Aihe: Parhaimmat sodanvastaiset laulut?
1 2 3 4 5 6 7 8
ercciman
07.05.2004 19:40:37
Country Joe and The Fish - 'Feel Like I'm Fixin' To Die' Rag on aika jees.

Samat sanat.
Kyseisellä artistilla on myös toinen hyvä sodanvastainen biisi nimeltä Kiss My Ass
jep
miscage
07.05.2004 19:55:32
Guns N` Roses - Civil War
"A choice is made of free will, just like the choice to kill."
heska
07.05.2004 19:56:23

Raiskanneet oman biisinsä? No, ehkäpä sitten niin.

Niinpä olikin =)
olen tietämätön, toivottavasti arvostat katumustani =)

..en siltikään pidä alkuperäisestä.
Jörö on pannut pingviiniä!
sub zero
07.05.2004 20:26:20
eikös Lennonilla ollu joku lapsellinen/harhainen käsitys maailmanrauhasta

Imaginessä se laulaa jotain että ei pitäisi olla "propertyä" ja sitten se asu jossain luksus lukaalissa ite.
BaariMikko
07.05.2004 20:28:21

Imaginessä se laulaa jotain että ei pitäisi olla "propertyä" ja sitten se asu jossain luksus lukaalissa ite.

No Imaginehan on "mitä jos" -tyyppistä pohdintaa. Eikä yksi mies voi yhtäkkiä muuttaa koko järjestelmää. Sitä paitsi Lennon käytti saamaansa julkisuutta taitavasti hyväksi kampanjoimalla rauhan puolesta.
"Only people can change the world"
-Yoko Ono
Mika Antero
07.05.2004 20:31:03 (muokattu 07.05.2004 20:31:22)

Eiköhän siinä biisissä pääasia ole se "imagine". Mää olen huono englannissa, mutta eikös se jotain kuvitelmaa tarkoittane...

EDIT: Ehti sitten BaariMikko ensin.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
sub zero
07.05.2004 20:35:58
Eiköhän siinä biisissä pääasia ole se "imagine". Mää olen huono englannissa, mutta eikös se jotain kuvitelmaa tarkoittane...

No Imaginehan on "mitä jos" -tyyppistä pohdintaa. Eikä yksi mies voi yhtäkkiä muuttaa koko järjestelmää. Sitä paitsi Lennon käytti saamaansa julkisuutta taitavasti hyväksi kampanjoimalla rauhan puolesta.

En ole tarpeeksi sivistynyt että voisin muodostaa kokonaiskuvan lennonista mutta kyllä mun mielestä sosialistin (koskisiko sama demareitakin?) ei pitäisi asua missään luksuskämpässä. Se jotenkin syö uskottavuutta.
sub zero
07.05.2004 21:59:04
Oletteko kuulleet Randy Newmanin kappaletta Political Science? Toi levy sai All Music Guidessa viisi tähteä. Amerikassa pidetään klassikkona (tehty 70-luvun alussa)

No one likes us - I don't know why / We may not be perfect, but heaven knows we try / But all around, even our old friends put us down / Let's drop the big one and see what happens

We give them money-but are they grateful? / No, they're spiteful and they're hateful / They don't respect us-so let's surprise them / We'll drop the big one and pulverize them

Asia's crowded and Europe's too old / Africa is far too hot / And Canada's too cold / And South America stole our name / Let's drop the big one / There'll be no one left to blame us

They all hate us anyhow / So let's drop the big one now / Let's drop the big one now

(googlettakaa loput)
Mako
07.05.2004 22:55:32

Hyvä aihe, miettimistä antavakin ehkä..

Mitäs olis omia suosikkeja..

1.Hanhiniemen "Grapska Gornja" (kirjotinkohan oikein..)
2.Elwareitten "Kirje kotiin", todella koskettava
3.Uriah Heepin "Melinda" (kaikkien aikojen paras aiheesta)
4.Tietenkin "One" löytyy tältäkin listalta, klassikko..

No, pistetään vain nämä mitkä heti tuli mieleen!
I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake
Aerodactev
07.05.2004 23:03:41
Parhaimmat esimerkit kyllä löytyvät punkin puolelta, mutta tuo Grass for blades on teos vertaansa vailla (varsinkin livenä). Harmi vaan teknisten ongelmien takia puuttuu yksi säkeistö ja urkurevittelyt jäävät levyversiolla lyhyeen.

"Ain't that something..."
If it's good, it must be progressive!
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
Stain
07.05.2004 23:35:46
eikös Lennonilla ollu joku lapsellinen/harhainen käsitys maailmanrauhasta

No mikä sitten on oikea käsitys/ratkaisu maailmanrauhan saamiseksi? En usko että se on mahdollista, niin kauan kuin ihmisiä asuu täällä.
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
fireal
08.05.2004 00:09:11
Today I Killed a Man (i didn't know) (Cooke/Greenway) ensi kerran taisi esittää P.J Broby. Suomeksi varsin kelvollisen version 'Ammuin hänet' levyttänyt muistaakseni Markku Suominen.
HC-Audio
08.05.2004 00:44:32

Ei välttämättä vastainenen muta kattokaapa Pantera - revolution is my name vido. Ja kaikki napalm deathin videot
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
Jormaz
08.05.2004 00:59:22 (muokattu 08.05.2004 01:00:35)
Barry McGuire (?) - Eve of destruction

LIS: Olis se McGuire..

LIS2: Perse kirjottelen ku turkulainen ... siis on se McGuire..
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
HaloOfFlies
08.05.2004 01:06:17 (muokattu 08.05.2004 01:14:54)

Wishful Thinking - Hiroshima
Gary Moore - Out In The Fields
John Lennon - Give Peace A Chance
Edwin Starr - War
Megadeth - Blood Of Heroes
Megadeth - Peace Sells (But Who's Buying?)
The Doors - The Unknown Soldier
"Viissataatonnia käteen ja keihäs lentää 100 metriä" - Seppo Räty
NHR
08.05.2004 01:31:48

J.M.K.E. - Vägivalla muusika, Võõras sõda, Mu vanaisa oli desertöör

Hyvinkin puolet Villun teksteistä, etenkin noilla vanhemmilla levyillä, taitaa olla tavalla tai toisella sodanvastaisia. Lisäisin listaan ainakin kappaleet Valge liblika suvi sekä Ajutine tuli. Tuo Võõras sõda on kuitenkin minun henkilökohtainen suosikkini, sävellyksenäkin.

Sitten tuli mieleen myös Sir Elwoodin Kymmenen tikkua laudalla, jonka vasta melko äskettäin huomasin tosi hienoksi biisiksi. Ultra Bran Kahdeksanvuotiaana.

Billy Braggin Tender Comrade on nätti biisi myös. Ja tietysti Stingin Russians, kuvaa mielestäni hyvin juuri 80-luvun tunnelmia.
kid ego: "Olen kuullut, että kivekset voivat olla erikokoiset."
Jonte: "Vahvistan tämän tiedon. Esimerkiksi sarvikuonolla ja minulla on aivan selvästi erikokoiset."
Ali-ihminen
08.05.2004 01:34:15 (muokattu 08.05.2004 02:10:13)
Tämä nyt ei laulu ole, mutta Krzyzststopf (vittu näitä puolalaisnimiä) Pendereckin (Penderecki)Hiroshiman uhreille omistama sävellys voisi melko sodanvastainen olla. Sitä kuunnellessa minulle tulee aina rintaan sellainen omituinen paine, niinkuin tuntisi kuolevansa. Brrr....

EDIT:

Se on vissiin "Krzysztof".
vaurio
08.05.2004 11:09:55
JMKE - tere perestroika
en tiiä lasketaanko tota sodanvastaiseks, mutta helvetin hieno biisi
eikö kukaan maininnu Cranberriesin Zombieta?
hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!!
Aerodactev
08.05.2004 11:11:25
JMKE - tere perestroika
en tiiä lasketaanko tota sodanvastaiseks

Neuvostoliiton vastainen lähinnä, ja ironisoi, kuinka ihmiset riemuitsevat perestroika-politiikasta, vaikka systeemi ja ajat eivät muuttuneet paljoakaan.
If it's good, it must be progressive!
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)