Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: harley benton do it ur self?
1 2
Napsa
10.07.2013 20:03:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin eli mitä mieltä noista thomanilta saatavista harley bentonin do-it-yours self skitoista esim http://www.thomann.de/fi/harley_benton_electric_guitar_kit_lpstyle.htm
hinta/laatu? perusteluita
 
Midrange
10.07.2013 20:50:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä, mutta se harley bentonin strato jonka mä omistin (90e aikoinaan) oli laadultaan paljon parempi kun halvimmat fenderin mexicolaiset stratot mikkejä ja kytkintä lukuun ottamatta. Nauhanpäätkin oli viimeisen päälle trimmatut kun paketista vetäsin. Ja kumma kyllä, joka nauhakin soi puhtaasti bendatessa.
 
Vaikka tietysti mun tulis uskottavuuden nimissä sanoa kuinka kauhea benton on ja kehottaa pysymään siitä kaukana mitä tulee extra halpoihin sähkiksiin.
 
20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä
Hynkel
10.07.2013 20:54:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan ookoo-vehkeitä ovat sellaiseen opiskeluun ja kasaamisen ensiaskeliin. Mutta pääsäntöisesti HB on kuraa, kuten myös Fenkun halvimmat.
 
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
phiit
11.07.2013 07:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite kasasin yhen "HB" straton, mutta nuohan on samoja kittejä kuin esim Saga.. Harley Benton kun ei tee mitään omaa.
 
Helvetin hyvä siitä kyllä tuli, laatu puuta oli, tosin kaikki sähköt ja muut hardwaret menikin samantien vaihtoon
 
Gabe
11.07.2013 10:40:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Napsa: No niin eli mitä mieltä noista thomanilta saatavista harley bentonin do-it-yours self skitoista esim http://www.thomann.de/fi/harley_benton_electric_guitar_kit_lpstyle.htm
hinta/laatu? perusteluita

 
Näistä kiteistä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta jos vastaavat sitä laatua mitä nuo benttonin kitarat ylipäätään niin en nostaisi odotuksia kovin korkealle. Ainakin ne joita olen itse kokeillut, ovat olleet vähän ressukoita. Tietty yksilöiden välillä voi olla vaihtelua varsinkin noin edullisissa kitaroissa, kitissä on sekin huono puoli että sitä ei oikein pääse kokeilemaan etukäteen. Mutta tuollainen voi olla hyvinkin paikallaan jos haluat vain päästä vähän kitaran kokoamisen makuun. Toisaalta kun koko kitillä on hintaa muutenkin alle 90e niin eihän siitä kovin korkealta tipahda vaikka olisikin ihan luokaton, jos se taas kelpaa ,niin saitpa ainakin halvalla kitaran.
phiit
11.07.2013 10:45:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Näistä kiteistä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta jos vastaavat sitä laatua mitä nuo benttonin kitarat ylipäätään niin en nostaisi odotuksia kovin korkealle. Ainakin ne joita olen itse kokeillut, ovat olleet vähän ressukoita. Tietty yksilöiden välillä voi olla vaihtelua varsinkin noin edullisissa kitaroissa, kitissä on sekin huono puoli että sitä ei oikein pääse kokeilemaan etukäteen. Mutta tuollainen voi olla hyvinkin paikallaan jos haluat vain päästä vähän kitaran kokoamisen makuun. Toisaalta kun koko kitillä on hintaa muutenkin alle 90e niin eihän siitä kovin korkealta tipahda vaikka olisikin ihan luokaton, jos se taas kelpaa ,niin saitpa ainakin halvalla kitaran.
 
"HB":n halpikset on samoilta tehtailta kuin noi muutkin halpikset.. eli ihan samaa laatua saa kuin niissäkin vaikka lavassa lukisi joku oikea merkki. Osa kakkaa osa ihan soitettavia
 
Gabe
11.07.2013 12:44:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: "HB":n halpikset on samoilta tehtailta kuin noi muutkin halpikset.. eli ihan samaa laatua saa kuin niissäkin vaikka lavassa lukisi joku oikea merkki. Osa kakkaa osa ihan soitettavia
 
Näinhän tuo varmaankin menee.
Ziggy Bubba
11.07.2013 15:11:59 (muokattu 11.07.2013 15:13:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel: Mutta pääsäntöisesti HB on kuraa, kuten myös Fenkun halvimmat.
 
Siis tässä puhutaan ihan Fenderistä? Aika pitkään halvimmat F-merkillä varustetut kitarat ovat olleet Standard-sarjat. Nyt haluaisin kuulla mikä noissa niin pahasti on vialla, että ihan kuraksi kutsutaan ja verrataan alle satasen keppeihin (kuten edellinen)?
 
Fenderin meksikolaisten taso on noussut aika reippaasti männä vuosina, näin mun nähdäkseni. Isoimmat erot jenkki-Stankkuihin on raudoissa, tatsit on tosi likellä toisiaan. Ns. paremmissa Meksikon värkeissä on reippaasti soitinta rahalle (esim. Road Worneissa).
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
ibnz
11.07.2013 15:27:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä idea tuo kyllä - eihän osien sahailu (CNC) ja liimailu ole se kallis prosessi, vaan viimeistely. Sen kun ulkoistaa asiakkaalle, säästyy aika pitkä penni. Olen tässä tsekkaillut vaihtorunkoa Ibaneziin Iso-Britanniasta, ja limbarunko valmiiksi mittojen mukaan työstettynä maksaa sen 120 puntaa. Maalit ja lakat nostaakin hinnan jo liki neljääsataa, että jos itse vaan osaisi..
 
Hynkel
11.07.2013 15:55:00 (muokattu 11.07.2013 15:57:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Siis tässä puhutaan ihan Fenderistä? Aika pitkään halvimmat F-merkillä varustetut kitarat ovat olleet Standard-sarjat. Nyt haluaisin kuulla mikä noissa niin pahasti on vialla, että ihan kuraksi kutsutaan ja verrataan alle satasen keppeihin (kuten edellinen)?
 
Fenderin meksikolaisten taso on noussut aika reippaasti männä vuosina, näin mun nähdäkseni. Isoimmat erot jenkki-Stankkuihin on raudoissa, tatsit on tosi likellä toisiaan. Ns. paremmissa Meksikon värkeissä on reippaasti soitinta rahalle (esim. Road Worneissa).

 
Hieman toki kärjistin, mutta avataanpa: En ole kokeillut kaikkia Fenderin halpoja, mutta joitakin vuosia sitten kävin strato- ja rahapulassa läpi melko liudan sitä Meksikon halvinta peruskauraa (en muista mitä malleja, se ei tuntunut olennaiselta) ja oli ne pääsääntöisesti aika kehnonlaisia. Samoin esim. Highway One, joka oli tuntumaltaan suorastaan paska. Mutta mitäpä näistä väittelemään, voi olla että ovat nykyään parempia.
 
Jenkkistankuthan on oikeinkin hyviä, jos ei satu soimatonta tumppua oikein huonolla tuurilla.
 
E: Selvennetään vielä, etten suinkaan vetänyt yhtäläisyysmerkkiä HB:n ja halvan Fenkun väliin, kunhan totesin molempien olevan kuraa.
 
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
LL
11.07.2013 22:45:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

off topicina
 
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_electric_guitar_kit_lpstyle.htm
mikähän thomannin läppä vaihtoehtoisissa tuotteissa on? vaihtoehtona Gibsonin Les Paul Joe Walsh Aged. onko nyt niin, että on ostettava joko kahdeksan kympin koottava harley benton tai sitten kahdeksan tonnin gibsoni.
 
McNulty
11.07.2013 22:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Ite kasasin yhen "HB" straton, mutta nuohan on samoja kittejä kuin esim Saga.. Harley Benton kun ei tee mitään omaa.
 
Helvetin hyvä siitä kyllä tuli, laatu puuta oli, tosin kaikki sähköt ja muut hardwaret menikin samantien vaihtoon

 
Laatupuuta? Miten mä en jaksa uskoa että tuohon rahaan se olisi mitään muuta kuin "halvinta mahdollista" sen enempää valkkaamatta tai kuivatettu tahi muuten prosessoitu?
 
Kokopuuta se varmaan onkin, mutta niin... :)
 
The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men.
reative
12.07.2013 06:49:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on muutama noita hb:n kittejä ollut ja kyllähän noista oikein soivan pelin saa, mutta en nyt itse ihan laatupuuksi sanoisi kun oli kaulassa mm oksakohta ja toinen oli rungossa. Siltikin ne molemmat olivat kyllä täyttä vastinetta rahoille.
 
Ja mitä tulee hb valmiskitaroihin niin niitäkin on muutama telekopio ollut mulla ja täytyy sanoa että olivat todella hyviä pelejä, eikä tarvi edes mainita että hintaisekseen. Tokihan niiltä tehtailtakin paskaa saadaan ulos, mutta aivan turhaa on yleistää että kaikki missä lukee Harley benton on ala-arvoista kurapaskaa...
 
ja tuohon fender asiaan vielä, eihän nuo mehiko standardit nyt tänäkään päivänä mitään ihmeellisiä ole vaikkakaan einyt ehkä hb:hen verrattavissa.
 
ei mulla muuta..
 
phiit
12.07.2013 07:52:15 (muokattu 12.07.2013 07:52:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Laatupuuta? Miten mä en jaksa uskoa että tuohon rahaan se olisi mitään muuta kuin "halvinta mahdollista" sen enempää valkkaamatta tai kuivatettu tahi muuten prosessoitu?
 
Kokopuuta se varmaan onkin, mutta niin... :)

 
Mulle riittää laaduks se että se oli kovaa ja jämäkkää :) kaula oli paksu ja toi stratohirviö resonoi todella hienosti. en sen kummemmin käsitellyt muutaku iskin puuvahaa pintaan. Ihan sama minkä rotusta puuta se loppujen lopuks oli kun se toimi.. :)
 
Nyttemmin koko kitara löys tiensä tutulle koska stratot ei vaan sovi käteen vaikka niihin aina muutaman vuoden välein sattuuki hairahtumaan
 
Laulava Kylätohtori
12.07.2013 09:58:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen niin ennakkoluuloinen, että en tule koskaan uskomaan, että alle satasen DIY-kitti olisi kitarana jotain muuta kuin kuraa tai lähes kuraa. En myöskään usko, että tuollaisissa paketeissa olisi laatupuuta, koska totuus nyt on, että satasella saa, mitä satasella saa. Tuollaisessa paketissa kaikki on juuri sitä halvinta paskaa, mitä koko maapallolta pystytään haalimaan.
 
Voihan siellä joukossa olla soivia pelejä tai ihan ok hintaisekseen (eli ihan ok laatua sadan euron edestä? Ei vielä vakuuta), mutta siitä on vielä pitkä matka oikeasti hyvään kitaraan.
 
Voin toki olla väärässä, mutta perustan mielipiteeni yleiseen kokemukseeni halvasta tavarasta. Se nyt vaan on niin, että se halpa romu on lähes poikkeuksetta pelkkää paskaa ja se poikkeuskin on vain välttävää romua...
 
Just imo, joten ei herneitä nenään...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Osteri
12.07.2013 10:26:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Mulle riittää laaduks se että se oli kovaa ja jämäkkää ...Ihan sama minkä rotusta puuta se loppujen lopuks oli kun se toimi.
 
Tästä olen samaa mieltä. Hyvästä rungosta saa aivan riittävästi toimivan pelin, kun itse näkee hieman vaivaa kitaran viimeistelyssä. Vasta kun hyvän puun hintaan kasaaja laskee omasta viimeistelytyöstään, sanotaan vaikka € 15,- per tunti ja ostaa laadukkaammat mikit ja potikat, niin starttipaketilla alkaakin olla hintaa muihin merkkeihin verrattavasti.
Jos Thomann myisi pakettia vain puuna ja osina, ilman mainintaa HB:sta, ei tässäkään keskustelussa tarvitsisi kiinnittää huomiota siihen onko HB hyvä vai huono, koska vastaushan tiedetään jo ennalta ja se leimaa koko hankintaa.
 
Aloittajan linkissä ollen "LP-tyylisen" palikat jättäisin ostamatta, koska omassa rajallisessa ajatuksessani LP on liimakaulainen kitara, eikä pulttikaula.
 
Mielestäni parhaat tuunailu-rungot löytyvät Washburn Idol -sarjan kitaroista, joita saa originaalissa kunnossa liimakaulaisina halvalla ja niistä tulee pienellä modauksella loistavia kitaroita.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
phiit
12.07.2013 10:28:41 (muokattu 12.07.2013 10:30:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Itse olen niin ennakkoluuloinen, että en tule koskaan uskomaan, että alle satasen DIY-kitti olisi kitarana jotain muuta kuin kuraa tai lähes kuraa. En myöskään usko, että tuollaisissa paketeissa olisi laatupuuta, koska totuus nyt on, että satasella saa, mitä satasella saa. Tuollaisessa paketissa kaikki on juuri sitä halvinta paskaa, mitä koko maapallolta pystytään haalimaan.
 
Voihan siellä joukossa olla soivia pelejä tai ihan ok hintaisekseen (eli ihan ok laatua sadan euron edestä? Ei vielä vakuuta), mutta siitä on vielä pitkä matka oikeasti hyvään kitaraan.
 
Voin toki olla väärässä, mutta perustan mielipiteeni yleiseen kokemukseeni halvasta tavarasta. Se nyt vaan on niin, että se halpa romu on lähes poikkeuksetta pelkkää paskaa ja se poikkeuskin on vain välttävää romua...
 
Just imo, joten ei herneitä nenään...

 
Ennakkoluuloja? ;) 100e:lla saa ihan oikeasti hyvää kamaa kun vähän katsoo mitä ostaa. Itse suosin yleensä halvinta / toimivinta ratkasua, tietty ritsat ja muut roskat saa jäädä hyllyyn mutta fakta että tänä päivänä vs. 20v sit? Saat 100e oikeasti laadukkaan kitaran, toisinkuin ennen oli joku Williamsin strato Anttilan hyllyllä jossa kaula silmin nähden päin v.. kielet varmaan 5cm korkealla otelaudasta :D
 
Laulava Kylätohtori
12.07.2013 10:42:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Ennakkoluuloja? ;) 100e:lla saa ihan oikeasti hyvää kamaa kun vähän katsoo mitä ostaa. Itse suosin yleensä halvinta / toimivinta ratkasua, tietty ritsat ja muut roskat saa jäädä hyllyyn mutta fakta että tänä päivänä vs. 20v sit? Saat 100e oikeasti laadukkaan kitaran, toisinkuin ennen oli joku Williamsin strato Anttilan hyllyllä jossa kaula silmin nähden päin v.. kielet varmaan 5cm korkealla otelaudasta :D
 
Joo, varmaan hyvinkin pitkälle ennakkoluuloja. Itse asiassa luulen, että sokkotesteissä voisi tulla minun kannaltani hyvinkin noloja lopputuloksia... ;)
 
Mutta työkalujen puolelta on jäänyt sellainen kammo halpiksia kohtaan. Esim. Tokmannilta, Honkkarista ym. ei voi löytää laaduksta työkalua. Paskaa ovat kaikki. Ja siinä on vielä sellainen hauskuus, että kun ensin rikkoo vaikka kannenpultit halpatyökalulla, niin siitä tulee melko kallista ja isotöistä säästöä, kun sitten joutuu kuitenkin ostamaan sen kunnollisen ja korjaukset päälle... Mutta ei sen enempää automaailmasta tällä kertaa...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Ziggy Bubba
12.07.2013 10:53:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Ennakkoluuloja? ;) 100e:lla saa ihan oikeasti hyvää kamaa kun vähän katsoo mitä ostaa.
 
Satasella ei kyllä saa laadukkaita kitaran osia myytyä, ellei sitten myy tappiolla. Rautaosien metalliseos ei varsinkaan tuppaa tossa hintaluokassa olemaan käyttöä oikeasti kestävää.
 
Hyvä puu ja metalli maksaa, myös idässä.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
Osteri
12.07.2013 11:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikessa metallisessa ladun ja halpiksen merkitys on suuri. Metallissa kyse on nimenomaan siitä seoksesta mistä tuote koostuu. Just Tokmanni, Hong Kong ..yms.. myy pehmeää metallia olevia kamoja jotka oikeasti eivät sovi pitkäikäisesti siihen tarkoitukseen mihin ne myydään. Musakamoissa samaa juttua, esim se miksi tremolotallan teräsbloki on kalliimpi kuin toinen. No se vaan on laadukkaampaa metallia.
Mutta koska kitaroissa kaikki ei ole vain erilaisten metallien seosta, ei kannata Tokmanni ja Hong Kong yleisten tuotteiden perusteella tehdä kovin sitovia johtopäätöksiä.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «