Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Logic Pro X
1 2 3 4
Janus
16.07.2013 23:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Discuss.
 
http://www.apple.com/logic-pro/
 
Nyt olisi mahtava sauma päivittää DAW, kun käynnissä olevan proggiksen demotusvaihe on ohi ja ensi viikolla alkaa 1-2 kk kestävä träkkäys/ohjelmointivaihe omalta osalta. Työkoneella (2010 iMac) ei ole tosin asennettuna kuin Snow Leopard (+Logic 9), joten käyttis muodostuu ongelmaksi heti kättelyssä. Nyt jos linjoilla on joku, jolla on käyttökokemuksia X:stä, kuulisin mielelläni, etenkin vähän vanhemman koneen osalta.
 
Madtheswine
16.07.2013 23:46:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uudet ja vanhat käyttäjät maksavat saman hinnan ($200) ts. uusille tuo on todella hyvä tarjous ja vanhoille vähän nihkeämpi. No uusi Main Stage ei maksa kuin $30 jolla saakin kuitenkin kaikki uudet instrumentit. Ainakin uus Hammond, Rhodes ja Clavinet emulaatio löytyy. Ja vielä joku retrosyna ja rumpujuttuja.
 
Itseäni eniten kiinnostavat juuri nuo uudet soittimet, vaikka en niillä Windows-miehenä mitään teekkään. Aina silti hauska kuulla mihin joku uutuus pystyy.
 
Janus
16.07.2013 23:54:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Madtheswine: Ainakin uus Hammond, Rhodes ja Clavinet emulaatio löytyy.
 
En olis tuosta yhtään varma, lähinnä käyttöliittymä on uusittu, mutta ainakin hamukan demot kuulosti omaan korvaan hyvin paljon vanhalta EVB3:lta. Siis aivan paskalta, NI:n ja GSi:n virtuaalihammondit ovat menneet ohi jo vuosia sitten... onko tuosta siis varmaa tietoa, että myös äänigeneraattorin koodi olisi uutta, ei pelkästään ulkoasu? "Uusia" soittimiahan tuossa oli jo Retro Synth ja Drummer, efektiosastolla pari uutta stompboxia ja Bass Amp Designer.
 
JPQ
17.07.2013 02:59:25 (muokattu 17.07.2013 06:01:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään tästä tummasta lookista nyt se omille silmille kevyempi vaikka vanha logic meni myös Cubasessa minusta ehkä pitkään työhön liikaa kontrastia melkein. ja asiaa sivuten myös uusi Mainstage tuli. ja mitä luin samplekirjastojen yms suurkuluttajien palstalta käsitin että jakaa corejen kesken plugarin rasituksen paremmin ainakin joskus. ja ikävä vaan 32bit plugarit ei toimi jos ihastun lisää
pariin plugariini niin pitää ostaa ne msitä ovat kevyt versioita. (nuo mistä on vain 33bit on Zebra CM ja Dune CM varsinkin jälkimäinen kuulostaa minusta hyvältä joihinkin käyttöihin pitäisi ehkä oppia pehmentämään muiden syniensä ääntä kun keksisi mistä johtuu lowpass suodin ei ainakaan auta paitsi ehkä vähän ihan korkealta ja ihan vähän leikellen noh ei se silti ole ihan sama asia...). itsellä menee vielä varmaan ensivuoteen vähintään (luulen jopa 2015-2016) kun päivitän jo koska tarvii käyttiskin päivittää. kaiken kaikkiaan demoja kuuntelin kivalta kuulosti varsinki drummer.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
17.07.2013 03:03:30 (muokattu 17.07.2013 15:06:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: En olis tuosta yhtään varma, lähinnä käyttöliittymä on uusittu, mutta ainakin hamukan demot kuulosti omaan korvaan hyvin paljon vanhalta EVB3:lta. Siis aivan paskalta, NI:n ja GSi:n virtuaalihammondit ovat menneet ohi jo vuosia sitten... onko tuosta siis varmaa tietoa, että myös äänigeneraattorin koodi olisi uutta, ei pelkästään ulkoasu? "Uusia" soittimiahan tuossa oli jo Retro Synth ja Drummer, efektiosastolla pari uutta stompboxia ja Bass Amp Designer.
 
Kiva tietää tuo hamukka juttu ja tarkoitatko nykyisiä NIn samplepohjaisia ? jos hyvä tietää minä olen pitkään miettinyt kumpaa käytän jos tarvitsen tuon sortin soundeja johonkin ideoihin sopii itseasiassa nykyiseen (noh yhteen niistä) ideaan hyvinkin... ja ipadilla näemmä jos oikein nettiä katselin pystyy tätä ohjelmaa ohjaamaan. Josta sitten ei valmsitajan suitsutuiksista luin ole joku ainakaan vielä saanut toimimaan...
ps. korjasin kirjoitus virheen ja lisäsin asiaa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
phiit
17.07.2013 12:00:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivitykseen menee luonnollisesti!
 
south_of_heaven
18.07.2013 21:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmeisesti Logic Pro X ei tue 32-bittisiä plugareita lainkaan, joka on pieni ongelma ainakin itselleni, tosin ei välttämättä ylitsepääsemätön.
 
Tuohan on edullisempi kuin edes versiopäivityshinnat olivat aikoinaan, joten jos systeemi löytyy jossa X pyörii niin ei ole montaa syytä miksi ei päivittäisi X:ään.
 
Itse suunnittelin myyväni Logic Pro 9:ni edukkaaseen hintaan kun kerran löytyy fyysiset mediat, ja ostavani tämän tilalle. Hain asiasta tietoa, ja ilmeisesti EULA sanoo, että sen voi kerran myydä. Päivitysosuuden voisi näin siis ottaa takaisin, myymällä Logic Pro 9:n ja asentamalla tilalle Logic Pro X:n. Korjatkaa toki jos olen ymmärtänyt väärin!
 
Cathi777
19.07.2013 09:54:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: Ilmeisesti Logic Pro X ei tue 32-bittisiä plugareita lainkaan, joka on pieni ongelma ainakin itselleni, tosin ei välttämättä ylitsepääsemätön.
 
Tuohan on edullisempi kuin edes versiopäivityshinnat olivat aikoinaan, joten jos systeemi löytyy jossa X pyörii niin ei ole montaa syytä miksi ei päivittäisi X:ään.
 
Itse suunnittelin myyväni Logic Pro 9:ni edukkaaseen hintaan kun kerran löytyy fyysiset mediat, ja ostavani tämän tilalle. Hain asiasta tietoa, ja ilmeisesti EULA sanoo, että sen voi kerran myydä. Päivitysosuuden voisi näin siis ottaa takaisin, myymällä Logic Pro 9:n ja asentamalla tilalle Logic Pro X:n. Korjatkaa toki jos olen ymmärtänyt väärin!

 
Tokihan sen voi noin tehdä. Mut ei ehkä ihan heti kannata ysiä myydä ennen kuin näkee, että miten tuo uusin toimii ja onko kuinka buginen tämä eka versio. Sitten, kun alkaa olemaan kuosissa niin sitten laittaa myyntiin. Itse tässä justiin tuon X:n latailin ja nyt vielä nuo kaikki lisäosat asennukseen. Mut testailun perusteella tuntuu erittäin hyvältä ja paljon sellaista pientä hommaa nopeuttavaa juttua tullut mukaan. Tuo Drummer on kanssa mainio ja pystyy todella näppärästi demotuksiin iskemään rumputaustat aika pienellä vaivalla. Muuta en vielä tässä vaiheessa osaa sanoa.
 
Only pop music can break my heart...
pimp
19.07.2013 10:09:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo vaatii päivityksen tähän mountain lioniin siis? Onko tämä nyt sellainen "hyvä" osx versio, johon kannattaa satsata? Itselläni taitaa olla vielä snow leopard.
 
Tähän asti olen käyttänyt cubasea, mutta tuohon hintaan logic kannattanee ottaa ainakin rinnalle...
 
Words can hurt, you know
Point
19.07.2013 12:10:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai nyt sekin on tullut. Näyttää aika hyvältä. Hintakin on tosi edullisen tuntunen. Mulla on edelleen tosin snow leopard imacilla, mikä nyt vähän jarruttelee.
 
Janus
19.07.2013 12:32:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pystyykö Logic X:ssä lisäämään samaan projektiin useamman kuin yhden videotiedoston peräkkäin videon aikajanalle? Jos joku voisi testata tuota, olisin kiitollinen ja pelkästään tuo ominaisuus olisi tässä vaiheessa itselleni ns. deal breaker päivittää läppärin Logic X-versioon - iMacilla pysyttelen varmaan vielä ainakin vuoden loppuun asti turvallisessa 9-ympäristössä.
 
Point
20.07.2013 13:27:11 (muokattu 20.07.2013 16:41:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekee kyllä nyt pirusti mieli päivittää, koska pieni vaihtelu tekis ihan hyvää. Täytyy tosiaan ostaa samalla mountain lion. Aloin vaan miettimään, että sieltähän on tulossa vissiin se mavericks lähiaikoina. Kannattaako venata sitä suoraan?
 
JPQ
20.07.2013 15:21:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKWM: Tekee kyllä nyt pirusti mieli päivittää, koska pieni vaihtelu tekis ihan hyvää. Täytyy tosiaan ostaa samalla mountain lion. Aloin vaan miettimään, että sieltähän on tulossa vissiin se mavericks lähiakoina. Kannattaako venata sitä suoraan?
 
Ehkä osin tämän takia ei eli sotkeeko vaiko eikö sotke jonkun plugarin toimintaa tuo muutos sitä vaikea tietää.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
south_of_heaven
21.07.2013 07:59:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKWM: Tekee kyllä nyt pirusti mieli päivittää, koska pieni vaihtelu tekis ihan hyvää. Täytyy tosiaan ostaa samalla mountain lion. Aloin vaan miettimään, että sieltähän on tulossa vissiin se mavericks lähiaikoina. Kannattaako venata sitä suoraan?
 
Mavericks tulee syksyllä, ja päivitys on tod. näk. edelleen sitä parin kympin luokkaa, itse en jäisi odottelemaan. Saattaa muutenkin olla, että joutuisit hankkimaan ML:n siihen väliin (jos Mavericksiin voi päivittää App Storen kautta vain ML:n päälle)
 
Point
21.07.2013 14:19:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: Mavericks tulee syksyllä, ja päivitys on tod. näk. edelleen sitä parin kympin luokkaa, itse en jäisi odottelemaan. Saattaa muutenkin olla, että joutuisit hankkimaan ML:n siihen väliin (jos Mavericksiin voi päivittää App Storen kautta vain ML:n päälle)
 
Yllätyin vähän, kun katsoin käyttispäivityksen hintaa. Odotin siis jotain ihan toisenlaista summaa. :D Kyllä mä vetäsen ton mountain lionin sitten sisään, kun ei näytä hintaa olevan juuri ollenkaan.
 
artzirocks
12.08.2013 01:41:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin X:n lähinnä uutuuden viehätyksen takia, Logic Pro 9:ä käyttänyt nyt pari vuotta. Kiinnostukseni herätti enimmäkseen uudet softasynat, flex pitch ja selkeästi helpompi käyttöinen arpeggiator.
 
32-bittiset plugarit on pienen säädön kautta mahdollisuus saada toimimaan, googlaamalla löytynee ohjeet. Itse en ole toistaiseksi tarvinnut enää 32-bittisiä plugareita, koska useimmat käyttämäni (Antares autotune, NI Komplete, Amplitube, Waves) plugarit saa 64bittisinä.
 
Uudet softasynat ovat jees lisä sellaiselle, joka ei omaa muiden valmistajien softia. Olen kokeillut uudet synat läpi, mutta eivät toki ole pärjänneet Kompleten soundeille. Sama pätee noiden kitara- ja bassomallinnusten kanssa, Komplete ja Amplitube vie pidemmän korren omassa käytössä.
 
Flex Pitch oli ehkä pienoinen pettymys, koska odotin siltä ehkä vähän liikaa. Sillä on kyllä mahdollisuus korjata laulunvirettä, mutta vireenkorjaaminen on huomattavasti monimutkaisempaa, kun vaikka Antaressin autotunessa. Voi olla, että ajan kanssa Flex Pitchiin tottuisi ja käyttö olisi sulavampaa.
 
Kokonaisuudessaan Pro X on todella hyvä kilpailija Pro Toolsille hintansa perusteella. En näkisi kuitenkaan syytä siirtyä Logic Pro 9:stä X:ään, mikäli omaat paljon muiden valmistajien laadukkaampia plugareita.
 
Janie Jones
23.08.2013 02:22:46 (muokattu 25.08.2013 03:04:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä keksin muutaman syyn:
- käynnistys- ja projektinlatausajat noin 6 ja 4 kertaa nopeammat (varmasti osin juuri siksi, että 32-bittisiä ei tarvitse ottaa lukuun)
- Drummer: musikaalisin midiplayer koskaan, rohkaisee midifilejen selaamisen sijasta jammailemaan ja perusgrooven asettamisen jälkeen helppo muokata midiä eteenpäin; lisäksi "groove track" -toiminto, johon Drummer mukautettavissa
- Drum Kit: ei huonot rumpusoundit, sotkettuna samplekirjastoihin tuo luontevan kuuloista huonetta ja vuotoa settiin
- summing track stacks, erittäin hyvä lisä
- paljon parempi wave-grafiikka, tarkka kuvio myös zoomattaessa, LP9 on tähän verrattuna hirveä (se olikin aina sen heikoin kohta)
- Flex pitch on todella nopea esimerkiksi sovittaessa biisiä uuteen sävellajiin, jos melodiakokeilua lauleltu
- Retro synthin soundeissa on kivoja viulukoneita, parempia kuin Kompletessa
- paljon pienempiä juttuja, kuten erinomainen kitaranvirit
- edit: ai niin ja ehdottomasti midi fx kuten arpeggiator!
 
Toki tuossa on myös bugeja, alkuversioita mennään. Oman work-flow'ni kannalta ei onneksi mitään radikaalia pahaa.
 
179 euroa on erittäin maltillinen hinta tästä hyvästä. Ja LP9 säilyy täysin käyttökelpoisena koneella, itse asiassahan näitä voi käyttää molempia avoimena.
 
Ai niin ja ulkonäköä on varsin helppo pimpata, gearslutzissa on mahtava ketju aiheelle. Tulossa on hienoja modauksia, kunhan valmistuvat; joitakin nopeampia sekä pikku vinkkejä ja alkuunpääsyohjeet olen koonnut tuohon blogiin: http://logicxinterfaces.wordpress.com
Ei se default-guikaan huono ole, ainoa vaan että päivänvalolle ja lasikantiselle Applelle liian tumma mielestäni.
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Janus
23.08.2013 11:27:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Pystyykö Logic X:ssä lisäämään samaan projektiin useamman kuin yhden videotiedoston peräkkäin videon aikajanalle? Jos joku voisi testata tuota, olisin kiitollinen ja pelkästään tuo ominaisuus olisi tässä vaiheessa itselleni ns. deal breaker päivittää läppärin Logic X-versioon - iMacilla pysyttelen varmaan vielä ainakin vuoden loppuun asti turvallisessa 9-ympäristössä.
 
Itse itselleni vastaten, ei pysty edelleenkään tuomaan kuin yhden QuickTime-videon per projekti. Ja ihan ymmärrettäväähän se niin on, selkeyttää workflowta varmasti pääasiallisessa tarkoituksessaan (eli sävellystyöhön yksi cue kerrallaan). Pitänee siis katsella jotain muuta softaa, joka mahdollistaa clippien + moniraita-audion pyörittämisen rinnakkain JA mieluusti vielä ymmärtäisi MMC-käskyjä kovalevyraiturilta. Tuleeko ideoita? Final Cut (Express)?
 
töpöttäjä
23.08.2013 13:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapas viisaat missä vois olla ongelma, mulla on työasemana mac mini kotona ja tien päällä macbook pro, molemmat tänä vuonna uutena ostettuja ja mountain lionit uusimmat pyörii. Uusin Logic molemmissa (taino toisessa 10.0.1. ja toisessa 10.0.2., läppärissä uudempi), mutta minillä väännetyt biisiprojektit ei aukea läppärissä. Kokeilin läppäriin 10.0.1. -versiolla ja 10.0.2. -versiolla päivityksen jälkeen ja sama vika. "Cannot open the file blaablaa".
Muilla vastaavaa?
 
JPQ
23.08.2013 17:22:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones:
- Retro synthin soundeissa on kivoja viulukoneita, parempia kuin Kompletessa
 
http://logicxinterfaces.wordpress.com

 
Kiva kuulla tuo retro synth juttu. ps. tosin odotan varmaan seuraavaa versiota kun tuo vaatii käyttis pävitiyksen ja just nyt tarvitsen mutua kuin synasoundeja lisää. ps. Jopa es2 tarjoaa parempia soundeja joihinkin käyttöihin kuin komplete (7). esim. vanhat synastringit.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «