mikäs kun mp3:a soittaessa on alkanut taustalla kuulua häiritsevää rätinää? olen kokeillut virtapiuhan irroitusta läppäristä. sitten otin läppärin mikrofonitallennuksen pois käytöstä. mitä muuta voisi kokeilla? äänikorttina on Behringer Xenyx 1204USB Let there be rock |
JuhaHo 15.06.2013 19:05:02 | |
---|
Onko kenelläkään tietoa ohjelmasta, jolla voi pelastaa tietoja sekaisin menneeltä levyltä. ATK-asiantuntija laittoi levyni telkkaan ja totesi, että kaikki näkyy olevan kunnossa. Sanoin, että voisinko nyt ottaa tiedot talteen ulkoiselle levylle? Hän sanoi, että se on niin hidasta, ettei ehdi. Sen sijaan hän laittoi levyn ulkoiseen USB kehikkoon ja sanoi, että voin itse tutkia levyä kotona kaikessa rauhassa. Laitoin levyn kiinni toiseen konseeseen telakassaan, mutta sieltä puuttuu paljon tavaraa. Kuitenkin vapaan tilan määrästä päätellen tiedot ovat levyllä, mutta ne eivät näy. |
Grugi 15.06.2013 19:34:26 | |
---|
JuhaHo: Onko kenelläkään tietoa ohjelmasta, jolla voi pelastaa tietoja sekaisin menneeltä levyltä. ATK-asiantuntija laittoi levyni telkkaan ja totesi, että kaikki näkyy olevan kunnossa. Sanoin, että voisinko nyt ottaa tiedot talteen ulkoiselle levylle? Hän sanoi, että se on niin hidasta, ettei ehdi. Sen sijaan hän laittoi levyn ulkoiseen USB kehikkoon ja sanoi, että voin itse tutkia levyä kotona kaikessa rauhassa. Laitoin levyn kiinni toiseen konseeseen telakassaan, mutta sieltä puuttuu paljon tavaraa. Kuitenkin vapaan tilan määrästä päätellen tiedot ovat levyllä, mutta ne eivät näy. http://pcsupport.about.com/od/filer … /tp/free-file-recovery-programs.htm The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
-J.- 16.06.2013 16:40:03 | |
---|
Heijssan. Ostinpa sitten uuden tietokoneen ja rupesin laitteleen M-audion Fast Track boxia taas kiinni koneeseen. Eipä ois pitäny suurikaan yllätys olla ettei levyllä tulleet ajurit toimikkaan enää wintoosa 8:n kanssa. No kuitenkin yritin etsiä m-audion sivuilta näitä ajureita ja ei tunnu löytyvän millään! Onko kellään neuvoa mitä kokeilla seuraavaks? Akkoi tulee, akkoi menee mut Wrök änd wröll Föäövä! |
Grugi 16.06.2013 16:48:25 (muokattu 16.06.2013 16:50:13) | |
---|
-J.-: Heijssan. Ostinpa sitten uuden tietokoneen ja rupesin laitteleen M-audion Fast Track boxia taas kiinni koneeseen. Eipä ois pitäny suurikaan yllätys olla ettei levyllä tulleet ajurit toimikkaan enää wintoosa 8:n kanssa. No kuitenkin yritin etsiä m-audion sivuilta näitä ajureita ja ei tunnu löytyvän millään! Onko kellään neuvoa mitä kokeilla seuraavaks? www.avid.com/drivers Tosin Fast Trackille ei Win8 ajureita ole tarjolla. Tarkemmin kun et maininnut mallia niin epäilen että tuolle ei tosiaan ajuria ole tarjolla. The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
-J.- 16.06.2013 17:00:56 (muokattu 16.06.2013 17:03:21) | |
---|
Akkoi tulee, akkoi menee mut Wrök änd wröll Föäövä! |
mattim 17.06.2013 06:37:17 | |
---|
-J.-: Heijssan. Ostinpa sitten uuden tietokoneen ja rupesin laitteleen M-audion Fast Track boxia taas kiinni koneeseen. Eipä ois pitäny suurikaan yllätys olla ettei levyllä tulleet ajurit toimikkaan enää wintoosa 8:n kanssa. No kuitenkin yritin etsiä m-audion sivuilta näitä ajureita ja ei tunnu löytyvän millään! Onko kellään neuvoa mitä kokeilla seuraavaks? Uusimmat win7 ajurit toimivat ainakin minulla win 8 koneessa. Jos ei suoraan toimi, niinn kaynnistä asennus win7 yhteensopivuustilassa. . |
Klezberg 20.06.2013 12:15:42 (muokattu 20.06.2013 12:18:41) | |
---|
Selvitin ongelman itse, mutta laitetaan tänne kuitenkin, jos siitä olisi muille apua, oli sen verran jännä homma. Menin ostamaan Windows 7 -läppärin, varmaan niitä viimeisiä mitä kaupoissa uutena löytyy näinä Windows 8:n päivinä. Minä olen nykyään enimmäkseen Macbook-käyttäjä, mutta Windowsia ja Linuxia tulee myös tarvittua. Tämän Samsung Ultrabookin käyttöönotto ei mennyt ihan suoraviivaisesti. Norton Internet Securityn aktivointi epäonnistui toistuvasti, valitti ettei saa nettiyhteyttä. Netti toimi kuitenkin, ja Norton sai itsekin päivittettyä tietonsa, vain aktivointi tyssäsi. Poistin Nortonin ja kokeilin toista vaihtoehtoa, mutta sama ongelma. Googlaamalla ei löytynyt oikein mitään. Palautin systeemin alkutilaan, Nortonin kanssa edelleen sama ongelma. Norton tuntui kuitenkin toimivan joten siirryin hankkimaan Officea. IE alkoi valittaa varmennevirheistä joka toisella sivulla, sivut olivat Microsoftin sivuja. Tässä kohtaa välähti. Olin kiireessä asettanut koneen päivämäärän väärin, vuodeksi oli jäänyt 2012. HTTPS-yhteydet karahtivat varmenteen päivämääriin, ja virheilmoitukset johtivat harhaan. Itse Ultrabook tuntuu aika näppärältä. Macbookkeihin verrattuna silmiin pistää lähinnä näyttö. Macbookeissä on jotenkin paljon selkeämpi näyttö katsella ja paremmat fontit. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
jp8000 20.06.2013 19:56:16 (muokattu 20.06.2013 19:57:32) | |
---|
Paljonkohan PC 2.80 quadcorella ja 4gb:n muistilla pystynee raitoja käsittelemään tökkimättä (kun poistetaan nettiyhteys ja virusturva ja muu ylimääränen kuormitus) (Itellä on kappaleen raakile, jossa on 24 raitaa, ja tuntuupi toimivan ainakin tällä hetkellä ihan ok.) ps. Äänikorttina on presonus firestudio mobile, jossa buffer on 1024 samplea, käyttöjärjestelmänä Win 7 pro, sekä sekkarina Sonar X1 producer) "It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news" |
MolliS 29.06.2013 20:24:11 | |
---|
Olen käyttänyt nyt reilun vuoden Lexicon Omegaa kotiäänittelyihin Reaperin kanssa ja vaikka laite onkin välillä temppuillut niin tulosta on silti aina saatu syntymään. Nyt kuitenkin kesän kunniaksi päätin päivittää muutamat osat koneestani ja päivityksen jälkeen kyseinen laite ei enää toimi ollenkaan Reaperin kanssa, eli kun valitsen kyseisen laitteen Reaperin ASIOajuriksi, ei Reaper enää suostu soittamaan mitään. Myöskään jostain kumman syystä Directsoundia käyttäessä tulee sama ongelma. Kaikkea muuta audiota Omega toistaa oikein hyvin eikä ongelmia sillä suunnalla ole. Onko kukaan törmännyt samanlaiseen ongelmaan? Cockosin foorumeita ehdin selata jo aika lailla vaan eipä löytynyt ratkaisua. Rebootteja on tullut tehtyä jo kolmatta kymmentä, kaikki ajurit on poistettu ja asennettu uudelleen, Reaperin preferenssien kanssa on säädetty monta tuntia samoin kuin Asio4Allin kanssa, Windowskin on asennettu uudelleen toiselle kovalevylle. Vaihtuneet osat olivat (ensin vanha, sitten uusi): Amd FX-6100 --> Intel i7 3770K Asus M5A78L Le --> AsRock Z77 Pro3 |
Tympee Huttunen 29.06.2013 22:33:57 | |
---|
Onko mitään ohjelmaa, millä saisin formatoitua kovalevyt ja asennettua jonkun kevyen Linuxin (Lubunto?) ILMAN cd-levyä? Mun läppäri ei suostu käynnistämään usb-tikulta suoraan. Windowsissa ajoin Linuxin, mutta se pisti tohon rinnalle vain tuon. Haluan koko paskan sileäksi ja uuden käyttiksen. |
Jaava 30.06.2013 02:48:20 | |
---|
Lastinen: Onko mitään ohjelmaa, millä saisin formatoitua kovalevyt ja asennettua jonkun kevyen Linuxin (Lubunto?) ILMAN cd-levyä? Mun läppäri ei suostu käynnistämään usb-tikulta suoraan. Windowsissa ajoin Linuxin, mutta se pisti tohon rinnalle vain tuon. Haluan koko paskan sileäksi ja uuden käyttiksen. Mikään ohjelma ei voi kovalevyltä ajaa sitä kovalevyä tyhjäksi ja asentaa jotain tilalle. Se on aina tehtävä joltain kovalevyn ulkoiselta laitteelta. Miksei sun läppäri käynnistä usbtikulta? Mutta jos sulla on rinnalla linux, se on aika varmasti omalla osiollaan kovolla. Sitten vaan vedät sen windowsosion sileäksi ja laajennat sen linuxosion koko kovolle. Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |
JuhaHo 30.06.2013 11:23:51 (muokattu 30.06.2013 19:16:18) | |
---|
Minulta putosivat kaikki koneet Home verkosta yksi kerrallaan, enkä pääse sen kauttaa enää nettiin. Netti toimii ongelmitta samoilla koneilla mobiililiittymällä ja langattomalla, mutta ei siis kotiverkon kautta. Samoin en pääse myöskään verkkotulostimille. Kone hyväksyy verkkoprofiiliksi ainoastaan Public Networkin. Jos yrittää väkisin laittaa Home network profiilin kone herjaa jotain IP confiquroinnista. Verkko toimi normaalisti aamulla, eikä koneisiin saati verkkoon tehty mitään muutoksia, vaan vika alkoi aivan yllättäen. Edit: no nyt se taas toimii. Oli rikki torstaista lähtien ja tänään kun kävin koneella, niin se näytti taas toimivan. |
Tympee Huttunen 15.07.2013 01:02:18 | |
---|
Mikäs hitto mahtaa olla, kun en saa Acer Aspire 5020 langatonta pelaamaan? Kävin hakemassa ajurit pariin otteeseen, mutta ei tuo löydä verkon verkkoa. |
Jaava 15.07.2013 12:29:00 | |
---|
Lastinen: Mikäs hitto mahtaa olla, kun en saa Acer Aspire 5020 langatonta pelaamaan? Kävin hakemassa ajurit pariin otteeseen, mutta ei tuo löydä verkon verkkoa. Mulla oli linuxin kanssa pieniä vaikeuksia vastaavanlaisen koneen kanssa, windowspuolella en osaa sanoa mitään. Googlaamalla löytyi step-by-step ohjeita, miten sen sai pelaamaan linuxilla. Vaati vähän säätöä. Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |
lindo 15.07.2013 15:17:23 | |
---|
Lastinen: Mikäs hitto mahtaa olla, kun en saa Acer Aspire 5020 langatonta pelaamaan? Kävin hakemassa ajurit pariin otteeseen, mutta ei tuo löydä verkon verkkoa. Pähkäilin muuten saman ongelman kanssa yhden vanhan Acerin Aspire 3002 kanssa, ja kaikkea yritin mutta ei vaan toiminut. No, toivottavasti "ongelma" on sama kuin mulla, eli nappi etupaneelissa http://i1033.photobucket.com/albums/a414/lindon4/acer.jpg Sitä ku painoi niin vot, johan lähti verkko toimimaan. Jos oli tuo niin, jeesus että vituttaa jälkeenpäin ku kokeili kaikkea ja sitten olikin kyseessä vaan "ominaisuus" eikä vika. Tuota nappiahan tulee painettua vahingossa. Rok rok |
Tympee Huttunen 15.07.2013 16:46:43 | |
---|
lindo: Pähkäilin muuten saman ongelman kanssa yhden vanhan Acerin Aspire 3002 kanssa, ja kaikkea yritin mutta ei vaan toiminut. No, toivottavasti "ongelma" on sama kuin mulla, eli nappi etupaneelissa http://i1033.photobucket.com/albums/a414/lindon4/acer.jpg Sitä ku painoi niin vot, johan lähti verkko toimimaan. Jos oli tuo niin, jeesus että vituttaa jälkeenpäin ku kokeili kaikkea ja sitten olikin kyseessä vaan "ominaisuus" eikä vika. Tuota nappiahan tulee painettua vahingossa. Tässä on monta tuntia tuota koitettu korjata, mutta tuloksetta. Napista painamalla tulee vain "Wireless LAN Disabled". Ajurit on haettu, BIOS päivitetty 1.2, mutta ei mikään tunnu auttavan. |
lindo 15.07.2013 18:42:13 | |
---|
Lastinen: Tässä on monta tuntia tuota koitettu korjata, mutta tuloksetta. Napista painamalla tulee vain "Wireless LAN Disabled".
Ja varmaan kokeilit sitten uudestaan painaa...? Oisko sitten selkeesti rikki? Rok rok |
Tympee Huttunen 15.07.2013 20:04:18 | |
---|
lindo: Ja varmaan kokeilit sitten uudestaan painaa...? Oisko sitten selkeesti rikki? Monta kertaa painettu. Kyllä nappi toimii:) Toki mahdollista, että piiri on sökö. |
Tympee Huttunen 16.07.2013 21:59:28 | |
---|
Lastinen: Monta kertaa painettu. Kyllä nappi toimii:) Toki mahdollista, että piiri on sökö. Ja perhanan taistelu ja vääntö jatkuu. Asensin tuohon uuden WLAN-piirin. Olin dyykannut pikkuvikaisen lähes vastaavan masiinan joskus. No kuitenkin, jälleen kun painan nappia tulee ruutuun "Wireles LAN disabled" :/ |