuolio: Eilen tais olla se ainoa päivä jolloin tämä pyöri Suomen leffateattereissa eli ihan paikallisessa Finnkinon puljussa tuli nähtyä. Hkissä vissii jotaki lisänäytöstä/näytöksiä mutta muun maan osalta se tais olla siinä.

En sitten ehtinyt katsomaan. Lahdessa ei ainakaan ole enempää näytöksiä. DVD:tä odotellessa...
vkl
13.08.2013 15:38:22
Springsteen & I DVD/BLUE RAYlle on cdon:illa laitettu alustavaksi julkaisupäiväksi 28.10. 2013
Joe R
25.09.2013 13:00:41 (muokattu 25.09.2013 13:12:53)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)