Aihe: Motörhead!!
1 2 3 4 542 43 44 45 4664 65 66 67 68
kaljataiteilija
27.06.2013 17:34:51
Outo oli tosin Lemmyn kommentti, että tykkää kuunnella oikein paljon The Beatlesia, olikohan vitsi, vitsi ?

Mikä vitsi ? Lemmy on siinä ikäluokassa että on vanha rock n roll Eddie Cochraneineen , Little Richardeineen ja Chuck Berryineen tuttua ja jos 60-luvulla kultaiset kaksikymppiset nuoruus elinvuodet elänyt niin miksi ei Beatles olisi suosikki tai tuttu, saati sitten vielä kaikkien "hevareiden" vihaama 70-luvun punkrock jota herra tuntuu diggaavan eritoten The Damned yhtyeen muodossa .
Monilla tuntuu vaan olevan luulo että "Olen Lemmy ja perustan pystymetsästä nyt vuonna 1975 heavy-yhtyeen, äääärg" :)
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Tawsky
27.06.2013 17:37:36
John My: Ainahan tää bändi on toiminut, Lemmyn tyyli soitella bassoa on erikoinen ja rockkaava, joka toimii tusinarumpalin ja kitaristin kanssa hyvin kimpassa.
Tuloksena syntyy kaaosta, joka kuitenkin svengaa omalla tavallaan ja erottuu muista rockbändeistä selkeästi.
Lisäksi laulutapa ja soundi on suurta herkkua tässä nykymaailman piipittäjien joukossa.
Outo oli tosin Lemmyn kommentti, että tykkää kuunnella oikein paljon The Beatlesia, olikohan vitsi, vitsi ?

Täälläkin lukee kyllä melkosta tekstiä. Ohan tuo Lemmy puhunut paljonkin Beatlesista vaikka missä. Ja toivottavasti tusinarumpalilla ei tosiaan meinata Deetä.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
reaper666
27.06.2013 21:11:00
John My: Ainahan tää bändi on toiminut, Lemmyn tyyli soitella bassoa on erikoinen ja rockkaava, joka toimii tusinarumpalin ja kitaristin kanssa hyvin kimpassa.
Tuloksena syntyy kaaosta, joka kuitenkin svengaa omalla tavallaan ja erottuu muista rockbändeistä selkeästi.
Lisäksi laulutapa ja soundi on suurta herkkua tässä nykymaailman piipittäjien joukossa.

viddu mitä paskaa äijää suoltaa. Joo on Lemmy kova ja musa hyvää mut muuten huh huh :D
-Lassi-
27.06.2013 21:15:10

Nyt jätkä. Mielipiteensä kullakin joo mutta.. tusinarumpali.
En ole katsonut tätä remakea, mutta tuomitsen sen näkemättä paskaksi. Joku sliipattu versio alkuperäisestä. Vähän niinkuin joku toimitusjohtaja yrittäisi vetää kitaralla bluesia firman pikkujouluissa. -Kampela77
velipesonen
27.06.2013 22:34:48

Lemmy näki Beatlesin Cavernissa 1961 ja vaikuttui siitä kun mimmejä tuli jätkien keikalle. Myöhemmin tuli lisää ja onhan noita Lemmynkin keikoille riittänyt.

Philthyyn verrattuna Mikkey on kyllä vähemmän persoonallinen kannuttaja. Vanhan Motörheadin groove oli täysin ainutlaatuinen. Myös Larry Wallis oli kova kitaristi.
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
Musta Arkipyhä
28.06.2013 08:23:23
velipesonen: Philthyyn verrattuna Mikkey on kyllä vähemmän persoonallinen kannuttaja. Vanhan Motörheadin groove oli täysin ainutlaatuinen. Myös Larry Wallis oli kova kitaristi.

Philthyyn verrattuna aika moni on vähemmän persoonallinen kannuttaja :-)

Mikkey on aivan saakelin tiukka rumpali ei siin mitään.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Tympee Huttunen
28.06.2013 09:23:33
Lemmyhän osti Lemmy-dokkarissa Beatlesin mono-boxin.

Paranemisia maestrolle.
Tawsky
28.06.2013 10:33:28
PsychedelicWarlord: Mikkey on aivan saakelin tiukka rumpali ei siin mitään.

Mä tykkään Mikkeystä itse asiassa enemmän. Ihan perkeleen taitava äijä.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Musta Arkipyhä
28.06.2013 10:46:46
ADEHD: Mä tykkään Mikkeystä itse asiassa enemmän. Ihan perkeleen taitava äijä.

Joo siinä on puolensa.Tykkäsin miehen soitosta jo King Diamondissa.Kulkee helvetin hyvin.Toisaalta Philthy Animalin soitossa on hienoa kohkaamisen meininkiä.

Jos nyt jotain nykybändiin eniten kaipaisi takaisin se olisi ilman muuta Fast Eddie Clarke.Miehen kitarointi on pirun loistavaa eritoten siinä miten se yksi kitara itsessään täyttää monen kitaristin tontin.Hieno soittaja.
Musta Arkipyhä
28.06.2013 11:57:44
mpekkanen: Minusta myös Brian Robetrson oli tosi kova kepittäjä ja Another Perfect Day on yksi parhaimmista ,ellei paras Motörhead levy.

Totta ,mutta miellän Brianin käynnin pikaiseksi visiitiksi ja miehen enemmän Lizzy-kitaristiksi.
313
28.06.2013 12:18:56
ADEHD: Mä tykkään Mikkeystä itse asiassa enemmän. Ihan perkeleen taitava äijä.

Kyllä. Se armoton jyrääminen tuo oman lisänsä Motörheadin soundiin siinä missä Philthyn "vetäsenpä tohon" -koohotuskin. March ör Die oli tavallaan hienoinen pettymys rumpujen suhteen, soundit oli edelleen sitä lätinää mikä sopi just hyvin Taylorin svengaavaan tatsiin. Mikkey ei soundannut oikein miltään sillä levyllä. Mutta Bastards, jumalauta, räjäytti tajunnan ensitahdeista lähtien. Edelleen yksi kovimpia rumpulevyjä mun kirjoissa.
Two wrongs don't make a right, but three lefts do.
mpekkanen
28.06.2013 12:23:35
PsychedelicWarlord: Totta ,mutta miellän Brianin käynnin pikaiseksi visiitiksi ja miehen enemmän Lizzy-kitaristiksi.

Lemmyhän on itse sanonut ,että hänellä on nyt paljon parempi bändi kuin silloin Fast Eddien aikoihin. Tosin kyllä silloin niitä klassikko levyjä ja biisejä tuli aika useita. Kuitenkin se juttu mitä tässä yritän kertoa on se, että aikansa kutakin ja on hyvä että tulee hieman uusia tuulia bändeihin yleensäkkin. Tosin onhan nykyinen kokoonpano toiminut paljon kauemmin kuin Fast Eddien kanssa ,että se joskus tuntuu porukalta unohtuvan.

Tuossa aiemmin jotkut ihmetteli kun Lemmy on aina hehkuttanut Beatlesiä. Mikä ihme se oikeasti on jos ajatellaan milloin Lemmy on syntynyt. Hänhän on syntynyt jo 1945 joten ei se mikään ihme ole jos hän tykkää ihan oikeasti beatleksestä. Se oli kuitenkin aika kova juttu silloin aikoinaan ja mullisti musiikkigenreä todella paljon.

On aika erikoista jos joku kuvittelee,että Lemmy pitäisi jostain muusta kuin siitä Chuck Berrystä (esim.) ja oikeasta rockista jota hän on teininä kuunnellut. Vai olettaakohan joku ,ettei hän ole kuunnellut musiikkia ollenkaan ja vasta kun on tullut hevi musiikki niin hän on hommannut levysoittimen. Nykyään kuuntelee jotain Linkin Parkkia?

Toivottavasti miehen terveys kuitenkin kestäisi vielä pitkään. Lemmy on kyllä aika iso ihminen jos koko musiikkialaa mietitään ja hyvä niin.
Musta Arkipyhä
28.06.2013 12:30:55 (muokattu 28.06.2013 12:33:18)
mpekkanen: Lemmyhän on itse sanonut ,että hänellä on nyt paljon parempi bändi kuin silloin Fast Eddien aikoihin. Tosin kyllä silloin niitä klassikko levyjä ja biisejä tuli aika useita. Kuitenkin se juttu mitä tässä yritän kertoa on se, että aikansa kutakin ja on hyvä että tulee hieman uusia tuulia bändeihin yleensäkkin. Tosin onhan nykyinen kokoonpano toiminut paljon kauemmin kuin Fast Eddien kanssa ,että se joskus tuntuu porukalta unohtuvan.

Joo no siksipä laitoin tohon ekaan viestiin aiheeseen ,että "jos".En minäkään Fast Eddietä sinänsä kaipaa ,mutta miehen kitaroinnissa oli jotain jota sen jälkeen ei Motörheadissa ole oikein tavoitettu.

Tosin esmes Orgasmatron on "kasarilaisessa metallisuudessaan" loistava vaikken aikoinaan siitä erityisemmin tykännyt ja uudemmistakin pidän paljon Infernosta ja Kiss Of Deathista - muiden muassa.Sellanen "rock'n'roll-kama" ei uudemmassa moottoripäässä niin sytytä kuten vaikkapa tämä:

http://www.youtube.com/watch?v=hRbZlQaj5Kw
Perro Stupido
28.06.2013 13:11:15 (muokattu 28.06.2013 13:12:37)
313: Kyllä. Se armoton jyrääminen tuo oman lisänsä Motörheadin soundiin siinä missä Philthyn "vetäsenpä tohon" -koohotuskin. March ör Die oli tavallaan hienoinen pettymys rumpujen suhteen, soundit oli edelleen sitä lätinää mikä sopi just hyvin Taylorin svengaavaan tatsiin. Mikkey ei soundannut oikein miltään sillä levyllä. Mutta Bastards, jumalauta, räjäytti tajunnan ensitahdeista lähtien. Edelleen yksi kovimpia rumpulevyjä mun kirjoissa.

Niin no, March Ör Diella on soittanu kaikkiin muihin biiseihin paitsi Hellraiseriin rummut Tommy Aldridge..

Bastardsista samaa mieltä. Groovea ja taitoa sopivassa suhteessa. Levy menee koko ajan eteenpäin ja biisitkin on kaikki kovia.

muistihäiriö-edit: I Ain't No Nice Guyn on vetäny Philty.
313
28.06.2013 14:11:38
Perro Stupido: Niin no, March Ör Diella on soittanu kaikkiin muihin biiseihin paitsi Hellraiseriin rummut Tommy Aldridge..

...ttttuuuh. Meen nurkkaan häpeämään.
Two wrongs don't make a right, but three lefts do.
sellisti
01.07.2013 15:32:03 (muokattu 01.07.2013 15:32:17)
PsychedelicWarlord: Toisaalta Philthy Animalin soitossa on hienoa kohkaamisen meininkiä.

Kohkaamista tosiaan, Philthyllä lähtee joskus tempo aika mainiosti keulimaan ihan studiolevyilläkin mutta ei se ole menoa häirinnyt siinä määrin että olisi ruvettu ottamaan uudestaan. Kuulostaa hauskalta ja siltä että nyt mennään eikä meinata uittu, tää on rokkia!

Niin kun nyt vaikka tässä, jostain 10 sekunnin kohdilta eteenpäin. Hyvin alkaa kone rullata! :D

http://www.youtube.com/watch?v=RTDMeJLoHww
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami
Milkop
01.07.2013 19:57:27 (muokattu 01.07.2013 19:57:35)

"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
orjake
01.07.2013 20:32:37
Nyt kyllä alko kieltämättä hieman ottamaan päähän. Tottakai terveys ennen kaikkea, mutta saatana että harmittaa.
Bang that head that doesn't bang!
velipesonen
01.07.2013 21:00:51

sellisti: Niin kun nyt vaikka tässä, jostain 10 sekunnin kohdilta eteenpäin. Hyvin alkaa kone rullata! :D

http://www.youtube.com/watch?v=RTDMeJLoHww

Näin on näppylät.
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)