artal 15.06.2013 10:43:37 | |
---|
gunner: Tarttisin hyvän delayn, jonka asetukset ei muutu keikkaillessa joka polkasulla. Olen nyt kokeillu kolmea delayta, jotka on Biyangin AD-10, TC:n Flashback ja Zoomin MS-50G. Vaihtoehtona olis tietysti opetella polkemaan tarkemmin, mutta löytyykö jotain pedaaleja, jotka pitää hyvin asetuksensa ja tarvitsee yhden pedaalin tilan? Nopeasti selaamalla Bossin delayssa säätimet on suht hyvin turvassa, vaihtoehtoina taitaa olla DD-3 ja DD-7. Digitechillä on myös hyvän mallisia, mutta merkistä en tykkää. Oletko näitä tsekannut? http://muusikoiden.net/artikkelit/357 Nappulat siis voi painaa kuoren sisään, kun asetus on kohdallaan ja tulevat taas ylös uudella painalluksella. Mulla oli joskus tuo CF7 jonka flanger oli ainakin hyvä. Luulisin että sarjan delaykin on ihan käyttis. Ainakin tämä arvostelija on ihan hyvänä pitänyt. |
Stalkah 15.06.2013 12:38:15 (muokattu 15.06.2013 12:38:45) | |
---|
Ostin kitarakamaa- ketjun isojen poikien OD-hankintojen jälkeen vähä hävettää tulla selittelemää, että mietin jotai vähemmän dynaamista vastaavaa (eli melkei mitä tahansa muuta sen ko. ketjussa mainitun Mad Professor Sweet Honey OD:n lisäks), mut joka tapauksessa tänä kesänä lähtee hankintaan viel OD. MXR:ltä olen (merkkiuskollisena, symmetriaan sekä yhdenmukaisuuteen kiintyneenä inssiopiskelijana) katellu GT-OD- ja Custom Modified Badass Overdrive- purkkeja, mutta saas nähä että mihin sitä vielä tulee päädyttyä. GT vaikutti ehkä paremmaltakin, joskin vähän pehmeemmältä ku tuo jäljempi. No, hankin minkä hankin, mut hitosti kuumottelee kyl toi OD jääkööt sitten kotiin jamikäyttöön tai päätykööt live- ja reeniskäyttöön, mut pääasias haen sitä kuiteki entistä luomumman komppisoundin pääraaka-aineeksi. Tällä hetkellä testissä vasta hankitut MXR:n Carbon Copy ja Flanger M117R. Tältä seisomalta ei kyllä osaa sanoa muuta, ku että rakastuin molempiin välittömästi. "Mikään ei ole käytännöllisempää kuin hyvä teoria. Mikään ei myöskään ole teoreettisempaa kuin hyvä käytäntö." |
Guitarfreak 18.06.2013 08:25:23 | |
---|
gunner: Tarttisin hyvän delayn, jonka asetukset ei muutu keikkaillessa joka polkasulla. Olen nyt kokeillu kolmea delayta, jotka on Biyangin AD-10, TC:n Flashback ja Zoomin MS-50G. Biyang on analogidelay, mutta analogisaundia en kaipaa, ja säätönupit kääntyy herkästi kosketuksesta. Ja se on luonnollisesti myös liian halpa. Flashback vaikutti hyvältä, ja siinä oleva tape-moodi myös kuulostaa hyvältä. Ongelmana on kuitenkin säätimet, jotka pyörii herkästi ympyrää, kun niihin vähän koskee kengällä. Viimesinpänä koitin Zoomin yhden pedaalin kokoon rakennettua multiefektiä, mutta siinä kun vähän polkee ohi, menee koko pedaali ties mihin valikoihin, joista ei pääse pois ilman kumartumista. Vaihtoehtona olis tietysti opetella polkemaan tarkemmin, mutta löytyykö jotain pedaaleja, jotka pitää hyvin asetuksensa ja tarvitsee yhden pedaalin tilan? Nopeasti selaamalla Bossin delayssa säätimet on suht hyvin turvassa, vaihtoehtoina taitaa olla DD-3 ja DD-7. Digitechillä on myös hyvän mallisia, mutta merkistä en tykkää. Jos haluaa tasan samat asetukset niin ei taida löytyä kauheesti vaihtoehtoja etenkin jos tarvii tap tempo -ominaisuutta (itselle ehdoton). Meikä joutu uhraamaan ideat siitä yhden pedaalin kokoisesta jo kauan sitten ja hommasin Boss DD-20 Giga-Delayn. Neljä presettiä, hyvät soundit ja tap tempo. Miinuksena iso koko. Isompia pedaalilautojahan saa kaupasta ^^ Lisää volaa. |
Gabe 22.06.2013 11:54:52 | |
---|
Jaahas.. seuraavana ostolistalla olisi UniVibe henkinen purnukka. Kuumotuksen kohteina tällä hetkellä Guitarsystems VibeTool ja Jam Pedals RetroVibe, tuleeko kenellekään mieleen muita hyviä ehdotuksia? Hintakatoksi vaikka 400e. |
Gabe: Jaahas.. seuraavana ostolistalla olisi UniVibe henkinen purnukka. Kuumotuksen kohteina tällä hetkellä Guitarsystems VibeTool ja Jam Pedals RetroVibe, tuleeko kenellekään mieleen muita hyviä ehdotuksia? Hintakatoksi vaikka 400e. Itselläni on VibeTool, on ollut kaikenmoisia vibetyksiä mutta VibeTool on kyllä hyvä, vaatii tosin 18v joka voi pelästyttää ;) Räpellystä: http://www.youtube.com/watch?v=C1lN7a9K8tk /s "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Laulava Kylätohtori 22.06.2013 12:30:09 | |
---|
Gabe: Jaahas.. seuraavana ostolistalla olisi UniVibe henkinen purnukka. Kuumotuksen kohteina tällä hetkellä Guitarsystems VibeTool ja Jam Pedals RetroVibe, tuleeko kenellekään mieleen muita hyviä ehdotuksia? Hintakatoksi vaikka 400e. Sama vika, uni-vibe on kuumottanut jo kauan. Sääli, että hyvät ovat niin kalliita. Danon Vibe oli hintaan nähden hyvä, mutta ei kyllä muuten. Pitkä viive ja toi soundiin säröä ym. ei kivaa. Micro Vibe on ehkä kotona soittaessa kohtalainen, mutta ainakin tällä itse käyttämälläni yksilöllä soundi meni bändisoitossa sellaiseksi muhjuksi, että bändin pojat käski heittää helvettiin, vaikkei niitä muuten pedaalini kiinnosta. VibeTool oli kerran torilla ja vieläpä tässä ihan lähellä, mutta sääli ettei ollut rahaa silloin. Itse ajattelin ensiavuksi Danielun Easy-Vibeä. Pitäisi olla hintaansa nähden ihan hyvä peli... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Gabe 22.06.2013 15:38:47 | |
---|
svilo: Itselläni on VibeTool, on ollut kaikenmoisia vibetyksiä mutta VibeTool on kyllä hyvä, vaatii tosin 18v joka voi pelästyttää ;) Räpellystä: http://www.youtube.com/watch?v=C1lN7a9K8tk /s Kiitos! Hyvältähän tuo soundaa, ei auta kuin käydä testaamassa. :-) Tuon 18v ei pitäisi myöskään olla ongelma. Laulava Kylätohtori: Sama vika, uni-vibe on kuumottanut jo kauan. Sääli, että hyvät ovat niin kalliita. Danon Vibe oli hintaan nähden hyvä, mutta ei kyllä muuten. Pitkä viive ja toi soundiin säröä ym. ei kivaa. Micro Vibe on ehkä kotona soittaessa kohtalainen, mutta ainakin tällä itse käyttämälläni yksilöllä soundi meni bändisoitossa sellaiseksi muhjuksi, että bändin pojat käski heittää helvettiin, vaikkei niitä muuten pedaalini kiinnosta. VibeTool oli kerran torilla ja vieläpä tässä ihan lähellä, mutta sääli ettei ollut rahaa silloin. Itse ajattelin ensiavuksi Danielun Easy-Vibeä. Pitäisi olla hintaansa nähden ihan hyvä peli... Sanopa muuta, se on kuitenkin sellainen purkki mikä lautaan on saatava. Micro Vibe oli ihan ok, en tosin bänbivolumella kokeillut.. Mutta ei se sen vertaa vakuuttanut että olisin ostanut. Jamin RetroVibe on ollut tähän mennessä testatuista ehdottomasti toimivin. Vibetoolia pitää käydä jossain välissä testaamassa kitarapajalla. |
Jii-Gee 07.07.2013 23:50:25 | |
---|
|
Tawsky 08.07.2013 10:03:31 | |
---|
Hyvä reverbi pitäs ostaa. Semmonen kohtuuhintanen, 100-150 euroa. Saa olla havelmpikin. Hall of fame? "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Shredator 08.07.2013 12:18:53 | |
---|
Gabe: Jaahas.. seuraavana ostolistalla olisi UniVibe henkinen purnukka. Kuumotuksen kohteina tällä hetkellä Guitarsystems VibeTool ja Jam Pedals RetroVibe, tuleeko kenellekään mieleen muita hyviä ehdotuksia? Hintakatoksi vaikka 400e. Itsellä on tuo MXR:n Univibe (Hendrix anniversary) ja tyytyväinen olen ollut soundiin sekä kompaktiin kokoon. Mites Lovepedalin Picklevibe? Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti. |
J.Nikkanen 08.07.2013 12:20:30 | |
---|
|
Gabe 08.07.2013 13:37:06 | |
---|
Shredator: Itsellä on tuo MXR:n Univibe (Hendrix anniversary) ja tyytyväinen olen ollut soundiin sekä kompaktiin kokoon. Mites Lovepedalin Picklevibe? Lovepedal Picklevibe on kieltämättä myös kiinnostava, sekä hintansa että kokonsakin puolesta. |
Ekku01 08.07.2013 15:23:34 | |
---|
Gabe: Lovepedal Picklevibe on kieltämättä myös kiinnostava, sekä hintansa että kokonsakin puolesta. Itsekin olen kiinnostunut ko. pedaalista. Löytyyköhän tuohon hintaan (n. 150e) kilpailijoita? En ole ainakaan vielä onnistunut löytämään parempaa, saati sitten halvempaa. "Joh. 3:16" |
McNulty 08.07.2013 15:26:44 | |
---|
The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men. |
komero 08.07.2013 16:16:36 | |
---|
ADEHD: Hyvä reverbi pitäs ostaa. Semmonen kohtuuhintanen, 100-150 euroa. Saa olla havelmpikin. Hall of fame? Noista Havelmpin pedaaleista ei ole kokemusta, mutta TC:n Hall of Fame on aika hyvä ;) En osaa sanoa onko se erinomainen, mutta luulisin niin. Tai siis kun en ole testannut koskaan mitään mualiman parraita kaikuja. Ellei tuo ole niitä :) Hall of Fame on monipuolinen ja "huomaamaton", eli sellainen niin kuin hyvän efektin pitääkin olla. Eli ei tule kuunneltua sitä kaikua vaan kokonaissaundia. Toki sillä saa aivan överiksikin pistettyä ja erittäin mukava ominaisuus on, että kaiun keston saa tietyillä moodeilla laitettua vaikka loputtomaksi. Saa aika komeita saundeja aikaiseksi. |
LaMotta 08.07.2013 18:09:52 (muokattu 08.07.2013 18:15:49) | |
---|
ADEHD: Hyvä reverbi pitäs ostaa. Semmonen kohtuuhintanen, 100-150 euroa. Saa olla havelmpikin. Hall of fame? Joku kehui joskus Electro Harmonixin Holy Grail Plussaa. Itse olen kokeillut Bossin RV-5. Kai sekin asiansa ajaa http://www.youtube.com/watch?v=TcpZstqocw0 Tuohan kuulostaa tuolla videolla melko maukkaalta. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
jumara 08.07.2013 22:34:19 | |
---|
LaMotta: Itse olen kokeillut Bossin RV-5. Kai sekin asiansa ajaa Hankin RV-5:n kuutisen vuotta sitten. En ole edes miettinyt mitään muuta vaihtoehtoa sen koommin. Ei ehkä mikään maailman seksikkäin pedaali, mutta on monipuolinen, omaa hyvät säätömahdollisuudet ja soundaa erittäin laadukkaalle. Mikä tärkeintä, RV-5:sta saamani tilat integroituvat erinomaisesti osaksi kokonaissoundia. Ainakin itse olen sitä mieltä, että tilaefekti on parhaimmillaan silloin, kun se ei itsessään herätä erityistä huomiota tai kuullosta päälleliimatulta, mutta sen poistaminen johtaa kokonaissoinnin latistumiseen. "Jengillä on käynyt joku arvostelukyvyn joukkomurha." -Steen1 |
LaMotta 08.07.2013 22:41:23 | |
---|
jumara: Hankin RV-5:n kuutisen vuotta sitten. Jos itse olisin reverbpedAAlia vailla niin ostaisin itsekin suorilla luultavasti tuon. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Muovinen 09.07.2013 12:50:51 | |
---|
Laulava Kylätohtori:Itse ajattelin ensiavuksi Danielun Easy-Vibeä. Pitäisi olla hintaansa nähden ihan hyvä peli... Rakenne ja luotettavuus ainakin ygöstä. Mulla on Danielun trivibe ja tykkään siitä kovasti! |
Lilli 09.07.2013 17:50:24 | |
---|
komero: Noista Havelmpin pedaaleista ei ole kokemusta, mutta TC:n Hall of Fame on aika hyvä ;) En osaa sanoa onko se erinomainen, mutta luulisin niin. Tai siis kun en ole testannut koskaan mitään mualiman parraita kaikuja. Ellei tuo ole niitä :) Hall of Fame on monipuolinen ja "huomaamaton", eli sellainen niin kuin hyvän efektin pitääkin olla. Eli ei tule kuunneltua sitä kaikua vaan kokonaissaundia. Toki sillä saa aivan överiksikin pistettyä ja erittäin mukava ominaisuus on, että kaiun keston saa tietyillä moodeilla laitettua vaikka loputtomaksi. Saa aika komeita saundeja aikaiseksi. Kyllä Hall of Fame on osoittautunut aivan hyväksi kaikulootaksi, varsinkin höystämään vahvistimen omaa jousikaikua. Variaatiomahdollisuuksia riittävän monta. The same thing that makes you live can kill you in the end |