Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 557 58 59 60 61196 197 198 199 200
Tuomas
15.07.2013 12:38:49

silhouette: Vaikka en niin tykkääkään enää Dream Theaterista, niin silti välillä tulee mieleen ajatus, että ihmiset jotka sanovat heidän musiikkiaan "virtuoosimaiseksi, mutta tyhjäksi" jne., niin ovat vaan katkeroituneita vanhoja soittajaukkoja, jotka itse eivät pysty samaan ja eivät saa mitään erikoista aikaseksi. Pahoittelut tästä viestistä - se ei ole - suunnattu kenellekään henkilökohtaisesti, mutta sellainen fiilis vaan tulee välillä.

Mä veikkaan taas, etteivät sellaiset vain oikeasti saa siitä kiksejä. Ja se on ihan ookoo, ei siinä mitään. Kyllä minäkin kuulen monessa musiikissa virtuositeettia, tunnustan ammattimaisuuden ja kuitenkin se musa kuulostaa tosi tyhjältä. En mä silti koe tarvetta mennä kertomaan sellaiselle tyypille, joka siitä diggaa, että "kylläpäs on turhaa musaa tuo".

Musakin kun on sen verran henkilökohtainen juttu ja mieltymys, vähän kuin kauneusihanteet. Vähän kuin menis kertomaan kaverille että "tuo sinun vaimos on kyllä ankean näköinen nainen, mitähän sä siinäkin näet".
Liian ilkeä hipiksi.
silhouette
15.07.2013 12:51:37 (muokattu 15.07.2013 12:52:46)

Juoppis:Musakin kun on sen verran henkilökohtainen juttu ja mieltymys, vähän kuin kauneusihanteet. Vähän kuin menis kertomaan kaverille että "tuo sinun vaimos on kyllä ankean näköinen nainen, mitähän sä siinäkin näet".

Mutta kuitenkin kaikki ottaisi sänkyyn mielummin sanotaan vaikkapa Angelina Jolien kuin Johanna Tukiaisen? Vai olenko väärässä? =)
Aina voi yrittää.
Tuomas
15.07.2013 13:00:05

silhouette: Mutta kuitenkin kaikki ottaisi sänkyyn mielummin sanotaan vaikkapa Angelina Jolien kuin Johanna Tukiaisen? Vai olenko väärässä? =)

Joliella ei oo enää nykyään tissejä.

Mutta toisaalta on aina välillä hauska tehdä tällainen ajatusharjoitus:

1. Mieti jotain täysin satunnaista juttua, olkoon se kiva, ällöttävä, pelottava tai yhdentekevä.
2. Tajua, että tälläkin hetkellä joku tällä planeetalla saa siitä kiksejä.
Liian ilkeä hipiksi.
silhouette
15.07.2013 13:05:33 (muokattu 15.07.2013 13:07:54)

Juoppis: Mutta toisaalta on aina välillä hauska tehdä tällainen ajatusharjoitus:

1. Mieti jotain täysin satunnaista juttua, olkoon se kiva, ällöttävä, pelottava tai yhdentekevä.
2. Tajua, että tälläkin hetkellä joku tällä planeetalla saa siitä kiksejä.

Täytyy kyllä myöntää, että ihan hyvä ajatusharjoitus. Eli, annettakoon toki kaikille oikeus tykätä mistä tykkää tai ei. Vaikka olisi yksi asian kanssa. Senpä takia minä uskallan edelleen väittää, että Opethin paras levy on Heritage =D
Aina voi yrittää.
Perro Stupido
15.07.2013 15:32:31
Juoppis: Joliella ei oo enää nykyään tissejä.

Onhan sillä. Silikonit pisti mahdollisten syöpien paikalle.
fadetoblack_
15.07.2013 16:23:25
silhouette: Täytyy kyllä myöntää, että ihan hyvä ajatusharjoitus. Eli, annettakoon toki kaikille oikeus tykätä mistä tykkää tai ei. Vaikka olisi yksi asian kanssa. Senpä takia minä uskallan edelleen väittää, että Opethin paras levy on Heritage =D

NO minäpä sanon että Still Life on paras Opethin levy.....vaikka eipä se tänne kuulukaan.
fadetoblack_
15.07.2013 19:57:41
Onko muut huomannut että As I Am alkaa samalla tavalla kuin Losing Time/Grand Finale päättyy?? Yleensä vaihdan jo kappaletta, mutta nyt kuuntelin ihan loppuun asti.
pehko
15.07.2013 20:58:39

Stiiq: Levyt 6DOIT:sta BCASL:iin ovat yhtenäistä kokonaisuutta ja jokainen näistä alkaa samalla äänellä mihin edellinen päättyy. Koska Portnoyn AA-biisit.

eikös Six Degreese ala samalla rutinalla kun Scenes loppuu?
Stiiq
15.07.2013 21:17:44
pehko: eikös Six Degreese ala samalla rutinalla kun Scenes loppuu?

Lainatakseni itseäni, jokainen näistä alkaa samalla äänellä mihin edellinen päättyy. Eli kyllä, jos olin jotenkin epäselvä.
Kuivakka, englantilaistyyppinen huumori ei nyt auta.
pehko
15.07.2013 21:28:45

Stiiq: Lainatakseni itseäni, . Eli kyllä, jos olin jotenkin epäselvä.

niin niin. kiinnitin liikaa huomiota tohon AA:han. Mutta kyllähän se linkittää myös tietyllä tapaa Scenesin tähän. Tai sitten ei. En minä tiedä.
SnowCrow
15.07.2013 22:13:35
pehko: niin niin. kiinnitin liikaa huomiota tohon AA:han. Mutta kyllähän se linkittää myös tietyllä tapaa Scenesin tähän. Tai sitten ei. En minä tiedä.

Linkittää linkittää. En mä usko että ne alku/loppulinkitykset on pelkästään niitten AA-juttujen takia. Tai en oo ainakaan ikinä silleen niitä ajatellu. Mut jos se ois pelkästään niitten takia, niin miks Scenes tosiaan loppuu samalla lailla kuin 6DOIT alkaa?
Jucciz
16.07.2013 04:01:02 (muokattu 16.07.2013 04:07:04)
silhouette: Vaikka en niin tykkääkään enää Dream Theaterista, niin silti välillä tulee mieleen ajatus, että ihmiset jotka sanovat heidän musiikkiaan "virtuoosimaiseksi, mutta tyhjäksi" jne., niin ovat vaan katkeroituneita vanhoja soittajaukkoja, jotka itse eivät pysty samaan ja eivät saa mitään erikoista aikaseksi. Pahoittelut tästä viestistä - se ei ole - suunnattu kenellekään henkilökohtaisesti, mutta sellainen fiilis vaan tulee välillä.

Entäs, jos ne ovatkin iloisia ja nuoria soittajapoikia, jotka eivät pysty samaan - eikä heitä voisi asia vähempää hetkauttaa? Tääkin on ihan mahdollinen skenaario.

Ts. mielestäni yllä nähtiin aina yhtä toimiva "Soita ite yhtä hyvin"-kortti puettuna vaan paria kokoa liian isoihin verkkareihin. Toiset vaan tykkää eri asioista kuin toiset ja toisille eri jutut kuulostaa tyhjältä kuin toisille. Ja joku jossain ei kuuntele muuta kuin Mattia ja Teppoa. Mää ainakin pystyn elämään sen asian kanssa, vaikka jollekulle just mun suuri suosikki oiskin semmosta tyhjää.

Jos joku leikkelee saksilla kaikessa rauhassa paperista vaikkapa hienon linnun, se miellyttää mua paljon enemmän kuin se, että joku naksuttelee samoja saksia 100 kertaa sekunnissa, eikä lopputuloksena ole kuin pelkkää neliömillin kokoista silppua.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Tuomas
16.07.2013 07:24:43

Jucciz: Toiset vaan tykkää eri asioista kuin toiset ja toisille eri jutut kuulostaa tyhjältä kuin toisille. Ja joku jossain ei kuuntele muuta kuin Mattia ja Teppoa. Mää ainakin pystyn elämään sen asian kanssa, vaikka jollekulle just mun suuri suosikki oiskin semmosta tyhjää.

Tätähän täällä jo linjasinkin, ei siinä mitään. Ketjun otsikossa kuitenkin lukee Dream Theater, joten voidaan olettaa että tässä ketjussa keskustelevat ihmiset, jotka saavat jotain irti ko. yhtyeestä. Aikaisemmassa viestissäni juuri totesin, että ei se haittaa jos joku ei pidä, mutta se, että joku tulee erikseen kertomaan ilman minkäänlaista aiempaa sytykettä keskusteluun että "hei, tuo sinun kuuntelemasi juttu joka on sinulle tärkeä ja jonka melodiat sinulle ovat painautuneet kiinni sieluun, se on aivan täysin tyhjää tavaraa, siinä ei ole substanssia" - sellaisen keskustelun mielekkyyttä minun on vaikea ymmärtää. Mitä yrität kertoa? Että hei jätkät, teidän lempibändi on huono. Yläasteellako tässä ollaan?

Muistuu mieleen muinainen "Yleisessä saunassa" -ketju, jossa oli tarkoitus kertoa tarinoita joita oli kuullut yleisessä saunassa. Melkein ensimmäisiä kommentteja oli "en käy yleisissä saunoissa" - hyvä juttu! Tämä asia ei siis ole sinua varten. Ymmärtäisin, mikäli joku tulisi sitä eritoten sinulle hehkuttamaan, jossa tapauksessa voisit sanoa, että kyseessä ei ole kuppisi teetä. Mutta erikseen saapua lyttäämään? Töykeätä tointa.

Ja kuten sanottua, ainakin minulle on aivan yhdentekevää pitääkö joku samasta musiikista kuin minä. Jos ei arvosta samoja asioita niin se on täysin selvää. Kyseenalaistan ainoastaan motiivit tällaiselle keskustelulle.

Jos joku leikkelee saksilla kaikessa rauhassa paperista vaikkapa hienon linnun, se miellyttää mua paljon enemmän kuin se, että joku naksuttelee samoja saksia 100 kertaa sekunnissa, eikä lopputuloksena ole kuin pelkkää neliömillin kokoista silppua.

Entä jos joku naksuttelee saksia välilä hitaammin ja välillä 100 kertaa sekunnissa, leikkaa siitä hienon linnun ja tekee neliömillin kokoisesta silpusta sen ympärille kauniin mosaiikin? Siinä missä sinä kuulet tyhjää, minä kuulen dynamiikkaa. Siinä missä sinä kuulet pelkkää soittimen esittelyä, minä kuulen kauniin melodian.
Liian ilkeä hipiksi.
phiit
16.07.2013 07:27:15
Juoppis: Jucciz:

"hei, tuo sinun kuuntelemasi juttu joka on sinulle tärkeä ja jonka melodiat sinulle ovat painautuneet kiinni sieluun, se on aivan täysin tyhjää tavaraa, siinä ei ole substanssia"

Kannattaa kuitenkin muistaa ettei makuasioista voi kuin ainoastaan väitellä ;)
Rotuvaari
16.07.2013 10:12:15
Juoppis: Entä jos joku naksuttelee saksia välilä hitaammin ja välillä 100 kertaa sekunnissa, leikkaa siitä hienon linnun ja tekee neliömillin kokoisesta silpusta sen ympärille kauniin mosaiikin? Siinä missä sinä kuulet tyhjää, minä kuulen dynamiikkaa. Siinä missä sinä kuulet pelkkää soittimen esittelyä, minä kuulen kauniin melodian.

Nämä saksivertaukset on pahoja. Saksivertaus kitaran soitossa on kuin vertaisi kirsisääksen tai piimäheikin hoipperehtivaa horkkamaista lentoa pohjanlepakon millintarkkoihin immelmanneihin. Siinä missä hitaampi piimäheikki kulkee kohti määränpäätänsä, pyörii pohjanlepakko rinkiään ilmassa kuin Nascar-ajoissa. Saksivertaus on kuin maistaisi koivumahlaa ensimmäisenä huhtikuun aurinkoisena krapula-aamuna. Pahoja vertauskuvia.

Saksiakin on niin erilaisia. On tekniikkahirmuille kynsisakset, joilla leikellä tarkasti. "Raffia cattia" haluaville on peltisakset tahi pensasaitasakset. Kaikenlaisia kuviosaksiakin löytyy, jos progemmasta pitää. Jos saksia lämmittää lieden yllä ja taivuttaa, saa bendatut sakset, jollaisia monet suosivat tavallisten suorien sijaan. Itse käytän noita kaikkia sekalaisesti. Esim. omatekemään onnittelukorttiin saa kivat reunat kuviosaksilla - ei tarvita kuin vähän värjättyä kartonkia. Glitterliimaa käytän paljon, sillä saa hienoa grafiikkaa korttiin. Mielellään liikaa kuin liian vähän. Sitten kulta- tai hopeatussilla kirjoittaa korttiin "Dream Theater" ja se on siinä. Kortti postiin. Ei ole niin vaikeaa. Paitsi että merkki pitää olla ja merkintä onko ykkös- tai kakkosluokkaa. Luokkajaottelu on tosiasia.
Syödessään tätä vaatimattomaksi muuttunutta ateriaansa hän katseli korppia puun oksalla ja oli kuulevinaan, kuinka lintu röyhtäisi.
Stiiq
16.07.2013 12:34:49
This thread is win
Kuivakka, englantilaistyyppinen huumori ei nyt auta.
Tuomas
16.07.2013 12:41:45

Eli onko nyt siis ymmärrettävä, että jos sakset = musiikkia, niin

tämä kaveri: http://www.film.com/wp-content/uplo … 05/edward-scissorhands-original.jpg

on allegoria tästä kaverista? http://hdwallpapersbase.com/wp-cont … den-eddie-the-trooper-wallpaper.jpg
Liian ilkeä hipiksi.
ruikku20
16.07.2013 13:46:07
//OT on
Ei nyt aloteta taas tätä!
//OT off

Mitäs porukka noin yleensä tykkää tuosta Portnoyn huume -saagasta kokonaisuudessaan? Omalle kohalle kyllä kolahtaa aika täysillä. Ns. päämelodiat joita tuossa käytetään on hyvin toimivia. Soolot melkosta tilutusta, miinus Repentance -biisissä Petruccin soolo. No Root of all evilistä en niin kauheesti diggaile. Ei oo kyllä tullu sitä kuunneltua muutenkaan yhtä paljo kun muita saagan teoksia. Eipä tässä muuta.
Lars is the best anyways. Way better technically than the guy from dream theatre and he doesn't have a big ego which always helps. Kiitos youtube ja käyttäjä kmvoss! :D
silhouette
16.07.2013 14:32:04

ruikku20: Mitäs porukka noin yleensä tykkää tuosta Portnoyn huume -saagasta kokonaisuudessaan? Omalle kohalle kyllä kolahtaa aika täysillä.

Voitko valaista tietämätöntä, että mitä tarkoitat Portnoyn huume-saagalla? Ja, mitä Portnoyhin tulee, niin taitaa olla aika egoistinen kaveri kysessä, ainakin vaativa: käsitin tämän niin, että kahvien takia piti keskeyttää lentokone kesken matkan jotta herra saa juuri oikeata kahvia, tuo jos mikä on elitismiä:

https://vine.co/v/hZpIP6Lt6Oe
Aina voi yrittää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)